1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Oh ik hoop zo hard dat T2 bedankt voor de eer...

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Inderdaad, dat hoop ik ook. Dat zou btw wel een masterlijke actie zijn. :D

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dan hoop ik dat die geruchten over EA niet waar zijn.... (dat ze zelf een console op de markt willen brengen).
    Als dat is, blijven er weinig games over die straks op de Xbox of Playstation uitgebracht gaan worden...

Misschien dat MS er straks een stokje voor steekt en Take Two overneemt :)

4. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Dat moeten ze die twee miljard overtreffen. Ik denk dat ze dat niet doen hoor. Het zou heel mooi zijn, maar ik denk van niet.

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt me ook niet maar als je erover nadenkt zou het wel kunnen....

Mocht EA besluiten een eigen console in de markt te zetten dan blijft er weinig over voor MS om uit te brengen....
    Het zou een optie zijn om een aantal toekomstige games veilig te stellen.

6. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Gelukkig is voorlopig niets zeker aangezien het maar een gerucht is dat EA met een eigen console is.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Een console van EA zit ik echt totaal niet op te wachten, vind het merendeel van hun games al niet om over naar huis te schrijven. Ik hoop trouwens dat Take2 het bod van EA afslaat.

8. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Als EA meer dan 50% van de aandelen heeft gekocht, kan T2 nergens meer voor bedanken, dan kan EA het het verkoopbesluit al zelfstandig doordrukken. "Hostile takeover" heet dat.

9. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk zijn er ook een paar goeie games. Niet dan ik c&c3 en burnout goed vind, maar smaken verschillen. Ik vind het merendeel uitgemolken bagger.

10. xbox freaker

xbox freaker iemand

Leuk Bevonden:
    0
    MS wordt bestuurd door de rijkste vent van de wereld:x:{
    dus maybe dat hij het wel zou doen (serieus)

Laatst bewerkt: 13 mrt 2008
  11. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    :) Bill gates is allang de rijkste niet meer en hij werkt ook niet meer zo nouw met MS, maar ik weet niet hoe dat verder allemaal zit.

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NPD dag!

PlayStation 2 351.8K
    PlayStation 3 280.8K

PlayStation Portable 243.1K
    Xbox 360 254.6K
    Nintendo DS 587.6K
    Wii 432K

Tweede keer dat de PS3 de 360 voorbij gaat, terwijl de shortages nu voorbij zijn. Wellicht dat de bluray overwinning toch meer teweeg brengt dan verwacht.

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Voor een iets beter beeld meteen de software erbij:
    Top Ten Video Games for February 2008 (ranked by total U.S. units sold)

1. Call of Duty 4: Modern Warfare - Xbox 360 – Activision – 296,200*
    2. Devil May Cry 4 - Xbox 360 – Capcom – 295,200*
    3. Wii Play w/remote - Wii – Nintendo – 289,700
    4. Devil May Cry 4 - PS3 – Capcom – 233,500*
    5. Guitar Hero III: Legends of Rock - Wii – Activision – 222,900*
    6. Mario & Sonic at the Olympic Games - DS – Sega of America – 205,600
    7. Lost Odyssey - Xbox 360 – Microsoft – 203,600
    8. Turok - Xbox 360 – Touchstone – 197,700
    9. Guitar Hero III: Legends of Rock - PS2 – Activision – 183,800
    10. Rock Band - Xbox 360 – MTV Games/EA – 161,800

26 duizend consoles meer verkocht in een nog niet zo'n belangrijke maand... Tja, ik denk dat met de prijsverlaging van de 360 én de top games die er de komende maanden uit gaan komen MS heel snel een grote slag gaat slaan. (lijkt me in iedergeval).

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sony en Nintendo doen het beide met al hun systemen erg netjes zeg! Zeer nette cijfers van de PS3, die inderdaad meer verkoopt dan de 360. :thumbs: Zowel de Wii als de DS blijven als een gek verkopen. :cool:

Laatst bewerkt: 14 mrt 2008
  15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm nee hoor. 360 kampte in februari nog altijd met flinke shortages als je de berichten uit de retail moet geloven. Microsoft heeft dit in januari al aangegeven en een paar dagen geleden zei men nog dat men verwacht om in april de zaken weer op orde te hebben.

Als je het mij vraagt is men voorraad aan het opbouwen voor een komende prijsverlaging in de USA plus natuurlijk de naderende GTA4 release.

16. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar of je MS nou moet geloven, wat ik zo lees op het internet is dat de 360 helemaal geen shortages heeft, de Walmarts en andere grote ketens schijnen bergen met 360's te hebben.

MS die twee dagen voor de NPD zegt dat ze shortages hebben lijkt er eerder op dat ze wisten dat Sony meer ging verkopen en dat ze een excuus klaar wilden hebben.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Precies ja. Ik lees op internet toch ook vrij weinig over tekorten.
    Ik bedoel, de Wii heeft echt serieuze tekorten, al sinds de launch. En Nintendo zit in februari al weer op hun normale niveau en dat terwijl ze veel te weinig kunnen produceren voor de vraag. De 360 zou dan een nog slechtere productie hebben?! Dat geloof ik niet. Nee, is een excuus wat Msoft gewoon goed uitkomt. Als ik bij verschillende Amerikaanse retailers op internet kijk, dan zie ik gewoon ''in stock'' staan.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2008
  18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het persbericht van Microsoft over de NPD sales:

February Monthly NPD Update For February's NPD reporting period, Xbox 360 remained in a supply constrained situation. The situation is improving and we are confident consumers will soon be able to find the Xbox 360 SKU they seek, in time for the launch of "Grand Theft Auto IV", which we expect to be one of the biggest titles of the year with huge impact on the Xbox 360 platform.
    What makes a winning platform? It's more than console sales. It's about consoles + content + community.
    As you do your reporting this month we thought we'd provide you with what we believe is a complete picture of a healthy console ecosystem, and how Xbox 360 is contributing:
    Consoles:
    * $332 million was spent on the Xbox 360 platform this month, capturing 39 percent of the generation's ecosystem, $235 million was spent on the PS3 and $283 million was spent on the Wii. (February NPD data)
    * The Xbox 360 platform now has a U.S. installed base of 9.6 million; the PS3 has 3.8 million, the Wii has 8.1 million. (February NPD data)
    * February NPD data shows a new Xbox 360 software attach rate of 7.2, nearly twice that of the PS3 or the Wii. (February NPD data)
    * 255,000 Xbox 360 consoles were sold during the month of February. (February NPD data)
    Content:
    * Xbox 360 leads in games, with six out of the top 10 best selling console games in February. (February NPD data)
    * Xbox 360 "Call of Duty 4: Modern Warfare" (Activision) was the best-selling console game across all platforms, outselling the PlayStation 3 version by 2:1. (February NPD data)
    * Xbox 360 has the top selling games on its platform. According to February NPD, Xbox 360 sold $184 million in games, with PS3 selling $97 million and Wii $130 million.
    * Third party partners find more success on Xbox 360. In February, Xbox 360 accounted for $159 million of all third party game sales this generation, or 45 percent of share. (February NPD data)
    * Xbox 360 has more games available than any other platform, and more than twice the games available on PS3. (February NPD data)
    Community:
    * Xbox LIVE is the largest online gaming community currently over 10 million strong worldwide, and growing. The PS3 online network is only 2.9 million (U.S. data only) and the Wii has only four million (this number includes North America and Japan). (Microsoft internal estimates)
    * Xbox LIVE is opening doors to help turn its 10 million gamers into developers. Last month, Xbox 360 announced community games for Xbox LIVE and will be widely available this fall.
    * Today, we are announcing Xbox LIVE experienced 750,000 downloads of seven new community games on Xbox LIVE. They were made available for free, for less than a week. (Microsoft internal estimates)
    When you look at lifetime performance of all three consoles, Xbox 360 continues to lead:
    Lifetime Ecosystem Performance (US NPD Data):
    * To date, $9.0 billion have been spent on Xbox 360 in the U.S, which is more than the competition's retail dollars combined. This is nearly $6 billion more than consumers have spent on PS3 and approximately $4.5 billion more than Wii.
    * Third party publishers make 60 percent of their revenue at retail on the Xbox 360 platform this generation.
    Xbox 360: Extending the Lead
    * Xbox 360 has six of the top 10 best games, ranked by quality. (Metacritic)
    * No other game platform delivers downloadable digital entertainment, with family favorites like "Hannah Montana" and "Lost."
    * No other platform delivers interactive online experiences to more than 10 million members around the globe.
    Now that you've seen the gaming ecosystem from a different perspective, we look forward to hearing your thoughts.[/quote][/quote]

Het gaat toch uiteindelijk om de software sales volgens jullie?

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Iig wel volgens mij en op dit moment wint de 360 dus hands down :)

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag? Voor de berichten rechtstreeks uit de retail zijn o.a. de threads op neogaf interessant, wekelijks berichten retailers/insiders daar over de situatie in de markt. Ik zag vaak genoeg berichten dat er retailers waren die al sinds kerst geen nieuwe stock hadden gekregen, niet alleen op neogaf. Berichten van zowel van insiders als van gamers die nergens een 360 kunnen vinden.

Natuurlijk weten zowel Sony als MS ver van te voren wat de uitkomst zal zijn. Een maand geleden voorspelde MS dit trouwens al voor de maand februari, zo een uitspraak doe je toch niet zomaar?

Ze maken zich volgens mij klaar voor een prijsverlaging en GTA4, twee zaken waarvoor je miljoenen consoles klaar moet hebben liggen. Een ander reden kan zijn dat men momenteel aan het overstappen is naar nieuwe GPU (65nm?) wat dus weer die prijsverlaging logisch maakt, codename: Jasper.

Sorry maar dit is echt appels met peren vergelijken. De productie van de 360 en Wii kan je onmogelijk met elkaar vergelijken, de 360 productie is vele malen gecompliceerder.

We zitten al ver in maart hoor Kameo, de berichtgeving gaat over februari. Juist eind februari kregen de retailers weer enige stock ..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina