In NL heeft DMC4 op de PS3 exact hetzelfde verkocht als op de Xbox 360. (Het verschil is 2% in het voordeel van de PS. Dat vind ik voor een echte PlayStation franchise toch een overwinning voor de Xbox 360.
Overigens zijn de absolute aantallen van deze game wat mij betreft schrikbarend laag, wat maar weer bevestigd dat dit een hardcore titel is. (Samen op de PS3 en Xbox 360 nog geen 8000 stuks verkocht in NL tot nu toe)
Als we met GTA 4 weer dezelfde verhouding hebben, dan trakteer ik op taart op de zaak. Voor een 50/50 verhouding teken ik direct.
Eerlijk = eerlijk, er staan in NL zo'n 50% meer 360's dan PS3's, maar toch, het aantal DMC fans is op de 360 feitelijk 0 want het is nog nooit uitgegeven op de Xbox.
Overigens is die top 10 voor games een beetje misleidend om naar te kijken. Ze hebben wij net iets meer games verkocht in NL dan de PS3 in de eesrte 10 weken van 2008 (2% meer), terwijl dat uit de top 10 niet blijkt. Verklaring daarvoor is uiteraard dat je op de PS3 nog steeds weinig keus hebt, zodat de goede titels sneller in de top 10 terecht komen. Er is weinig concurrentie op de PS3 qua games. Dat handjevol verkoopt vrij goed. Terwijl er zo veel keus is aan toptitels op de 360, dat titels als Lost Oddessey of Army of Two al gauw uit de top 10 verdwijnen.
Laatst bewerkt: 14 mrt 2008