1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Alleen het publiek mag wel anders, dat platte kan gewoon echt niet meer vind ik zelf. =(

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja toevallig van vandaag ja. Allemaal van dezelfde bron die nu naast Eurogamer ook een test versie heeft mogen spelen. Is moeilijk oordelen, deze screens zijn praktisch gelijk aan een standaard PAL/SD resolutie.

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ziet er zeer tof uit en GT5 staat ook hoog op mijn PS3 lijstje, maar prologue laat ik wel aan mij voorbij gaan, ik weiger gewoon om (dik) te betalen voor een opgepoetste demo. Die F1 2007 ziet er ook fantastisch uit, waarom kan er nou geen seizoen 2008 F1 spel komen met dergelijke graphics..

4. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Geeft mij maar Race Driver: GRID :) Kijk echt naar dat spel uit :)

5. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is dat bij de screens op deze pagina staat dat ze van gt5 zijn anders had ik net zo goed kunnen denken dat het Forza 2 was. Ziet er wel goed uit, maar ja dat was ook met forza 2.
    Dat filmpje van F1 2007 was wel erg mooi is iets wat ik wel wil aanschaffen. Mits de recenties goed zijn.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Gran turismo is altijd de king geweest qua graphics. Op de 'verouderdere' ps2 had je met die game ook mooiere graphics dan éénder welk racespel op de xbox1. Qua kleuren, scherpte, realistische graphics(licht inval,...) waren ze altijd al voor op hun concurentie. En nu met de kracht van de ps3, zijn deze screens echt wel geen elusie meer ofzo. Persoonlijk ga ik wel wachten op GT5, en laat ik prologue zijn(hoop natuurlijk dat mijn broer hem wel koopt, online wil ik het wel onmiddellijk spelen). Maar ik denk dat GT5 echt super gaat zijn. En qua graphics, weten we al genoeg zoals ik zei :).

7. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Ik neem aan dat mijn vraag hier thuis hoort.

Ik ben van plan een PS3 of Xbox360 te kopen, een Wii heb ik al. Nu is mijn vraag, is het nog wel waard om een 360 te kopen, ik bedoel deze console heeft al wat jaartjes doorgebracht op de markt, heeft veel problemen, de 360 in daarintegen wel 130 euro cheaper(ervan uitgaande dat mijn Linksys WGA11B werkt en niet zo'n wireless adapter hoef te kopen voor 80 euro). De PS3 is jonger en is van betere qualiteit zover ik weet(als je kijkt naar de defecten).

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.759
    Ik zou zeggen, zoals al vaker is gezegd: Kijk naar de lineup. Welke console heeft de meeste games (momenteel en in aantocht) die je aanspreken?

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Retail rakes it in after 360 cut
    http://www.mcvuk.com/news/29970/Retail-rakes-it-in-after-360-cut

10. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo ziet het er ingame natuurlijk niet uit, maar die mode in GT5P waarin je je wagens in echt bestaande omgevingen kunt plaatsen levert toch wel prachtige beelden op:

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    My God!...

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die F1 2007 is een auto die in GT5 zit, het is geen apart spel ofzo.

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het is het zeker nog waard om een xbox 360 te kopen, ik ben zelf soms behoorlijk kritisch over de 360, maar het is niet zo dat het een console is die je maar links moet laten liggen.

De grote problemen die er waren zijn voor een flink gedeelte weg, het waren voornamelijk de wat oudere modellen die verantwoordelijk waren voor de grote uitval door de alom bekende red ring of death.
    Als je kijkt naar de pure hardware en wat het kan (kwa graphics van spellen) dan ontlopen ze elkaar niet heel erg. Hoewel de plaatjes van GT 5 b.v. erg mooi zijn. De meeste titels, zeker de multi platform titels verschillen niet veel op het grafische vlak.

Hardware matig zijn er wel op andere vlakken wat verschillen. De PS3 is een stuk stiller dan de 360, ook wordt hij minder warm. De PS3 is wel weer een stuk groter, dit omdat de powersupply ten grote van een baksteen die bij de 360 apart is bij de ps3 in feite is ingebouwd. Het is eigenlijk dan best knap dat de 360 dan nog zoveel warmer dan de PS3 wordt. Zelf heb ik een laptop cooler onder mijn 360 liggen en dat werkt verdomd goed.
    De huidige controllers van de PS3 hebben geen rumble, als je dat wel wil kan je over een tijdje dus wederom een paar controllers kopen.
    De ps3 is ook out of the box (tenzij dat inmiddels veranderd is) niet HD, om de simpele reden dat er geen hdmi of component kabel bij zit maar een simpel scart kabeltje, voor een console die nog steeds 400 euro kost vind ik dat aardig misselijk.

Ik heb zelf beide thuis staan en beide hebben zo hun voor en nadelen, zo vind ik een update of demo downloaden op de PS3 tergend omdat je het eerst moet downloaden en dan moet installeren wat bij elkaar 3 keer zolang duurt als een zelfde actie via xbox live, daar in tegen is psn gratis en live gold niet.

Het hele verhaal hier boven is eigenlijk niet van toepassing, het is namelijk zoals modder-eter zegt, welke spellen spreken je aan. Beide hebben ze een heel mooi lijstje exclusieve titels, zowel momenteel in de winkel als wat er nog aan zit te komen. Kijk gewoon welke spellen je het meeste aanspreken en in principe kan je dan geen foute keuze maken.

14. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oh dacht dat dat filmpje van een F1 spel was. Dat vond ik er wel weer mooi uitzien. Zal toch niet de 'demo' kopen van gt 5. Als hij me aanspreek wacht ik wel op het hele spel.

15. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb al geruime tijd een xbox360 en heb er veel plezier van. De nintendo ds doet het hier thuis ook erg goed. De ps3 ga ik pas aanschaffen als de games de moeite waard zijn. Er komt voor mij nog niet echt een exclusive (mgs4 niet echt mijn ding) op de ps3 om een aanschaf te rechtvaardigen. Pas wanneer god of war 3 uitkomt waarschijnlijk. De 400 euro is niet echt een drempel, wel als er voor 400 euro niets mee gedaan wordt.

Edit:
    Iets wat ik persoonlijk echt kut vind, is dat er geen infrarood poort in de ps3 zit. Ik heb een harmony Remote van Logitech. Daar kan je alle apparaten mee bedienen die er bestaan... behalve............ de PS3 die moet weer perse alleen bluetooth ondersteunen. Heb je een afstandbediening van 100 euro moet je er bij de aanschaf van een ps3 weer een sony afstandbediening bij kopen.. Dat geloof je toch niet! Voor mij een minpunt voor de ps3, ben toch iemand die hem ook voor de blu-rayspeler aanschaft en lekker filmpjes wil kijken met mijn remote. De microsoft xbox360 werkt perfect!

Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  16. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt Rock Band nou verdikkeme eens uit in Europa, ben dat wachten spuugzat aan het worden.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een aardig artikel van MTV Multiplayer ... Xbox 360 vs Playstation 3

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Fardo: leuk stukje!

Grootste reden waarom ik nog erg veel speel op de 360 is het sociale aspect. Ten eerste was de 360 er eerder dus heb ik daar meer 'opgebouwd' en ten tweede werkt het op de 360 beter.

Dat van die custom soundtracks vind ik apart dat het wordt genoemd, ik wist geeneens dat het kon :+ (toch snel maar even proberen bij Burnout! Hoe werkt het eigenlijk? :confused:)

Verder koop ik daarom vooral sp gerichte games op de ps3 en dat is idd rrod en lawaai gerelateerd. Bij Condemned 1 heb ik nu het idee dat al die gebouwen de hele dag gestofzuigd worden, de ps3 kent dat probleem gelukkig niet.

Wat mij verder opvalt: hoe kunnen ze home nu noemen? Niet echt legitiem om mee te nemen, tis alleen nog de beta toch?

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Op zich natuurlijk leuk om te lezen, maar je kan er helemaal niks mee.
    Het is gewoon allemaal geblaat van Fanboys :+ Wie heeft de betere online service / controller / games / hardware.
    Dat zijn gewoon allemaal meningen (ja ook die van de hardware. Iemand waarbij de PS3 net is gesneuveld zal niet zeggen dat ie betere hardware dan de 360 heeft).

Maar zoals ik zei: Leuk om te lezen hoe die meningen zijn verdeeld (en hoeveel waarde mensen hechten aan die Custom Soundtracks 8))

En nu wat vermaak:
    100 Reasons Fanboys Hate Nintendo
    100 Reasons Fanboys Hate Xbox
    100 Reasons Fanboys Hate Playstation

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    heheheh rofl

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina