1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In ieder geval! Hoe kan het dat iemand de controler van een PS3 beter vind? Dat heeft niet met persoonlijke keuze te maken. De controler van de 360 is ongetwijfeld veel beter :)
    Over andere zaken kan gediscusieerd worden... waar de PS3 zeker wel niet slecht zal uitkomen. Maar ja, zoals gezegd zijnde is het ook niet echt een vertrouwbare enquette. Maar wel leuk om te lezen hoor!

2. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @anton
    wat bedoel je met een betrouwbare enquette imo is een enquette altijd een mening van een ander. Om te kijken wat andere mensen van iets vinden.

3. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies wat Rroger zegt, zijn marktonderzoeken etc. dan? ook niet betrouwbaar?

Iemand heeft altijd een bepaalde voorkeur (fanboy-gedrag) en die voorkeur gaat gepaard met bepaalde argumenten. Die argumenten komen uit dit onderzoek dus wel naar voren, ze zijn (natuurlijk) allemaal persoonlijk en dat is maar goed ook.

Natuurlijk zijn ze allemaal subjectief, daardoor komen juist de persoonlijke meningen aan bod waarom ze juist voor de xbox of de ps3 kiezen. Dit kan ook pas gebeuren bij mensen die een console hebben en dus nooit meer objectief kunnen zijn over een console.

Het is zeker wel betrouwbaar, het zijn toch de meningen van die mensen WAAROM ze voor een bepaalde console kiezen.

4. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn inderdaad meningen, maar ook niet meer dan dat! En inderdaad een enquette gaat meestal over meningen, maar ook feiten als "hoe oud ben je?" kunnen gevraagd worden. Dat ter zijde.
    Het voldoet alles behalve aan de normen van een "betrouwbare enquette". Je kunt er niets uit afleiden omdat 54 mensen niet genoeg zijn om een gemiddelde mening te kunnen vormen, wat uiteindelijk het doel is van een enquette.
    "betrouwbare markotonderzoeken" moeten toch aan wat eisen voldoen. Minstens 65% (dacht ik toch) van de ondervraagden moeten geantwoord hebben. En er moet toch wel een iets grotere steekproef gedaan worden dan 54 mensen (ik weet niet meer juist hoe men dat zou moeten uitdrukken), maar een paar duizend tal is zeker geen overbodige luxe om zo'n enquette een beetje representatief te maken.
    Hoe de steekproef gedaan is ook van belang: het moet willekeurig gebeurd zijn, en elke mens met zowel een xbox360 als een ps3 moet kunnen gevraagd zijn. Hier gaat het dus al duidelijk om een deelgroep omdat enkel 'multiplayer gamers' gevraagd zijn.

Dus! leuk om die meningen te horen, maar ze zijn niet reprensentatief en kan niet veralgemeend worden en is dus geen betrouwbare enquette
    Daarom dat er ook duidelijk staat: (Unofficial MP poll) :b:
    Leuke poll dus! Geen enquette!

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  5. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet representatief inderdaad maar dit geeft wel aan wat zij ervan vinden. Dit zijn meningen, het zijn er maar 54 inderdaad, dat is veel te weinig om het representatief te maken, maar dan is de uitslag wel betrouwbaar onder die kleine groep.

Ik geef dat ook nergens aan overigens, dat het representatief is voor de hele gamer-community met een 360 en een ps3. Maar om het nou onbetrouwbaar te noemen is niet terecht.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Onbetrouwbaar is de volgende pol:
    Welke console heeft de beste exclusives in 2008?
    Nintendo Wii
    Playstation 3
    Xbox 360

En deze op een Xbox forum plaatsen :+

7. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dan zitten we gewoon met een mening verschil over het woord 'betrouwbaar'.
    Voor jou is het betrouwbaar omdat je het echt gelooft dat het wel echt de mening is van die bepaalde mensen die ondervraagd geweest zijn. Ik vind het niet betrouwbaar omdat er vanuit het standpunt van een onderzoek geen betrouwbare informatie uit gehaald kan worden.

En in termen van een zinvolle enquette is dit geen betrouwbare enquette omdat het niet reprensentatief is, zoals je zelf aangeeft. Maar waarom haal je dan zelf de vergelijking met een martkonderzoek als jij het helemaal niet in dezelfde context ziet? Want het was vanuit die context dat ik reageerde op je post. Nogal moeilijk als je van standpunt springt. In mijn geval had ik het toch duidelijk over betrouwbaar in de context 'betrouwbare enquette'.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat we op xbw ook de mening op een rij kunnen zetten en dezelfde pro's en cons tegen zullen komen ;)

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Playstation netwerk is gehackt:

Gamespot:

Knap lullig, vorig jaar was er ook zoiets in het nieuws over Xbox Live. (maar dat was meer door bij de helpdesk te klagen en zo steeds meer info te krijgen of iets in die zin...)

Nu kun je zeggen: "je krijgt wat je ervoor betaald". Maar toch is het lullig voor de mensen waar het bij gebeurt.
    Alleen Nintendo heeft nog niet op deze manier in het nieuws gestaan volgens mij....

10. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk, ik haalde het maar even aan. Ik vond het vooral opvallend dat men de controler van de 360 er zo zwak uit kwam, want dat is namelijk wel echt een groot voordeel t.o.v. die van de PS3. Ze liggen echt wel zoveel beter in de hand en de triggers zijn voor schiet en race games echt wel top! (nog niets gezegd over de rumble functie :) )
    Voor de rest haalde ik het maar even aan de het geen 'betrouwbare enquette' is maar wel interessant gesprekstof kan zijn. Het is uit vraag dat ik me maar even nader verklaarde... vandaar

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had mijn woorden beter moeten kiezen inderdaad Anton, ik kan me verder goed vinden in jou argumenten dus je had voor een groot deel gelijk :thumbs:

Ik vond het ook wel erg raar dat de controller juist zwak was terwijl veel mensen dit inderdaad als pluspunt zien t.o.v. de PS3. Maarja, smaken verschillen denk ik dan maar :)

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Killzone 2 komt in september uit zegt Sony, Guerilla: neem Sony's release-aankondiging Killzone 2 niet serieus

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zoals MS van mij de vliegende rambam kan krijgen met zijn brakke hardware zo mag Sony dat gaan krijgen met hun releaseplanning. Werkelijkwaar alles wordt uitgesteld. Lbp en home zijn ook weer mooie voorbeelden.

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ja word ook zo langzamerhand moe van dat uitstel van Sony. De tijd gaat dringen ze kunnen niet meer wachten tot 2009 met al hun toppers.

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Killzone zie ik nogtans niet voor 2009 hier...
    Anyways, vind het echt niet erg hoor. Er zijn genoeg toppers dit jaar op de ps3...(en final fantasy mogen ze ook gerust hun tijd voor nemen, laat die ook maar in de loop van 2009 uitkomen vind ik persoonlijk).

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat meer om het feit dat Sony aangeeft dat de game in september 2008 uitkomt en de ontwikkelaar op dezelfde dag zegt dat deze uitspraak met een flinke korrel zout genomen moet worden...
    Sony "roept dus maar wat", is een uitspraak die hiermee wel weer bevestigd wordt...

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, dat zie je met zoveel uitgevers. En terwijl denkt de ontwikkelaar er anders over. Dat is nu éénmaal een spijtige zaak waar we niets aan kunnen doen...

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ubisoft kan daar wat dat betreft ook wat van. Haze komt uit op ....., volgende dag ingetrokken. Meerdere keren al. 8) Wacht dan gewoon tot je een definitieve datum kan geven. Mja, zo'n spel heeft meteen weer even de aandacht op het internet.

19. Stiffmasta

Stiffmasta Alpazino

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu zelf in een dilemma van "wat zou ik kopen?"
    Want op 1 kant:
    Xbox 360; heb al een tijdje oog op dit ding, qua race games, shooters is de controller gewoon ideaal.
    PS3; ik heb al een PSP dus Remote Play kan dus gemakkelijk, Internet browser, Gran Turismo 5, GTA6 (ook voor Xbox 360 binnenkort)

Maar op nog een andere zijden:
    Xbox 360 "Arcade" 200€ MET 2 spellen en "Premium" 269€ MET 2 spellen.
    PS3 40GB GT5 Bundel: 399€

Dus qua investering heeft Xbox 360 ook een voorsprong in mijn mind.

20. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Het is nog altijd GTA 4 hoor.. :+
    En er komt downloadable content die alleen voor de xbox is, en dus niet op de Ps uitkomt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina