1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    EDIT

Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, daarom de ingedekte uitspraak:

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    EDIT

4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik herinner me ineens een quote van MrX van dit forum.

Dus het kan al jaren, maar het kost gewoon teveel tijd. Het fabrikanten-geld-verhaal is dus een smoesje zegt hij, die we wel gewend zijn van Sony :+

5. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik persoonlijk toch wel grappig vind, eigenlijk is telleurstellend beter op zijn plaats, is dat GT5p helemaal geen Forza2 killer is. Of Forza2 is erg goed of GT5p valt wat tegen. Hopelijk is de volledige versie van GT5 beter. Maar tegen de tijd dat GT5 in Europa is, gaat nog minstens 12 maanden duren, is Forza3 er ook al.....
    Wat alleen veel grappiger is, is dat de 360 erg lang stand houdt ten opzichte van de PS3. De algemene tendens was toch altijd dat als de PS3 op stoom zou zijn hij de 360 van tafel zou vegen. Is nog steeds niet gebeurd en ook qua totale verkoop aantallen ligt de 360 nog mijlen ver voor op de PS3. Als je 2 jaar geleden zou hebben gezegd dat halverwege 2008 de 360 qua totaal aantal verkopen op de PS3 zou voorliggen werd je voor gek verklaard. Natuurlijk is het nu zo dat er per maand meer PS3s verkocht worden dan 360`s maar in dit tempo duurt het nog wel een jaartje of wat eer de PS3 de 360 overtreft. Om nog maar te zwijgen over de voorsprong die de Wii heeft. Sony heeft deze ronde erg veel terrein verloren. DE PS3 heeft snel goede titels nodig maar vooralsnog blijven die uit. GT5 komt niet uit voor Q2 2009, Final Fantasy XIII niet voor Q3 2009, het heeft er alle schijn van dat KIllzone 2 ook 2008 niet gaat halen, enige die overblijst is MGS4 maar of dat nou de killer gaat worden, ik denk het niet. WipeOut-HD stond geplanned voor Nov 2007, komt nu waarschijnlijk in Mei 2008. Het hele uitstel gebeuren begint echt sneue vormen aan te nemen. En dan lopen sommige te verkondigen dat er in 2008 niets voor de 360. /me schraapt keel, Too Human, Fable 2 en natuurlijk GoW2 om maar een paar te noemen.

Oja je zou Home bijna vergeten rofl! Home...das echt zo overhyped. Das net zoals de Wiimote, leuk voor een half uurtje maar dan heb je het wel gezien.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Niets meer aan toe te voegen. En aan de edits van Kameo te zien hij ook niet meer :+

7. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb tot nu toe nog NOOIT realistische schade gezien in een spel. Sommige games die misschien een heel klein beetje in de beurt kwamen. En Als Polyphony schade in een game wil steken, willen ze dat het realistisch is. En dat ging met de ps2,xbox,... niet. Nu zou het misschien kunnen gaan met de ps3. En nu streven ze er ook naar. Ze zijn nu(officieel) echt hard aan het werken aan schade. En vroeger heeft polyphony NOOIT gezegd dat er schade in gt4 zou zitten. Sony heeft dit gezegd. Zoals ik al meerdere keren gezegd heb. Het is altijd de uitgever die stoer doet, maar uiteindelijk is het nog altijd de ontwikkelaar die het voor het zeggen heeft. Anyways, ben wel benieuwd. Lijkt ook wel dat gt5 prologue continu ge-updated wordt. Zou misschien wel kunnen dat het spel continu ge-updated wordt, tot dat je uiteindelijk gt5 hebt. Maar dan komt gt5(volledige versie) ook wel in de winkels te liggen denk ik. En die koop ik dan wel :). Allé, ik denk dat het zo een beetje gaat gaan... In ieder geval, gt5 prologue is toch misschien het mooiste spel op de markt. Anuwel assassin's creed ook super mooi is, maar kan je onmogelijk vergelijken...
    @Chiem: mgs4 blaast die games die jij noemt, gewoon weg :p. Nee grapje, gears of war 2 zal wel goed worden. Maar qua verhaal is dat spel niets he. Wel heel leuk en heel fijn. Maar dieptegang zit er niet in. This natuurlijk waar je voor bent. En ik denk dat mgs4 echt wel die killergame van Sony gaat worden. Dit spel ziet er toch prachtig uit. Heb je de laatst beelden en screens nog gezien?(1 april filmje met nieuwe beelden,...) Die lichteffecten heb ik nog niet gezien in een spel. En qua soepelheid is het nu echt super. Je kan heel soepel switchen naar first person view, er is continu actie in het game, je kan ook stealh blijven spelen, of rambo stijl(er zijn zoveel mogelijkheden), de graphics zijn fenomenaal, het verhaal gaat terug zoals altijd kop en schouder boven de rest uitsteken(Alleen games als final fantasy komen in de beurt qua verhaal. Mass effect was ook wel heel mooi!...) Anyways, ik ben enthousiast over het spel, dat merk je wel. Maar toch, de rest van de gamingsites denken wel hetzelfde als mij :).

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nee maar je hebt wel games waar auto's helemaal kapot kunnen gaan Flatout, Colin Mcrea, RSC, DTM, GTR etc... mag dan hopen dat de nieuwe GT daar een beetje bij in de buurt kan komen en niet zoals in Forza alleen maar een klein beetje zichtbare/merkbare schade. We zullen het zien, ik heb er weinig vertrouwen in dat de schade 'ver' word uitgewerkt in een game met zoveel automerken.

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Als de schade zoals in forza enzo gaat zijn, dan kunnen ze echt de boom in van mij. Daar ben ik heel rechtuit in. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat de schade heel goed gaat zijn. Niet perfect, maar beter dan de andere race sims. En idd, Dtm games hebben altijd mooie schade gehad(maar qua graphics was het altijd minder dan),... en Dirt heeft de mooiste schade tot nu toe vind ik. Maar dat is wel een rallyspel natuurlijk. Maar toch, was echt wel vet uitgewerkt :).

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Weet je ik vind het altijd raar nog steeds dat er developers zijn die beweren dat het ontbreken van een schademodel in hun racegames komt door het feit dat fabriekanten dat niet willen. Als ik me niet vergis heeft Turn10 dat een tijdje geleden nog gezegt dat dat gewoon onzin is, en toch hebben ze maar een heel slecht schade model neergezet. En idd Dirt heeft het beste schade model, als je daar met een realistische snelheid tegen een boom rijd is het afgelopen (naja bij wijze van spreken dan he). Achja ik hou toch meer van rally dan van de andere race types, alleen het ontbreekt nog steeds aan goede titels ja Dirt was leuk maar wil graag nog een titel zien op de 360... wachten, wachten...

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, het is wel bullshit ja. Dat is waar...
    En je wil rallisport challenge 3 zien zeker?:+ Hoop voor jou dat ze er mee bezig zijn. Ik zie dat ook wel zitten hoor :)...

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Haha ja dat ben je nog niet vergeten he 8) Ben volgens mij nog steeds de RSC fanboy hier... maar idd die moet komen, maar Microsoft is niet slim blijkbaar want we zijn al bijna toe aan de Xbox720 en nog steeds geen RSC3. :mad::+

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wel, onder andere in DIRT en straks GRID.

Het is algemeen bekend dat de auto fabrikanten ook niet mee wilden werken aan dit idee, tegenwoordig zijn ze wat losser.

Het is allemaal onder voorbehoud vandaar ook die maybe wat Xwon al aangaf. Voor GT-HD werd er ook het een en ander beloofd waar ze hard aan zouden werken zoals classic en premium downloads, micro-transacties en weet ik veel wat nog meer. Hebben we ook nooit gezien, men heeft hier soms wel een erg slecht geheugen.

Er zijn zat dingen gezegd die nooit zijn waargemaakt. Ja ook door producent Kazunori Yamauchi. Het zijn allemaal zoethoudertjes joh ..

Heb veel plezier beleefd met RSC2. Helaas, helaas was deze titel geen commercieel succes dus een opvolger zien we niet zo snel. Hopelijk maakt GRID veel goed.

Je moet als developer sowieso een licentie verkrijgen om bepaalde merken auto's te gebruiken. In zo'n licentie kan best staan dat schade alleen beperkt is tot oppervlakkige schade, zoals bij Forza2. Elke fabrikant zal zo weer andere voorwaarden stellen, juist dat maakt het moeilijk om een universeel schade model te verwerken in een game.

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja klopt en daarnaast is Dice ook nu nog eens van EA, en is het team van RSC samengevoegd met het Turn10 team (de engine van RSC werd gebruikt in de eerste Forza game). Daarom hoop ik dat Turn10 misschien ooit nog eens een rallygame gaat uitgeven. Achja vind op het gebied van rally er tegenwoordig bar weinig te beleven is, als ik kijk naar het verleden met V-Rally, WRC, Richard Burns, Colin etc

Edit: ik had btw eigelijk wel verwacht dat ze RSC2 op z'n minst backwards comp hadden gemaakt, jammer hoor heb de game hier nog steeds liggen.

15. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Schade hoeft wat mij betreft helemaal niet visueel te zijn. Zie daar eigenlijk niet het nut van in. Schade moet wel merkbaar zijn. Bandenslijtage, bandentemp enz enz.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En dat is perfect bij Forza 2 uitgevoerd! Je merkt echt heel goed wanneer je banden op temperatuur zijn. Ook slijtage merk je. En visueel vind ik het ook prima uitgewerkt.

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op dezelfde locatie als bij de Xbox 360 Arcade/Pro, in de winkel. ;) Bij de Pro krijg je natuurlijk wel een component kabel. Wil je echter HDMI gebruiken én een optische kabel, dan kun je nog zo'n adapter aanschaffen omdat die een slanke connector heeft i.t.t. de connector van de composiet/component/vga kabel (die passen namelijk niet tegelijk in de AV uitgang wanneer er een HDMI kabel is aangesloten). Ware het niet dat die adapter wordt gebundeld met een MS HDMI kabel á €50. Bij de Elite zit ie er gelukkig wel standaard bij.

Wellicht is een completere console meer gepast? ;) Het ligt er ook maar net aan welke eisen iemand stelt.

Ik ben geen dev, dus ik kan inhoudelijk weinig zeggen of men Blu-ray al heeft gebruikt om een betere game te maken, die niet mogelijk zou zijn op één DVD. Uit diverse (video) interviews met de heren van Naughty Dog heb ik begrepen dat bijvoorbeeld een Uncharted wel mogelijk zou zijn geweest op DVD, maar dan niet in de huidige vorm. Maar ja, hoe ga je dit controleren? Niet. Verder heb ik erg genoten van het spel. :) Het lijkt mij vanzelfsprekend dat men de PS3 ook heeft uitgerust met een Blu-ray speler vanwege de HDM oorlog. Geen idee of we binnenkort of over een tijdje games zullen zien met nog grotere speelwerelden e.d. dankzij de extra opslagcapaciteit. Ik vraag me af of menig multiplatform ontwikkelaar daar ook extra tijd en geld in wil steken.

De Blu-ray drive in de PS3 is een CLV drive i.t.t. de CAV DVD drive in de 360. Een CAV drive heeft een constante rotatiesnelheid, maar een variabele data transfer rate (bijv. 3x tot 8x). Een CLV drive heeft een variabele rotatiesnelheid, maar een constante data transfer rate.

De drive in de PS3 haalt dus constant 9 Mb/s, single en dual layer. De drive in de 360 haalt op een single layer DVD tussen de 6,6 Mb/s (5x) en 15,8 Mb/s (12x). 12x wordt alleen aan de buitenkant van de disc gehaald. De gemiddelde waarde zal waarschijnlijk rond de 8x (10,5 Mb/s) liggen. Voor dual layer discs is het een ander verhaal, daar ligt de transfer rate tussen de 4,3 Mb/s (3.3x) en 10,5 Mb/s (8x, alleen buitenkant disc). Gemiddeld op ongeveer 5.5x (7,2 Mb/s). Qua data transfer rate verschillen ze niet zoveel van elkaar. Beiden hebben hun voor- en nadelen. De nadelen zijn vrij goed op te lossen door te cachen en het slim indelen/vullen van de discs.

Ze lieten in 2005 een prototype zien, waarvan de specs nog niet definitief waren. Daarnaast, ik maak me als o.a. PS3 gamer helemaal niet druk om wat een pr-man drie jaar geleden eens heeft geroepen. Die tijd gebruik ik eigenlijk liever om een spelletje te spelen. Wat kan mij het nou schelen dat hij bijv. de Xbox 360 een Xbox 1.5 vond?

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Uncharted is inderdaad één van de mooiere next gen games op consoles. Ik heb de demo gespeeld bij mn broer en was ervan onder de indruk (graphics dan vooral).

De techniek die je hierboven uitleg zie ik als dat beiden snelheden ongeveer hetzelfde zijn terwijl ik mijn voorbeeld over te trage BR speler uit verhalen van de ontwikkelaar van bijvoorbeeld Oblivion haal. Toen werd aangegeven dat de game meerdere malen op disc gezet moest worden omdat de leessnelheid te traag zou zijn. Dit lees je trouwens op meerderen plekken dus de details die je laat zien zijn nieuw voor me. Feit blijft dat je alle demo's op de PS3 een install vereisen... :emo: Ook veel games op BR disc hebben deze eis dus dit moet ergens vandaan komen. De laadtijden worden er niet sneller op dus misschien dient het een ander doel....

Wat de Sony PR in 2005 heeft geroepen en voor modder heeft gegooid heeft natuurlijk wel verwachtingen gewekt en tegenwoordig hoor je daar helemaal niemand meer over. Zoals Chiem ook al goed aanhaalde, Sony loopt ver, heeeeel ver achter op de doelstellingen en beloftes worden keer op keer niet nagekomen. Jouw maakt het niet uit wat ze toen beloofden en nu niet waarmaken maar mij sterkt het dus wel in mijn gevoel over Sony. Keer op keer blijkt toch maar dat ze teveel beloven en het gewoon niet klaarmaken. MS kot ook niet altijd zn doelstellingen na hoor... Zo baal ik ook nog steeds dat het Live anywhere er nog steeds niet is maar goed, dat was een doelstelling, niet een uitspraak als: "Wij bepalen wel wanneer next gen begint" etc. enz.
    Bij Sony zijn het de marketing mensen die leiding geven aan de gamedivisie (kijk maar naar de uitspraak over Killzone 2, : "hij komt in september" 3 dagen geleden.... Tja, de ontwikkelaar laat opzelfde dag weten dat dit niet klopt....).

Het stoort me verder niet maar ik vind het wel leuk om (samen met een ander uitgedunt groepje mensen) af en toe (naar mijn idee) gelijk te krijgen ;)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Home komt alweer erg soon! Ongelooflijk dit soort berichten, zelfs de Sony fanboys haken af. Check dan ook zeker de replies er onder.

link waar ook de replies staan:

http://www.psonly.nl/nieuws/14832/Home_beta_komt_zeer_binnenkort/reacties_pagina1/#reacties

Verder baal ik er wel van. Want home gaat als het straks werkt meer worden dan alleen maar een secondlife-kloon. Het is sowieso al bekend dat het boeiende intergraties gaat krijgen met bijvoorbeeld Uncharted en Warhawk. Probleem is alleen dat dit ongetwijfeld ook 'soon' komt 8)

reply die ik jullie niet wil onthouden:

20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap ook niet dat Sony met name die zelf ondertussen ook niet inziet. Je weet toch, als je je uitspraken niet "waar kan maken" dat je je geloofwaardigheid verliest tegenover de community. En in het slechtste geval zelf klanten verliest aan je concurrenten!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina