1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De attachrate van de 360 is van alle drie de console altijd het hoogste geweest. Mensen die een Xbox hebben kopen gewoon meer games dan de eigenaren van de andere console. Dit is al in meerdere berichten gepost dus daar ga ik nog even van uit.
    GT5 Prologue is inderdaad een game (demo) die goed verkoopt maar het echte spel komt niet voor 2009 uit en veel mensen wachten er gewoon op.

BR doet het nog steeds niet goed en de laatste tijd lees je steeds meer negatieve berichten (BR spelers worden duurder ipv goedkoper, Philips wacht af met het maken van nieuwe BR spelers, Samsung doet dit, LG doet dit... lees de berichten van een paar weken geleden maar eens). BR heeft inderdaad gewonnen van HD DVD maar het zal nog een lange lange tijd duren voordat ze ook maar in de buurt komen van dvd sales.
    BR zit alleen in de PS3 voor het pushen van het format, nog steeds zien we geen games die BR vereisen (MGS4 denkt men maar technisch gezien is die game gewoon makkelijk mogelijk op de 360 en is het onzin dat zelfs 50 gig te weinig is om de game op uit te brengen....)

2. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    BR zal nooit de plaats innemen van DVD. DVD bood (biedt) veel meer voordelen over VHS dan BR doet over DVD. Denk aan het fysieke formaat, doos en tape. Denk aan het niet meer terug hoeven spoelen van banden. Tel daarbij op dat hoe je het ook went of keert, downloadable en/of streaming content een heel belangrijke plaats gaan innemen in de komende jaren. De uitspraken die MS heeft gedaan dat dit al over een jaar zal zijn, zijn natuurlijk enorm overtrokken. Maar streaming content begint steeds grotere vormen aan te nemen. Kijk naar Southpark, de aankondiging dat Abode ook TVs-shows gaat streamen, de ongoing battle tussen ISPs wat betreft bandbreedte.
    Neemt natuurlijk niet weg dat BR (en HD-DVD) en heel mooi medium is. Het blijft overigens eeuwig zonde dat HD-DVD heeft verloren. Ten eerste al omdat de strijd niet geslecht is door de keus van de consument maar door de keus van de filmmaatschappijen. HD-DVD had nog veel meer voordelen tenopzicht van BR maar das een andere discussie. Tipje van de sluier though, BR was niet eens af toen het op de markt kwam. BR moest wel omdat HD-DVD er was. Zie hier ook de reden dat standalone BRspelers pas nu instaat zijn de firmware te updaten. BR2.0.
    Wel is het een goede zaak dat deze format-war over is. We kunnen er toch vanuit gaan dat er nu meer en meer titels in HDformaat gereleased worden. Want hoewel ik denk dat BR niet gaat tippen aan DVD kan ik, en met mij velen andere, niet wachten om bepaalde films en vooral concerten in HD te hebben.

3. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox 360 heeft inderdaad een hogere attachrate, dat zeg ik ook in m'n post. Wat ik enkel zeg is dat daarom de PS3 software sales niet slecht zijn en de software ook op PS3 goed verkoopt.

Ja, maar ik zie niet wat dat te maken heeft met m'n veronderstelling dat GT5P relatief gemakkelijk de 1 miljoen verkochte stuks moet kunnen halen. De preorders in Europa lagen al dicht tegen de 1 miljoen stuks dus dat moet lukken.

Ik verwacht ook dat Blu ray nog een lange weg te gaan heeft voordat het zo mainstream wordt al de DVD. Ik merk alleen dat Blu Ray meer en meer onder de mensen komt en dat heel het "HD" gebeuren al veel bekender aan het worden is en het de mensen begint te interesseren. De verkoopcijfers zullen dan waarschijnlijk wel dezelfde lijn volgen, hoewel de drempel nog steeds vrij hoog is vermoed ik.

Dat Blu ray voornamelijk als Trojan Horse in de PS3 werd gestoken om de format war te winnen en tot nu toe vooral z'n nut heeft bewezen voor het afspelen van HD films en niet voor games vind ik ook, maar dat Blu ray <-> games verhaal had niets met onze discussie te maken. We spraken over de film verkoop.

Laatst bewerkt: 5 apr 2008
  4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, ben ik mee eens. Als ik een dik jaar geleden hier zei dat je een full HD tv voor 1000 euro nu zou kunnen kopen, dan lachtte ze ermee. Ondertussen kan je dus echt full HD tv's(van samsung onder andere) voor 1000 euro kopen. Het HD gebeuren is sneller aan het inburgeren dan sommigen beseffen. En Sony is daar maar al te blij mee. Ze hebben vrij spel nu, en je hebt nu éénmaal een HD standaard nodig. En dat is blu-ray. Wil niet zeggen dat het zo populair als dvd gaat worden, maar swat, Sony is de goede weg aan het opgaan. Dat is gewoon een feit...

5. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Nou ik denk dat bluray wel degelijk de plaats gaat innemen van dvd. Ik heb een hdtv en heb nu geen behoefte om er een dvd op te bekijken, want de beeldkwaliteit is gewoonweg slecht. Dus heb liever bluray, als de prijs wat lager komt te liggen.
    En streaming/downloadable content geloof ik ook niet zo in. In NL is 20Mbit zowat het hoogste snelheid wat je kunt krijgen en een beetje betaalbaar is. En voor een HD film moet je al gauw 20-30gig binnenhalen. Ik denk niet dat de meeste zo lang willen wachten en daarnaast moet je ook nog betalen voor films die je download zolang je het legaal doet. Dus dan moet je betalen en uren wachten en dan heb je ook niet eens een disc met doosje. Dus zolang we hier slome internet hebben denk ik dat het feest niet door gaat. En ik zie het hier ook niet op korte termijn gebeuren dat we hier download snelheden krijgen dat echt geschikt is voor HD streaming. Tuurlijk zal er wel een grote markt voor downloadable content zijn, maar dat moet je niet meteen denken dat de markt wegvalt waarbij mensen WEL graag hun dvds gewoon ouderwets in de winkels kopen.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien moeten we de BR discussie in een ander topic verder zetten ;)
    BR heeft tot op heden nog niets toegevoegd aan games dus dat wilde ik eigenlijk aangeven :b:

Ik vind het een twee keer zo'n lage attachrate niet echt "goed". De first party games hebben lang niet zo'n hoge verkopen als de firstparty games op de 360. Natuurlijk worden er heel wat games in een "pack" goed verkocht maar een game moet het ook zelf kunnen doen. (zoals GT5 er een goedvoorbeeld van is).
    Ik denk dat iedere firstparty ontwikkelaar op de PS3 jaloers naar de verkopen op de 360 kijkt. Dat is vreemd aangezien Sony natuurlijk een zéééééér grote voorsprong had met de 1e en 2e Playstations. Deze voorsprong is eigenlijk sneller dan verwacht goedgemaakt door MS. Op de eerste Xbox was de klacht dat deze console geen goede exclusives had en eigenlijk alleen racers en shooters had... De rollen zijn nu toch echt omgedraait.

Klopt, mn opmerking snijd hier weinig hout (ik had mn eerst koffie nog niet op ;) :+ )

Mensen vinden HD erg mooi maar het bied simpelweg gewoon te weinig voordelen om snel over te gaan naar deze format. Je moet heel je entertainment inrichting aanpassen om "alleen" een beter beeld hebben. DVD had toen het uitkwam veeeel meer USP's tov VHS/video of iets anders. HD is "alleen" HD, that's it. Voor jan met de pet is een dvd (upscalling of niet) vaak gewoon goed genoeg...

"vroeger" kocht je voor 2000 euro een top of the bill Matchline tv van Philips, €1000,- is nog steeds voor veel mensen heeeel veel geld. Op het moment dat ze zo'n tv kopen is niet meteen de behoefte om ook een BR speler + HD TV ontvanger + HD surround reciever te kopen.... Om echt van HD te genieten is dit namelijk allemaal nodig. Bij dvd was dit niet het geval omdat er er veel meer voordelen aanzaten (zitten) tov de standaard toen, "VHS".

Als je op Live een video aanklikt kun je na een minuut of tien de film aanzetten en zal deze gewoon bufferen...
    Kijk op www.vimeo.com eens en surf naar de verschillende HD streams. HD streaming met een "trage" download is nu al mogelijk en de ontwikkelingen zullen snel voorruit gaan hierin. Dat jij "niet gelooft" in streaming content is leuk maar in de markt gebeuren er heel wat zaken die wel die richting opgaan. Xbox Live, BBC zend al zn uitzendingen streaming uit etc. Mensen zien dit en kunnen daarom juist wachten om BR aan te schaffen omdat ze zien dat er binnenkort andere mogelijkheden komen. Hoe je het ook wend of keert, op dit moment heeft BR twee concurrenten, DVD én streaming media.

7. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk echt onzin om te gaan beweren dat DVD een slechte beeldkwaliteit heeft. Dat DVDs erbij jou brak uitzien zegt waarschijnlijk veel over de kwaliteit van jou HDTV, LCD natuurlijk? :) Verder is het ook onzin om te gaan beweren dat een beetje HDfilm 20-30GB zou zijn. Ik heb hier films liggen die rond de 14GB zijn en die er prima uitzien. Misschien dat films rond of over de 20GB gaan worden als er uncompressed 7.1 geluid zit maar dat is voor de gemiddelde consument nog een brug te ver zo niet 2.
    En over streamen en/of downloaden. Ik download liever een halve dag dan dat ik op en neer naar de videotheek moet en de volgende dag weer op en neer naar diezelfde videotheek moet om die film weer terug te brengen. Films streamen/downloaden is veel eerder werkelijkheid dan je zou denken.

Overigens is een 20Mbit lijn bijna voldoende om HD te streamen. En wat is lang wachten? Ik wacht er niet op hoor, mijn leven gaat gewoon verder. Net zoals het leven van 16 miljoen anderen.

Laatst bewerkt: 6 apr 2008
  8. Stiffmasta

Stiffmasta Alpazino

Leuk Bevonden:
    0
    Wow... Gast ik wil nu niet onoozel ofzo doen eh.
    Maar hier in België hebben we MAX 10MBit (zegt Telenet, in het werkelijkheid is het 5MBPS :/) voor een degelijk internet verbinding die betaalbaar is (40€ het maand, maar in mijn geval 45€ voor die 5GB extra)
    Ons limit is: 12GB dat je krijgt per maand. (In mijn geval 17GB en geloof me of niet het komt amper toe)
    Nu denk ik toch dat in Nederland toch een optie zou zijn om films te huren via een digicorder (van Telenet dan) voor digitaal televisie? Want als je alles legaal wilt doen, dan betaal je voor de film zelf (2€ is het hier voor een film die 1-2 jaar oud is) maar de data wordt NIET berekent in je dataverbruik. Nu snap ik dus ECHT niet wat er mis is met u.
    In Nederland heb je zowat een van de beste internet providers die u geen limit geven qua download (OK 100GB ma toe je gaat me niet vertellen dat dat in 1 maand opgebruikt is)

Ik geloof best dat er toch zo een optie bestaat in Nederland (Indy decoder, is dat niet het "ding" dat ik probeer te vertellen?) Als je toch zo graag alles legaal wilt doen, KOOP dan u films... Dan ben je van de mizerrie af, + heb je je cover met een foto'tje op van de film die je hebt gekocht.

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was een doordenkertje, jammer dat bepaalde lieden weer op de man gaan spelen, leren het ook nooit. Ik mag jullie toch best af en toe een beetje kietelen? ;) Feit 1: Phil Harrison was de drijvende kracht achter Home. Feit 2: Onlangs heeft Phil openlijk zijn frustratie kenbaar gemaakt over Sony Japan, dat ze te traag zijn met de acceptatie van social gaming. Kan best zijn dat iemand anders nu Home weer op de rit moet brengen. Enneh, ik heb het woord 'falen' helemaal niet genoemd, ik verbaas me er echter niet over als Home nog verder vertraagd gaat worden.

Ik vind je echt een aanwinst in deze thread! :thumbs: Niemand kan echter nu nog voorspellen of Blu Ray echt een succes wordt. We weten simpelweg nog niet hoe snel het zal gaan met de acceptatie van Blu Ray en/of downloads. Het klopt dat HD'tvs nu erg populair zijn, iedereen wil een platte, ik zie de consument echter niet met dezelfde vaart aan de HD films gaan. Tegenwoordig heb je weinig keuze als je een nieuwe TV koopt, de dikke CRT TV's zijn praktisch niet meer te krijgen.

En dan is er ook nog een dienst als uitzending gemist dat mateloos populair is.

10. ericr

ericr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    100 Gb zal bijna geen enkele provider in Nederland moeilijk over doen zolang je niet 1 of andere budgetverbinding hebt. Bij 1Tb trekken ze misschien bij sommige providers wel aan de bel als er een FUP geldt. 100 Gb vind ik persoonlijk niet zoveel overigens.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tis gebeurd! MS ligt nu officieel uit de nextgen-race!

Bron

Wat een uitspraak weer. Is op dit moment niet echt handig van Sony. :+

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Interessant verhaal.

Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je een link van de bron ... iets zegt me aan de naam:"Aussie-Nintendo" dat het een fanboy site is .. dus een broodje aap imho

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    artikel liegt er niet om! :eek:

Wat is je bron?

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ach de persoon die het geschreven heeft heet "Aussie-Nintendo" ... dus ik denk een nintendo fan site.

www.Aussie-Nintendo.com <-- link

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Artikelen, of zijn dit ook fanboysites Fardo?

http://www.smarthouse.com.au/Gaming/Console/D6E2J9A6
    http://www.channelnews.com.au/Gaming/Industry/X7T4A4P6?page=1

17. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kameo

Ik denk dat je alles met een korrel zout moet nemen. Elke ondernemer (winkelier) die beweerd dat ze de 360 alleen maar op voorraad nemen vanwege de relatie die zij hebben met MS en dat ze de console eigenlijk niet meer willen verkopen is niet goed bij zijn hoofd, lees slechte ondernemer.

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is notabene van een 360 fanboy site :+

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Kameo .. de eerste bron is wle een fan site, maar goed dat ziet er inderdaad niet goed uit voor de 360 in Australie .. ik ben benieuwd hoe MS hier op gaat reagere. Maar het zou handig zijn als je voortaan een directe link plaatst naar de bron :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina