1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat ik in de war was met een ander spel, aangezien ik 'm zelf ook in de kast heb liggen. :+

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    ps3, 3 maanden op rij beter verkocht dan xbox 360(amerika)

De kant is aan het keren... Wii blijft natuurlijk nog aan de top. Anyways, wat ik wel grappig vind is, dat Microsoft continu maar blijft beweren dat het wegens tekorten is. Euh ja, daarom hebben ze een prijsverlaging gedaan..._0/
    Maar swat, niet dat het mij echt interesseert. Ben wel benieuwd naar de hardware verkoop van de ps3 en xbox 360 met gta4 :).(software verkoop wint de 360 dan dik, wat logisch is)

3. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag hem laatst in Nederland liggen voor 60 euro :')!

4. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over de verkopen staat eigenlijk nog niks vast, de NPD wordt pas donderdag bekend gemaakt. Pachter is een analist die zijn voorspelling geeft. Kan nog helemaal anders lopen.

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dat zegt iemand die het niet zo heeft op voorbarige conclusies hahahahahahahaha. ;)

Heb je de memo gemist dat de 360 de eerste paar maanden van dit jaar heel moeilijk te krijgen was in de USA? Daar is niets grappigs aan, dat was een simpel feit. In december zijn daar 1,3 miljoen consoles verkocht, daar gaat in 1x je hele voorraad. Consoles worden maanden van te voren geproduceerd voor een bepaalde regio en voor de Amerikaanse markt hebben ze de vraag onderschat. Zoals je weet doet de 360 het in Europa wat minder, dan heb je wellicht meer voorraad en dus ook een gelegenheid om een prijsverlaging door te voeren omdat er toch genoeg op de plank liggen.

Waarom begin je er dan over? ;)

Laatst bewerkt: 14 apr 2008
  6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019

Eh, en straks heb je voor de complete game en de Prologue in totaal 120 flappen betaalt. En ach joh, wat maakt t toch allemaal uit trouwens.
    Ik snap trouwens niet wrm Microsoft niet geld heeft gevraagd voor de Beta van Halo 3?
    Ik zie t al voor me, in de winkels een doosje met daarop:
    Halo 3: Prologue
    :lol:

Echt kom op nou, hoe zielig is dit shit. Je gaat toch ook niet een deel van GTA IV uitbrengen en dat Prologue noemen? Is toch een triest gebeuren? tzelfde met GT5: Prologue! Straks betaal jew eer de volle mikmak voor de game, alleen dan compleet!
    Maak gewoon eerst die game af, ipv een Prologue uit te brengen om extra cash te vangen!
    Zielige, maar toch slimme zet van Sony. :+ Want t verkoopt toch weer als een tiet.

Nog nooit een racegame gespeeld ofzo. :x

:+

Laatst bewerkt: 14 apr 2008
  7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een zet die denk ik ook nodig is ...

http://www.developmag.com/news/29626/Polyphony-looks-to-PC-game-development

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    prijsverlaging is alleen in europa geweest ... pathcer kijkt naar de amerikaanse cijfers (niet wereldwijd) .. In amerika zijn er nog steeds te korten, volgens ms.

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De schattingen van Patcher worden hier nogal voorbarig als feit gezien, dat is op zich grappig.

Nog grappiger is dat diezelfde pachter ook heeft aangegeven dat de 360 naar zijn idee voorraad problemen had begin van het jaar .. :+

http://www.videogaming247.com/2008/03/10/npd-data-ps3-outsold-xbox-360-in-february-says-pachter/

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat heb ik helaas ook. De sp spelervaring vind ik beter op de ps3. Spellen doen me meer, vind het design mooier, hij is stiller, console voelt completer aan en ik heb gewoon meer met Sony. Tot het moment dat ik online ga, dan wint de 360 hands down.

Gisteren ook wat leuks mee gemaakt trouwens. Mijn zoon wilde met een vriendje Eye of Judgement spelen. Het spel was al een paar maanden niet aangeraakt en vroeg om een update. Hij moest 1374 files binnen trekken. Maar dat zegt natuurlijk niks over de grootte dus maar gewoon geaccepteerd. Een half uur (!!!!) later was ie klaar met downloaden (20mbit verbinding) en na het downloaden begon ie te installeren.

Mijn zoon kwam een kwartier later de kamer binnenlopen om te zeggen dat het wel erg langzaam ging. Hij was bij file nr 5 aangeland van de 1374.... en die schoot al helemaal niet op.

De ps3 (360 ws ook niet) , mag je absoluut niet uitzetten tijdens het installeren dus er zat niks anders op dan te wachten. 5 uur later was ie nog steeds bezig met installeren! En pas op de helft (om precies te zijn, file 674). Ik ben dus maar naar bed gegaan en heb noodgedwongen de ps3 aan laten staan (tegen mijn milieubewuste principes in....). Vanochten nieuwsgierig de tv weer aangezet en kreeg de fantastische melding 'unable to download content' in beeld. Hij had toch al alles gedownload?! Erg leuk dat installeren op de ps3. Kan nu dus gewoon EoJ niet meer updaten of moet nog een keer het risico willen lopen dat ding 10 uur niet te kunnen gebruiken. =(

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je mooi klaar mee! Het is schandalig dat je het al moet installeren nadat je hem download, hoeft bij de xbox ook niet. Maar dan nog ZO lang wachten ook |:- Beetje jammer!

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Lees net dat de store offline is, daar zal het dus mee te maken hebben gehad. Echterrrr dat is vanaf vandaag, dan weet ik dus ook dat ie na 0.00 nog bezig was. Meer dan 7,5 uur later dus! :eek:

en daarnaast meldde de ps3 zelf dat ie alle files al binnen had.

13. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Zowiezo vind dat installeren bij een gameconsole gewoon crap. Voor mij is het gewoon een CD in de console stoppen en gelijk kunnen gamen. Niet eerst installeren en allerlei updates te hoeven downloaden.

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook de charme van het console-gamen! Game erin, meteen gamen!

Niets installeren, geen key invoeren, niet je settings veranderen om een hogere FPS te krijgen!

Maar nee.....Nu moet je ineens games gaan installeren EN bij sommige games is de framerate gewoon om te janken. (Zowel PS3 als de Xbox360)

15. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    hoezo vind je dat grappig dan? Heb je info die iets anders aanduidt? En betreft de prijsverlaging....dat is gewoon een directe aanval op de Wii.

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dit bericht vond ik ook wel hier passen:

GTA IV Poll results: Achievements, DLC put 360 ahead

Last week, Joystiq (with some help from PS3 Fanboy and Xbox 360 Fanboy) asked you which version of Grand Theft Auto IV you were planning to purchase. We got a great response from everyone, with over 38,400 votes coming in! Check out the results after the break, as well as a breakdown of the reasons (as noted in the comments section).

First off, the results:

Xbox 360 at 58%, PlayStation 3 at 42%

Here are the reasons cited, broken down by each site. The number next to each reason represents our best estimate of how often it was cited in comments.

PS3 Fanboy (49 comments)
    • Xbox 360 Achievements (3 )
    • Prefer the PS3 Controller (2)
    • More friends on Xbox Live (2)
    • More friends on PSN (2)
    • Hardware concerns with Xbox 360 (e.g. RRoD, loud fan) (2)
    • Downloadable Content (1)
    Number of people who said they didn't care about DLC: 2, and they both picked Xbox 360.

Xbox 360 Fanboy (41 comments)
    • Xbox 360 Achievements (6)
    • Downloadable Content (4)
    • More friends on Xbox Live (2)
    • More friends on PSN (1)
    • Prefer the Xbox 360 Controller (1)
    • Prefer the PS3 Controller (1)
    • Hardware concerns with Xbox 360 (e.g. RRoD, loud fan) (1)
    Number of people who said they didn't care about DLC: 1.

Joystiq (223 comments)
    • Downloadable Content (19)
    • More friends on Xbox Live (16)
    • Achievements (15)
    • Hardware concerns with Xbox 360 (e.g. RRoD, loud fan) (14)
    • Prefer the Xbox 360 Controller (8 )
    • PSN is free (5)
    Number of people who said they didn't care about DLC: 7.

Other Observations:

While we didn't get an exact tally, we noticed at least a dozen of people write in an answer for the PC version, even though it hasn't been announced. About a dozen people also said they either believed the DLC wouldn't remain exclusive or that the PS3 would get its own exclusive DLC.

Conclusion:

The top reasons cited for playing Grand Theft Auto IV on the Xbox 360 were achievements (24), the downloadable content (24) and more friends on Xbox Live (20). As for those who picked the PlayStation 3, the reason commenters most often gave was hardware concern for the Xbox 360 (17), either the Red Ring of Death or the loud cooling fan, especially after 100 hours of gameplay. Surprising to us was the number of people who said they didn't care about downloadable content (10).

Very interesting is the ratio of those who picked Xbox 360 over PS3 in the poll, 1.38:1. That the Xbox 360 overtook Sony's platform is unsurprising given its current lead in total hardware sales; sales data released by both companies in January put the ratio at 1.86:1 in Microsoft's favor (that's based on 17.7 million Xbox 360s worldwide vs. the 9.5 million end-of-March projection by Sony -- the reality likely makes for an even larger ratio). Anecdotally, it would seem a larger proportion of polled PS3 owners intend to purchase GTA IV compared to their Xbox 360 counterparts.

Here's what some of the Joystiq Network staffers said when asked which version they planned to pick up:
    • Ross Miller: "Xbox 360. Most of my friends have Xbox Live and I need something else to play online with them between Call of Duty 4 matches and Rock Band marathons."
    • Kyle Orland: "Three Words: Xbox 360. Achievements."
    • Alexander Sliwinski: "I'm getting the Xbox 360 version for the potential of extra content and because of achievements. I'm not an addict, but I do like to earn them for recreation."
    • Andrew Yoon (PS Fanboy): "Both versions are pretty much the same to me. But, I'm picking up the Xbox 360 version -- 'cos I am an achievement whore."
    • Alisha Karabinus (Nintendo Fanboy): "Xbox 360 all the way, because I would need to jack actual cars, out on the actual street, to afford a damn PS3."
    • Kyle Horner (Massively): "I've got both systems and I'll be going with the 360 version, mostly because I want to play the multiplayer on XBL and the feel of the 360 controller which already has the rumble. Also, the eventual downloadable content and native 360 development don't hurt either."

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zo das niet verkeerd! Ik heb me eerlijk gezegd wel enigzins vergist in het mp-gedeelte van gta. Dat is toch stukken uitgebreider dan verwacht en ik heb de meeste mensen op live.

Die achievement boeien me overigens echt niks meer, in het begin toen ik alleen een 360 had nog wel. Maar nu ik op meerdere consoles speel zie ik pas goed in hoe nutteloos ze zijn.

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Achievements zorgen er eigenlijk gewoon voor dat je meer uit je games haalt. Was eigenlijk ook wel te verwachten dat de meerderheid voor de 360 versie zou gaan... Zou het vreemd vinden dat het niet zo was.

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTA krijgt per deeltje DLC minimaal 10 uur extra gameplay en dit komt ABSOLUUT NEVER NOOIT naar de PS3. Herhaal: NEVER EVER!

Achievements zijn juist de reden waarom ik minder op de PS3 game>>> ik denk letterlijk hoe zonde van mijn tijd het is, want "in Game X had ik wellicht nu die en die achievement gehaald".

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb voor dit weekend een tweede 360 gekocht (erg stil, met HDMI en de Arcade versie). Ik ben in twee gameshops in Tilburg geweest en beiden shops hadden de Pro niet op voorraad.... (kan toeval zijn maar goed).

Maar de kant is aan het keren...? Heb je al berekent (of naar mijn berekening gekeken) hoeveel consoles de PS3 nog te gaan heeft per maand om dezelfde hoeveelheid te hebben als de 360?

Edit: Hier even een quote van mezelf van een paar pagina's terug:
    Bovendien ga je weer in op een "voorspelling" en niet op feiten.... (die komen eind deze week ;) )

Laatst bewerkt: 15 apr 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina