1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Blu-ray spelers van 100 euro laten nog wel een tijdje op zich wachten. De dvd is namelijk nog veel te populair.

Momenteel heb je er een aantal voor 300-600 euro, maar nog altijd is de PS3 de beste blu-ray speler van het moment. Dat was ten tijde van de PS2 niet zo, toen waren er al betere dvd-spelers op de markt.

2. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eh.....allemaal leuk en aardig, maar na gisteren de hele avond met een maat Mario Kart WII te hebben gespeeld, ga ik bijna denken dat Nintendo terecht zoveel verkoopt.

Dat mis ik echt bij de 360 en momenteel ook nog bij de PS3............de FUN factor.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van knallen en spanning en
    vette graphics................maar de 360 en de PS3 games zijn wel erg gefocused op serieuse shit.

Nintendo pakt gewoon een ouwe game, upgrade het een beetje en voila................een supervette leuke, grappige partygame (met genoeg diepgang om ook de semi hardcore peoples blij te houden)

Volgende maand Brawl.........allemaal uitgekauwde sit, maar het werkt wel.

Hoop dat LBP snel komt, kan ik ook op m'n PS3 weer eens lachen.

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ja daar heb je gelijk in. Alleen is het HD tijd-perk voor de gem mens nog niet eens zo bekend. Alleen als ik nu een blu-ray speler zou halen zou het wel een ps3 zijn. Maar dat is dan ook alleen omdat je voor 50,- meer een ps3 hebt. Overigens hoorde ik ook iets dat de ps3 een bepaalde HDMI had die alles supporte ofzo...

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Er komen ook Europeanen en aziaten op Joystiq.com hoor .. dus hoe kom je er bij dat dit een amerikaanse poll is :confused:

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Daarom zei ik ook in de andere post dat het in praktijk wel zal meevallen aangezien de dvd nog te populair is.

Maarja, populair of niet, ik zou niet meer terug willen naar dvd nu ik blu-ray heb.

6. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

50 gig voor MGS4 was niet genoeg voor Kojima. En dat is geen first party game.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, wel een exclusieve op de PS3 die "toevallig" BR heeft...

Als je er alle talen en uncompressed geluid op wil zetten niet inderdaad.... Hoe serieus neem je die uitspraak....??
    Alsof die game straks 6 x zoveel content bevat...

8. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De talen staan er helemaal niet op, die moesten er juist afgehaald worden omdat het niet meer erop kon.

En uncompressed geluid is toch alleen maar voordeel voor degene die ervan gebruik kan maken. Het zullen niet veel mensen zijn, maar toch. In de huidige vorm kost het 7 dvd's van de 360 om MGS4 over te laten zetten.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Is het spel al uit? Hoe weet je dat hij zo groot is ;)

10. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tenzij anders bewezen, blijven de uitspraken van Kojima ( aka mijn god :9) gelden.

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Als je dingen uncompressed laat krijg je lange laadtijden en alles. Kijk maar naar lost oddyssey 4 discs >_<.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Kanje de originele statement van Kijima hier posten .. anders geloof ik er geen snars van :b:

13. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://n4g.com/tech/NewsPending-117932.aspx

Kojima: Yes.(laughs). Not enough space.

http://www.ripten.com/2008/03/14/mgs4-confirmed-50gb-blu-ray/

14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n uitspraak zegt natuurlijk weinig. Als ik meerdere filmpjes in mijn game wil hebben in de allerhoogste kwaliteit en bitrate en in de allerhoogste resolutie en in het mooiste 7.1 uncompressed geluid, tsja .. dan zit m'n disc snel vol.

15. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    En door de textures kan het niet komen.

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
  17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan nog kan je moeilijk beweren dat Blu ray geen voordelen biedt voor games. Ook al gaat het alleen om geluid + filmpjes in de allerhoogste kwaliteit kunnen aanbieden.

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ingepakt inderdaad 2GB, na het installeren toch zo'n ~6GB.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar draaien de filmpjes in MGS4 niet gewoon op de ingame engine? Scripts nemen imo minder ruimte in beslag dan tig fmv's van hoge kwaliteit.

19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dan nog kun je net zo goed niet beweren dat BR voordelen bied voor games....
    Dan zou een harde schijf in een console meer te bieden hebben dan BR.... (kijkende naar de pc vs de console.... Op de pc komen mooiere games uit dan op beiden next gen consoles... Crysis is een mooi voorbeeld hiervan).

Ik zou het niet weten.... Maar hoe denk je dan dat die 50 gig nog "te weinig" kan zijn....?
    De graphics zijn nu niet zoveel beter dan iedere andere soortgelijke game....

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De flmpjes van Kojima zijn tot op heden CGI geweest en deze draait niet op de game engine, maar is van te voren opgenomen (net als bij Lost Odyssey en Final Fantasy bijvoorbeeld) Deze films nemen meer ruimte in beslag.

Oblivion voor de PS3 is ook groter dan de Xbox 360 versie. Dit komt mede door de trage lees snelheid van de huidige BD speler. De Textures staan meerdere malen op de BD om te voorkomen dat de laadtijden dramatisch worden.

De meeste developers voor de PS3 hebben hier voor een oplossing gevonden. We installeren de textures en dergelijk eerst even op de HDD. Vandaar dat de PS3 owners +/- 30 minuten moeten wachten om dit te installeren (Kopieren naar de HDD)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina