1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam laatst bij mijn buurman(totaal geen game-type) en zag een ps3 staan. Ik vroeg aan mijn buurjongen waarvoor. Waarop hij antwoorde "voor de blu-ray speler".

Er zijn wel degelijk mensen die als ze interesse hebben in een blu-ray speler een ps3 kopen. En ik denk dat MS er flink van baalt dat hd-dvd geflopt is. De 360 heeft nog steeds last van problemen. De mijne had een paar weken geleden ook de " ring of death". Sony heeft nu erg sterke kaarten in handen.

De 360 heeft nog wel (voor mij) veruit de beste game_line-up.

Maar ik denk dat veel mensen een ps3 gaan kopen.

2. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoho, rustig jongens en meisjes. Ik bedoel meer te zeggen dat ik zelf niet echt snap dat meer dan 1/3 van de verkochte consoles teruggestuurd zou zijn. Ik ken 15-20 mensen met een 360, waarvan er geen één problemen heeft. Het is natuurlijk heel kut als je er wèl last van hebt, en je dan ook nog eens moet werken met die belabberde klantenservice, maar ik kan me niet voorstellen dat dit zo ontzettend vaak door de console zelf komt.

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel hoor.:'-(

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik wou net zeggen, heb inmiddels al 7 kapotte gehad, sommige kapot out of the box, andere na een aantal uren / dagen. Degene die het langst ''heeft geleeft'' had een levensduur van 8 maanden. Ben een verzamelaar / liefhebber en ga echt bijna zeikerig om met m'n consoles. Heb alle systemen van de afgelopen jaren en heb alleen echt problemen met de 360.

5. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een elite van ongeveer 2 maanden oud, ik had hem beneden altijd in een kastje staan, had wel alles eromheen vrij gemaakt maar hij liep nog steeds om de 10 minuten vast. Toen heb ik hem boven gezet, helemaal vrij in de open lucht en nu loopt hij bijna nooit meer vast (gelukkig) alleen als ik langer als 2 uur achter elkaar aan het spelen ben nog wel eens. Maar daarom zet ik hem nu na elk uur even 5 aan 10 minutjes uit, om hem af te laten koelen. Ik ben het niet erg gewend om netjes om te gaan met mijn game consoles, mijn PC staat dag en nacht aan, over mijn Gameboy colour heb ik een keer een kop koffie laten vallen, de Nintendo DS lite is een keer op de betonnen vloer gevallen van 2 meter hoogte. En geen van allen zijn een keer vastgelopen. Ik vind de 3 jaar garantie een beetje magertjes, als je bedenkt dat 450 euro voor een 15 jarige student een smak geld is, dan verwacht je ook wel dat hij wat langer mee gaat.:confused: Maar als mijn Xbox 360 kapot gaat, laat ik hem gewoon repareren en verkoop ik hem daarna op Marktplaats, dan koop ik wel een PS3, die kan ook Blu-Ray films afspelen en daar hoef ik me niet druk te maken om defecten, en de PS3 heeft en krijgt ook een paar goede exclusives. (MGS 4)

6. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Ik merk wel dat mijn elite(falcon) bijna de hele dag aan kan staan zonder vastlopers, krassen etc...

Dat ie falcon is, is ook de reden waarom ik naar deze elite ben gestapt, had anders waarschijnlijk gewoon een premium gekocht maar hier in eindhoven waren het alleen arcade falcon's en dan toevallig deze elite-falcon nog bij de MM.

De normale elite's hebben gewoon dezelfde hardware als de rest, ze hebben daarmee niet de problemen getakkeld...

de nog nieuwere 360 (jasper) zal nog stiller en zuiniger zijn.. dus nog minder problemen...

Mijn oude 360 was wel vastgelopen maar die is gemaakt en verkoop ik nou door aan mijn broertje...

ik kan alleen maar zeggen ui eigen ervaring
    koop je een 360 check of het een falcon is...

7. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat je je bij de ps3 niet druk hoeft te maken om defecten weet je natuurlijk niet op voorhand. Als je pech hebt, krijg je er ook een die defecten vertoont.
    Zo'n 3 % van de ps3 gaan defect, wat normaal is voor een elektrisch apparaat, maar zekerheid heb je dus nooit.

8. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    M'n beste maat (goeie gozer maar echt zo'n carriere dude die leeft voor z'n werk), gamede never nooit. Heeft verleden maand een nieuwe full HD tv gekocht en een PS3(en zelfs een game).

Schoonvader heeft hekel aan games, maar gaat volgende week toch een PS3 kopen voor de Blue Ray speler.

Hiermee wil ik dus illustreren dat er aardig wat mensen de PS3 kopen als Blue Ray speler.

Ik dacht ooit dat het dom was van Sony, maar achteraf een geniale zet om de PS3 als multimedia en Blue Ray speler in de markt te zetten.

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien een geniale zet voor de filmliefhebbers die ook games spelen (de echte liefhebber koopt toch een stand alone BR speler komende zomer omdat dan de 2e generatie BR spelers uitkomen met het nieuwe profile).
    Voor de echte gamers is het nog steeds een niet zo'n geniale zet aangezien de prijs te hoog was met de introductie, er te weinig AAA games op uit kwamen (komen...???), etc.

Inderdaad kopen steeds meer mensen NU de PS 3 omdat de prijs is gezakt én omdat het een fantastische Blu Ray speler is. Deze mensen zoals jullie vriend, zijn buurman en bijvoorbeeld mijn broer betekenen eigenlijk NIETS voor Sony GAME divisie.

Dus wat een aantal mensen (ik bijvoorbeeld) al vanaf de aankondiging van de PS 3 verkondigden begint nu steeds meer duidelijk te worden.
    Blu Ray is belangrijker voor Sony dan games..... De ontwikkelaars van games op de PS 3 zien inderdaad steeds meer verkopen van de console maar zien dit niet terug in hun software sales (daarom gaan ook steeds meer games multiplatform).
    Veel verkochte consoles betekent voor de 360 en Wii VEEL verkochte games terwijl dit voor de PS 3 niet een zekerheid is omdat veel mensen de GAMEconsole kopen om films mee te kijken....

Edit: kijk maar in deze threads, veel (gamers) mensen overwegen nu een PS3 te kopen omdat hij OOK Blu Ray films afspeelt. MS heeft vanaf het begin aangegeven dat ze deze (film) war niet over de rug van de gamers wil spelen en dat ze zich willen concentreren op games. Sony zn trojan horse is inderdaad voor velen ideaal en een goede (risicovolle) move geweest. Ik denk dat er nog steeds het risico bestaat dat deze zet zich nog tegen ze zal keren (games die uitgesteld worden en overgaan naar de 360 bijvoorbeeld).

Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  10. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of (zoals die maat van mij) mensen kopen hem als Blue Ray speler en worden gamer :)

We weten allemaal niet wat er nou precies gaat gebeuren.

11. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar hoe kan je zien of het een falcon is :confused:

12. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Op de achterkant van de doos en/of console.

13. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nou gewoon meteen zegt waar op de doos/console en hoe/welk nummer ofzo...

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Kan je aan het aantal watt zien, volgens mij is een Falcon 175watt en oude 220watt staat op de doos/sticker. Hier een screen:

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Check deze link voor het filmpje.
    Hoe bedoel je lullig... :lol:

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik zag het vond het ook wel grappig :)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het had uiteraard ook net zo goed een ps3 of een wii kunnen zijn, maar tis wel frappent ;)

18. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het hoge woord is er nu dan eindelijk uit ..

Toshiba Announces Discontinuation of HD DVD Businesses

http://www.businesswire.com/portal/site/google/index.jsp?ndmViewId=news_view&newsId=20080219005651&newsLang=en

Zo .. wat wordt het dit jaar voor de HD films ..
    Een slimline PS3 .. een Blu-Ray add-on voor de 360 .. een Blu-Ray stand-alone speler .. HD downloads/streaming .. hmmmmm .. keuzes keuzes .. :)

19. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je hebt niet altijd de keuze om een andere xbox te nemen, als je hem bijvoorbeeld online besteld ofzo.

De mijne is 204 W geloof ik en heb dus de "slechtere" versie, tot nu toe heb ik overigens nog nergens last van. Ik heb hem nu 2 maanden en als hij straks stuk gaat kan ik echt wel 2 weken zonder 360. Het is natuurlijk belachelijk dat ze zoiets kunnen maken, het verkopen van consoles die bijna zeker kapot gaan, maargoed...je krijgt er ook echt wel veel voor terug!

20. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjaa. de ps3 wordt inderdaad veel verkocht voor de blu-ray speler. En de Wii en de 360 puur om te gamen. Kan ook nog leuk worden als gamedevelopers geen spellen meer uit brengen op de ps3, omdat ze daar geen geld aan verdienen.

Dit kan allemaal maar zeker weten doen we niet. Maar ik vind dat MS die ring of death nu wel een keer mogen oplossen. Maar ook de andere gebreken natuurlijk. En op een conferentie de ring of death tegen komen is wel lachwekkend, en heel slecht voor MS.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina