Misschien een geniale zet voor de filmliefhebbers die ook games spelen (de echte liefhebber koopt toch een stand alone BR speler komende zomer omdat dan de 2e generatie BR spelers uitkomen met het nieuwe profile).
Voor de echte gamers is het nog steeds een niet zo'n geniale zet aangezien de prijs te hoog was met de introductie, er te weinig AAA games op uit kwamen (komen...???), etc.
Inderdaad kopen steeds meer mensen NU de PS 3 omdat de prijs is gezakt én omdat het een fantastische Blu Ray speler is. Deze mensen zoals jullie vriend, zijn buurman en bijvoorbeeld mijn broer betekenen eigenlijk NIETS voor Sony GAME divisie.
Dus wat een aantal mensen (ik bijvoorbeeld) al vanaf de aankondiging van de PS 3 verkondigden begint nu steeds meer duidelijk te worden.
Blu Ray is belangrijker voor Sony dan games..... De ontwikkelaars van games op de PS 3 zien inderdaad steeds meer verkopen van de console maar zien dit niet terug in hun software sales (daarom gaan ook steeds meer games multiplatform).
Veel verkochte consoles betekent voor de 360 en Wii VEEL verkochte games terwijl dit voor de PS 3 niet een zekerheid is omdat veel mensen de GAMEconsole kopen om films mee te kijken....
Edit: kijk maar in deze threads, veel (gamers) mensen overwegen nu een PS3 te kopen omdat hij OOK Blu Ray films afspeelt. MS heeft vanaf het begin aangegeven dat ze deze (film) war niet over de rug van de gamers wil spelen en dat ze zich willen concentreren op games. Sony zn trojan horse is inderdaad voor velen ideaal en een goede (risicovolle) move geweest. Ik denk dat er nog steeds het risico bestaat dat deze zet zich nog tegen ze zal keren (games die uitgesteld worden en overgaan naar de 360 bijvoorbeeld).
Laatst bewerkt: 18 feb 2008