1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zie er maar weinig vernieuwing in. Fable 2 lijkt erg veel nieuws te gaan doen en Alan Wake als ie ooit uitkomt.

Gears 2 en NG2 zijn vet, maar noem ze nou niet vernieuwend, laat staan creatief ;)

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Fable 2 gaat doen wat er voor deel 1 belooft was denk ik ;)

Daar heb je wel een punt denk ik :b:

Sowieso ben ik toch een wat "simpele" gamer. Mass Effect kom ik ook maar niet in en Bioshock moet ik nog steeds uit spelen...
    Dus té vernieuwend is voor zo'n ouderwetse kerel als ik ook niet goed O-)

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Vind dat zelf niet geheel onverwachts, dat krijg je als de next-gen console in basis alleen maar betere graphics biedt ten opzichte van zijn voorganger. En het is ook aan de consument zelf te danken, neem CoD 4 en GoW b.v. Bij CoD 4 is wel het een en ander vernieuwt ten opzichte van zijn voorgangers, maar buiten de setting om ook niet bizar veel. Kwa SP is het nog steeds een rail shooter en is de AI nog steeds brak. Maar het spel ziet er goed uit, heeft een leuke MP dus verkoopt als een tierelier. GoW, leuk idee met de cover button, maar is het voor de rest nou echt zo'n innovatieve shooter? In mijn ogen niet, AI (wederom) is beroerd, zeker van de eindbazen. Mooie plaatjes verder maar weer een railshooter met een afgeraffeld einde. Ook weer een leuke MP, en goede marketing erachter. Verkoopte zeer goed. Beide spellen zijn zeker niet slecht, goed zelfs. Alleen zijn ze ook niet de nieuwe heilige graal. Maar waarom zou je als ontwikkelaar ook iets bijzonders op de markt willen zetten als je toch wel weet dat het niet verkoopt, wat dat betreft zijn er al voorbeelden genoeg.

Beyond Good and Evil, Ico, Shadow of the Colossus, Okami, Eternal Sonata om er maar een paar te noemen. Spellen die kwa stijl of kwa gameplay iets anders probeerde, geen van allen een echt verkoop succes. Kregen over het algemeen goede tot fantastische reviews, maar bijna niemand koopt(e) ze. Waarom? Grotendeels omdat ze 'anders' zijn.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Is het toeval dat die games beide van Capcom zijn? ;)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Peter: Eternal Sonata! Die was ik gewoon helemaal vergeten! Een mooi voorbeeld van hoe een turnbased rpg ook heel anders kan. De game gaat hier ook nooit meer weg. En verder heb je 100% gelijk, het is één rechte lijn van heftige momenten en de games die dat het beste voor elkaar krijgen winnen. COD4 en GOW zijn daar perfecte voorbeelden van. Vergis je trouwens niet, ik vond en vind beide games echt helemaal het einde :)

@ Modder: nog geen seconde bij stilgestaan. Kan idd geen toeval zijn.

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Wil verder niet beweren dat beide spellen niet goed zijn, meer van hetzelfde hoeft zeker niet slecht te zijn. Ik snap ook wel dat men met CoD verder gaat met de formule die werkt. GoW had imo veel meer in gezeten en was voor mij dan ook een teleurstelling, voornamelijk voorgebracht overigens door de AI. Ik speel dat soort spellen ook en beleef er plezier mee, maar spellen als Okami e.d, die echt iets anders proberen op bepaalde vlakken hebben toch een aparte status bij mij. En er is een tekort aan dat soort spellen, aan echte vernieuwing, wat grotendeels aan de consument zelf te danken is.
    Dit is gewoon 1 van de grote nadelen van het zich openen van de games markt voor het grote publiek. Meer massa games en minder innovatie.

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt dan toch al meer dan 10 gig van de 40 vol? Bij de 360 is het zo dat er al ongeveer 8 gig kwijt is aan het besturingssysteem zeg maar, het dashboard. Ik weet niet hoe dit bij de PS3 zit maar ben je daar ook niet al wat kwijt van die 40 gig voordat er ook maar iets geinstalleerd is?

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Peter: ik had niet echt last van een slech AI met GOW? Tenminste niet bij de normale Locust, vond dat ze me wel aardig flankten ed. Het is ook denk ik een beetje door juist dat gemis en mijn extra interesse in games dat ik nu weer een ps2 heb en games speel die ik echt wil spelen (Ico, Okami, Persona).

@Loonens: weet ik eigenlijk niet. Nooit naar gekeken. de 7gig van de 360 ben je overigens grotendeels kwijt aan backwards compatibility.

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weinig vernieuwing? Van de meeste games in dat lijstje hebben we tot op heden nog maar heel weinig vernomen.

In de previews die ik echter tot op heden van GTA 4 heb gelezen barst het de vernieuwingen. Engines zoals de Euphoria engine gaan een hele nieuwe dimensie bieden aan toekomstige games.

http://kotaku.com/354714/gta-iv-reinventing-a-world

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tot zover ik nu kan zien he? ;) Ik sprak mijn 'oordeel' ook uit over de games tot nu toe. Maar wie weet, misschien gaat GTA verrassen, ik haal hem sowieso, al was het alleen maar omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.

11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    De AI van de eindbazen, Raam dan nog het meeste eigenlijk, was bijzonder slecht. AI van locusts (drones en theron's) is wel beter dan dat, maar ook daar was ik niet echt van onder de indruk. Ik vond het juist wel meevallen met dat flanken, dekking zoeken gebeurde dan wel wat meer, maar ook niet op de manier waarop ik het graag zou zien. Maar kwa AI was die van de locust drones en theron guards wel het beste in GoW, de rest was helemaal beroerd. Zeker van de correct genaamde 'dom', man wat was dat slecht.

Ik begrijp best dan een goede AI lastig is, maar met de huidige consoles moet het toch kunnen om dat goed voor elkaar te krijgen. Ik denk alleen dat ontwikkelaars 'lui' zijn op dat gebied. Mooie plaatjes is iets wat iemand meteen ziet, wat meteen verkoopt, AI doet dat minder. Nou ben ik ook niet snel tevreden over AI. Wat ik graag in GoW had gezien was AI zoals dat in Brothers in Arms, het liefst beter nog. Vijanden die flanken, cover fire geven, die dekking zoeken en onder dekking en cover fire positie zoeken, die granaten niet alleen gebruiken om je schade toe te brengen maar ook om je uit een bepaalde positie te dwingen, vijanden die reageren op het geluid van een clip die leeg is. e.d. Maar in ieder geval had ik betere AI kwa eindbazen willen zien. Maar goed, ik ben een zeur.. :p

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Gears hoor je ook multiplayer te spele man ;).

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    haha tja, misschien heb je daar ook wel gelijk in. Ik speel alleen graag door verhaallijnen heen.

14. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb trouwens de game ook maar 1 of 2x uitgespeeld en vond de sfeer in de levels erg goed vooral dat licht/donkere level.

Alleen heb ik daarna meer dan 100 uur in de MP gestoken ;).

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waarom, maar van alle spellen die ik speel, speel ik ze eerst erg lang, of ik speel ze uit en daarna stap ik pas over naar de MP. Toch een gevoel van: heb ook voor die SP betaald hoor :emo:

16. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van Dom kan ik je wel begrijpen, die gast ging elke keer neer, maar Raam niet helemaal. Die kon ik op Insane dus in mijn eentje niet aan. Letterlijk een paar uur geprobeerd, maar ik kwam er niet langs. Uiteindelijk met een maat gedaan en zelfs dat kostte nog een paar uur. Enkel voor dat kutRaam.

Al met al heb ik maar weinig echte AI fouten gezien. Ze hadden misschien nog slimmer gekund, maar echt domweg stilstaan en niks doen of een andere kant opschieten zoals ik bijvoorbeeld in vele andere shooters ben tegengekomen had ik niet.

Anyways, over 2 weken mag ik mijn eigen klauwtjes waarschijnlijk wagen aan GoW2. Ik denk niet dat de AI al helemaal af zal zijn, maar ik zal toch wel een goede indruk krijgen.

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Raam is moeilijk, dat ben ik met je eens, maar niet omdat ie slim is. Hij doet bakken schade en kan veel hebben. Dat maakt hem moeilijk. Maar voor de rest loopt ie hetzelfde patroon en is zijn manier van aanvallen erg doorzichtig. Ik heb hem ook een keer zonder problemen kunnen verslaan omdat dom (ook de enige keer dat ie handig was) voor zijn voeten neergeknald werd en Raam vervolgens niet verder meer liep. Raam is nivo Cyberdemon als het gaat om AI. In co-op maakte ik hem samen met mijn broertje af nog voordat ie bij ons was, op Insane.

Daar kan ik mij ook wel in vinden, dat soort domme dingen doen ze over het algemeen niet. Maar zelf ben ik gewoon van mening dat ze veel slimmer hadden kunnen zijn. Geen domme dingen doen is imo niet perse een slimme of goede AI. Het is een AI die geen rare glitches heeft.
    Mijn verwachtingen van GoW waren gewoon hoger dan dat het spel heeft waar kunnen maken. Dat ligt aan mijzelf natuurlijk, ik had gewoon meer van GoW verwacht. Ben ondanks dat nog wel benieuwd naar deel 2.

AI is eigenlijk ook een ontastbaar iets, niet elk spel hoeft ook van mij een ingewikkelde AI te hebben. Maar racespellen (sims), vechtspellen en shooters zijn in ieder geval drie genre's waarover ik nogal eens niet te spreken ben kwa AI. Eigenlijk moet ik dan shooters ook weer opdelen in meer arcade achtige en sim achtige. En daar ligt mijn probleem ook met GoW, dat is arcade en ik verwachtte/hoopte (ondanks de setting) een meer sim achtige gameplay.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als we het nou over de AI van het beroerde COD3 hadden :9

nu al GoW2 spelen, lucky bastard ;)

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Dan maar een PS3 kopen voor GTA :)

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, alweer een "gerucht". Niemand van Rockstar zal het in zn hoofd halen om dit soort uitspraken te doen vlak voor de release van GTA4.
    Wat als er straks 2 x zoveel games op de 360 verkocht worden dan op de PS3?

Natuurlijk kiest Rockstar voor de beste deal en die maak je niet vlak voor de release van zo'n grote titel op beiden platformen.
    Ze kiezen natuurlijk voor de deal die hen de meeste games zal laten verkopen en normaal gesproken gebeurt zoiets op de console die de grootste userbase heeft (en dat is en blijft voorlopig gewoon de 360, niet de PS3 ).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina