1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Normaals is 7 jaar volgens mij. De xbox is sneller opgevolgt door de Xbox 360 doordat MS midden in de cyclus instapte. Maar ik geloof dat ik ergens gelezen had dat MS verwacht dat de opvolger pas in 2012 zou komen.. Ik zoek het nog wel een keer op.

Ik verwacht de opvolger van de Wii ook pas rond die tijd

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Nintendo's equivalent aan PSN games en XBLA komt de 20e in Europa uit en de launch line-up is bekend.

Lost Winds is voor de Wii bezitters een must-have!
    [gt]32800[/gt]

Daarnaast is het nog mooi nieuws dat Toki Tori een game is van de Nederlandse developer Two Tribes uit Harderwijk! Weer een Nederlandse developer op de consoles dus :)

3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wist exact wat Hideo Kojima bedoelde. Wat hij zei... Maar jij haalde al het negatieve eruit(uit verkeerd vertalende uitspraken van sites), en probeerde zo de ps3 voor de zoveelste keer onderuit te halen, triestig, heel triestig...

Anyways, er zijn nog veel filmpjes verschenen van mgs4, maar ik ga er niets meer van bekijken, wil geen spoilers meer zien, ga ook niets meer lezen over mgs4, wacht wel rustig af nu :).

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, zo vreemd is het niet hoor. Het negatieve eruit halen. Natuurlijk is Japan een andere taal, maar voor hetzelfde geld meent hij het wel en is dit puur damage control. MGS4 heeft nog steeds beperkingen waar Hideo misschien van zou denken dat die weggewerkt zouden zijn in de nieuwe playstation3, wat niet gebeurt is (ookde x360 kampt met dit probleem en om over de wii niet te beginnen).

Wat ik merk is dat de pc al voor het uitkomen van de x360 en ps3 ze al had ingehaald, iets wat door zowel Micro als sony toch min of meer als doemdenken of negatief werd gezien.

Op dat punt, tja misschien meende hij het wel een beetje.

5. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okay, okay, ik ga hier wel verder, als ik overal elders gemod word. :x

Over de line up van games voor 2008 heb ik wel vaker gezegd: 2008 wordt een kopie van 2007, in ieder geval op de 360 de meeste games en (ok, ok, dat is discutabel en afhankelijk van smaak) de beste games. Ondertussen hebben wij voor 2008 aangekondigd: Ninja Gaiden 2, Too Human, Fable 2, Viva Pinata TiP, Banjo Kazooie, Gears of War2 en, geen losse game maar wel een launch: de eerste exclusieve downloadable content voor GTA IV. Als je dan weet dat er zeker nog 3 titels onaangekondigd zijn, die wel (voor 90% zeker) in 2008 gaan komen (waaronder minimaal 1 Triple A, en als het goed uitpakt wellicht 2), dan denk ik dat de 360 ook in 2008 weer een zeer respectabele line up heeft die laat zien wat Microsoft belooft: games, games en games en wel nu en niet in de toekomst. Althans de 2008 toekomst waarin we de 1000 beschikbare games op de 360 gaan passeren.

Momenteel zijn we met ons meest succesvolle jaar ooit op Xbox bezig en hebben we nu het jaar 2004 in gehaald. Het jaar waarin de Xbox 1 naar 149 euri ging en Halo 2 uitkwam. Dat jaar dus hebben we ingehaald en ondanks de concurrentie met de Nintendo Wii en de PS3 gaan we dus als de brandweer. (Overigens gaat de Wii ook als de brandweer op anabole steroides, maar dat is helaas een ander verhaal :{ )

Ik kan haast niet wachten op de aankondigingen op allerlei vlak die we nog gaan doen. Ik ben benieuwd wat Sony (en Nintendo, maar die hoeven niet zo nodig |:- ) daar tegenover gaat zetten. Ongetwijfeld vele prachtige verhalen die weer verdampen tegen de tijd dat ze releasen. (Wie nog steeds vindt dat KZ2 lijkt op de techdemo uit mei 2005 moet wat aan zijn ogen doen.)

Laatst bewerkt: 14 mei 2008
  6. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het toch door de journalisten verkeerd opgevat/vertaald? Vandaar toch de rectificatie van K? Dus ik snap niet zo goed dat je er weer iemand moet uitpikken om op te vitten....triestig, heel triestig.

Maar waarom wacht men dan nog met aankondigen als het in 2008 al uitkomt? Is dat om wat nieuwtjes over te houden om aan te kondigen op de E3?

7. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en ook omdat we niet meer willen beloven dan we waar kunnen maken. Als er nu iets slipt dan is dat echt door onvoorziene omstandigheden. Als we maar lang genoeg waarmaken wat we beloven en Sony doet het omgekeerde, dan zou dat toch ooit moeten leiden tot meer vertrouwen in Xbox en minder in PlayStation?

8. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij vind mij dus blijkbaar triest? Wie doet er hier nu eigenlijk weer triest? Ik reageer letterlijk op een artikel uit een tijdschrift, de Edge nog wel van allemaal, niks Internet site! Voor hetzelfde geld heeft meneer Kojima een standje van Konami en Sony gehad na zijn uitlatingen. PR damage control? Het originele interview is naar mijn mening te gedetailleerd om zo maar even weg te wuiven. Geloof wat je zelf wilt maar het is wel degelijk een feit dat MGS4 gedegradeerd is in de jaren. Maar begrijp mij niet verkeerd, het wordt vast een geweldige game, happy?

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat we hier met zn allen nogal "triest" zijn plaats ik ook maar weer een bericht dat me niet in dank afgenomen zal worden... :+

Sony lijdt onverwacht verlies in laatste kwartaal

Tja, de stagnerende wereldeconomie de schuld geven van je slechte cijfers is natuurlijk een goede reden waarmee je je aandeelhouders zoet kan houden... |:-
    Bij Nintendo en MS zullen ze die stagnerende wereldeconomie inderdaad ook graag een halt toe willen roepen :lol:

Voorlopig nog geen pricedrop voor de PS3 is mijn verwachting.

Edit: Bron = Tweakers.net

Edit 2: Ik lees trouwens op een andere site dit nieuws maar dan toch weer heel anders gebracht....

Misschien dat ze door geld toe te leggen op de PS3 in het rood komen te staan want deze cijfers laten toch weer mooie aantallen zien... Hmmm, strange.
    Bron gamesindustry.biz

10. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net Boom Blox gekocht voor de Wii, wat een heerlijk spel.

Heb nu net zoveel Wii spellen als PS3 spellen:x

11. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WII heeft echt wel leuke games. Laat Nintendo maar gaan, dat gaat wel goed. Hun houding in deze consolewar is ook lekker japans bewonderingswaardig.

Graphics van 8 jaar geleden, iets uitgebreidere gamecube met niet echt accurate vernieuwende besturing, maar ze komen er mee weg en............er zitten echt wel hele leuke games tussen.

Microsoft wil te graag, en heeft helaas een ongelukkige start gehad met de RROD.....maar gaat voor een "nieuwe" wel heel erg goed.

Sony lult teveel, maar maakt te weinig klaar en is te arrogant.

De 3e loopt lekker weg met het bot.

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    EA fiscal Q4 2008 sales:

Bron

13. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn nog eens mooie cijfers. EA staat bijna gelijk aan bagger kwaliteit games. Dat EA het beter doet op een Sony console beschouw ik alleen maar als een pluspunt :) Verder kan je hier indirect ook uit opmaken dat er betere exclusive`s zijn verschenen op de X360 dan op de PS3.
    Goeie ontwikkeling :b:

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Welke games worden hieronder verstaan bijvoorbeeld? Door al die overnames en shit weet ik het niet meer :eek:

15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blijft echter een feit dat men weer niet de sales verwachtingen weet waar te maken, nadat ze al herzien waren.

Eind januari 2008 ..

Deels wordt dit veroorzaakt door Japan waar de PS3 in een week zelfs niet meer dan 10.000 stuks weet te verkopen in een van de drukste vakantie periodes (Golden Week). En de Wii? 70.000 ...

16. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Reeds aangekondigd bedoel je? :p Lips, Ninja Blade en Scene-It 2, we weten het allemaal inmiddels. Vind wel dat Microsoft met de aankondiging van Gears2, de zekerstelling van Banjo en Fable 2 in 2008 en de komst van VP2 een mooie 2008 krijgt. Die drie games zijn alleen maar mooie extra's.

Kijken we naar Sony, dan is idd veel beloofd, maar een voor een glijden de games naar 2009. Eind 2008 gaan we alleen Resistance 2, SOCOM Confrontation en Motorstorm 2 zien, zo lijkt. De 360 lineup ligt dus, net als in 2007, weer mijlenver voor op die van de Ps3.

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien leuk om de cijfers van de vorige kwartalen erbij te plaatsen....
    één zwaluw maakt nog geen zomer namelijk ;)

671 miljoen Xbox 360
    488 miljoen PS3
    338 miljoen Wii

Ik kan me voorstellen dat EA zich in de toekomst toch ook wat meer op de Wii gaat richten aangezien ze daar volgens mij het meeste te winnen hebben (grote userbase, goedkope ontwikkelingskosten etc.)

EA heeft natuurlijk de eerste 2 jaar veel meer geld door de 360 binnen gekregen dan via de PS3. Toch wel belangrijke cijfers aangezien je gewoon ziet dat 360 gamers meer games kopen. Iedere ontwikkelaar zal hier wederom conclusies uit trekken.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nieuwe cijfertjes usa april van NPD

Nintendo Wii - 714,200 [-1%]
    Nintendo DS - 414,800 [-41%]
    Playstation Portable - 192,700 [-35%]
    Xbox 360 - 188,000 [-18%]
    PlayStation 3 - 187,100 [-27%]
    PlayStation 2 - 124,400 [-43%]

Software:

Grand Theft Auto IV (Xbox 360) - 1.85 miljoen
    Mario Kart Wii (Nintendo Wii) - 1.12 miljoen
    Grand Theft Auto IV (PlayStation :cool: - 1 miljoen
    Wii Play (Nintendo Wii) - 360,000
    Super Smash Bros. Brawl (Nintendo Wii) - 320,000
    Gran Turismo 5: Prologue (PlayStation :cool: - 224,000
    Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness (Nintendo DS) - 202,000
    Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Time (Nintendo DS) - 202,000
    Guitar Hero III: Legends Of Rock (Nintendo Wii) 152,000
    Call of Duty 4 (Xbox 360) - 141,000

GTA bijna 2x zoveel op de 360 :eek:
    En de Wii lacht weer het hardst.

bron: http://www.psonly.nl/nieuws/15529/Nintendo_domineert_Amerika_in_april_ondanks_GTA_IV/

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wijsneus! :9

Zonder iets te bevestigen of te ontkennen, kan ik je garanderen dat er zelfs nog titels komen in 2008 die hier niet tussen staan en waarvan er eentje wellicht minstens zo groot is als GoW2.

We hebben nog niet alles aangekondigd want we willen nieuws over houden voor de E3 en wie weet nog een ander bekend evenement . . .

En inderdaad ik heb al vele malen gezegd dat 2008 een kopie gaat worden van 2007: wij zullen veruit de meeste games en de beste games hebben in 2008. (Tenzij Sony en Nintendo ook nog vele 2008 releases niet hebben aangekondigd, maar dat is meestal niet hun tactiek, zeker Sony kondigt alles aan voor de hele levenscyclus en doet er dan verspreid een jaar of 5 over om alles uit te brengen) In 2009 zien we wel weer verder, maar ook dat ziet er al erg goed uit. . .

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Halo 4...? :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina