1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel jammer. Ik had erg uitgekeken naar Haze. Morgen krijg ik hem binnen als het goed is. Zelf maar eens proberen. Met shooters ben ik wat vergevingsgezinder aangezien het mijn favo genre is.

2. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Story telling absymal volgens Gamspot, dat zou je toch nooit hebben verwacht een jaartje geleden:
    [yt]NfIsgtwHRkg[/yt]

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Denk dat je hier een valide punt heeft, als het gaat om Sony zelf tenminste. Ik moet zeggen dat ik de support van Sony voor de PS2 wel erg waardeer. Het irriteerde mij namelijk best wel hoe snel de oude xbox gedropt werd door MS na het uitkomen van de 360.
    Maar ik denk dat het nu wel tijd is voor Sony om zo langzamerhand de PS2 ook een beetje te laten voor wat het is en meer energy in de PS3 te stoppen. Tuurlijk is de PS2 nog een enorme markt, maar met de gigantische hoeveelheid titels die voor die console nog te krijgen is zal het inzakken van verkopen geen vaart lopen. Minimale support gewoon, niet investeren meer in packs en reclame.

Misschien meteen dan even de bezem door de marketing afdeling.. Want veel van de problemen die sony heeft als het gaat om uitstel e.d. komt door het geschreeuw van de daken wat uit die afdeling komt. Wat meer daden dan woorden.

Ze moeten ook echt een system seller hebben, imo (ondanks dat ik een ps3 heb staan) is die er nog niet echt. MGS zou het kunnen worden maar toch is dat ook niet een titel die iedereen aanspreekt. GT5 prologue is geen system seller vind ik, ik heb het spel.. nou ja demo. liggen, maar ik had er never nooit niet een ps3 voor gekocht. Probleem wat er nu ook een beetje is voor Sony is dat de exclusive titels die hoge ogen gooien kwa cijfers al weer oudere titels zijn zoals uncharted, ratchet & clank e.d. Voor de rest zijn alle recente top titels op de PS3 multiplatform spellen.

4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Xbox 360 Spring Showcase! :)

[gt]34276[/gt]

5. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Haze een echte exclusive voor de PS3 krijgt echt hele slechte reviews. Haze moets de concurrent van Halo worden. Weer een tegenaller op gamesgebied voor Sony. Ik ben ervan overtuigd dat die machine tot zoveel in staat is, echter moet je wel de games hebben die dat bewijzen. Moeten we echt tot God of War 3 wachten eer het echt de moeite waard wordt om een ps3 te kopen? MGS 4 is niet iets waar ik echt warm van wordt (ben geen fan van de franchise). Ik red me prima met mijn 360! Echter ben ik stiekem op zoek naar een reden om een ps3 te kopen....... alleen ik vind die reden maar niet!!

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734

Ik weet het niet hoor, maar de media en gamers zelf zijn juist degenen die van Haze de zogenaamde Halo-killer hebben gemaakt. Voorzover ik weet heb ik nooit iemand van Free Radical Design dit horen zeggen.

Aan de cijfers te zien is de game daarentegen wel een teleurstelling. Erg jammer, want ik keek zo erg uit naar de game.

7. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Free Radical noemde Haze zelf een betere en volwassenere game dan Halo. Maargoed, ze faalden, nu terug mondje houden en weer goeie games maken. :p

8. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Master Chief vs Bee`s on steriods :x

9. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    onsoles gevaarlijk voor je gezondheid (Wii, X360, PS:cool:

Nieuws | 21 mei 2008 - In een nieuw rapport van Greenpeace is naar voren gekomen dat alle next-gen consoles (PlayStation 3, Xbox 360 en Nintendo Wii) stoffen bevatten die een gevaar voor je gezondheid kunnen betekenen. In het rapport genaamd Playing Dirty heeft Greenpeace de verschillende consoles grondig onderzocht op stoffen zoals PVC, phthalates, beryllium en bromine. Deze stoffen kunnen onder andere de reproductieorganen bij (vooral) mannen aantasten. Greenpeace vraagt zich af waarom de bedrijven, die deze stoffen in hun andere producten wel vermijden, deze toch in hun spelcomputers gebruiken. Overigens moet je wel heel extreme dingen doen met je console voor dat deze stoffen echt schadelijk worden.

De Wii lijkt het beste uit de test te komen. Nintendo's spelcomputer bevat de kleinste hoeveelheid aan schadelijke stoffen of bevat deze helemaal niet. De PlayStation 3 bevat weinig bromine (een stof voor brandveiligheid) maar zijn koelingsysteem bevat van deze stof de grootste hoeveelheid in één component. De Xbox 360 bevat de grootste hoeveelheid phthalates (een stof om plastic flexibeler te maken) en meer PVC dan de Wii of PS3. Wel had de console de laagste concentratie bromine.

Dit alles is goed nieuws voor Nintendo want vorig jaar kreeg het bedrijf de laagste score van de Greenpeace Guide to Greener Electronics, namelijk een 0/10. In dit onderzoek werden de grote elektronische bedrijven onderzocht naar de milieuvriendelijkheid van de producten. Microsoft kreeg hier overigens een 2.7/10 en Sony een 7.3/10.

Overigens kreeg Nintendo die score vorig jaar, omdat het niet wilde meewerken aan het onderzoek en dus geen gegevens wilde leveren aan Greenpeace. Dat is bij het Playing Dirty-onderzoek overigens niet anders. Nintendo heeft bovendien aangegeven te voldoen aan alle EU-richtlijnen op het gebied van milieu en gezondheid van consumenten.

insidegamer.nl

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Gamestop heeft 65% van hun GTA4 voorraad verkocht op de 360. Flink percentage voor een oude PS only titel.

Edit: cijfers weg, percentage voor in de plaats ;)
    Edit 2: Goed interview met Shane Kim, eerlijke duidelijke praat over de concurentie. Respect naar Nintendo, Tevens respect naar Sony. "Men hoeft niet verbaasd te zijn dat Sony op stoom begint te komen. Bekende naam en natuurlijk de oude marktleider.."

Volgens mij heeft MS toch alles we redelijk onder controlle en zijn ze klaar om de komende tijd echt de strijd aan te gaan met Sony. (wat ik zo tussen de regels eruit vis dan...)

Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  11. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij persoonlijk zou Little Big Planet wel een game zijn die me over de streep kan trekken. Vind de setting en de gameplay er erg leuk uitzien.

12. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg steeds meer respect voor je(weet niet hoe ik het anders moet omschrijven)......We hebben wel eens onenigheid gehad, maar wat je nu over de concurrent zegt, getuigd van inzicht en professionaliteit.

huh.............waarom typ ik dit nou weer? :confused:

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Gaat 't nog wel goed met je? :):

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Verkopen/attachrate per console in de VS van de eerste 18 maanden van de consoles, bron is Kotaku.

Zoals bekend heeft de 360 de hoogste attach rate, maar de Wii komt zeker in de buurt.

16. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Rare cijfers. Kan niet van een week of een maand zijn....er zijn in de VS een dikke 11 miljoen X360s verkocht en ook een dikke 11 miljoens Wii`s :confused:

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Tijdens de eerste 18 maanden van de consoles, zie ik net

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Vind het alleen maar matig voor de PS3 eigenaren. Ik bedoel, hoeveel games zijn er nu wel maanden of zelfs jaren na dat het op de 360 geweest is op de PS3 komt. Breng het op beide uit, of doe het niet maar laat ze geen maanden of een jaar wachten, vraag me dan ook af hoeveel PS3 eigenaren Bioshock zullen gaan kopen. Mosterd na de maaltijd. :{

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Games waar ik zo op kom:

Orange Box
    Oblivion
    Overlord
    Bioshock
    Ninja Gaiden (zelfs helemaal over van de xbox)
    Alone in the Dark (komt nog, maar wel later op de ps:cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina