Na lang uitstellen, heb ik schoorvoetend toch maar een PS3 gekocht, voornamelijk als BluRay-speler voor mijn recent aangeschafte plasma tv. Schoorvoetend want na Sony's arrogante gedrag en uitspraken de afgelopen jaren, had ik geen zin om hun te belonen door de PS3 meteen aan te schaffen. Maar ik wilde toch de overstap maken naar films in HD kwaliteit en na de dood van HD-DVD had ik geen keus dan BluRay te nemen . De PS3 is dan toch de beste waar voor je geld en ik moet zeggen dat de PS3 een prima stukje techniek is waar ik heel tevreden mee ben. De beeldkwaliteit die het geeft is geweldig; Ratatouille bijvoorbeeld ziet er echt fantastisch uit. Ik heb het idee dat het mede te maken heeft met de HDMI aansluiting want het dashbord ziet er heel wat scherper uit dan de Xbox dashboard over component (wanneer de nieuwe Jasper Xbox modellen uitkomen ga ik er zeker een aanschaffen).
Als multimediamachine prefereer ik de PS3 maar de Xbox blijft de kampioen als het om gaming gaat. Op Uncharted na is er momenteel geen enkel spel waar ik in geinteresseerd ben. Ik kijk wel uit naar MGS4, KZ2 en FF13 en Valkyria Chronicles maar alleen MGS4 is dit jaar te spelen (over twee weken al. Yay!). Crossplatform games haal ik wel voor de Xbox tenzij de PS3 versie met kop en schouders de superieure versie is (wat tot nu toe nauwlijks het geval blijkt te zijn).
Sony mag wel een betere indeling van hun Playstation Store verzinnen. Zeker wat betreft hun games staan dingen nogal door elkaar. En ze mogen mij als consument ook meer keuze geven in welke taal ik mijn videogame trailers mag zien. Ik was zeer teleurgesteld dat hun Resistance 2 teaser alleen in het Nederlands te horen was. Ik wil gewoon de engelse versie maar die kan ik nergens vinden. Slechte zaak!
Trouwens, waar MS een verbetering in mag tonen, is het aanbod van niet-game-gerelateerde-media op Xbox Live. Op PSNetwork had ik al gelijk wat filmtrailers te pakken op 1080p formaat. XboxLive komt er wel heel bekaaid mee af met die Pirates of The Carribean trailer die er al sinds jaar en dag op staat. Daar mag wel wat meer aanbod in komen.
Al met al ben ik tevreden met de PS3. Alleen zou ik graag meer exclusieve games (die ik de moeite waard vind) willen zien.
En als iemand weet hoe ik aan een engelse gesproken versie van Resistance 2 kan komen via PSNetwork, hoor ik het graag.
Laatst bewerkt: 30 mei 2008