1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een Next-gen console, een paar goede ps2 games komen. Natuurlijke zullen het goede games zijn. maar als de ps3 het nou daarvan moet hebben.

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Tja als je eerst Backwards compatible belooft en het dan niet waarmaakt moet je toch iets anders he..

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    Dat snap ik niet?

4. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een lachertje die Trophies! Vooral dat het niet bij ieder spel wordt ingevoerd :emo: Blijkbaar ging het ze iets te ver om ook gamerscore te kopieren, of kon dat niet met rechten enzo. Bij GS kan je juist zien of iemand echt de moeilijke dingen heeft gehaald in een spel, omdat je daar meestal meer GS voor krijgt. Bij die Trophies krijg je voor bijv. uitspelen op easy 1 trophie en voor uitspelen op hard ook 1 trophie, geen verschil, terwijl het laatste wel een betere prestatie is.

Daarnaast ziet het er nu gewoon nog erg slecht uit...

5. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Xbox 360 kan je Xbox games downloaden. En nu heeft Sony dat ineens ook. Dat bedoeld hij. Sony neemt veel over dat weet iedereen.

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Mooi zo.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je hebt trophies op vier niveaus, dus er is wel wat onderscheid..... maar dit werkt idd van geen kant. Ik voorspel dat dit ook erg veel problemen gaat veroorzaken in Home.

En ja ik had echt ontzettend gehoopt dat in 2008 Sony het wel goed voor elkaar zou krijgen.

edit: en idd geen ps2 downloads. Voor mij gelukkig minder interessant aangezien ik nog een ps2 heb staan en het downloaden van spellen erg suf vind.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als ik me goed herinner dan kon je al PS One games downloaden lang voor dat de Xbox Originals er waren.

En wat hadden jullie nou allemaal verwacht? De PS2 online was zielig en dan ineens verwachten jullie dat de PS3 online het zo goed gaat doen als XBL. Dat gaat gewoon niet als ze hun eigen ding proberen toe doen (en wat ze ook proberen), maar sommige dingen kan je niet echt anders doen (zoals de GS, zoveel alternatieven heb je er niet voor weet je) en bovendien is XBL gewoon zéér goed. Als ze dan eens een alternatief bieden (de Trophies), dan is het weeral niet goed en als ze dan er gewoon een score opgeplakt hadden dan waren ze vieze na-apers geweest.

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Dus anno 2008 mag je van Sony niet verwachten dat ze een goed functionerende online service hebben? Rare gedachte.

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heeft Sony dan een slecht functionerende online service (en je hebt zelfs dedicated servers, heb ik nog niet veel gezien bij XBL)?

Het is niet van het kaliber van XBL maar als je ziet van waar ze komen zijn ze toch al een flinke stap vooruit imo.

11. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry hoor maar tis toch niet zo dat ze net om de hoek komen kijken.....ze zitten al dik 10 jaar in de consolebuisiness en de ontwikkeltijd is lang geweest voor de ps3......lang genoeg lijkt me om alles 6 keer te overdenken en uit te werken.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik verwacht van Sony dat ze origineel zijn. Een console waar ik spellen als Ico ed op kon spelen, daar verwacht ik vervolgens een waardige opvolger van. Op hardwarevlak helemaal gelukt, maar daar blijft het vooralsnog bij. Res2 screens zijn matig en ik zie net de nieuwe screens van Killzone 2, ook niet super.

En waarom zouden ze niet totaal een andere weg in kunnen slaan? Dat wij toevallig niet met een ander idee komen hoeft niet te betekenen dat er niet tal van andere manieren zijn om psn gebruikers op een leuke manier te binden. ;)

Daarnaast vind ik het gewoon dramatisch om te zien dat ze 3 jaar (!!) na de intrede van xbl niet verder komen dan een slap aftreksel van xbl.

Dat had gewoon beter gekund, bijv door een goed werkend Home vanaf dag 1 :)

13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Dat mag je dus allemaal niet verwachten Kevf...

Prachtig stukje hardware, maar ik denk dat je nog anderhalf jaar moet wachten voordat je pas het verschil gaat zien. Rond die tijd zal MS wel de nieuwe Xbox aankondigen.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Microsoft zit al meer dan 20 jaar in het OS/platform/service wereldje en meer dan 10 jaar in het internet wereldje (IE enzo.) Zij hadden dus voor XBL eigenlijk al vrij veel ervaring met zo'n soort plaftormen/services.

Sony is echter eigenlijk 'juist' begonnen en hebben nog maar net een fatsoenlijke basis gezet waarop ze verder kunnen gaan bouwen en zijn dan ook nog eens helemaal nieuw in dat wereldje. Ze konden het zich makkelijk maken door hun versie te maken van XBL, maar dat hebben ze niet gedaan en zijn praktisch de tegenstelde richting op gegaan (open platform i.p.v. een gesloten zoals XBL).

Als je verder zoals iets als XBL wil gaan moet je imo al naar Hyves of Home toestanden.

Wat mij betreft heeft Sony een vrij goede klus gedaan met PSN. Hier en daar wat foutjes enzo, maar het is tenminste geen kopie van. Wat zijn die trophies dan? Fanservice imo, iedereen lag te zagen dat ze geen GS hadden of iets in die trent en nu dat Sony met iets gelijkaardig afkomt (maar geen kopie, want dan wat het ook niet goed geweest) is het weeral niet goed. Of jij nou een GS hebt van 10 000 en je vriend een GS van 5 000 of jij hebt 5 Golden trophies en je vriend 1... who gives a damn, jij hebt meer en wat maakt het uit wat je meer hebt? Maar ja, het gras ziet altijd groener bij de buur.

En Kevf... wat hebben games te maken met de online dienst? Het zijn beiden een totaal ander ding en ik betwijfel ten zeerste dat team achter PSN het team van Ico (of eender welke game) is.

15. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Eigenlijk zouden we beide werelden met elkaar moeten combineren. Aan de ene kant de betrouwbare hardware en aan de andere kant het live-gebeuren en de games. Helaas niet mogelijk dus moeten we wachten op de fabrikanten totdat ze beide goed geregeld krijgen.

16. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    achja... ik heb nog geen probleem gehad met mijn xbox, dus voor mij is die nu perfect :)

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    So what? By Nintendo kon je al een tijd daarvoor games downloaden van de N64, SNES etc. Gaan we nu dan ook claimen dat Microsoft het downloaden van Xbox games van hun heeft gejat?

En bedoelt is met een t ;)

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sony had het in 2002 al over online gaming/service....
    Bron en honderden andere via google.

Op zich zou je dus inderdaad meer vernieuwing mogen verwachten. Maar goed, keer op keer laten ze toch weer zien dat door dingen aan te kondigen mensen gewoon blijven wachten tot dat het echt allemaal klopt...
    Ik vind het wel grappig om te zien dat er hier zoveel mensen zijn met een PS3 maar er de laatste tijd door die mensen redelijk "negatief" over de PS3 en Sony word gepraat...
    Ik denk dat Sony met deze console gewoon teveel van hun naam uit is gegaan dan een console voor de gamer neer te zetten. De eerste groep gamers zijn vaak de "hardcore" gasten die een console kopen... Dat zijn ook meteen de meest kritische mensen. MS heeft op hardware vlak steken laten vallen. Ik denk dat als dat geen probleem was geweest ze deze generatie veeeel verder op Sony voor zouden lopen...

Edit: Ik had alleen geen rekening gehouden met Sony zn nieuwe manier om de PS3 in de markt te zetten.... Kaz Hirai: PS3 the only place for "true generation" experience
    Bron
    True HD, 120fps, Next-gen doesn't start till we say so, 4D, This Is Living, etc. :lol: :thumbs:

Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  19. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow ik ben het een keer helemaal met Xwon eens.....................aardig gek.

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ff geruchtje:
    Xbox 360 Getting a 3D Dashboard Make-Over?
    The rumored Xbox 360 Spring Update might not have hit yet, but we know something big is in the works for the console's dashboard.

How big? Well besides the gi-normous list of rumored updates we posted about back in May we're now hearing from a number of sources that the Live dashboard is going to be getting a second interface option, one that will use the yet-to-be announced motion controller to navigate.

This new user interface, we've been told, will recreate the increasingly cluttered dashboard "blade" system in a 3D environment that will be something more akin to the Minority Report than a filing cabinet. The motion controls will allow users to sort of slide through the different levels of this floating menu system.

Sounds like a fantastic idea, if it can be implemented correctly.

Minority Report Designer Behind New, Motion-Controlled 360 GUI?

Guess that Minority Report reference cut a little closer to the bone than we thought! After we posted on the rumour of a new, alternative user interface for the Xbox 360, we've since heard from sources a little closer to the matter that the GUI (graphical user interface) parts are around "95% correct". They tell us that design agency Schematic are working on the project, which is interesting when you consider two things. One, Schematic have worked on gaming interfaces before, most notably on recent EA Sports titles. Two, the Chief Creative Officer of Schematic is a Mr. Dale Herigstad. Movie and design nerds will know Herigstad as one of the the guys who helped design the motion-controlled interfaces featured throughout Minority Report. If true, that's equal parts promising and awesome.

Rumor: New 60GB Xbox 360 To Replace 20GB Model

Microsoft may be dropping the price of the mid-range model of the Xbox 360, if a scan from an upcoming Kmart circular can be trusted. The price slashing to $299 may not just be an effort to kick start lagging Xbox 360, according to a "usually trustworthy source" of Ars Technica's. Communication passed on via their mole points to a new, 60GB hard drive-equipped model replacing the current 20GB model, a change that's alleged to be announced at E3.

Ars Technica's source writes that the new hardware SKU will be launched "throughout July" and that the 20GB model will be officially discontinued. Consider this rumor, Microsoft-style, for now, but don't be surprised when whomever's piloting its E3 keynote mentions some extra storage breathing room.

Mole: Microsoft to drop price on 20GB 360, make room for 60GB [Ars Technica]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina