1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar vastlopen is normaal bij een systeem. Hoe je het ook wend of keert; elke spelconsole (en of we het nou over de Xbox, Xbox 360, PS2, PS3, GameCube, ... hebben) loopt gewoon een keer vast. De developer heeft daar uiteraard invloed op, maar alleen aan de developer ligt het niet.

De twee nadelen die ik noemde zijn de twee tegenargumenten die het meest gebruikt worden. Er zullen er vast en zeker nog meer zijn, maar dat is bij alledrie de consoles zo.

Die 2.40-update is misschien niet de update waar we allemaal op zaten te wachten, maar vooralsnog denk ik dat het probleem bij de mensen zelf ligt en niet bij Sony. (Natuurlijk is het dan aan Sony de taak om ervoor te zorgen dat het bij iedereen werkt die in principe een goedwerkende PS3 bezit. ;))

Overigens is het RROD-probleem nog vele malen erger dan wat er nu is gebeurd bij de PS3. Ik weet zeker dat de problemen bij de PS3 binnen de kortste keren opgelost zullen zijn.

Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  2. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Sony belooft veel en underdelivert altijd. Microsoft delivert bijna altijd (op de RRoD na vooral) en krijgt vaak shit over zich heen. Tis vrij onrechtvaardig, maarja, met de naam Microsoft maak je al geen fans he.

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat je die twee met elkaar moet gaan lopen vergelijken. Bij de PS3 is wel wat meer aan de hand dan alleen een firmware probleempje.

Daarnaast vind ik het eigenaardig dat je de oorzaak van de problemen met de firmware bij de gamers neerlegt en niet bij Sony, die is blijkbaar heilig? Sorry, maar ik ben de objectiviteit nu onderhand wel kwijt.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat was je sowieso al :+

;)

Maar goed, baal wel een beetje dat ik niet het geld overheb voor een degelijke 360. Want dan had ik mijn oude de deur uit gedaan en had een falcon gekocht. Was ik van het gezeik af en had de ps3 laten staan voor de exclusives die zo nu en dan vallen en voor het geval de ps3 het ooit wel eens goed voor elkaar gaat krijgen. De 360 steekt voor mij iig met kop en schouders boven de ps3 uit op het moment.

Helemaal als je dan leest dat er weer een nieuwe ps2 aankomt.......

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap die ophef niet, lekker boeiend. Het is gewoon weer een nieuwe revisie die waarschijnlijk goedkoper te produceren is, ook lichter is en dus ook minder kost om te transporteren. En aangezien de PS2 nog altijd flink wat geld oplevert (wat ze goed kunnen gebruiken) is het niet meer dan logisch dat er zo nu en dan een nieuwe variant wordt gelanceerd.

Het ene moment loopt men te miepen dat Microsoft de XBOX 1 om zeep hielp en het andere moment is er gemiep omdat men een last-gen console die nog voldoende centjes oplevert nog wat langer in leven houdt? :confused:

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb daar nooit over lopen miepen en het is ook maar mijn mening die ik verkondig.

Natuurlijk is het een gemakkelijke cashcow. Echter alle pijlen op de ps3 zoals ms met zijn 360 doet had Sony ook zeker geen windeieren gelegd.

En al is het een gemakkelijke revisie, er gaat echt wel een flinke berg werk in zitten, genoeg om de ps3 een schop onder zijn reet te geven ;)

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En de volgende game zonder trophies:

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kijk daar snap ik de ophef eigenlijk niet zo goed om.

Tis, als je het even rustig bekijkt, toch veel leuker als alle games vanaf een bepaalde datum trophies bezitten ipv soms ook wat oude games?

9. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het mee eens. Ik vond het al raar klinken dat het mogelijk was om trophies te kunnen krijgen van bepaalde eerder releasde games. Ik neem dat deze upgrade feature niet bekend was bij de ontwikkelaars toendertijd de games in ontwikkeling waren. Of heb ik dat verkeerd?

Als dat het geval is dan is het logisch imo dat je voor deze game geen trophies meer kan ontvangen. Tenzij sony deze ontwikkelaars geld geeft om te zorgen dat deze games alsnog deze feature ondersteunen.

10. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nergens gezegd (danwel geïmpliceerd) dat Sony heilig is. Het feit is gewoon dat het lijkt alsof er zo verschrikkelijk veel mensen problemen hebben met de firmware, maar in feite kun je het zien als miljoenen mensen die die update draaien waarvan er slechts tientallen problemen hebben. Dus als het bij het merendeel wel werkt, vraag ik me af of het probleem daadwerkelijk bij Sony ligt. Natuurlijk, het zou heel goed kunnen dat Sony zelf de oorzaak is (en ja, als Sony toegeeft dat het aan hun ligt dan wil ik dat gewoon geloven), maar ik vind de kans in dit geval klein.

Ik zou weleens van jou willen weten wat er nog meer met de PS3 aan de hand is dan de door mij genoemde punten. Het lijkt me nuttiger om daarover te discussieëren dan over die firmware-update want beiden kunnen we voorlopig toch nog niks bewijzen (uiteraard wel zodra er meer nieuws is ;)).

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daarvoor zal je eigenlijk alle delen 'even' door moeten nemen ;)

Mijn concrete problemen:

- waar blijft Wipeout! Dit wou een launchgame worden
    - Waar blijft LBP, ook al te vaak uitgesteld
    - Waar blijft Home, ook al maanden uitgesteld
    - Square gaat alles eerst op de 360 uitbrengen (behalve FFXIII) en het is nog maar de vraag of de games naar de ps3 komen
    - Games voor de ps3 blijven veel duurder, ook in het buitenland
    - Dezelfde game presteert op live-vlak op de ps3 vaak slechter (GRID als hoofdvoorbeeld)
    - Games komen veel later nog eens op de ps3 (Orange Box, Oblivion, Eternal Sonata, Bioshock (1,5 jaar!!!) etc)
    - Games zien er op de ps3 vaak minder uit of lopen niet lekker (Lost Planet, Orange Box.
    - Bar weinig exclusives
    - Killzone 2 en Res2 lijken maar matig te worden.
    - Slechte marketing, veel uitstellen (Afrika, White Knight Story)
    - updates zijn er te vaak, stellen niks voor en doen er lang over om te downen...als ze het al doen
    - installeren van games (mijn hd raakt vol!)

De ps3 heeft 1 groot voordeel en dat is een stuk ontzettend vette hardware. Verder is er voor mij geen enkel punt te noemen waarop de ps3 beter scoort......al had ik voor 2008 echt anders voorspeld O-)

12. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt. Dit zijn een aantal concrete voorbeelden waarover valt te discussieëren.
    Ik ga niet op al je voorbeelden in, maar hieronder toch een paar quotes.

Dat klopt, maar omgekeerd is dat ook zo. Er zijn tegenwoordig steeds meer developers die een game eerst voor de PS3 maken en daarna overzetten naar de Xbox 360. Maar vergeet niet dat de Xbox 360 al een gedurende tijd uit is en de meeste game-ontwikkelaars de techniek van de Xbox 360 beter kennen dan die van de PS3.

Na verloop van tijd komt hier echt wel verandering in. (Voorbeeld: EA, DICE zijn érg te spreken over de Cell-processor in de PS3 en over de console in z'n geheel. Aangezien dit een grote ontwikkelaar is, zou dit weleens een concreet voorbeeld kunnen zijn voor de positieve ontwikkeling van de PS3-games in de toekomst.)

Ik weet niet of dit helemaal waar is. Ik hou de prijzen van de PS3-games goed in de gaten en vaak liggen ze niet ver van prijs van de Xbox 360 af of zijn ze zelfs gelijk. Misschien dat jij een andere ervaring hebt, maar zou je in dat geval wat voorbeelden kunnen geven? :)

En in wat voor opzicht voornamelijk (verbinding, extra's, etc.)?

Overigens blijft het een feit dat online gamen op de PS3 gratis is en prima speelt. Maar goed, ook hier kan uiteraard iedereen een andere ervaring mee hebben. :thumbs:

Heeft een beetje te maken met het eerste punt; ontwikkelaars zijn meer gewend met de Xbox 360 en kunnen games daarom makkelijker op deze console maken. Het is ook kostenbesparend.

Toch blijf ik, ondanks bovenstaand argument, geloven dat hier absoluut verandering in gaat komen.

Dat klopt. Ook dit heeft te maken met het punt over de ontwikkelaars dat ik hierboven heb genoemd.

Maar kijk ook naar games als GTA: IV en Battlefield: Bad Company. Dit zijn spellen die er al een stuk beter uitzien op de PS3 en dat is gekomen omdat de games niet op één standaard console zijn gemaakt. Zo zie je dat er op die manier verandering in komt.

Geef ik je gelijk in. Nu is er wel een goede exclusive (MGS4), maar dat moeten er natuurlijk wel meer worden...

Dat is volkomen multi-interpretabel. Ik vind het juist prettig dat er zoveel updates zijn en tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Dat ligt voor een deel aan jezelf, maar vaak ook aan de server. Maar goed, ik vind niet dat je dat als minpunt kunt gebruiken aangezien je de update ook op een rustiger moment kunt downloaden (bijvoorbeeld een aantal uurtjes nadat de update is uitgebracht). De server zal dan veel rustiger zijn en het downloaden zal sneller gaan. (En als dat niet het geval is, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij je internetverbinding.)

BTW: ik moet toegeven dat de snelheid van een download voor iedereen anders is...

Daar geef ik je absoluut gelijk in. Verschrikkelijk groot zijn bepaalde games. Maar een voordeel hier tegenover is wel dat de laadtijden aanzienlijk korter zijn. ;)

Precies. En die hardware gaat steeds beter gebruikt worden (gelukkig). :thumbs:

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie boven. :+

Aanvullingen:

- Brakke XMB, blijft nog dik achter
    - Brakke PSN, Europa blijft vaak achter
    - Straks 'exclusieve' demos tegen betaling
    - Functies tijdens gamen zoals voice-chat optioneel
    - Nauwelijks tot geen 1080p games
    - Nauwelijks tot geen 60fps games
    - Regelmatig games die nog niet eens de 720p halen
    - Lange tijd de hoge prijs
    - Nog altijd geen rumble, das last-gen nietwaar
    - Beweging sensor
    - BC
    - Geen PSN cards
    - etc

En dat heeft een hele goede reden die de developers ook heel duidelijk hebben gemaakt, ben je daar bekend mee? Is hier al eens eerder over gesproken. Tegenwoordig kan je niets zomaar even 'overzetten', een multi-platform game moet op elk platform gelijk uitkomen. De enige manier om er voor te zorgen dat de PS3 niet achterblijft is om je aandacht al daar vroeg op te vestigen omdat het een complex iets is. Wist je dat de 360 versie van deze aanpak alleen maar profijt van heeft? Ook dat hebben de developers al eerder aangegeven, die profiteert indirect van de overwinningen die men op de PS3 weet te behalen.

Ja dus? Moeten wij daar als consument bij stil staan? Ik dacht het niet, niet ons pakkie aan. De PS3 is voor gamers duurder, dan mag je op zijn minst games verwachten die hetzelfde presteren. Het is Sony die zijn zaakjes niet op orde had waardoor de developers achter gingen lopen, laten we dat niet vergeten.

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Op MacDennis zijn post verdergaand is het ook een feit dat Microsoft bekend is van het pc platform, en laat dat nou net het platform zijn waar veel al games in Maya of 3dsMax worden gemaakt. Sowieso heeft de 360 een voorsprong op de PS3 als het om development gaat omdat de pc nog steeds gebreurd word door de developers en geen Mac of een ander platform wat niet met Microsoft in aanraking komt. Logischerwijs komt het er dan op neer dat een game sneller word uitgracht op een platform (zoals de 360) waar makkelijk voor te developen is. Ook dankzij de tools die de developer tot zijn beschrikking heeft ik noem XNA voor al de arcade games zowel voor 360 als voor de Zune.

Sony is op dit vlak gewoon niet genoeg bezig, daar bedoel ik mee dat ze te weinig bezig zijn om het de developers makkelijk te maken op games op de PS3 uit te brengen. Dat resulteert in uitstel...

15. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat de PS3 versie van GTA: IV draait op een resolutie van 'slechts' 630P ipv 720P. Kwa pop-ins heeft de 360 echter weer een nadeel. De laadtijden en framerate zijn vooralsnog gelijk naar wat ik vernomen heb. Maar hou ook in het achterhoofd dat de PS3 een installatie nodig heeft om deze status te bereiken terwijl de 360 rechtstreeks uit de DVD streamt.

Er zijn natuurlijk ook (multiplatform) games die op de 360 minder goed presteren (of in sommige gevallen ook niet in volledige HD lopen) maar vooralsnog is het grotendeel van de multiplatform games mooier (danwel soepeler) op de 360.

Ik heb je tot dusver nog niet gehoord over de beroemde uitstel-syndroom (en dan doel ik ook op Sony's onbekwaamheid om een degelijk veelbelovend product als Home af te ronden).

16. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties. :thumbs:

Leg concreet uit: wat is of vind je aan bovengenoemde punten brak?

Serieus? Eerlijk gezegd niets over gehoord, maar dat geloof ik wel. :)

Maar dan nog, op de Xbox 360 is zoveel betaald. En so what dat dergelijke dingen dan op de PS3 ook betaald worden?

Maakt dat zoveel uit? Een spel als GTA: IV draait bij lange na niet op 60fps (zowel niet op de PS3 als op de Xbox 360) en is toch een beest van een spel. Het draait mooi, soepel, maar niet op 60fps. Dus ik begrijp niet dat jij dit punt als een nadeel bestempelt.

Zelfde verhaal.

En wat noem jij 'hoog'?

Nogmaals: games voor zowel de Xbox 360 als voor de PS3 zijn nou eenmaal duur, en echt verschillen ze niet in prijs hoor. Ja, misschien is spel A voor de PS3 5 euro duurder, maar voor zover ik de prijzen in de gaten houdt verschillen ze amper tot niets in prijs.

Ik ben inderdaad niet bekend met dit verhaal, maar het klinkt in elk geval erg logisch. Maar ik snap je punt niet; je geeft zelf aan dat beide platformen er in principe profijt van hebben. Het gevolg lijkt mij dan ook dat de games op beide platformen niet in beeldkwaliteit zullen verschillen. Althans, als ik jou redenering volg. Maar je vergeet dat de PS3 over een krachtige Cell-processor beschikt en dat wanneer de tijd vordert de ontwikkelaars deze CPU steeds meer door beginnen te krijgen. De Cell is tot van alles in staat, o.a. bijvoorbeeld het ontlasten van de grafische kaart. In principe kan de Cell zelf grafische berekeningen uitvoeren en dat zou kunnen resulteren in een GPU die zich op ander terein zou kunnen concentreren. Als je deze redenering volgt, zouden de games er in theorie beter uit moeten komen te zien als de ontwikkelaars in de toekomst de techniek steeds meer doorkrijgen.

Eigenlijk kunnen we nog lang niet weten hoe dit zich ontwikkelt, maar ik ga er vanuit dat als je zo naar de ontwikkeling van beide platformen kijkt dat de games er op de PS3 op grafisch gebied uiteindelijk beter uit zullen zien.

Dus kun je je inleven in Sony's situatie en de conclusie trekken dat het hoogstwaarschijnlijk in de toekomst alleen maar zal verbeteren.

Hoeft niet, ligt eraan hoe je er zelf tegenaan kijkt en of je je kunt inleven in dergelijke gevallen.

Games zijn, op welke platform dan ook, altijd duur. En nogmaals: als je je kunt inleven in de situatie van de PS3 dan kun je alleen maar concluderen dat 'het zooitje' in de toekomst verbeterd. Bovendien verschijnt er regelmatig nieuws omtrent de PS3 en kun je daaruit ook het één en ander opmaken (waaronder dat de start van de PS3 inderdaad slecht is, maar dat de kwaliteiten van de PS3 in 2009 pas écht zichtbaar worden).

Ja dus? Het gaat hier om Xbox 360 v.s. PS3, daar heeft de PC weinig mee te maken. Of begrijp ik je verkeerd? :x

Ja, er zit waarheid in wat je zegt, maar wat verwacht jij van zo'n machine als de PS3? Er zit gewoon hardware in die het inderdaad wat lastiger voor developers maakt, maar des te meer uitdaging. Er zullen echt wel developers zijn die deze uitdaging aan willen gaan (kijk bijvoorbeeld naar Activision die verschillende teams voor de platformen Xbox 360, PS3 en PC neerzet om de games op te creeëren, zoals dat bij CoD4 bijvoorbeeld gedaan is. Ook DICE is érg te spreken over de PS3 zoals ik al zei en dat is niet bepaald een kleine ontwikkelaar.)

Nee, dat klopt niet.

Ten eerste heeft de Xbox 360-versie van GTA: IV een framerate van ongeveer 37+ terwijl de PS3 ongeveer rond de 30+ zit. Daarentegen heeft de PS3 wel betere graphics. Daarnaast zijn de laadtijden van de PS3 korter. Dat is logisch, want zoals je zelf zegt installeert de PS3 de game en dat zorgt gewoonweg voor minder laadtijden. Ik heb liever dat dan dat ik steeds opnieuw langer moet wachten, vind je ook niet?

Hier ben ik al een paar keer op ingegaan, maar nogmaals: de toekomst zal het ons leren. :)

Dat klopt. En daar geef ik je ook absoluut gelijk in. Maar tot dusver ben ik erg te spreken over Sony's console en ik kijk o.a. daarom niet (meer) naar bijvoorbeeld de slechte launch van de console die hier ook veel mee te maken heeft.

17. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Kom op zeg! Gears of War (1ste poging van Epic) ziet er beter dan Resistance 2 (2de poging Insomniac Games). Guerilla heeft in 2009 maar liefst 4 jaar aan Killzone 2 gewerkt, terwijl Epic in 4 jaar tijd GoW 1 & 2 heeft uitgepoept. Ik vind het zo'n bullshit.

18. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Huh? Volgens Sony zou die toekomst beginnen bij de release van de PS3 en niet 2 jaar na de release. Hoe was het ook alweer? "Next-gen begint als wij in het voorjaar van 2006 de PS3 uitbrengen." Zoiets was het toch? Maar als ik jou begrijp mag je Sony daar niet op afrekenen? Zoiets zou je op je werk moeten doen. Ach joh, dan duurt het 2 jaar langer. Boeiend. Leef je gewoon in mijn situatie in.

19. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog een leuk stuk over Killzone 2 op de PS3: http://www.gamed.nl/view/42358.

Stuk ken je waarschijnlijk al, maar hiermee wil ik aangeven dat op deze manier de capaciteiten van de PS3 steeds meer gebruikt worden. En zo zal de PS3 zich verder ontwikkelen, althans daar heb ik alle vertrouwen in. :)

Dit is de tweede keer dat jullie denken alsof ik Sony als god zie of zo. Laat één ding duidelijk zijn: ik zie Sony niet als god en zo zou ik het ook nooit willen zien ook. Als dat zo lijkt, neem dan gelijk die gedachte weg want 1) het is totaal niet relevant in deze discussie en 2) ik ben geen Xbox 360-gamer dus ik praat over dergelijke zaken rondom Sony anders. Maar dat zegt toch helemaal niets over het feit dat ik (volgens jullie dan) beweer dat Sony nergens op afgerekend mag worden?

Onthoud dat 'next-gene' een breed begrip is. Nu hebben we het voornamelijk over de graphics en inderdaad, als je daar naar kijkt dan heeft de PS3 een slechte start gemaakt. Maar nogmaals: beetje bij beetje haalt de PS3 deze vertraging prima in. :)

Op genoeg andere vlakken kun je de PS3 next-gene noemen en in de toekomst worden dergelijke zaken heus wel verbeterd.

20. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Deception: Jij lult de PS3 overal.

Geen 720p, nou en
    geen 60 fps, nou en
    dure games, nou en
    betalen voor demo's, nou en

Het gaat er gewoon omdat Sony hun beloftes niet nakomen en dat het gewoon niet zo'n geweldige console is. Wat sony wel had belooft!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina