1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maakt niet uit op wat ze draaien, het maakt uit hoe ze er uit zien, en hoe soepel ze draaien,...
    En volgens ign heeft ps3 in vergelijking met de xbox 360 een betere framerate, en minder pop ups. En de xbox 360 iets betere kleuren. Maar swat, ze zijn beiden aan elkaar gewaagd, en je speelt zowizo één van de beste games ooit gemaakt.

    http://xbox360.ign.com/articles/869/869381p5.html

    PS3 is voor ign toch duidelijk de winnaar. Maar ik wil dit echt niet aanhalen, want de game is gewoon geweldig, maar als ze hier continu blijven vitten op de ps3 versie, haal ik het toch aan. Dus, ik zou zeggen, mannen, doe niet belachelijk en ga gewoon die game spelen...
     
  2. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iets op diverse fora gespeculeerd wordt is het nog geen feit.
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het komt van hetzelfde forum (door dezelfde mensen) die Halo 3 en andere games lieten zien.... Toen was het een feit en nu is het een feit.
    Niet dat de game er minder om zal worden maar het blijft toch grappig dat toen de Sony fans Halo 3 naar beneden mochten trappen en we nu niet even mogen genieten van de "Power Cell" :+
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ah, dus de ps3 versie is gemaakt door Sony? Sony had daar controle over,mmm, dat wist ik wel niet, merci voor de info...\o/
    Serieus nu, Snap jullie soms niet...
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sony heeft iedereen (fans, ontwikkelaars en zichzelf) voor de gek gehouden.... Als je dat nu nog niet ziet.... De PS3 én 360 zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar. |:- Iets wat MS al vanaf dag één heeft aangegeven en Sony wil jullie nog steeds laten geloven dat de PS3 zoveel sterker en beter is.
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, maar ik zie hier men zeggen dat het 'lijkt' alsof de PS3 versie op een lagere resolutie draait, en dat is simpelweg een feit. Dat is alles! Dat heeft niets met vitten te maken, dat maak jij er van.

    Je zegt dat het wel degelijk uitmaakt hoe ze er uit zien, ik heb bij de gametrailers vergelijking absoluut geen probleem om de 360 versie er uit te pikken, simpelweg omdat die op mij scherper overkomt. Welke dan weer de 'mooiste' is, is natuurlijk deels subjectief.

    Het is trouwens bepaald door een bekend lid van een forum die al van vele games de resolutie heeft bepaald inclusief de AA status. Dit wordt gedaan door middel van een bepaalde techniek, deze persoon heeft ook toegang tot dev-kits waarmee hij framebuffer grabs kan maken. Of ben ik nu de technisch? :)

    Ik heb nu ongeveer 8 uur in de game zitten en het ziet er gewoon schitterend uit. Last van pop-ins en al die gein heb ik totaal niet, last van framerate problemen ook niet. Misschien omdat dit een vrij nieuwe en relatief stille 360 is met een HDD.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2008
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wie het gekst? De gek of de mensen die gek volgen (geloven in dit geval)? Iedere gamedeveloper die dat geloofde moet eens dringend gaan afvragen in hoe verre hij wel bekend is met de gameindustrie en de hardware dat er in gebruikt wordt.

    Jij ligt steeds te vitten op de Cell CPU, maar het gaat hier over graphics dus het lijkt me meer dat de RSX niet aan de verwachting voldeed. Het kan natuurlijk zijn dat de Cell een bottleneck vormde, maar voor hetzelfde gelde vormde vaardigheden van het Rockstar team voor de bottleneck (ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar misschien hadden ze gewoon te weinig tijd). Het mag dan misschien een feit zijn dat de PS3 versie op een iets lagere resolutie draait, maar over de oorzaak lig je gewoon te speculeren.

    Kon het niet laten :+. Maar wat heeft de stilte van een console te maken met de performantie ervan? 8)
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, Kojima baalt er ook flink van. :+
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zal zelf wel oordelen binnen een paar jaar of Sony me voor de gek gehouden heeft(als ik de mooiste shooter, racer, RPG, actiongame, adventure games van ps3 naast de mooiste... van xbox 360 leg, dan pas heb ik een goed beeld van, ja Sony heeft het toch niet waar gemaakt voor me, of juist wel...)

    We kennen ondertussen Kojima... Anyways, ben toch benieuwd naar de technische hoogstandjes van mgs4, denk dat die echt mooi gaan zijn, we zien wel...
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    In hoeverre houdt Kojima zich nog bezig met de technische kant? En het lijkt me logisch dat je meer wil dan er kan bij het maken van een game (zie maar naar Fable). Maar goed, was voor mij ook een zware domper toen ik het te lezen kreeg maar ik heb nog steeds volste vertrouwen in de developing vaardigheden (want ik heb nooit beweerd dat mensen die die bull geloofden niet kunnen ontwikkelen) van Kojima Productions.
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het vooral over dat Anti-Aliasing, dat is slechts uit de lucht gegrepen.

    Dat de Ps3 versie van GTA4 op een lagere resolutie loopt is zichtbaar en betwist niemand hoor. Hetzelfde was bij Halo 3 toen het geval.


    hmm, ik vind het vooral grappig dat er nog steeds mensen zijn die totaal geen objectiviteit in zich hebben. Er is meer dan alleen kamp Xbox en kamp Playstation hoor.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2008
  12. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is vooral bizar, dat mensen "hun" merk zo beschermen, de fabrikant is lang niet zo trouw dan zijn kopers.

    Ik doe het soms ook wel eens, maar sommige hier zijn echt totaal doorgeschoten.
    Stelletje woekie wauzen.
     
  13. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlandse Charts:

    1 GRAND THEFT AUTO 4 (X-BOX 360)
    2 GRAND THEFT AUTO 4 (PS3 )
    3 WII FIT (Wii)
    4 MARIO KART (Wii)
    5 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES (Nintendo DS)
    6 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES (Wii)
    7 BRAIN TRAINING (Nintendo DS)
    8 MY WORD COACH (Nintendo DS)
    9 GRAN TURISMO 5 PROLOGUE (PS3 )
    10 MORE BRAIN TRAINING (Nintendo DS)

    MrX: De champagnefles is opengegaan daar bij Microsoft? :)
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vit alleen op de marketing uitspraken en gelieg van Sony :+

    Ik dacht dat 2008 hét jaar van de PS3 zal worden.... Over een jaar of twee (logisch bekeken) kan de nieuwe Xbox al uitkomen.... De games zullen de komende jaren niet in één keer stukken mooier worden op de PS3 dan op de Xbox... Beiden consoles zijn gelijkwaardig.

    Ik ben heel objectief alleen ik onthoud ook wat Sony zoal heeft geroepen om MS de wind uit de zeilen te nemen. Dit is ze gelukt terwijl ze nu niet "laten zien wanneer next gen nu echt begint". Dat begon (voor de consoles) op de 360.
    (overigens heeft mijn broer "dankzij mijn objectiviteit" een PS3 in huis gehaald :thumbs: )

    Ik heb geen favoriet "merk". Ik kijk naar de marketing achter een merk en houd de ontwikkelingen daarin goed in de gaten. Dat Sony zoveel fuck ups op zn naam heeft staan is niet mijn schuld natuurlijk.
    Ik vind MS op het OS front ook een klote bedrijf en denk erover na de zomer over te gaan op Apple...

    Al jaren lang volg ik de games industrie.
    Vanaf de aankondiging van de eerste Xbox heb ik die divisie redelijk goed via de media in de gaten gehouden. Zie het als een hobby. Dat mensen als jij ons/mij "woekie wauzen" vind, zegt meer over jou dan over mij. Ik probeer een inhoudelijke discussie te voeren en je zal mij niet iemand persoonlijk zien aanvallen zoals hier juist zovaak gebeurt.
     
  15. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    @Xwon woekie wauzen moet je meer als een soort koosnaampje zien, dus niet zo boos he.
     
  16. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Over een half jaar roept iedereen dat 2009 t jaar van de PS3 wordt, worden nog tig games uitgesteld.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, omdat ik uitleg geef denk je dat ik boos ben :lol: :):

    Het is ook moeilijk een "gesprek" te voeren hier als er iedere keer van die mensen met alleen wat one liners tussen door aan het bléren zijn :x
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, jij hebt die thread (GTA IV: PS3 vs 360) niet gestart, maar wel het hele 1080p verhaal.

    Je zegt het niet erg te vinden, maar je blijft het alleen eindeloos herhalen. Zo nu en dan kom je met die uitspraken aanzetten die je een beetje als feiten probeert te verkopen. Zoals "Sony heeft iedereen laten denken dat 1080p gewoon de nieuwe standaard zou worden." Heb je ook iets waarmee je dit kan staven, of roep je nu maar gewoon wat? Phil Harrison heeft inderdaad 1080p als 'echt/volledig HD' verkocht, maar zover ik op de hoogte ben niet expliciet voor games. Camcorders, notebooks, tv's, HDTV decoders en Blu-ray/HD DVD spelers van diverse merken zie je tegenwoordig steeds vaker met 1080/Full HD predikaat? Je legt nu indirect de schuld bij Sony neer, die iedereen een valse standaard probeert op te dringen, maar wat dat betreft zijn dan zo'n beetje alle ce's verkeerd bezig. 1900x1080 voor games op de huidige spelcomputers is gewoon mogelijk, er zijn inmiddels al de nodige games uitgebracht. Echter, voor het gros van de games met allerlei complexe shaders e.d. wordt het blijkbaar al een stuk lastiger om een goede stabiele framerate te halen. Daarom zie je zulke games ook in 720p uitkomen. Voor films e.d. voegt een hogere resolutie over het algemeen ook iets toe. Voor games is resolutie alleen niet zaligmakend. Call of Duty 4 bijvoorbeeld, ziet er prachtig uit. Alles is mooi strak en scherp, terwijl het spel 'slechts' op 600p wordt gerendered.

    Dus o.a. vanwege dit (toen de 360 nog geen 1080p update had gekregen):

    Kunnen we lachen als een spel minder mooi is dan de 360 versie, en zodra de PS3 versie iets beter is kunnen we zeggen dat het 1080p had moeten zijn. Wat dat betreft maakt het ook niet uit wat er gebeurd, negatief of positief, het zijn immers altijd dezelfde one-liners en citaten die worden gepost.
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga heel die oude quotes niet meer opzoeken maar in verschillende presentaties is het naar voren gekomen. (aankondiging van verschillende games door Sony en van de console zelf bijvoorbeeld)
    Wat ik herhaal zijn de leugens waarmee Sony zn modder gooide en dit is allemaal terug te vinden. Waarom zou ik in deze thread (waarin men de twee versies tegenover elkaar zet) niet dit voorbeeld aanhalen...? (ik heb dit ook niet gestart maar het staat gewoon op iedere gamessite....)
    Ik vind het grappig en meer wil ik er niet mee zeggen. Ik heb reeds meerderen malen aangehaald dat beiden games (versies) er super mooi uitzien en gewoon lekker spelen dus wat mij betreft is hiermee de kous af.

    Nog nooit heb ik "vergelijkings filmpjes" of iets dergelijks gepost zoals hier zovaak gebeurt. Mag ik dan aub wel wat bekende feiten naar voren halen...? |:-
    Ik ga weer naar de VS thread :+
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2008
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn dan wel oude quotes maar Xwon heeft wel gelijk.

    http://kotaku.com/gaming/sony/tgs06-phil-harrison-touts-ps3-web-browser-shoves-1080p-in-microsofts-face-202513.php

    Naar mijn belevenis heeft Sony toen inderdaad te hoog van de toren geblazen, tegenwoordig is men veel genuanceerder geworden. 1080p voor games dit en dat, ik zie die marketing onzin (voor games) nu niet zo vaak meer. Toen was het natuurlijk DE manier om hun 1080p full-hd tv's aan te prijzen (marketing!) maar bij een gebrek aan die games nu heeft dat ook weinig zin.

    Ik ben het met Arjan eens dat 1080p echt niet zaligmakend is. Kijk naar een normale tv uitzending, dat is gewoon SD en toch foto realistisch nietwaar? Zaken als post-processing, filters, framerate en een goede belichting techniek zijn vele, echt vele malen belangrijker dan het streven naar 1080p. Bij deze resolutie moet je simpelweg snijden in de genoemde zaken.

    Ik bedoel, ik kan ook een PS2 game uitbrengen in 1080p. Sterker nog, ik kan een game op een floppy plaatsen die 1080p doet, grafisch zal het echter dan niet denderend zijn.

    Ik ben wel benieuwd waarom GTA4 op de PS3 het 'maar' moet doen met 640p, die maffe Xbox 1.5 flikt namelijk wel 720p. Is het de developer? Is het de CPU of RSX? Bij een game als Halo3 had de developer daarvoor een hele goede reden, die men trouwens pas gaf na de wereldwijde aandacht hiervoor.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina