1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij is een beta wel een half product of een 0.5 release........:{

2. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    whaha schitterend.

Je krijg geen half product, maar een beta, dat is de helft van het uieindelijk product :+

3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zie bovenstaand

Trouwens Deception, ik heb het verhaal al duizenden keren uitgelegd, maar de playstation 3 is behalve de blu-ray speler niet hardware matig superieur aan de x360.

Laatst bewerkt: 5 jul 2008
  4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Maar ik dacht dat je eerder had aangegeven deze topic een tijd had gevolgt? Want als dat zo was had je gezien dat de mensen die hier in deze topic posten, altijd wel de bron erbij posten. ;) Aangezien wij hier ook niet dom zijn, je kan een feit niet zonder een betrouwebare bron neerzetten. Blader alsjeblieft eens goed deze 15 delen eens goed door, dan had je namelijk al heel wat goede disscussies tegengekomen. En is het niet zo dat dit een soort van bash topic is tegen Sony zoals jij het wel een beetje wel wil neerzetten vooral in vorige posts. Echt ik kan je aanraden om ongeveer tien pagina's terug te gaan en daar beginnen met lezen... dan zal je zien wat ik met dat uitstel virus bedoel. Netjes door de leden van dit forum gepost met bron en al... serieus ik kan het je aanraden! :)

En dat over de update, ik had dan op z'n minst wel een antwoord van Sony verwacht, of is die er ook waarom de update verwijderd is?

5. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, voor zover ik weet zit ik hier niet te stoken. Wat ik wel doe dat is dat ik mee discussieer. Op dergelijke punten ben ik wat kritisch en dan voornamelijk in de richting van de Xbox 360. Voor zover ik mezelf volg doe ik dat op een normale manier en dat heeft dus niets met stoken te maken. Of gebruik je tegen mij de term 'stoken' omdat ik kritische argumenten gebruik in de richting van de Xbox 360?

Maar goed, ik zal je haarfijn vertellen waarom ik durf te beweren dat de PS3-versie van GTA: IV scherper is dan de Xbox 360. Zie bijvoorbeeld onderstaande screenshot.

Als je goed kijkt zie je dat de contrast bij de PS3 beter is. Je ziet o.a. daardoor wat meer detail.

Overigens heb ik hieronder een heel duidelijke screenshot die laat zien dat de PS3 er gedetailleerder uitziet. De screenshot is afkomstig van een video (zijn de meesten overigens) en die is ergens op Gametrailers.com te zien (als je wilt kan ik hem je geven ;)).

Ik zal later op de dag voor verdere screenshots kijken, tot zover de bovenste twee.

Zie screen boven.

Right, als we op zo'n manier gaan argumenteren dan houdt het voor mij op. Ik probeer de heletijd inhoudelijk op je in te gaan, maar dat lukt niet als je herhaadelijk dergelijke opmerkingen maakt. No offence, maar... :thumbs:

Zoals je ziet heb ik m'n standpunt nu wat meer onderbouwd en dat zal ik voortzetten zodra ik wat meer screens kan vinden (en die zijn er best ;)).

Dankjewel, maar 'gelukkig' zegt elke site zo'n beetje weer wat anders. :)

Dat dus nu rechtgezet wordt. ;)

Ik hoopte dat ik duidelijk genoeg was door meerder bronnen te geven die aangeven dat de PS3 in Europa beter is verkocht dan de Xbox 360, maar blijkbaar waren het er niet genoeg.

Toch wil ik je erop attenderen dat dit een feit is - geen mening. Als je het niet gelooft dan kun je uiteraard ook zelf op het World Wide Web zoeken middels Google. ;)

Ik zeg dat de PS3 momenteel op de goede weg zit en ik begrijp de logica niet van je bericht. Want ik zeg bijvoorbeeld niet: 'Ik heb het nieuws van de PS3 de laatste tijd goed gevolgd.' Ja, dan zou je inderdaad 'Echt veel slechter kon het niet eh? ;)' kunnen zeggen (waarmee ik overigens niet wil zeggen danwel impliceren dat ie juist is) maar als ik zeg: 'Overigens is de PS3 momenteel ook op de goede weg als je het nieuws van beide platformen goed gevolgd hebt.' klopt je opmerking dus niet. :)

Nope. Ik heb echt maar één account. :thumbs: :+

@ Jordo: dat is niet helemaal waar. Ik moet toegeven dat het er maar net aan ligt waar je naar kijkt. Als je kijkt naar de grafische kaart dan is de Xbox 360 inderdaad beter, evenals het interngeheugen. Maar de Cell-processor is twee tot drie(!) keer zo snel dan die van de Xbox 360. En als iets belangrijk is in een systeem dan is het wel het hart, nietwaar?

Overigens zou je het argument dat de grafische kaart van de Xbox 360 beter is dan de PS3 ook kunnen ontkrachten. Want er bestaat een zeer goede en snelle verbinding tussen de Cell-processor en de RSX-kaart (grafische kaart van de PS3 dus) dat het mogelijk maakt om de grafische kaart als het ware te ontlasten. De Cell is instaat om grafische berekeningen te maken en wel op een dusdanige manier dat hij de grafische kaart kan ontlasten. Dit zorgt ervoor dat de grafische kaart zich op andere tereinen zou kunnen concentreren en dat zou er weer toe kunnen leiden dat de graphics op de PS3 in theorie beter zijn.

Overigens is dat niet de enige kwaliteit van de Cell-processor, maar zolang de ontwikkelaars daar niets tot weinig mee doen kun je inderdaad stellen dat de Xbox 360 in de meeste gevallen wat beter is... Maar houdt in je achterhoofd dat die Cell in de toekomst vast en zeker optimaal gebruikt gaat worden en dan worden de verschillen wel degelijk groter. (Kijk bijvoorbeeld naar Killzone 2 die 4,5 cores van de Cell gebruik gaat maken, reken maar dat dat zorgt voor een performace-boost. :))

@ Excess-Denied: ik begrijp je punt, maar vertel me één ding wat er ontbreekt in mijn argumentatie, volgens mij ben ik uitgebreid genoeg (of niet, maar dan hoor ik dat graag ;)). :thumbs:

Overigens wil ik weer een verwijt ontkrachten, namelijk dat ik dit topic wil omzetten naar een bash-feest naar Sony toe... Ik 'bash' Sony juist niet? Kom op jongens... :p

Een goeden nacht iedereen, ik bekijk dit topic nog wel een keer. :thumbs:

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Omdat je vraagt of wij bronnen willen posten als we een tegen argument geven, aangezien die bronnen al lang zijn gepost pagina's terug! :)

Daarnaast vind ik zelfs dat je voor je GTA beargumentatie wel hele slechte voorbeelden gebruikt, er is namelijk te zien dat de AA in de PS3 versie bar slecht is check de metro/trein maar eens, de lichten en al helemaal de scherpte ervan springt de 360 versie er in dat plaatje uit. Dat andere plaatje is van een explosie, van de 360 versie zie je dat die veel verderaf staat en de PS3 versie is overbelicht veelste fel. Maargoed dat is mijn opvatting van die screenshots hoor, jij mag het anders zien. Maar ik vind het een slechte beargumentatie dat GTA er beter uit ziet op de PS3 dan op de 360, gametrailers (hier verafschuwd) heeft trouwens nog een mooie versus trailer daar kan je zien dat het gebouw in GTA genaamd Get A Life gewoon een dikke pop-up is in de PS3 versie.

Maarja ik hou er nu ook mee op morgen verder! :)

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Er is in ieder geval weer wat "vuur" terug in deze thread dus dat kan ik alleen maar toe juichen 8)

:lol:

8. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Alan Wake - E3
    Bioshock = keuze van de devoloper om eerst een 360 versie te maken ivm complexiteit PS3

9. tmffirework

Leuk Bevonden:
    0
    Je spreek jezelf tegen, want op deze screen is de xbox versie toch echt scherper.

10. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Deception: hopelijk neem je nog eens de tijd om te reageren. Ik heb me vermaakt met de discussie gisteren.

We hebben het iedere keer maat over hoe mooi de graphix zijn en hoe krachtig de machine is. Echter de graphix zijn voor mij niet bepalend voor de hoeveelheid lol die ik met een game heb. Ik ben de afgelopen dagen weer aan het gamen met mijn vertrouwde ps2 (beyond good and evil, Rygar, Prince of persia trilogi, god of war en sly cooper. Dan vergeet ik de resolutie en belichtingseffecten, maar ben ik vol overgave aan het gamen.
    Waar het om draaid is de hele game experience. Ik moet zeggen dat ik de 360 een lekker apparaat vind, maar de ps3 ziet er sexy uit en is bovendien heerlijk sil in vergelijking met de witte stoomlocomotief hiet bij mij in de kamer. Ik denk dan ook datSony een mooi stukje hardware heeft gemaakt, die alleen maar eer aan kan doen door er mooie games voor te maken.
    Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik de 360 controler misschien nog wel van grootste doorslag is geweest om een 360 te kopen. Een controler heb je uren in de hand, voor mij daarom dus erg belangrijk. De ps2/ps3 controler vind ik minder prettig en krijg ik krampen. De 360 controler is de beste ooit gemaakt!

Bovendien Deception wanneer je de mogelijkheid om Bioshock al een jaar geleden te spelen aan je voorbij laat gaan, dan noem ik dat een misdaad.... euh nee, dan is dat gewoon zonde.

11. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal is dat zo omdat de game op die console gemaakt wordt. GTA: IV hebben ze puur op Xbox 360 gemaakt en geport naar PS3 resultaat Xbox 360 is heel beetje beter. Maken ze het op PS3 dan is PS3 zijn scherper.
    Grappig is ook dan hardcore fanboy's al dan roepen de hun console beter is 8) Over contrast dat kun je beetje zelf bewerken de contrast dusja.

Ik heb nu wel nauwlijks krampen gehad maar je hebt wel gelijk. Ik heb PS1, ps2 en psp gehad voor ik naar Xbox 360 ging. Moet zeggen dat Xbox 360 inderdaad de beste controller heeft. PS3 controller heeft ook het nadeel dat het telicht is en geen trillingen heeft. Je kan wel nu duelshock kopen. Maar moet je weeral geld uitgeven en is de controller niet echt zwaarder. En dan zitten PS3 fanboys maar te klagen dat Xbox Live geld kost denk ik dan. PS3 mag er wezen maar games blijven beetje achter.

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar ik vind je 'onderbouwing' echt waardeloos. Heb je mijn bron wel echt goed gelezen? In die bron beschrijven professionals met speciale dure apparatuur in de details elk verschil tussen beide versies. Jij pakt echter de eerste de beste screenshots van een videotje dat je gelijk moet aantonen overgoten met een persoonlijk-voorkeur-sausje. Mijn bron (een betere vind je niet) wuif je compleet weg. Trouwens, contrast is iets wat je gewoon op je tv kan bijregelen.

Doe geen moeite. In mijn bron staan er zat.

Waardeloze screenshot. Ik zie dat niet heel duidelijk, ik zie alleen maar een slechte screenshot van een filmpje. Kijk vooral eens naar mijn bron, screenshot vergelijkingen in de beste resolutie opgenomen met de beste apparatuur. Het is een simpel feit dat de PS3 versie in een lagere resolutie draait en geen AA heeft. Die twee feiten moeten voor iemand met enig technisch inzicht voldoende zijn om te concluderen dat de 360 versie wel scherper moet zijn.

Ik gaf alleen maar een tip. Het is overduidelijk dat je een voorkeur hebt voor de PS3. Die kom je hier 'verdedigen' zoals je zelf aangeeft en een 360 komt er niet in. Daarnaast is het overduidelijk dat je je niet hebt verdiept in deze thread, een thread waar mensen komen die al lang, heel lang met een kritisch oog de marktontwikkelingen volgen. Je komt hier met 'feitjes' die eigenlijk geen feit zijn.

Het is helemaal geen feit dat de PS3 versie 'veel mooier' is zoals jij beweert. Een persoon die zoiets beweert is wat mij betreft een blinde f*nb*y. De meningen zijn verdeeld, ook in de vele reviews. Daarom zeg ik: verkondig je roze gekleurde mening eens niet als feit.

Conclusie: het is geheel subjectief, je stelling houdt weer geen stand. Daarnaast heeft mijn bron echt een onderzoek gedaan naar het vraagstuk, welke GTA4 versie is nu eigenlijk beter/mooier. Nogmaals: onderzoek.

Bronnen die voornamelijk de Sony PR citeren of gebruik maken van de hocus-pocus data van VgChartz.

Leuk die bronnen van je, maar ik kan net zo goed een bron geven die het tegendeel beweert:
    http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=160778

En zo kan je bezig blijven.. Je geeft aan dat je altijd je argumenten probeert te onderbouwen maar eigenlijk doe je dat 1x door met wat verkoop linkjes te strooien aangezien je denkt dat wij denken dat de PS3 niet geliefd is onder de consument. Ten eerste is dat een conclusie die je zelf trekt, ten tweede is het een feit dat de Wii vele malen geliefder is bij de consument. Ja het gaat beter met de PS3 maar het trekt echt nog geen volle zalen.

Bron? :emo: Tot op heden hebben de multi-platform versies van een PS3 titel anders vaak: a. een lagere resolutie, b. een lagere framerate, c. slechtere AA, d. een langere ontwikkeltijd. En dan kom je hier verkondigen dat de Cell 3x zo snel is? Op papier zeker, maar daar kopen wij niets voor.

Klopt, de 360 heeft dat niet nodig, die GPU is wel snel genoeg.

Theorie dit, theorie dat. Als we in theorieën gaan praten dan hadden er nu al lang 120fps met 1080p games moeten zijn. Al die theorie is vaak niets meer dan complete marketing geneuzel, laat je er niet door verblinden.

Ik vind dit altijd van die nietszeggende opmerkingen. Alsof de 360 developers nu opeens uit hun neus gaan lopen eten. Beide kwampen weten in de loop der tijd steeds meer uit hun tools en de hardware te halen. Resultaat is dat op beide platformen de games steeds mooier worden. Jij noemt Killzone2, ik noem een Gears2. Ooit gehoord van 'voortschrijding der techniek' ?

Je komt anders wel een beetje over als een Feynoord supporter die in Ajax vak gaat lopen roepen hoe geweldig en goed zijn club wel niet is. :+

Nogmaals, je probeert hier een discussie te voeren over onderwerpen die hier al meerdere malen tot in de details zijn gevoerd. Voor een opfris cursus zou ik zeker eens alle 15 delen aandachtig doorlezen aangezien je 'net komt kijken' zoals je zelf al aangeeft.

13. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nog even toe wil voegen aan alle argumenten van Deception:

Je zegt steeds: "Ja, de PS3 kan veel meer dan er nu uitgehaald wordt, wacht maar want in de toekomst wordt het echt beter"

Dit is nu precies de reden waardoor ik niet snap dat er toch zoveel mensen zijn die nu een playstation kopen. Ze laten zich in mijn ogen naaien door Sony. Zoveel beloftes waar je warm van wordt. Ik geef het toe, ik was wel even bang dat ze de 360 voorbij zouden gaan. Telkens wordt het weer uitgesteld en blijken de beloftes niet waar te zijn.
    Ik hou ook de site ps3only.nl in de gaten, veel reacties op negatieve berichten zijn in de trant van "ja wacht maar, in de toekomst wordt het beter".

Hoe ver ligt die toekomst? zijn we inmiddels niet bijna 2 jaar verder?
    En als alles in de toekomst pas zo goed wordt, waarom kopen zoveel mensen dan toch nu al een playstation? Wacht dan gewoon tot je inderdaad een apparaat koopt die inderdaad biedt wat er beloofd wordt.

Ik denk dat dit ook de reden is dat zoveel PS3 eigenaren nu bijna alleen maar bluray films er op kijken. Dit is een van de weinige dingen waarvoor je op dit moment een PS3 voor zou kopen.

Ik denk dus vooral dat de meeste mensen een PS3 kopen vanwege de naam. Jammer dat niet iedereen wat verder kijkt of zich even verdiept in het product voordat ze honderden euro's uitgeven.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dan wel een fan van de 360, maar ik zal niet alles afkraken van de PS3. Ook aan een maat heb ik geadviseerd een PS3 te halen omdat hij er linux op wil zetten en het meer als media apparaat wil gebruiken dan als gameconsole.
    Er zijn zat vette dingen op het apparaat en ik geloof ook wel dat het in de toekomst beter wordt. Maar dat is ook de reden dat ik hem nu nog niet koop. Voorlopig genoeg vermaak, en compleet vermaak, met m'n 360. over een tijd als de PS3 zich eindelijk goed gevormd heeft, is ie ook nog eens een stuk goedkoper.

14. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    bron

15. tmffirework

Leuk Bevonden:
    0
    hmm... xbox gaat dus eindelijk een beetje beter daar!

16. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    komt waarschijnlijk door Ninja Gaiden II... wat dan ook wel een hele zieke game is he ;)

17. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat was al mijn vermoedens. Ik ben daarom ook benieuwd hoe het zal lopen als er meer van die japanse rpg's en dergelijke exclusief op de 360 komen.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een ander veel gehoord argument 'daar kan Sony niks aan doen, dat ligt aan de developers!'

Daar heeft een gamer toch weinig mee te maken. Daarnaast moet Sony zijn SLA's (of wat ze er ook voor gebruiken) dan maar wat beter op orde krijgen.

De jongens van psonly worden zelf ook steeds negatiever trouwens. Check de laatste twee regels van dit bericht:

http://www.psonly.nl/nieuws/16127/In-game_XMB_niet_toegankelijk_voor_alle_PS3_games?/

:+

maar mgs blijft meesterlijk _O_

19. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik ook, het is te gemakkelijk om de schuld bij de ontwikkelaars te zetten. Sony is toch uiteindelijk verantwoordelijk voor het eindproduct. Ik bedoel als ik een gerecht in een restaurant bestel en het uren duurt voordat ik kan eten ga ik niet klagen bij de kok maar bij de gast die de leiding heeft van het restaurant.

Hehe om maar een gekke vergelijking op te noemen:lol::lol:

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Berichtje van vanmorgen (eigenlijk gisteren):

Goh, het zal eens niet zo zijn. Laat ze die trophies lekker schrappen en zich op belangrijkere dingen storten. Volgens mij zit er niemand te wachten op zo'n half systeem.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina