Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad. wat heb je hier nu aan, sommige spellen wel, sommige spellen niet. een half systeem, dat is het.

2. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso is het zonde om pas ver na de release van het apparaat met zoiets te komen. Zelfs voor oude titels die alsnog Trophy's krijgen, is het systeem gewoon niet leuk. Vaak hebben mensen al gewoon veel uit een spel te halen door zoveel mogelijk extra's te unlocken en op Hard uit te spelen etc. Wie heeft er nou nog zin om dat werk allemaal weer opnieuw te doen? En als je Trophy's alsnog zou krijgen als je eerder de prestaties al geleverd hebt, kan je dus met andermans savegames alle Trophy's krijgen...

3. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Zonde? Vind ik niet, ik vind het wel raar dat het uberhaupt mogelijk is om voor een paar eerder gereleasde games trophies te krijgen. Zoals ik het zie is deze feature nu pas beschikbaar dus lijkt het mij dat alleen de games die nu in ontwikkeling zijn het kunnen ondersteunen. Het zou het in iedergeval een hoop duidelijker maken.

-zomer 2008 throphy feature beschikbaar.
    -Mogelijkheid om trophies te verdienen in Games die zijn released na zomer 2008

Ach ja, die hele firmware upgrade is in mijn ogen al zo raar verlopen. Ik hoop maar voor de gedupeerde dat alles goed komt.

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bron: PSOnly.nl

Vanzelfsprekend. Nu krijg je alleen van elke dev die al een spel (of spellen) heeft uitgebracht op de PS3, nieuwsberichten dat ze geen thropy patch uit zullen brengen voor die titels. 8) Als Sony zelf nu eens wat duidelijker was geweest mbt de oudere games...

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Het is vanzelfsprekend dat toekomstige games de ondersteuning hebben/krijgen, maar wat het voor mij een lachertje maakt is dat sommige oude games wel ondersteuning krijgen en andere weer niet. Wees consistent en zeg dan gewoon dat het alleen bij games vanaf een bepaald moment (die uitkomen na 2.40) wordt ondersteund.

6. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, of verzin zoiets zelf voor de launch van de PS3. En ga het niet pas invoeren als blijkt dat het op de xbox 360 een succes is.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als ze die thropies vanaf de launch al hadden ingevoerd, zou het waarschijnlijk helemaal een goedkope rip-off zijn genoemd. Omdat de 3D thropies zolang op zich laten wachten ivm het blijven uitstellen van Home, brengen ze het nu uit onder het mom van: 'wij luisteren éééécht wel naar onze gamers, en onze gamers willen beloningen voor hun prestaties.' :+

Ach, thropies maken mij niet eens zoveel uit. Het gaat mij meer om het principe en de manier waarop ze maar blijven blunderen?!

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Mooi dat ze het toch echt verplichten voor nieuwe titels. Toch nog wat goeds.

9. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Mij doen die trophies niet zoveel. Ga er in iedergeval geen ps3 voor kopen. Bij de 360 doet het me al niet veel.

10. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou een belediging naar de ps3 community zijn als ze dat niet zouden doen. Eerst lekker maken met trophies en dan blijkt achteraf dat ontwikkelaars het niet ondersteunen.:lol:

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  12. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Opmerkelijk nieuws. Ben benieuwd wat het zo duur maakt in vergelijking met games ontwikkelen voor de 360 en de wii.

13. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik denk dat dat met de Cell temaken heeft, en Hudson is ook geen ombekende trouwens Fuzion Frenzy 2, Mario Party, Far East of Eden (een Japans spel wat daar heel populair is en volgens Famitsu zelfs op de 12de plek van beste RPGS games staat) en natuurlijik Bomberman. Als een Japanse developer zoiets zegt over een apparaat wat uit Japan komt neem het dan maar als feit, want Japanners zijn fanboys als het om hun eigen producten aankomt! ;) Niks Westers daarom doet de Xbox het ook zo 'slecht' daar.

14. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat weet ik en daarom vind ik het opmerkelijk. Het is in iedergeval een verlies voor sony, of het een grote verlies is dat is een 2de ding.

15. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Dit zijn nou de berichten (@Deception;)) waardoor de PS3 telkens weer slecht in het nieuws komt. Op zich maakt Hudson al jaren steeds minder goede games en zou ik ze niet missen. Maar ja, negatieve beeldvorming he?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een ander negatief punt waar ik trouwens de laatste tijd pas goed achter kom zijn de headsets van de ps3. Ten eerste passen al die bluetooth dingen niet in mijn blijkbaar vreemd gevormde oor en ten tweede is het maar wat irritant als zo'n draadloos geval leeg gaat tijdens een potje. De controller kan ik tenminste nog aan een draadje hangen en verder spelen, dat geldt niet voor de headset.

De wireless headset van de 360 was ook een flop en het is veruit het gemakkelijkst om gewoon de headset in je controller te stoppen en je nergens meer zorgen over te maken.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het gaat erom dat het toch wel weer een Japanse ontwikkelaar is die de PS3 links laat liggen. Dat terwijl Sony met de PS1 en PS2 volledige support had van de Japanse ontwikkelaars. Enkele goede voorbeelden van grote ontwikkelaars die Sony kwijt is geraakt zijn Square-Enix (het merendeel van de games van SE komt op de 360 of eerder op de 360), Namco-Bandai en Capcom (Devil May Cry was bijvoorbeeld een exclusive voor Sony). Als steeds meer Japanse developers de PS3 links laten liggen, zullen de sales in Japan niet omhoog gaan. Wat weer als gevolg heeft dan weer meer Japanse developers de PS3 links laten liggen. De Westerse games gaan het niet doen voor de PS3 in Japan, daar zijn echt Japanse games voor nodig.

18. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er twee en ben er dik tevreden mee. Met één spelen terwijl de ander oplaadt. Voor mij werkt het.

19. Hey iedereen.
    Ben nieuw hier, zelf heb ik geen 360, PS3 of Wii, maar speel er wel op bij vrienden. Ik vond dit topic via google en vond het wel een interessante discussie om te kijken wat het beste is.

Op zich vind ik zelf de PC het best om op te gamen, maar het gaat hier om consoles dus dan kies ik ook wel een console gebaseerd op mijn feiten :)

De Wii wil ik meteen schrappen, ik vind het echt een aanfluiting, o.a de meeste Wii-only games die er op uitkomen zijn echt matig en eigenlijk meer voor kinderen. De wat oudere gamers die hebben er naar mijn mening niet veel aan en uiteindelijk zal een muis of controller je veel betere game ervaring geven dan met de Wii-remote rondzwaaien. De graphics vind ik helaas ook wat tegenvallen bij de Wii, ze komen dicht in de buurt bij die van de PS2, dat vind ik toch wat laag voor de next-generation consoles dus die valt voor mij compleet af.

Dan hebben we de 360 en de PS3. Op zich zijn ze beiden wel leuke dingen, het is gewoon gemaakt voor gamen, maar naar mijn mening doet het echter onder voor de PS3. Het klopt wel, dat je al bij het visuele een verschil hebt, namelijk die blur bij de PS3. Op zich vind ik dat minder mooi, maar gek genoeg lijkt het bij een aantal games (voornamelijk war-games en GTA IV) het er een aparte en realistische sfeer aan te geven, dat is voor mij dus toch een pluspunt voor de PS3. Verder vind ik de 360 om eerlijk te zijn meer wat commerciële *troep* (sorry voor het woord), je moet zelfs betalen om online te gaan - buiten je eigen internetrekening. Verder heb ik veel argumenten gezien dat de PS3 o.a. bekende problemen heeft en disks kan beschadigen, dit was juist eerst bij de 360 in veel grotere mate aanwezig, waardoor Microsoft de nieuwere versie van de 360 heeft uit moeten brengen. Toegegeven, ze brengen het tenminste nieuw uit waarbij het probleem (bijna) niet meer voorkomt, maar het feit dat dit bij een product van microsoft in eerste instantie in zo'n grote mate gebeurt is toch erg. Het is namelijk een console, als je er een probleem bij hebt kun je het niet even zo aan je hardware veranderen - maar je moet het meteen opnieuw aanschaffen of laten repareren (daarom houd ik van PC's ;) ) maar dat was dus een gigantische flop voor microsoft.
    Verder zouden er veel crashes en problemen zijn bij het online gamen van de PS3, daar wil ik ook weer op terug komen dat er minstens zoveel spellen minstens zoveel bugs hebben bij de 360. Neem bijvoorbeeld dat met Oblivion waar je het helemaal niet kunt / kon spelen tenzij je online bent / was als je extra content download.
    In dat geval werken de negatieve punten van deze bugs elkaar weg, en komt het er op aan wat ik gewoon het best vind gamen.
    Op zich zijn ze redelijk gelijk maar ik vind de PS3 gewoon beter werken en iets mooier, dat is mijn persoonlijke mening dus ik snap dat anderen dit bij de 360 beter vinden maar dan nog blijf ik het ook te commercieel vinden, de PS3 houd het simpel met normale online gaming en niet een hele online-community ermee te beginnen - en dat mag ik dus wel van de PS3.

Ondanks dat ik de PS3 en 360 niet bezit, heb ik er wel al vaak op gespeeld. De reden dat ik hier kom is trouwens niet om de 360 af te zeiken maar deze discussie vind ik interessant (ondanks dat dit dus een 360-forum is) :)

20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Welkom op dit forum:)

geen Online community?

-LittleBigPlanet, dat juist een spel dat een community nodig heeft of het is na 3 weken dood.
    - Home
    - de trophies

Verder vind ik je argumenten nogal raar,je geeft geen argumenten vóór de PS3, alleen maar tegen de 360 :
    Je vind de PS3 beter omdat ie minder zuigt dan de xbox360? Je geeft namelijk geen enkel goed argument, behalve alleen van deze opmerkingen: "Ja de ps3 is slecht in (...) maar de xbox slechter!"
    hier een paar voorbeelden:
    Hier zeg je zeg je mijn punt, ik vind het een beetje raar om een console te kiezen op zijn tekortkomingen en niet op zijn pluspunten.

Zo, nu heb ik de vervelende,arrogante,15-jarige fanboy-puber uitgehangen, en nu ga ik slapen:)

Laatst bewerkt: 8 jul 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina