1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

1. Wat is ten eerste het verschil tussen reageren en een opmerking maken, als je niet wil reageren dan had je geen opmerking gemaakt :)

Maar goed, weer ff on topic, dat de grafische kwaliteiten van de Wii laag liggen heeft wel degelijk veel belang. De besturing is inderdaad het eerste waar je aan moet denken, dat is ook goed, maar iets wat de PS3 en 360 vooral hebben waardoor ze next-gen heten zijn hun graphics. Dit valt op de Wii gewoon tegen, ze hadden het makkelijk betere grafische kwaliteiten kunnen geven, dan had je een console even mooi als een PC / PS3 / 360 maar dan zelfs met een unieke besturing, ik begrijp daarom echt niet waarom het lagere graphics heeft en dat is gewoon zonde - een minpunt dus.

Verder kan ik inderdaad wel even in de war zijn geweest met achievements inderdaad, dat is dus inderdaad mijn fout. ;) Maar of dat de situatie voor de 360 verbetert weet ik niet, want nu leer ik dus van je dat je die punten voor content dus juist moet kopen, wat is dan uiteindelijk het verschil met een PS3? Je moet misschien wel direct betalen bij een PS3 voor je content, maar met die punten betaal je ook gewoon. Wie hiervoor dus een minpunt gaf aan de PS3 mag het er ook bij de 360 bij zetten.

Verder had ik het OOK over de blu-ray disks waardoor je bij een 360 dus veel disks nodig had, ja, maar het is OOK bewezen dat de 360 MGS4 echt niet aan zal kunnen, het is een game buiten het bereik van de 360 wat wel bewijst wat de PS3 aankan, die waarschijnlijk zijn limiet nog lang niet heeft bereikt.

Het is echt onzin wat je zegt dat de PS3 niet lekker zou verkopen aangezien het in 2008 meer heeft verkocht dan de 360 (zoek het maar op). Tenzij je bedoelt dat zelfs wanneer de PS3 slecht verkoopt de 360 nog slechter verkoopt.

Het klopt dat de 360 op het moment veel meer spellen heeft dan de PS3, hier moet je je wel bij bedenken dat veel PS3 producers in Japan zitten en niet aan Europa denken (zoals eerder genoemd) en ook moet je bedenken dat dit in de toekomst vast wel gaat veranderen (wanneer de spellen zo groot worden dat de 360 het niet meer kan hebben, bijvoorbeeld). Want dat is het voordeel van de PS3, je zal er nog heel lang mee kunnen doen - veel langer dan een 360 tenminste, want die sterft dus langzaam uit door de bekrompen inhoud die het heeft. (En met inhoud bedoel ik hardware.)

Het klopt ook dat je met een Silver account nog gratis bent, maar vergeet niet dat je voor online gaming dan veel minder functies hebt. In feite kan je dan net zo goed op de PS3 online spelen want dan is er niet veel verschil meer, als je echt de unieke 360 online-opties wil hebben zul je echter moeten betalen en dat is waar ik het over heb.

Om eerlijk te zijn was jij ook wat in de war met veel PS3-feiten :)

Mijn feiten zijn tenminste eerlijk en objectief aangezien ik zelf geen van beide consoles heb, ik verwacht dat de meesten van jullie hier alleen als fanboy zitten te reageren en op de negatieve dingen van de PS3 zitten te azen (dit is immers een xbox forum). Zelf bekijk ik de positieve en negatieve dingen van de 360 en de PS3 en kom ik gewoon tot de conclusie dat de PS3 verreweg de 360 verstoot, mijn mening is dan in feite betrouwbaarder dan enig ander hier, dat kan niet ontkent worden. ;)
    Om eerlijk te zijn heb ik meer verstand van deze zaken dan iemand als jij, ga eerst objectief beoordelen.
    Dat hoeft trouwens niet door een *slim argument* te geven over dat ik er niets van weet omdat ik geen van de consoles bezit, het zijn 2 "kasten" die je gebruikt om te gamen, en ik heb ze gezien, hoor. Daar kan ik goed genoeg over beoordelen.

Niet meteen doen alsof je me niet snapt, ik was inderdaad in de war met achievements, maar met hoeveel dingen zul jij wel niet in de war zijn als jij het over een PS3 zal hebben, als ik je voor elke keer uit mag lachen zul jij je daarna denk ik hier niet meer vertonen :)

Nee maar serieus, we kunnen er normaal om discussieren, als ik iets verkeerds zeg en je wil me dat vertellen dan zeg je dat ook tegen mij en niet in het wilde weg.

/Mod Edit-knop gebruiken in plaats van een tripple post neer te zetten a.u.b. - Pegas

2. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dubbele post van Kaminoplatforms!!! IK zeg BANNEN die vent!! (Heeft uiteraard niks met zijn mening over de 360 te maken O-) )

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Meneer KamiNoPlatforms, aangezien je nieuw bent:

Zou je de volgende keer de Edit knop willen gebruiken ipv een nieuwe post aan te maken? Alvast bedankt en welkom op het forum. :)

4. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent niet in het bezit van een console? Wat doe je hier dan? Als je over de 360 praat weet je gewoon echt niet waar je het over hebt, je weet niet eens wat achievements precies inhouden. En je bijdehante houding maakt de discussie er niet beter op.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Toch snap ik niet hoe je kan zeggen dat de PS3 de Xbox 360 verstoot. Het zijn GAME consoles en het is toch duidelijk dat qua games de 360 de beste papieren heeft van de drie.

6. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    bron?

7. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Bestaat niet, want het is dikke lariekoek.

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jij gebruikt amper feiten, in feite gebruik meer onzin dan feiten. Je bent totaal verkeerd ingelicht over verschillende onderwerpen en dat laat je zien in de posts die waarlijk amper ergens op slaan. Objectief zou ik je ook niet willen noemen omdat je feiten niet kan scheiden van fantasie. Dat je geen console hebt wil iet zeggen dat de objectief bent, want je heb wel degelijk een speciale voorkeur voor de ps3 die je per post ophemelt.

Weer zo'n onzin feit van je. Als je enige kennis van hardware hebt weet je hoeveel onzin je zit uit te kramen. Het enige voordeel van de ps3 is de blu ray speler.

De hardware van de playstation stond al een jaar voor de release van de x360 vast. De ps3 stond in feite gepland voor de release gelijktijdig met de x360. De hardware van de playstation 3 komt uit dezelfde hardware generatie als de hardware van de x360. Daarbij is cell structuur in veel opzichten altijd langzamer dan de structuur van de x360.
    Zowel de ps3 als de x360 gebruiken Power-Pc processoren, alleen heeft de x360 drie general purpose cores en de playstation 3 er maar 1, waarbij de andere cellen moeten worden gebruikt voor specifieke taken. In theorie wil dat zeggen dat de ps3 veel hogere prestaties kan bereiken, maar dat de praktisch hoogst haalbare prestaties voor games weer lager liggen dat die van de x360. De GPU van de playstation 3 en de x360 zijn vrijwel gelijk aan elkaar, mits dat de x360 een speciaal ontworpen GPU heeft van Ati terwi ofjl de PS3 een gewone Nvidia heeft die amper is aangepast de cell infrastructuur wat dus eigenlijk nadelig is.

Conclusie, beide consoles stammen uit dezelfde hardware generatie, alleen is de x360 de huidige pc koers ingevaren in tegenstelling tot de ps3. De huidige pc structuur is eigenlijk bijna dezelfde als die van de x360, wat het dus makkelijk maakt om games te porten vanaf de pc, waar games op worden gemaakt. Dit betekent dat de x360 altijd een voordeel zal hebben tov de ps3. Hardware matig verschillen de consoles zo weinig dat beide fantastische games aan kunnen, maar dat ze beide de games van de ander zeker zullen kunnen draaien. Alleen de blu ray speler is een groot voordeel voor de ps3, maar totnogtoe niet erg voordelig aangezien de meeste games nog op 1 tot 4 dvd's passen.

Waar jij het feit vandaan haalt dat mgs niet op de x360 kan draaien is voor mij dan ook een raadsel. Natuurlijk kan halo 1 ook nooit draaien op een playstation 3, aangezien hij daar nooit voor ontwikkeld is (al is dit bij mgs anders, aangezien die vast wel geport gaat worden).....

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik zit al jaren in deze topic, en kan je toch wel vertellen als 360 gebruiker dat je gewoon fout zit met je conclusies met betrekking op de 360. De PS3 hebben hier op het forum ook veel mensen, en die posten ook in deze topic. Maar zelfs hun posts schijf je een beetje af als onzin, want je komt elke keer aan met Blu-Ray is groter dus de toekomst van de PS3 zal dan ook wel rooskleuriger zijn, terwijl zelfs de mensen hier in deze topic met een PS3 ook negatieve eigenschappen ervaren van zowel Sony als bedrijf als de PS3 als nieuwe console.

Je hebt allebei de consoles niet, dus dat geeft je dan eigelijk ook geen recht van spreken, althans verwacht dan niet dat wij je ook echt serieus nemen want een paar keer spelen (bij een vriend of in de MediaMarkt) op een 360 en PS3 en dan al met conclusies komen die je hier post doet mij toch echt glimlachen. :+ Het lijkt wel of je van het eerste beste Playstation forum komt, met daar aangeleerde 'feiten' over de PS3 en 360, dan lijkt het mij dan ook logisch dat je van ons niet snel tegenargumenten aanneemt.

Daarom had ik je post toch ook gequote? :confused: Ik heb het dan toch tegen jou, en niet tegen iemand anders...:{

Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  10. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    De cell-processoren zijn weldegelijk in potentie tot meer in staat als de 360 Power-PC processoren / cores. Maar het is alleen weggelegd voor ontwikkelaars met erg grote budgetten en teams die daar de focus op kunnen leggen binnen de ontwikkeling. Dit zijn maar zeer weinig ontwikkelstudios, getuigde het feit dat nogsteeds bijna alle (ook big-budget) multiplatform titels beter of gelijkwaardig draaien op de 360.

Uncharted is voor mij een voorbeeld van een ps3 spel dat op momenten een niveau haalt dat ik niet vaak op de 360 zie. En dan heb ik het niet over stilstaande plaatjes vergelijken, maar vooral het samenspel tussen hoogstaande kwaliteit van effecten, knisperscherpe textures, mooie belichting en fantastische vloeiende animaties.

Ongetwijfeld dat een getalenteerde ontwikkelaar als Naughty Dog zoiets ook op de 360 zou kunnen waarmaken, helaas heeft Microsoft niet veel van zulke top-ontwikkelaars exclusief voor hun platform, die de nadruk daarbij net zoveel op het grafische aspect leggen. Want laten we wel wezen; Forza 2 en Halo 3 mogen dan grafisch niet op alle vlakken op kunnen wegen tegen bijvoorbeeld GT5: Prologue en Uncharted (al is het lastig vergelijken), beide spellen zijn zo gigantisch compleet en gepolijst dat ze zeker door AAA ontwikkelaars zijn ontworpen en gemaakt. Sterker nog, zowel Halo 3 als Forza 2 bieden in mijn ogen meer fun en een rijkere spel-ervaring. En daar draait het uiteindelijk om als gamer.

Al roept de graphics-freak in me af en toe hard om meer, beter, mooier en vetter :D Ben daarom ook erg benieuwd naar bv Alan Wake en RE5 op de E3!

11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja Alan Wake ik hoop zo dat we eindelijk wat echte gameplay krijgen te zien op de E3 dit jaar. Maar vooralsnog staat Remedy niet in de lijst van developers die aanwezig zijn op de E3, en bij Microsoft Game Studios staat hij er ook niet bij. Zou het wel een teleurstelling vinden als deze game mist op de E3, aangezien ze er al zolang mee bezig zijn en denk ik ook al aardig gevorderd zijn met de game.

Maargoed idd het draait voornamelijk om de gameplay (fun factor), en dat mist vaak in games met mooie grafix. Ik vind vaak de simpele spelletjes leuker als de hightech shooters, speel nu nog steeds Bejeweled op de 360 en Zune! :9

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Miljoenen gamers zal dat echt worst zijn, de Wii maakt gehakt van de 360 en de PS3. Dat het mindere graphics heeft is logisch, dan is een Wii opeens
    eenvoudiger en vooral goedkoper te produceren voor .. de massa.

We moeten helemaal niets, dat is toch echt optioneel hoor. En lang niet voor alle content hoef je te betalen. Optioneel betaalde content zie ik niet als een minpunt van een console.

Je praat onzin. De 360 versie van MGS4 heeft geen vele DVD's nodig aangezien hij niet bestaat.

Je lijkt meer en meer op Deception, steeds maar weer wijzen op de brakke hardware van de 360, een overduidelijke voorkeur voor de PS3 en ook
    blijven herhalen van de Sony praat dat de PS3 meer zou verkopen in Europa. Deception onderbouwde zijn feiten tenminste nog met nette bronnen!

Zoveelste onzin. Zegt Square Enix, Capcom en Namco je iets?

Dan drink je maar een biertje minder in de maand, volgens mij heb je er sowieso nu al een paar teveel op. De online ervaring op de
    360 en PS3 kan je absoluut (nog) niet met elkaar vergelijken. Als jij straks die exclusieve demo's en beta wilt gaan spelen op de PS3 kan je net zo goed gaan dokken.

Na Deception lijkt het alsof ze bij de marketing afdeling van Sony de zoveelste PS3-jehova deze kant op hebben gestuurd. :lol:

Wist je dat de aarde plat is? Doe Deception de groeten! :+

13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Jouw feiten zijn objectief...

Tsjah...

Waarom gaat iedereen op hem in? Laten we afspreken dat we hem zullen negeren.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat is dan precies het bewijs dat de 360 MGS4 niet aan zou kunnen? Technisch ontlopen beide console elkaar niet veel. Daardoor zou MGS4 ook gewoon kunnen draaien op de 360. Enige verschil is dat de game op de 360 inderdaad op meerdere discs word geleverd in dat geval. Beide consoles zitten nog niet op hun limiet. Elke keer worden de games mooier op beide systemen. Het is uiteindelijk aan de ontwikkelaars wat die uit de consoles weten te halen. Tegen de tijd dat de PS3 zijn limiet bereikt, dan is er al een nieuwe Xbox. Microsoft loopt gewoon 1,5 tot 2 jaar voor. Microsoft zal de opvolger van de 360 weer eerder launchen dan de opvolger van de PS3. Sony kan niet tegelijk of eerder launchen dan de nieuwe Xbox. De PS3 is namelijk nog lang niet terugverdiend.

Veel van de Japanse Playstation ontwikkelaars ontwikkelen niet meer voor de PS3 of zien niet meer exclusief. Voorbeelden zijn Square-Enix, Namco-Bandai en Capcom. Drie grote Japanse developers die voorheen heel belangrijk voor Playstation waren. Echter, ze hebben nu voor de 360 gekozen. Dit resulteert bijvoorbeeld in het volgende:

-Infinite Undiscovery => Square-Enix => 360 exclusive
    -Star Ocean 4 => Square-Enix => 360 exclusive
    -The Last Remnant => Square-Enix => timed 360 exclusive
    -Dead Rising => Capcom => 360 exclusive
    -Tales of Vesperia => Namco Bandai => 360 exclusive
    -Devil May Cry 4 => Capcom => naast PS3 ook op 360
    -Resident Evil 5 => Capcom => naast PS3 ook op de 360

Enkele voorbeelden van developers en games die voorheen blind voor de PS3 zouden kiezen. Dat is nu dus niet het geval. Ze kiezen voor de 360. De Japanse developers laten de PS3 vallen, bovenstaande bedrijven en games zijn daar goede voorbeelden van.

Zijn geen feiten die je opnoemt en geheel objectief vind ik je ook niet overkomen. Je zegt namelijk bepaalde zaken die totaal niet waar zijn / kloppen. Zo betrouwbaar is ie dus niet. Het merendeel van de mensen in deze thread zitten hier al een aantal jaar. Sure, er zijn een aantal fanboys, maar het merendeel is een gameliefhebber en bekijken de zaken op een objectieve manier. Zoals men weet heb ik het afgelopen de PS3 verdedigd in deze thread. Ben van nature zelfs een Playstation gamer. Maar Sony laat met de PS3 een aantal grote steken vallen, zaken die Microsoft wel goed oppakt. Dat is de reden dat ik weer een 360 heb staan. Sony faalt gewoon in een aantal zaken en komt beloftes niet na. Microsoft weet deze zaken wel goed te doen. Voor deze zaken zie mijn + en –‘en van de vorige pagina.

De toekomst is leuk, maar we leven nu. Ik wil nu goede games spelen, niet over 1,5 jaar. En wie zegt dat het in de toekomst vast wel gaat veranderen? Alles wijst erop dat dit namelijk niet zo is. Steeds meer Japanse ontwikkelaars trekken hun handen van de PS3 af.

15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Grappig toch hoe mensen hun gelijk proberen op te dringen aan anderen dmv een objectieve mening. Het feit dat je een lange post maakt wil nog niet zeggen dat je betere argumenten hebt...of uberhaupt argumenten hebt.

16. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk. Vegeet echter niet dat de RSX een behoorlijke tegenvallers is naast de Cell. Aangezien men deze nog binnen 18 maanden in elkaar heeft 'geflanst'. Het was Sony's bedoeling om in eerste instatie helemaal geen GPU te nemen aangezien men zo'n grote dunk had van de Cell. Dat integenstelling tot de Xenos van de 360 die met zaken als Unified shader architecture en Parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines (een hele mond vol) een enorme boost geeft aan de uiteindelijke prestatie. De RSX is in feite niks nieuws.

De uiteindelijke conclusie is gewoon dat beide systemen aan elkaar gewaagd zijn. Is ook niet zo gek aangezien de hardware even oud is. Of er ooit een PS3 game komt die nooit en te nimmer op een 360 zou kunnen draaien...ik ben beniewd. :)

Think again. Met deze reactie scheer je ons allen over één kam (het stereotype Xboxfanboy) en dat is allesbehalve beleefd. Een beetje aan je woordkeuze denken kan geen kwaad. Het feit dat jij niet beschikt over één van de twee consoles geeft absoluut geen meerwaarde aan jouw visie. Misschien wellicht een gebrek aan ervaring met de consoles maar echt niets anders.

Ook wil ik je vriendelijk doch dringend verzoeken om in het vervolg te komen met objectieve bron(nen) die je stelling ondersteunt. Zo gaat dat hier namelijk meestal. :)

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ja klopt ook, maar volgens mij was de dvd speler in de ps2 ook een reden aan het succes van de ps2.

Als ik een ps3 zou halen zou ik het toch in eerste instantie doen voor de blu-ray speler.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sjonge jonge zeg. Wederom toon in mijn respect aan de bezoekers van deze thread/site _O_ Wat een geduld brengen jullie op om een nieuwe "member" onderbouwd uitleg te geven.

Het lijkt wel of er deze week er een zwik nieuwe "viral marketing" mensen aan hun vakantie baantje is begonnen bij Sony Nederland....
    Bron:

Wederom vraag ik me af wat mensen nu echt bezielt om zich aan te melden op een forum waar men niets deelt met de huidige members.... Behalve een soort evangelie te verkondigen onder het mom van "objectiviteit".....|:-

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Gewoon dezelfde member die elke maand weer terugkomt om iedereen ervan te overtuigen dat de Playstation 3 beter is dan de Xbox 360. Whatever.

20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De bouwkwaliteit van de PS3 t.o.v. de 360 is inderdaad beter, al schijnen de laatste generatie(s?) 360's ook prima te zijn. Ik ben zelf een liefhebber van de MGS serie, en MGS4 ziet er absoluut mooi uit. Desondanks zijn het geen graphics die niet mogelijk zouden zijn op een Xbox 360. Wat de videokaart betreft verschillen de 360 en PS3 namelijk niet zoveel van elkaar.

Bijna vanzelfsprekend dat een developer op een later tijdstip nog meer uit de hardware kan halen, dat is verder niets nieuws.

Huh? De PS3 was/is zoveel duurder omdat ze van die 'exotische' hardware hebben toegepast. R&D van de Cell techniek, Blu-ray e.d. Daarnaast heeft Sony echt de prijs niet laten zakken omdat ie zo ontzettend goed verkocht?! In die periode stelde de verkopen helemaal niet zoveel voor, vandaar de prijsverlaging (na het strippen van het 60GB launch model).

Ze zijn op een gegeven moment mooi bezig geweest na de slechte start, maar ik snap niet waar Sony momenteel mee bezig is? Het ene na het andere wordt uitgesteld? Veel developers verkiezen altijd nog de Xbox boven de PS3, waardoor veel games later of helemaal niet uitkomen of van een mindere kwaliteit. De multiplayer mode van games spelen een steeds belangrijkere rol, en Microsoft heeft op de Xbox 360 een service die staat als een huis, en voorzien is van velen gemakken. De Live service is uitgebreider en van een betere kwaliteit dan het PSN. Niet iedereen hecht daar alleen evenveel waarde aan.

Xbox Live Silver abo (gratis) = toegang tot de Marketplace en dus content (gratis en betaalde meuk). MSpoint (betaalmiddel op Live) kun je in de vorm van een pre-paid kaartje in de winkel kopen, of via een creditcard op Live zelf. Achievements en MSpoints zijn dus twee totaal verschillende dingen.

Hij zegt niet op alles te zullen reageren, niet meteen zo snel conclusies trekken. ;)

Kun je deze uitspraken ook onderbouwen met bronnen van Konami, Sony, Kojima?

Inderdaad, en veel van die Japanse devs richten zich op de Wii/DS of (tijdelijk) exclusief op de Xbox 360. Zie bijvoorbeeld die JRPG's. Over een paar jaar komt MS met de opvolger van de 360 uit, en tegen die tijd zijn de games echt nog niet zo ongeloofelijk groot geworden dat het een onoplosbaar probleem zal zijn i.v.m. het DVD-formaat van de 360.

Ehm, als je hier nu alleen maar komt om 'onrust' te stoken mag je van mij vertrekken. Je bent net aan één dag lid, duikt op een Xbox fan site direct in een console war thread en je neemt een arrogante en onbeschofte houding aan tegen mensen die hier al 5 jaar actief zijn....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina