1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0

    Alleen jammer dat mp3 van een slechtere kwaliteit is dan de muziek cd, en ja zelfs mp3's op de hoogste kwaliteit klinken minder goed. Ik ga dan liever voor 20 nummers op cd dan 1000 nummers op mp3 met verlies van kwaliteit in geluid.

    Verder hoop ik dat games ook fysiek te koop blijven in de toekomst, een boekje lezen vind ik toch prettiger als ik het in mijn hand hou dan bijv. lezen op je scherm. Indien fysiek zal verdwijnen dan mogen de toekomstige consoles wel terabytes aan hd space bezitten aangezien mijn gamescollectie anders niet gaat passen ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Noem eens 1 interessante game voor de Wii die in de afgelopen 2 maanden tot het eind van het jaar uitkomt... ;) (Op Wario na)
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Okami

    Nee, dat is 3 maand geleden :+.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik geef je groot gelijk hoor. Al zijn er bijv op de ps3 wel meer titels te vinden, op de 360 is nog altijd zo ontzettend veel te doen, dat ik eigenlijk ook wel zonder die paar titels van de ps3 kan....maar aan de andere kant 'durf' ik hem niet echt weg te doen. Stel nou dat de ps3 straks echt nog tot veel meer in staat is :+
     
  5. Giokeh

    Giokeh JRPG-fanboy

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff strikt genomen is dat hetzelfde als zeggen; stel dat m'n magnetron binnen 2 jaar de polonaise kan dansen :+ .
    Ik begin echt te denke dat de PS3 met zijn betere speccs toch nog minstens ee npaar jaar gelijk blijft met de X360, zeker al omdat iemand hier dat berichtje postte dat samsung voorspelt dat na 5 jaar de Blu-Ray op zal houden met bestaan, erg kleine upgrade in beeld tov heel wat toptitels van games, ik maak sneller m'n keuze voor een X360 op dat moment tot erecht een vrij groot merkbaar verschil is zoals DVD> VHS bvb.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  6. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Kevf wat doe je nu? ;) Grapje, uiteraard moet je dat zelf weten. Wat ik alleen niet goed begrijp en wat je vaker op dit forum tegenkomt is dat mensen vinden dat er op de ps3 te weinig goede spellen zijn. Allereerst wil ik zeggen dat dit precies hetzelfde was met de ps2 en we weten allemaal hoeveel toffe ps2 games er nog uitgekomen zijn. Waarschijnlijk zal dit met de ps3 ook zo zijn, probleem blijft nog het lastige programmeren t.o.v. de xbox360. Daarnaast is het zo dat de xbox360 al langer bestaat en dus logisch dat er meer spellen zijn. Iedereen die net als ik op de launchdag van de originele xbox en de xbox360 er 1 kocht, zal zich ook kunnen herinneren dat er toen in het begin ook weinig geweldige games waren en dat die ook pas later kwamen.

    De reden dat ik de ps3 in huis laat staan is dat ik het puur qua hardware een betere console vind en ik denk dat het allemaal wel goed komt met de games. Op dit moment zijn er al wat pareltjes te vinden en zijn er verschillende veelbelovende titels aangekondigd. Wat betreft de beloftes van Sony kan ook ik simpel over zijn, laten ze die maar eens waarmaken, maar helaas kan Sony dit niet en was ook dit zo met de PS2. Erg jammer van Sony!

    Ik zou het alleen zonde vinden om een ps3 nu weg te doen om er mogelijk later spijt van te krijgen en hem dan alsnog te kopen indien er betere games voorbij komen en om eerlijk te zijn denk ik dat dit niet zo lang meer zal duren..... Als ik bijv. naar Heavy Rain kijk dan blijf ik nog steeds geloven in de kracht van de PS3! Maar ook een huidig spel als MGS 4 heeft mij geraakt, dit is gamen in de puurste vorm, ik heb genoten van elk moment. Het klinkt misschien als een cliché, maar MGS 4 vind ik een meesterwerk! En het zijn dit soort "magische" spellen die ik minder op een 360 vindt. Zoals dit ook op de ps2 was met bijv. GOW en Shadow of the colossus. Unieke games, terwijl ik het toen op de xbox en nu ook op de 360 op een paar uitzonderingen na, meer "12 in een dozijn spellen" vindt.
    Feit blijft dat er op de 360 in totaal nu meer betere games te vinden zijn, maar ik denk echt dat dit zal gaan veranderen. Ikzelf ben van plan de 360 de deur uit te doen omdat ik meer voel voor de ps3. Dat ik waarschijnlijk maar 1 console hou heeft er ook mee te maken dat ik qua fulltime baan en sociale verplichtingen (lees vriendin ;) ) ik simpelweg niet meer de tijd heb om alle toffe games te spelen zoals ik vroeger kon in de hoogtij dagen dat ik een dreamcast, saturn, jaguar, playstation 1 en 2, snes, 64 en megadrive had staan :) Jammer alleen dat ik dan pareltjes als Fable 2 en Gears 2 moet missen. Voor mensen die verder dachten dat ik de 360 afkraak....dit is niet mijn bedoeling. De 360 is een toffe console met toffe games, maar in het totaal plaatje (ook gericht op de toekomst) verliest hij het in mijn ogen van de Ps3.

    Rest mij nog 1 ding te vermelden.....................iedereen jong en oud..........GAME ON!
     
  7. Giokeh

    Giokeh JRPG-fanboy

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    PS3: Killzone 2, God of War 3, Final Fantasy Versus, Wipeout, misschien Little Big Planet, Naruto Ultimate Storm.
     
  9. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn ook te weinig goede games op de PS3. Zeker als je je bedenkt dat de PS3 nu toch al 2 jaar op de markt is.
    Ten tijde van de PS2 was er eigenlijk geen andere console
    Waarschijnlijk idd. Wishfull thinking
    De PS3 is er al 2 jaar. Hou toch eens op met die argumenten als dat hij nog maar net op de markt is.
    Same
    2x HDMI, tot 7 bleutooth joypads, alle games in 1080p enz enz hilarisch!
    Niet meer zo lang zal duren, dat denk ik al zo lang lol
    MSG4 ziet er idd mooi uit maar verder, wat een bagger spel, eindeloos CS gedonder, besturing is echt naadje. Zeker geen meesterwerk.
    Ja duh. Je doet de pareltjes op de 360 af als een paar terwijl je er voor de PS3 ook maar 3 noemt. Zo lust ik er nog wel 10 ;)
    Vroeger was alles toch beter. Man de Nintendo 8bit, Sega Master system, SNES en Sega Genisis....snif
    In de toekomst zal de dominatie die Sony had met de PS2 ver te zoeken zijn. :)
     
  10. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef als argument dat de 360 er langer is en daardoor logisch dat er meer spellen voor zijn. Nergens geef ik aan dat de Ps3 nog maar net op de markt is.

    Meningen over spellen zullen altijd anders zijn, maar MGS 4 een bagger spel??

    en Chiem, welke 3 pareltjes voor de ps3 noem ik dan? 1 om precies te zijn namelijk MGS4, verder noemde ik 2 spellen voor de ps2. Ik doelde erop dat als je in totaal naar de xbox en 360 kijkt en naar de ps2 en ps3 dat er op de playstation meer originaliteit en pareltjes van games te vinden zijn. Zelf hoop ik vooral dat die originaliteit die we op de ps2 zagen ook overwaait naar de ps3.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb liever 20 normale goede en optijd uitgebrachte spellen dan 2 pareltjes in jou ogen die veel te vaak worden uitgesteld.
     
  12. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er eigenlijk origineel aan MGS deel 4? Welk goed PS3 spel is origineel te noemen?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Little Big Planet, Heavy Rain, Afrika, Eyepet, Eye of Judgement, Linger in the shadows (wordt interactieve kunst)

    stuk voor stuk spellen die totaal iets nieuws doen. True op de 360 is echt veel meer te doen, maar qua originaliteit zijn ze op de ps3 toch echt wel erg goed bezig
     
  14. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke is daarvan al uitgekomen dan?
     
  15. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    volgens mij Eye Of Judgement, maar volgens mij was dat geen succes..
     
  16. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga nou niet lopen doen alsof er op de 360 nooit wat uitgesteld wordt.....
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Maar bij Sony zetten ze datums die ze niet redden, ik hoor Microsoft haast nooit datums noemen die ze dan ook niet redden. Alleen Alan Wake wacht ik al jaren op, maar daar is nooit een release datum voor genoemd. :)
     
  18. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef liever daar een antwoord op, in plaats van zo'n nietszeggende, irrelevante comment.
     
  19. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks irrelevants aan. Want het is gewoon zo. MS kan ook wel 100 originele games aankondigen, maar als er toch nog geen is, is het nog geen punt voor de PS3?
     
  20. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is irrelevant in de zin dat ik het helemaal niet over de 360 heb, ik heb het over de Playstation 3. Waarom wordt er een soort van aanvalletje gedaan op de 360, terwijl ik een simpele vraag over de ps3 stel?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina