1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei ging ik in op de kritiek van wallace, dat er op de playstation in ieder geval wèl vernieuwende spellen zijn. Terwijl er tot nu toe nog geen 1 vernieuwende topper is uitgekomen. Ik zeg niet dat dit op de 360 wèl het geval is. Viva Pinata vind ik trouwens heel origineel, en een opvolger zou best een topper kunnen worden, als ze de moeilijkheidsgraad wat hoger leggen.

    En ik bedoel eigenlijk sowieso niet dat een spel totaal anders moet zijn, maar wat Dulle al zei, de vernieuwing kan uit een andere hoek komen. Ik vind bijv. Gears of War een hele nieuwe standaard zetten qua bikkelharde/filmische gameplay. De shakey over the shoulder cam en het prachtige coversysteem zijn echt in geen elk ander spel zo te vinden.
     
  2. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft idd raar dat er niet standaard een HDD op de 360 zit. De eerste xbox had dit immers wel. Aan de andere kant is het weer frusterend om te zien hoe snel je HDD in de PS3 vol is. Kan je of gaan deleten of een grotere kopen.
    Over LBP; als je je focust op 1 platform tijdens het ontwikkelen wordt het idd lastig om zoiets op een ander platform uit te brengen. Verder denk ik dat LBP erg over huped is op dit moment. Waarschijnlijk is het even leuk om te spelen.
     
  3. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap de hype rond LBP ook niet, toegegeven, het is waarschijnlijk een leuk spel, en je zult er een paar uurtjes zoet mee zijn, maar het zal echt nooit de status van bijvoorbeeld CoD 4 bereiken, waarin je even snel een paar vrienden uitnodigt voor een game, sterker nog, ik denk dat de game snel zal gaan vervelen. Dit is mijn mening, maar ik ben sowiezo niet zon fan van casual games, misschien dat de liefhebbers een andere mening hebben.;)
     
  4. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of het al vermeld is, maar de PS3 80 gb versie incl. HMDI kabel is nu voor 399,99 te krijgen bij Dixons. Had er afgelopen dinsdag bijna een mee genomen, maar de games overtuigen me nog niet voor de volle 100%. Blu-ray aan de andere kant is dan weer wel mooi meegenomen. Helemaal nu Van Leest 3 halen 2 betalen Blu-Ray actie heeft.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    paar jaartjes en dan gaan ze weer aan de slag met het uitfaseren van Blu-ray. Daarnaast is full hd slechts een resolutie. Ik verwacht in de toekomst beelden met veel hogere resoluties en refreshrates ed (totdat het echt niet meer uitmaakt). Je blu-ray collectie is dus binnen een paar jaar verouderd :)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik haat techniek. :mad:
    Doe je je bv veel moeite om te sparen voor een dikke HD tv, is ie binnen het half jaar alweer verouderd.

    A neverending cycle helaas.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    true, maar van die tv geniet ik wel elke dag. Een film kijk ik misschien een jaar of vijf later nog een keer. Dat houdt in dat bij de tweede keer gebruik de techniek al achterhaald is. Helemaal met de opmars van digitale distributie weet ik voor 99% zeker dat straks elke film ooit uitgebracht met een druk op de knop beschikbaar is. Ik ga nu dus geen collecties aanleggen van films die ik over tien jaar met hetzelfde gemak en via betere technieken kan kijken :)

    Ik VOND de blu-ray in de ps3 ook een dikke plus....ik heb nu echter slechts 3 blu-ray films gezien.
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    En stream je de rest zeker via het netwerk en je PS 3 ? ;) }:]

    Ik heb de HD DVD speler via Japan laten komen toen hij net uit was, sinds een jaar een standalone (I know, wedden op het verkeerde paard kan aardig in de papieren lopen :) ). Nu ben ik me toch stiekem met die newsgroepen aan het bezig houden en ik denk dat de focus voorlopig daar maar eens op ga leggen voor wat betreft mn " movie/tv-series/etc." media :thumbs:

    Ik koop geen HD DVD's meer en BR's laat ik al helemaal links liggen want die zijn echt veel te duur.
     
  9. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag hem volgens mij laatst bij een van de media markts voor 380 ofzo.

    Paar jaartjes en dan is je HTPC met NAS ook verouderd ;)
    Maar je hebt wel gelijk dat Bluray waarschijnlijk geen tientallen jaren meegaat, maar dat zou dan ook gelden voor DVD, CD, CD-rom etc. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat digitale distributie enkel de Blurays zal vervangen.

    Maar wat heb je aan Ultra-Super-HD beelden met veel hogere resoluties als de gemiddelde mens het verschil tussen HD-ready en Full-HD niet meer ziet op 2,5 meter afstand? Dat lijkt me dan een beetje zonde van de bandbreedte en opslag.

    De Techniek gaat te snel om het bij te houden, dat zal over 5 jaar als Bluray 'uitgefaseerd' is en digitale distributie helemaal 'in' is, ook niet anders zijn. De ontwikkeling houdt dan echt niet op, maar gaat dan waarschijnlijk net zo hard verder, zodat je eigenlijk elk half jaar je hele systeem moet upgraden.

    De volgende keer is het ook niet eens de moeite waard om een Xbox720 of PS4 te kopen, omdat die 1 jaar later al dik ingehaald zijn door PC en M$ en Sony dus eigenlijk ieder 2 jaar een nieuwe console op de markt moeten brengen om een beetje bij te blijven met de techniek.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die laatste opmerking snap ik niet, dat geldt in principe nu toch ook?

    Op mijn pc kan ik de beste kwaliteit zien die NU beschikbaar is. Ik ben er van overtuigd dat ze naast Hz en resoluties straks ook zat andere technieken gaan verzinnen die het kijken van een film nog intenser maken. Dus waarom dan een verzameling aanleggen van spullen die na de eerste keer gebruiken al oud is.

    Ik hoop echt dat videotheken straks volop blu-ray oppikken, want dan sta ik wel vooraan. Vind het nog altijd erg relaxed om gewoon een leuke film te huren.

    Echter tegen de tijd dat dat gebeurt koop je bij de kruidvat een blu-ray speler voor een paar tientjes en is het voordeel van de br speler in de ps3 dus ook grotendeels verdwenen.
     
  11. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0

    Maar nu heb jij nog wel meerdere consoles, terwijl die inferieur zijn aan je PC ;)

    Dat principe geldt nu natuurlijk ook, maar de ontwikkelingen op het gebied van techniek raken steeds meer in een stroomversnelling, waardoor, volgens mij, de verschillen na een jaar steeds duidelijker worden. Op een gegeven moment zijn consoles gewoon niet de moeite van het kopen waard, omdat ze ontzettend snel achterlopen of ze moeten consoles introduceren die je kan upgraden, maar dan kan je eigenlijk net zo goed met een pc gaan werken.
    Over een paar jaar vraag ik me af of jij dan nog wel een console zal kopen ;)
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Inferieur aan de PC? Als jij het op technisch gebied bedoelt heb je het toch echt fout, aangezien de PC de consoles al lang weer voorbij gegaan is.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat betekent 'inferieur aan' toch ook. ;)
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Natuurlijk, maar misschien bedoelt hij de andere aspecten van de consoles ;)
     
  15. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    DAt is ook zo, maar het is wel zo dat je dan ook over een dure pc praat met dikke videokaart etc. Het nadeel van een pc vind ik, dat je blijft upgraden om spellen op zijn mooist te kunnen spelen terwijl de spellen op een 360/ps3 in de jaren alleen maar mooier worden zonder te upgraden. Kortom, pc is beter maar kost ook veel meer geld, dus daarom niet helemaal eerlijk om te vergelijken.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beter in technisch aspect misschien, maar er gaat niks boven op de bank hangen met wat cola/bier/jointje/chips en wat kameraden. Dat lukt op de pc gewoon niet.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk wel. Steek m'n 360 controller in, stel m'n HDTV in als primary screen, start een game op en ga wat hangen op de bank :+.
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan idd,

    Maar de gemiddelde consument weet dat niet,
    Of weet niet hoe hij/zij dat moet instellen.

    (Hmm, Nu ik die hdmi switch heb liggen met nog 2 vrije poorten, mischien maar eens een hdmi - dvi kabel kopen.)

    (Edit: tijd voor een nieuw keyboard.)
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2008
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit Wii spel kende ik nog niet.

    [gt]39964[/gt]

    [gt]39963[/gt]
     
  20. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    PS3 kan geen ps2 spellen afspelen echt nep.
    Xbo360 kan wel ouwe xbox spellen afspelen en dat vind ik een hele grote pluspunt van de xbox360
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina