Dat is waar, en de prijs van de 360 (en dan met name de bijkomende kosten) waren voor mij ook mede reden om af te haken.
Maar de PS3 was voor mij toch al geen optie geweest ookal was ie €250. De prijs is gewoon een extra nadeel imo.
Dat ligt er totaal aan wat je onder hardcore gamen verstaat. Als het games zijn met 'realistische' graphics en een mature rating dan heb je een punt. Maar voor mij zegt de term 'hardcore' veel meer over de speler dan over de game zelf, en waar Nintendo nu mee bezig is, is onder andere games op de markt brengen die zowel traditionele gamers als nieuwkomers iets bieden. Neem bijvoorbeeld Mario Kart Wii. Mede dankzij het (optionele gebruik van het) Wii Wheel een game waar iedereen in kan rollen, maar oude bekenden met de serie kunnen de lat zo hoog leggen als ze zelf willen.
Natuurlijk zijn er ook games (Metroid Prime 3 bijvoorbeeld) die standaard hardcore zijn, maar veel games bieden je de mogelijkheid om dieper te gaan, en dat is iets wat ik wel waardeer in Nintendo.
Ik vond de Gamecube trouwens best hardcore als je de bovenstaande definitie hanteert. Games als Metroid Prime (1&2), F-Zero GX en Starfox: Assault hebben soms misschien wel een onrealistische vormgeving, maar kunnen bij vlagen ziekelijk moeilijk zijn. Wat dat betreft vond ik die spellen altijd meer terug op de Gamecube dan op mijn oude Xbox.
Laatst bewerkt: 30 jul 2008