1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat dikgedrukte idd, het was gewoon resetten en klaar. Met de Xbox 360 is het altijd maar de vraag of ie het nou nog doet of niet.

Daarom na alle consoles (nes, snes, n64, cube, master system, mega drive, mega cd, game gear, dreamcast, saturn, 32x, ps1, ps2, atari 800xl, 2600) die ik heb gehad heb ik never nooit zoiets meegemaakt als met de 360. En dan vind ik die 3 jaar garantie maar zo zo..., en dat ze het allemaal goed regelen mag ook wel het gaat om hun klanten. Ik dacht namelijk met een Elite ook goed weg te komen, nou dat blijkt dus ook niet zo te zijn.

2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Xbox 360

Gears of War II
    Fable II
    Banjo
    Red Alert 3
    Left 4 Dead

PS3

LBP
    Killzone 2
    Resistance 2
    Bioshock
    WipeOut HD

PS3 en Xbox 360

Streetfighter IV
    Fallout 3
    Saints Row 2
    Fifa 2009
    Far Cry 2
    Call of Duty 5
    Dead Space
    Mirrors Edge

En toch zijn er Nintendofielen die blijven beweren dat de Wii de console is...

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom Bioshock bij de ps3? Die is immers al lang uit op de 360. Daarnaast komt Killzone pas feb 2009, zijn er tegen die tijd ook niet alweer nieuwe 360 exclusives? En waar is Fable 2?

Vreemd rijtje ;)

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ninja Gaiden II mag er ook wel bij. Fable II staat er al bij hoor Kevf. Dude zelfs Halo staat er niet bij!

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik noem gewoon een aantal recent verschenen of in de nabije toekomst te verwachten games. Dus hoezo een vreemd rijtje?

Gaat mij erom om aan te geven, waarom je een Wii verkiest boven een Xbox 360 of Playstation 3.

6. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk toch voor kinderen tm 11 jaar vooral. Wanneer ik in de mediamarkt ben zie toch vaak ouders een wii aanschaffen en een mega blij kind erachter aan huppelen met één of ander wii accessoire in z'n klauwtjes.
    Ik denk niet dat de "gewone" gamer een wii koopt als console op zich, misschien voor erbij.

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    We hebben de standaard Nintendo-knallers weer gehad en nu is het een beetje stil rond de games. In het begin had je vooral veel mensen die riepen dat de gameplay superieur was, door de controller. Maar zoals altijd heb je gewoon de games nodig.

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegd zie ik mezelf uberhaupt nooit meer in m'n eentje op de wii spelen. Een beetje in je uppie met een controller zwaaien voor je tv, dat is gewoon psycho. Hoop dat er binnekort een keer een echte topper voor 4 personen uitkomt, of een fighter die heel goed uitgewerkt is.

En m'n nieuwe 360 draait volle toeren, nu CoD5 en Far Cry 2, over een weekje ook nog Gears er bij... En Fable2 komt er ook vast nog wel bij:)

9. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Bij het voor het eerst openen van een deur in Metroid Prime 3 door te draaien met de wiimote had ik echt een 'Wauw, Tof idee.' moment.

Maar lange tijd op die manier een game spelen op de wii voelt gewoon niet lekker. (Tegen de tijd dat je eraan gewend raakt worden je armen moe en verlangen ze naar een 360 controller of de TV remote)
    Echt ver ben ik dan ook nog niet gekomen in MP3, Zelfde geld voor Mario Galaxy en Zelda.

Het idee achter de wii is goed,
    De uitwerking ervan door veel developers best matig,
    En het daadwerkelijk langdurig erop gamen is te vermoeiend.

Laatst bewerkt: 3 nov 2008
  10. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Hoezo is dat raar? De oude xbox heeft dat ook. Je computer geeft toch ook foutmeldingen als er iets mis is? Alleen maar makkelijker om achter het probleem te komen.

11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Zo kan je ook denken, maar als je het probleem dan bekijkt hoe groot het is als hij die 3 knipperende lichtjes geeft tja dan vraag ik me af waar ze aan hebben gedacht toen ze die RRoD erin gezet hadden.

Want zoals ik al zei op de Sega's, Nintendo's en Playstations die ik had was het gewoon resetten en kon je verder na een freeze of een error. Hier is het als je de RRoD krijgt game over.

12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ben benieuwd hoe dat gaat met de nieuwe Manhunt. Zit je dan ook als een idioot om je heen te meppen?

Vind het trouwens een raar contrast om Manhunt 2 tussen de overige Wii-games te zien staan :+

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Jammer... want het is één van de beste, zoniet de beste, games van deze generatie.

14. LadyC

LadyC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een Ps3 en Wii... de Ps3, tja die moet je gewoon hebben als je van RPG's zoals Final Fantasy houdt. En ik heb altijd een Playstation gehad dus deze kan ik niet missen. Daarnaast maak ik gebruik van de BluRay functie.

De Wii die heb ik meer voor de afwisseling, ff een vrolijke luchtige game. De Wii wilde ik eerlijk gezegd ook vooral om Zelda te kunnen spelen. Verder heb ik de Wii ook alleen voor de Nintendo toppers.. Zelda, Super Mario Galaxy & Brawl. Aan al die onzin games zoals Wii Sports / Fit geef ik geen cent uit.

Maar nu komt het, heb ooit een 360 gehad en verkocht voor een Ps3. Maar nu ik Fable heb gezien moet en zal ik die game spelen! Ben bang dat ik hiervoor een 360 aan ga schaffen *shame*.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    sorry maar dat is niet waar. ten eerste komt FF ook naar de 360, daarnaast komen ALLE Square Enix rpg's (Last Remnant, Star Ocean, Infinite Undiscovery) eerder of zelfs alleen maar naar de 360. Overige JRPG's zie je ook veel meer/alleen maar/eerder op de 360: Eternal Sonata, Lost Odyssey, Blue Dragon.

16. LadyC

LadyC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik laatst ook gelezen, maar ik gebruik de Ps3 ook om de Final Fantasy's van de Ps1 en Ps2 te spelen. Maargoed de 60gb is nu niet meer te koop.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    idd, al kan je ps1 spellen ook op de 40gig spelen. Voor de ps2 spellen heb ik maar weer gewoon een ps2 gekocht :)

18. LadyC

LadyC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha oke dat kan ook, maar wel goed dat er zoveel RPG's op de 360 zijn/komen.

Vind het wel een beetje te gek om er ook nog een 360 bij te kopen eigenlijk. Maarja, het is voor de exclusives denk ik dan maar! Ik heb liever wat meer consoles met een paar echte must haves dan 1 console met tientallen games die je toch niet meer speelt.

19. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het, Daarom heb ik de game ook gekocht.

Maar in de periode waarin de game uitkwam was ik te druk met nieuwe online games op de 360.

En tegen de tijd dat die periode voorbij was en er tijd vrij kwam voor het gamen op de wii.

Gebeurde er iets waardoor ik tijdelijk de wil om te gamen kwijtraakte. (Zie Signature)

Nu komt die wil weer terug en komt er weer een mooie xbox live periode aan met (GoW 2 en CoD 5)
    En daarna komt er hopelijk een periode waarin ik super mario galaxy kan en ga spelen. (Het is toch wel een game waar je echt voor moet gaan zitten vind ik, Het is niet meer zoals de 2D Mario's die je oppakt 3 levels speelt en weer neer kunt leggen om later weer verder te gaan)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina