1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoop dat we een demo krijgen. maar realistisch gezien denk ik het niet. Ben kijk erg uit naar deze game.

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De brakke hardware van de 360 gaat MS echt problemen opleveren met de launch van de nieuwe Xbox lijkt me...
    De te dure hardware van de PS3 gaat Sony ook problemen opleveren met de launche van de nieuwe console lijkt me....

Beiden partijen moeten er bij de nieuwe generatie alles aan doen om ons (de launch kopers) te paaien en te overtuigen van hun product.... "Over promise and under deliver" zal hopelijk een term uit het verleden zijn... (ben bang van niet...)

Games aanschaffen onder een abonnement is een gevaarlijke ontwikkeling en hopelijk laat de consument zien dat ze het hier niet mee eens is...
    De 2e hands markt moet blijven bestaan, geef mensen die niet zoveel geld hebben (of er voor over hebben) ook de mogelijkheid om een goede game te kunnen spelen, het downloaden van games werkt men hier direct mee in de hand namelijk... :mad:

Laatst bewerkt: 18 nov 2008
  3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De schattige brunette van een paar straten verderop, zonder twijfel. Brunettes :9

De keuze tussen een PS3 of een 360 zou wel moeilijker zijn, dus vergelijking met brunettes en blonde gaat (voor mij) niet op.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik snap nog steeds niet waarom ontwikkelaars de ps3 niet "begrijpen"

NFS Undercover Review.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het ook wel 'jammer' voor de PS3 dat veel multi-platform games gewoon lekkerder draaien op de 360 zonder dat het er eigenlijk ook maar iets slechter uit ziet.

Maar heb de afgelopen tijd wel een bepaalde voorkeur gekregen voor een console bij een specifiek spelgenre. Zo haal ik Fightinggames en eventuele downloadable games waarbij een precieze invoer op de D-Pad in mijn ogen gewoon noodzakelijk is om de game uberhaupt fatsoenlijk te kunnen spelen (ik noem een Bionic Commando en Mega Man), steevast voor de PS3. Shooters, als ik ze nog koop, dan weer liever voor de 360. Voor RPG's ben ik tegenwoordig ook vaste klant bij het 360 front. Zelfs games die gebruik maken van aparte hardware (Guitar Hero, Rock Band) vind ik om een of andere rede lekkerder spelen op de 360. Een vriend van mij heeft GHIII voor de PS3 en ik heb dezelfde game voor de 360. Zelfde game, zelfde hardware, zelfde engine....maar als we bij hem spelen speel ik de helft van de tijd gewoon zwaar ondermaats. Het enige verschil wat ik me kan bedenken is dat ze bij GHIII voor de PS3 zo'n ontvanger hebben gemaakt die je in je PS3 moet pluggen om met de Les Paul te kunnen spelen, op de 360 heb je die niet en is er gewoon rechtstreekse verbinding. Maar dat het daar aan zou kunnen liggen lijkt me heel sterk ? :eek:

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zero Paradox heeft hier inderdaad wel een puntje. Ik vind sommige games echt top op de PS3, ook al zijn deze ook te verkrijgen op de 360.

Fifa09 bijvoorbeeld. De D-pad van de PS3 werkt zoveel beter dan die op de 360 controller dat ik expres daarom deze game op de PS3 heb gehaald. Dan zijn er nog de exclusives zoals Motorstorm 1+2, Warhawk en LBP die ik ook heb aangeschaft.

Echter blijft de 360 voor shooters, RPG's en alle andere games toch een fijnere console. Het inviten etc. werkt gewoon een heel stuk fijner dan op de PS3. Ook werkt GH3 beter op de 360 dan op de PS3.
    Ik speel GH3 op Hard/Expert en heb het redelijk onder de knie, laatst een weekendje weg geweest met de PS3 + GH3 van een vriend van me. Ik bakte er echt helemaal niks van. Het lag niet aan de tv want dit was een CRT dus hij had geen inputlag. De gitaar reageerde gewoon niet fijn, elke keer was ik net iets te laat leek het wel. Ik denk inderdaad ook dat het door de dongle komt, ik weet het verder ook niet.

De PS3 wordt daarentegen weer veel meer gebruikt voor DVD en BluRay speler i.t.t. de 360.

Beide consoles hebben hun voor en zeker ook hun nadelen. Kunnen ze niet gewoon samen gaan fuseren en alle voordelen houden en de nadelen wegwerken? Dan hebben we een ultieme console \o/8)\o/

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ben ik geen extreme liefhebber van Achievements (alhoewel ik mij erop betrap dat ik ze stiekum wel extra leuk vind om te halen in bijv. een Guitar Hero/Rock band game), maar wat ik wel erg goed vind is dat het op de 360 gewoon bij elke game geintegreerd zit.

Op de PS3 heb je nu die Trophy's, in principe hetzelfde systeem en zou in die zin ook net zo 'verslavend' kunnen werken. Maar het zit er maar half in verwerkt. Ik heb vorige week bijv. een update binnen moeten halen voor GTAIV, waarbij Trophy Support zit inbegrepen. Leuk, dacht ik....want GTAIV is ook wel een game waar geinige Achievements/Trophy's voor te halen zijn. Blijkt dat ze alleen werken als je een New Game start ! Nu is dat niet zo'n heel groot probleem als je de game net hebt, maar ik heb hem al een tijdje en ben volgens mij al een heel eind op de helft. Heb echt geen zin om opnieuw te beginnen voor die Trophy's. En als ik GTAIV al ooit echt uitspeel, betwijfel ik sterk dat ik nog zin heb om uberhaupt nog een run te maken waarbij ik Trophy's kan halen....er zijn tegen die tijd immers wel weer interessantere spellen te krijgen om de focus op te leggen.

Al met al is het hele systeem op de 360, niet alleen Achievements maar ook invites etc. op de 360 gewoon veel meer compleet. Groot pluspunt van de PS3 is dan idd weer DVD's/Blu-Ray's kijken. DVD's upscalen doet de 360 ook wel maar echt LANG niet zo goed als de PS3. Blu-Ray's kijken op een Full HD scherm is gewoon een zwaar genot. Heb van de week samen met een maat Appleseed Ex Machina op Blu-Ray zitten kijken. Had um al een tijdje liggen maar nog niet bekeken. Ik overdrijf niet als ik zeg dat die maat en ik vrijwel de volle 100+ minuten dat de animatiefilm duurt gewoon naar het scherm hebben zitten gapen. We moesten gewoon echt moeite doen om de film te volgen, zwaar visueel genot vanaf de eerste minuut ! _O_

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn zat mensen die niks hebben met achievements maar ik vind ze wel leuk. Tenminste; als ze goed gekozen zijn.

Veel van de achievements van Gears 2 zorgen er voor dat je het spel op meerdere manieren gaat beleven. Alle soorten executies komen een keer langs, alle soorten multiplayer modes, alle moeilijkheidsgraden, alle wapens etc

Daardoor ga ik iig spellen meer en anders spelen om toch te proberen die achievement te halen en er vervolgens achter te komen dat bijv Wingman een gave game-mode is en achter een executie te komen die ik anders niet had gezien.

De halfbakken intergratie van de trophies is echt een lachertje. Het had echt groots kunnen worden icm Home. Want naast herspeelbaarheid was het super geweest als bepaalde achievements als beeldjes in je huis hadden gestaan.

9. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Enige nadeel zijn de punten die aan achievements zijn verbonden , als mensen de 1000 hebben gaat de game weer weg of word niet meer online gespeeld.

Achievements zijn leuk om te zien welke doelen je nog moet halen maar de punten zorgen er voor dat spelplezier snel weg is , zeker als je online gamen heel leuk vind.

Goed voorbeeld :

Rainbow six 3 op de xbox 1 , zeker wel 2 jaar gespeeld
    Rainbow six vegas op de 360 , ongeveer 3 maanden , toen werd het al minder met online games vinden

en de PS3...tsja wat zal ik zeggen ....een erg mooie console met mooie en leuke games maar met in mijn ogen een ontzettende @#$ controller (veel te licht en iets te klein) maar als er een manier is om de xbox 360 controller te gebruiken op de PS3 dan gaat ie er zeker komen.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind de Sixaxxis controller vergeleken met de Dual Shock 3 ook maar een brak ding. De DS3 voelt al meteen veel degelijker aan, omdat er weer rumble in zit is de controller gelukkig ook wat zwaarder. Nog steeds lichter als een 360 controller (en zeker als je daar ook nog een chatpad opgeklikt hebt) maar ik vind de DS3 precies goed naar PS begrippen.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Vind achievements wel leuk, maar geef mij toch nog maar de oude vertrouwde in-game unlockables vooral als ze leuk zijn (zo had ik in MGS2 alle dogtags :cool:).

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat moeten ze idd combineren. In Heavenly Sword was echt allerlei gave artwork te unlocken. Ik ben helemaal weg van dat spel, dus daar ga je dan ook echt voor.

Ik hoop dan ook dat die achievements ook dingen gaan doen icm de avatars.

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sinds Gears 2 ben ik eindelijk over de 4000 gamerpoints gekomen (wel een 360 sinds de midnight launch :+ )
    Achievements vind ik dus het minst belangrijke aan gamen, leuk dat het er is maar ik zal een game nooit opstarten om een bepaalde achievement te halen. Gezellig online knallen, racen of een goede singelplayer spelen vind ik veel belangrijker (uitspelen heb ik trouwens ook moeite mee 8) ).

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik herken me wel in de verhalen hierboven die over de PS3/XBox 360 gaan. Ik betrap mezelf er ook op steeds meer alleen maar op de Xbox 360 te gamen. Het enige waar ik m'n PS3 de laatste maanden voor gebruik is het kijken van films op dvd/blu-ray.

Ik betrap mezelf er overigens daarnaast ook op de achievements steeds leuker te vinden. Dit vind ik tegelijkertijd een minpunt en een pluspunt. De positieve kant van het verhaal is dat het de game verlengt en het gewoon leuk is te patsen met games die je volledig uit hebt. Aan de andere kant staat een heel groot minpunt. In sommige games focus ik me soms bijna meer op de te halen achievements dan de game zelf en dat is echt balen. Gelukkig heb ik dat bij Fable 2 niet :)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is bij mij niet helemaal het geval. Ik speel een spel de eerste keer gewoon door en als ik het een gaaf spel vindt ga ik daarna voor de achievements. Gears is daar een leuk voorbeeld van.

Duiven schieten, vlaggetjes verzamelen ed is weer niks voor mij. Het moet wel spel gerelateerd zijn.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, als je storywise toch die dingen unlocked....of voor die ene extra opdracht iets van een 'beloning' krijgt, oke. Maar ik ga dus ook echt geen 100 vlaggen verzamelen in AC, of 200 duiven kapot schieten in GTAIV, voor een paar miezerige puntjes. Het moet wel leuk en game gerelateerd blijven uiteindelijk.

17. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0

gelukkig....ik was dus niet de enige...

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Tja ligt eraan welke game je heb hè, ik heb ook 1000 met Halo 3 maar dat speel ik ook nog elke dag 8) Als de multiplayer deugd dan gaat het wel langer mee dan alleen de tijd dat het duurt om 1000/1000 te halen voor de achievements..

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Leuk voorbeeldje is de wheelie-achievement van GTAIV. Kwartiertje mee bezig geweest en zeker 4 motoren geprobeerd. Gewoon leuk om te proberen, maar iets wat ik nooit zou doen zonder die achievement.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat heb ik hetzelfde ja zonder die achievement zal ik het nooit gedaan hebben. Het heeft er gewoon meetemaken dat je er wat voor terug krijgt ook al heeft het geen waarde.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina