1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het echt doodzonde! Fable 2, Resistance 2, Gears 2, Killzone 2, Res 5, FFXIII 8)....

natuurlijk, het is logisch dat sequels beter/zeer goed scoren. Die bouwen immers verder op het succes van zijn voorganger maar ik had graag meer originele titels gezien.

Alan Wake en Heavy Rain zijn de enige titels die er aan komen wat ik zo kan bedenken.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zolang een sequal minstens net zo goed / beter is dan het origineel, dan hoor je mij niet klagen. Maar het is logisch dat sequals goed scoren. De game heeft al een goede naam opgebouwd, terwijl een nieuwe franchise zich nog moet bewijzen. Zolang de ontwikkelaars sequals zoals Gears of War 2, Forza 2, Fable 2, Call of Duty WAW etc afleveren, dan hoor je mij niet klagen. ;)

3. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zonder sequels, zou Oblivion bijv. ook niet bestaan en diverse andere succesvolle en goed gerate games ook niet.

Mensen willen gewoon meer van hetzelfde, maar dan een volgende keer misschien beter uitgewerkt en in een iets andere setting.
    Zo is het ook met films en muziek.

Wat wel een keerpunt is, is dat mensen veelal blind een sequel kopen en teleurgesteld raken als deze toch niet aan de verwachtingen voldoet.
    Trouwens worden de meeste 'nieuwe titels' ook door dezelfde software-developers gemaakt en zijn vaak gewoon een variatie op een bekend thema.

Even afgezien van al die sequels, vind je mijns inziens op shooter gebied tig keer dezelfde game (3d shooter), maar dan in een andere setting (Gore, tactical, war) en met iets andere mogelijkheden. Maar geen van al die shooters is echt origineel te noemen. Natuurlijk worden er nieuwe aspecten geïntroduceerd zoals 'environment-manipulation' (Far cry 2, Bioshock), maar dat zijn zaken waar gamers al jarenlang op wachten.

Ook race spellen worden er te pas en te onpas gemaakt, terwijl het grotendeels variaties zijn op Grand Turismo of een dertien in een dozijn rally, F1, motor race game zonder levelling, career mode.

Of RTS: Eigenlijk is alles een variatie op Dune2

Daarentegen zijn er een hoop genres die inmiddels grotendeels doodgebloed zijn:
    - Flight/Space Simulators
    - Turn based Strategy
    - Adventure zoals de div. 'Police, Space, King's Quests', 'Monkey Island' etc.
    - Platform

Het kan mij niet zoveel schelen of een spel X4, X6, Y3, Y4, Z4, Z9 heet, of Xx, Hs, Jt, Wl, Mn etc aangezien ze grotendeels toch op elkaar lijken, zolang het maar goede games zijn.
    Het is wel zo dat sommige developers er maar al te makkelijk een sequel uitpoepen en mensen die te snel kopen op basis van in het verleden behaalde resultaten.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan heb je ook direct de enige titels van de Wii die überhaupt verkopen. :)

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Zolang ik game is hier al sprake van. Meer, groter en mooier. Niks mis mee. Ik wil goede games spelen, that´s all.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht dat MS al een jaar of anderhalf geleden aangaf dat ze winst maakte op de 360 hardware.
    Normaal gesproken maak je in het begin verlies op de console en ga je pas met de prijs zakken als je kosten ook zo zijn dat er winst gemaakt kan worden.

Tja, ik vind het ook geen probleem als de games wel vernieuwend blijven.

7. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zit de crux.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mass Effect, Ico, Okami, Bioshock, Portal, zijn voorbeelden van titels die zo goed als helemaal nieuw zijn en wat voor mij echt de krenten in de pap zijn. Natuurlijk geniet ik van rollercoasters zoals Gears 2, Resistance 2 en CoD 4 maar het zijn de eerst genoemden waar ik niet zonder kan :)

9. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En als volgend jaar Mass Effect 2 komt, klaag je dan ook dat er weer een zoveelste sequel komt of niet ;)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, maar zo werkt het wel voor mij... (zie mn rectie op Kevf).

Ik geniet ook van Rollecoasters als een Gears 2 etc. COD4 heb ik ook uitgespeeld maar ik vond er te weinig vernieuwing in zitten tov deel 2 en 3...
    COD5 heb ik dus ook laten liggen toen ik las dat er nog steeds dezelfde domme fouten inzitten (AI, je moet een denkbeeldige lijn over voordat deze spawnen etc.). Daar kan ik me wel echt boos over maken. Dat zijn zaken waar men jaren geleden al over klaagde en nog steeds behouden ze dezelfde basis om een game op te maken.

Shaun White Snowboarding is voor mij een echte verrassing (en nieuwe franchise). Ik speel deze game nu vaker dan Gears 2. Echt een heerlijke game om een uurtje of twee singel of multiplayer te spelen. Er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in en de game had meer kunnen bieden maar goed. Om eerlijk te zijn ben ik nu al benieuwd naar deeltje 2 :cool:

Edit: Whow, mooie cijfers. Gisteren op BNR nieuwsradio een kort item dat de verkopen op BF nogal tegen vielen.... Erg mooie cijfers voor MS dit.
    In mijn omgeving krijg ik ook steeds meer te horen dat mensen een 360 aan willen schaffen.
    Het begint er steeds meer op te lijken dat MS de "Playstation" naamsbekendheid begint te krijgen bij de casual...

Laatst bewerkt: 2 dec 2008
  12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heel erg netjes, maar was gezien de value for money die de 360 nu bied wel te verwachten natuurlijk, daarnaast zijn er gewoon goede games. Ben benieuwd wat het met kerst precies gaat worden.

Inderdaad, komt vooral door de goede prijsstrategie, de marketing en door de games. Ik bedoel, een 360 kost op dit moment echt geen hol meer. Heb vorige week zelf ook een 2e (en veel stillere) 360 gekocht. Had al een Elite en heb er nu een 60GB bijgekocht (Gears of War 2 60GB bundel).

Laatst bewerkt: 2 dec 2008
  13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Beiden punten heb je helemaal gelijk inderdaad. Maar ik vind het toch erg knap van MS dat deze strategie jaren geleden is uitgestippeld en men heeft zich er ook echt aangehouden. Hun committement naar deze tak van sport heeft Peter Moore 4 jaar geleden in verschillende interviews uitgelegd. Weinig mensen geloofde hem... De prijsstrategie, de 720P "is the sweet spot", het feit dat ze overtuigd waren dat beiden consoles dezelde games konden spelen en de hardware (qua vermogen) gelijk was etc.

MS is daar toch een paar jaar door veel mensen en media (en Sony) voor onderuit gehakt.
    (Op hun hardware problemen na), petje af voor MS :b:

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het is inderdaad knap om zo'n prijsstrategie jaren vantevoren te bedenken en ook te laten werken. De duurste 360, een 120GB Elite, is 150 euro goedkoper dan de goedkoopste PS3, een 80GB.

15. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Volgens mij zijn de onkosten voor een XBox echt ontiegelijk laag hoor... Een paar stukjes plastic, een print plaatje en een paar led lampjes is alles. De ontwikkelijk en productie middelen zijn allang betaald, dus neem ik aan dat ze alleen de grondstoffen nog betalen.

Als het maken van een console voor Microsoft €75,- kost, zou ik het niet geloven. Ook wil je niet weten aan hoeveel marketing Microsoft eigenlijk wel niet doet. Door heel Nederland in elk bushokje hangen posters van de XBox, elke goed draaiende commerciele zender ter wereld zend XBox reclames uit... Zelfs programma's als Popstars worden gesponserd door Microsoft.

Anyway, ik gun het ze ook wel deels (En ik gun Microsoft niet veel i.v.m. Windows). Ze hebben een goed verkopende console, een goed gameaanbod wat continu doorloopt en een goede service met vernieuwende ideeen (NXE, Netflix) etc. Daar tegenover staat een prijs voor elke game en console, maar ik vind die wel in verhouding.

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wat ik eigenlijk wel heel vreemd vind, aangezien de problemen die zich eerst voordeden met de RROD die heel ver uiteen werden getrokken door de media. Ze zijn niet veel positief in het nieuws geweest, daarentegen Sony helemaal niet. En negatieve reclame is ook reclame zeggen ze altijd..

Toch vind ik het knap dat Microsoft zich als underdog, als nieuweling zo snel al heeft weten op te werken in de consolemarkt, tot eigenlijk de beste console. Misschien niet qua hardware maar wel qua totaalbeeld: Goed gamesaanbod, goede (if not perfecte) service, en ook nog en een geweldige online service.

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dat negatieve nieuws is inderdaad ook in de massa media gekomen maar goed... De massa "vergeet" ook snel. Helemaal door het feit dat MS ook echt goede aftersales heeft en ze daardoor ook niet meer bij een Kassa of iets dergelijks terecht zijn gekomen...

Wel grappig, hadden ze dit met Vista ook gedaan dan zou dat ook een succes kunnen worden :lol:

18. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Mass effect is echt van ongekende klasse,en daarom voor mij ook de next gen titel bij uitstek.
    En als je de game speelt wil je er echt inblijven,maar dat is echt gemaakt met zoveel liefde en inovatie.

Mass Effect 2 gaat zwaar rocken,bedoel dat merk je gewoon.
    Op zich verwacht ik ook erg veel en de eerste ME is slechts in intro van -you ain't seen nothing yet!
    Kan echt niet wachten plus die andere RPG van Bioware,maar laat ze vooral de tijd nemen.
    Er word wel al gezegd dat het universum in ME weer groter gaat worden,maar ik denk dat dat meer van invloed zal zijn op levendiger Planeten en bijhoren.

Echt snel onder de indruk van een game ben ik niet,racegames bijvoorbeeld zijn meestal meer next gen op graphics maar maken verder niet zoveel indruk meer op me,er ontbreekt een te groot scala aan inovatie ze te maken blijk het wel.
    Fighting games precies idem,word allemaal mooier maar blijft verder relatief als we al kennen.
    De RPG is gewoon de meest evoluerende genre,je kunt zoveel met die games wat nieuwe mogelijkheden bied zowel visueel als gameplay.:)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zeg nou niet... had met mezelf afgesproken er pas aan te beginnen als ik een ander spel uit heb :+

20. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Geloof me,als je Mass Effect een keer heb uitgespeelt ben je nog lang niet klaar.
    De game heeft echt replay waarde van een eeuwigdurende rit met de Fotomodel van je dromen,neem mij bijvoorbeeld ben nu bezig aan m'n 3de char alweer._O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina