1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Vind je het gek met die prijzen. De ps3 is hardstikke duur, en die bravia's zijn nou ook niet bepaald van de onderste plank. Daar hangen prijskaartjes aan waar je u tegen zegt.

    Ik geloof ook wel dat daar kwaliteit tegenover staat, maar de gewone consument laat zich daar niet zo makkelijk door verleiden.. Kijk maar naar de 360 die 8 miljoen meer verkoopt, terwijl algemeen bekend is dat die dingen om de paar maanden stuk gaan. (Ok, wij weten dat dat wel meevalt en zeker nu, maar de gewone consument niet, en toch kopen ze hem)
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Lijkt me sterk dat dat snel gebeuren gaat.
    Een Blu-Ray speler kost? €250 ofzo? en dan nog die blu-ray films zelf die allemaal €25 zijn...

    Tegenover een DVD speler van €50 en films die €10 zijn
     
  3. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat ook Blu-ray het niet gaat redden als nextgen format. Denk dat we uiteindelijk geen enkel format krijgen en dat conent online verkocht gaat worden en je zelf bepaald op welke hardware je het zet (warschijnlijk inetne hetzij externe schijven). Daarom heeft MS het slim bekeken met xboxlive. Ze doen nu ervaring op met xboxlive games en xboxoriginals. Deze laatste nemen bijna net zoveel ruimte in als de nieuwe games. Dus als MS het wil kan ze van vandaag op morgen kan overstappen naar downloadeble content. Zowel voor games als voor film en muziek zijn schijfjes in de toekomst overbodig. Denk dat ze op deze manier een hoop winst kunnen maken. De games kunnen met een lagere verkoopprijs (geen distributiekosten) verkocht worden. Tevens ondervang je daar de ruilscene mee (vind ik zelf behoorlijk jammer). Maar als je een game dan echt wil spelen, moet je er zelf rond de 40 euro voor lappen en niet tweedehands van een ander game maatje.

    Kortom MS doet het met Xboxlive een stuk slimmer dan de rest, ze bereiden hun toekomst (visie) goed voor.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee, voor volledige digital distribution is het nog te vroeg. Om te beginnen zijn de internetsnelheden nog net iets te traag om binnen een acceptabel tijdspanne een 1080p film binnen te halen (of een game) en laat staan om in 1080p kwaliteit te streamen. Ook zijn er nog meer landen dat je denkt die een downloadlimiet hebben.

    Nee, next-gen consoles (games) en filmen gaan nog een fysieke format nodig hebben voor de komende tijd. Voor 2015 verwacht ik zeker geen doorbraak van digital distribution.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Over een jaar heb je al voor €50 40mbit internet, telefoon en televisie van Ziggo :+
    UPC zal niet achterblijven. De ADSL aanbieders wel. Maar dat is een ander verhaal.

    In ieder geval is met een 40mbit lijntje streaming 1080p zo raar nog niet..
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2009
  6. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2

    2015 vind ik wel erg pessimistisch. Ik beweer niet dat er vandaag al alle films en games via internet gedownload worden. Maar als je ziet wat er nu al mogelijk is via xboxlive, dan is de blauwdruk mijnsinziens gelegd. Of ik nu een game pre-order en de dag nadat hij uitgekomen is (in het meest gunstige geval!) op de deurmat heb, of ik download hem en moet 5 uur wachten eer ik 5 gig binnen heb. Streamen van films werkt voor 480p al behoorlijk goed. Denk niet dat het lang duurt eer dat in 1080p goed verloopt.

    Ik denk toch dat we op de korte termijn daar al een behoorlijke stap in gaan zien. Ik zeg niet dat dit cd en dvd totaal gaat vervangen (dan zou je met 2015 wel eens gelijk kunnen hebben). Maar de ontwikkelingen gaan dermate snel dat een nieuw format als blu-ray hier behoorlijk last van gaat krijgen. Sony moet er dan echt voor gaan zorgen dat ze de prijzen aantrekkelijker gaan maken anders is door digital distribution de technologie voor het echt is gaan lopen, achterhaald.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb nu al een 100mbit glasvezel verbinding van XMS voor 59,95 euro met digi tv en telefoon, het ligt er maar net aan waar je woont, ik zie niet snel gebeuren dat dorpen ver van de stad een glasvezel verbinding krijgen is veelste duur. Als je al weet dat een aansluiting aanlegen op glasvezel tegen de 1000 euro kost voor een paar meter, ik had het geluk dat wij hier van de woonorganisatie de kast en aanleg gratis kregen.

    Maar idd ik zie wel gebeuren dat in de toekomst alles via internet gaat, zou het wel jammer vinden want een mooie hoes + boekje vind ik toch echt veel toffer om te hebben.
     
  8. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0


    waaronder de Belgische internet providers, ik kan nu alleen maar 25gb downloaden voor €41,99, in tegenstelling tot de Nederlandse zoals Tele2,Ziggo,scarlet,...

    ik denkt ook dat ik wel een Nederlandse provider zal nemen, spijtig genoeg kan je hier nog geen 12mpbs(of meer) hebben, maar ik heb met 4mbps wel genoeg.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Netflix is een mooi voorbeeld dat het al aardig realistisch is ;)
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar niet iedereen woont in NL :+. En zoals Excess-Denied al zei is dat nog niet eens overal in NL.

    Het verschil zit hem in dat je met het downloaden je pc of wat dan ook wel 5 uur voor misschien enkel het downloaden moet laten aanstaan. Nu is dat al ook zo met de 360, je kan daarmee niet downloaden en game tegelijkertijd waardoor ik persoonlijk niet staat te popelen om grote dingen binnen te halen.

    En tot de tijd dat digitale distributie "heer en meester" wordt zie ik Blu-Ray wel een parallel leven leiden.

    Heb 100GB tegen 4 Mbps voor €36 en als Dommel nu eens opschiet met zijn Cityconnect heb ik "oneindig" tegen een maximum van 24 Mbps voor een euro goedkoper :+.

    In België is er echt wel wat beters te vinden dan Telenet of Belgacom hoor, zo heb je Dommel en EDPNet om de bekenste op te noemen. Neem eens een kijkje op userbase, op hun forum vind je ook veel ervaringen met die alternatieve providers.

    Terug on-topic: België is heus niet het enigste land dat nog (al dan niet pre historische) limieten hanteert. Zo zijn er ook nog providers in o.a. Amerika, UK en Australië die limieten hanteren.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee maar die Belgen hebben ook nog een internetbeleid van 10 jaar geleden (no offence).
    En UPC & Ziggo bij elkaar is bijna heel NL, alleen in die uithoeken waar geen kabel te krijgen is heb je dan geen 40mbit...
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk, iemand met verstand van geschiedenis :thumbs:
    My 2 cents, Erik B and Rakim's: "Paid in full" is op deze bedrijven ook wel van toepassing :b:
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2009
  13. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    nee maar je hebt gelijk, het is echt oud


    (en wat die dommel en EDPnet betreft, zijn dat belgische of nederlandse ?)

    maar is hier geen topic van, dat ik m'n vraag daar stel ?
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2009
  14. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat xboxlive heeft laten zien dat er een grote markt is voor het downloaden van games. Demo's zijn soms ook al 1,5 gig, en die worden toch zeker in grote getalen gedownload. Mij gaat het erom dat ik voor weinig moeite een game zo snel mogelijk binnen krijg. Wanneer er dus een top game af is.... hoef ik niet te wachten totdat ie op een dvd (hetzij blu-ray:)) gebrand is... verscheept wordt naar mijn winkel... ik moet wachten totdat de winkel opengaat de game me naar huis neem... het liefst de game installeer omdat ie beter loopt. NEE! zit liever op de dag dat de game speelklaar is achter mijn console crackdown/gears te spelen (of filmpje kijk) terwijl ondertussen mijn nieuwe aanwinst gedownload wordt tegen een schappelijke prijs van 30-40 euro.
    Zie niet in dat iemand bezwaar heeft dat zijn console 5 uur draait, ik weet wel wat ik in de tussentijd doe.

    Ik denk dat de Wii dit overigens met de classic Nintendo games ook al goed doet. Tevens is de 360 stukken verder dan de PS3 wat betrefd downloadable content (zie gta en FableII)
    Denk dat Sony in xboxlive en geduchte concurrent moet zien wat betreft de blu-ray format.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Blegh, het Westen is wel heel erg vies en eng he! |:-
    Die hele houding van de Japanse developers begint me een beetje de keel uit te hangen.
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk eerder dat het financieel gezien niet de moeite is om die titel in het westen uit te brengen ..
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat hun origine is weet ik, maar ze hebben beide Belgische vestigingen ;).

    Geef mij dan toch maar een half uurtje een toch naar de winkel en terug (moesten de prijzen schappelijk zijn), heb je ineens een frisse neus. En die demo's van 1.5GB vind ik persoonlijk ook al te groot hoor :+. Ook zijn er veel mensen die het wel erg zullen vinden dat hun console 5 uur voor niets moet draaien en ik denk wel dat als de meeste mensen dan even naar buiten gaan ofzo wel hun console afzetten, vooral als er dan niemand meer thuis (of is de jeugd van tegenwoordig zo nonchalant?). Digitale distrubutie zal de komende jaren zeker een grotere rol krijgen maar ik zie het nog niet direct doorbreken als best verkopend medium.

    En PSN is ook verder dan je denkt hoor, volgens sommige zelfs verder dan XBL wat betreft digitale distrubutie van games. Zo heb je op PSN Gran Turismo 5: Prologue, WipeOut HD, Warhawk, Ratchet & Clank (ok, zijn de meeste volwaardigste games maar is al beter dan nies), een hoop kleinere games en dan nog eens een hoop PS1 games (al weet ik niet of die ook voor PS3 zijn :+).
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Blu Ray moet een meerwaarde hebben en dat heeft het momenteel bij een grote groep nog niet, DVD voldoet voor die groep prima. Daarnaast is de overstap natuurlijk niet zo radicaal als toen met VHS naar DVD. Leuk hoor dat 1080p maar wat velen niet weten is dat bij de meeste LCD TV's bij een beeld dat in beweging is de resolutie en daarmee dus ook de scherpte in elkaar zakt naar een droevig niveau. Google maar eens op 'motion resolution'.

    Wat misschien niet bij iedereen nog duidelijk is, is dat Blu Ray ook concurrentie heeft uit andere hoek, de zogenaamde media-spelers die alles kunnen streamen vanaf een netwerk of vanaf een ingebouwde harddisk. Ja, inclusief Blu Ray films in 1080p en 5.1 geluid. Ik volg verschillende HiFi forums en die dingen zijn nu al razend populair. Google maar eens op bijvoorbeeld 'popcorn hour' of 'networked media tank' en je weet genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2009
  19. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Daarnaast hoeft het niet altijd het volledige aantal GB's te zijn voor HD. Ik heb wel eens een Blu Ray naast een gecomprimeerd bestand gezet van 8GB met Blu Ray als source en ik zag niet echt grote verschillen terwijl ik wist waar ik een beetje moest kijken maar mensen die erbij waren zagen voor hun beeld hetzelfde. Je hebt nog altijd te maken met het menselijk oog en oor die op een gegeven moment het verschil niet meer ziet of hoort terwijl dat er technisch misschien wel is.

    Tuurlijk is dat voor iedereen anders en hangt het van een aantal factoren af maar iedereen gaat er meestal van uit dat je dan rond de 25GB moet downloaden en dat hoeft zeker niet het geval te zijn. Als je dan bestanden van rond de 8GB kan downloaden en dat streamt via een 'media speler' zoals bijv. popcorn dan heb je geen ander apparaat nodig en met een gemiddelde internet verbinding is het goed binnen te halen.
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Word gewoon heel simpel een media center of media pc genoemd. ;)
    Die zijn inderdaad ideaal. Gewoon een simpel pc'tje die je aan je TV aansluit, aansluiten op je netwerk en je kan HD films bekijken zonder blu-ray speler.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina