1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nou, voor dat geld kan ik alsnog beter mijn 360 verkopen en dan een Elite ervoor in de plaats nemen.
     
  2. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er inderdaad geinig uit. Ben benieuwd of het zal aanslaan. :)
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    zijn wel goeie prijzen als je het mij vraagt. de ps3 heeft nou eenmaal blu-ray en daar betaal je wel voor.
    en als je de 160gig koopt dan scheelt dat maar 80eu met de 120gig xbox. Maar je krijgt er ook €70 dlc, 40gig meer en blu-ray drive. Goeie deal lijkt mij. Ja misschien was een prijs van €350 voor de 80GB beter geweest voor de verkoop, want ik zou nu zelf €49 bij leggen voor de 160GB i.p.v. de 80GB.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2008
  4. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Zijn ook wel goede prijzen, maar marketing gezien is de duurste Xbox nu goedkoper dan de goedkoopste PS3. Mensen die geen Wii willen, maar verder niet weten wat ze wel willen, kiezen snel voor de Xbox, nemen misschien zelfs de duurste, en zijn dan nog relatief goedkoop.
     
  5. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik denk niet dat je zomaar een console koopt hoor. Ze kosten nog altijd honderden euros. En prijs is niet alleen een factor waarop je je keuze baseert.
    De prijs van de 80GB moesten ze lager maken zodat hij dichter bij de 60GB xbox zou zitten. Nu is die gat €140, wat teveel is denk ik zelf. Die 160GB vind ik uitstekend geprijsd.
     
  6. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja jij vindt dat wel, en ik ook wel, maar die lieve oma die een spelcomputer voor haar kleinkinderen koopt niet.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik vind persoonlijk de meerwaarde die de Blu-Ray speler heeft het prijsverschil wel waard. Je bent voor een stand-alone ding meer kwijt.
     
  8. Mr M NL

    Mr M NL Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    De enige die gaan redeneren of de prijs het waard is, zijn mensen die op de hoogte zijn van de verschillende mogelijkheden zoals blu-ray, BC en online gebeuren.

    Alle jongeren, ouders en grootouders zien de xbox bij 199 beginnen tot 369 en snappen na een uitleg pas de verschillen tussen Arcade, Pro met nu 60Gb en Elite met 120Gb. En de Playstation zal voor hun bij 399 beginnen voor zowel 40Gb als 80Gb. Het pakket van 160Gb zal bij hun ook niet bekent zijn tot het daadwerkelijk in de winkel ligt voor 449.

    Vandaag vroeg een moeder plus zoon ook of de 40Gb nu in prijs verlaagd wordt door de komst van 80Gb, nee sorry mevrouw maar dat gebeurt niet want daar heeft sony niet voor gekozen. Ow maar dan ga je toch gelijk voor de 80Gb. Ja inderdaad mevrouw. Onbegrijpelijk voor de gewone consument.

    Ook onbegrijpelijk voor de gewone consument is de voor hun hoge introductieprijs en gaan er vanuit dat er flinke winst op wordt gemaakt door zowel producent als verkoper. Alleen de geïnteresseerde fans kunnen de 'hoge' prijs op zijn waarde inschatten, doorsnee consumenten nauwelijks. De Wii wordt ook altijd als duur bestempeld, dat blijft altijd.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    We vergeten ook nog de aantrekkelijke 60GB bundel:

    -Xbox 360 60GB console
    -2 wireless controllers
    -Remote
    -2 games (Gears of War en PGR4)

    En dat voor 299 euro!

    Hoe je het ook bekijkt, de goedkoopste 360 die de consument in de winkel ziet is 199 euro en de goedkoopste PS3 is 399 euro. Sterker nog, elke 360 is goedkoper dan de goedkoopste PS3.
    Bij de grote massa is het allemaal wat minder bekend wat er precies in die apparaten zit. De PS3 is gewoon nog steeds te duur vergeleken met de concurrentie, de prijs moet gewoon omlaag, klaar. De 80GB moet eigenlijk gewoon minimaal 299 kosten en zo'n 160GB moeten ze gewoon minimaal voor 349 in de winkel leggen, maar dat doet Sony niet en dat zijn ze niet van plan ook getuigende deze uitspraak:

    De prijs van de console is wel degelijk een bepalende factor, net zoals de software, het heeft beide een bepaalde invloed op de consument. Maaruh, dan zal de PS3 niet zo gek veel succes hebben, want de software is nu en de komende tijd niet al te geweldig op enkele titels na....
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ineens wel erg anti-sony Alonso :9

    Dit nieuwtje stond ik erg van te kijken!

    http://www.xboxonly.nl/nieuws/12314...f_op_PlayStation_3/reacties_pagina1/#reacties
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft niets met anti-Sony te maken, maar met de realiteit. Sony is nu gewoon niet goed bezig. Qua prijsstrategie niet en qua games niet. Veel games zijn uitgesteld, bepaalde vooraf grote games blijken dus tegen te vallen, Home is er nog steeds niet en komt volgens mij ook nog steeds niet.

    Over Mirrors Egde:

    Weet trouwens niet of het voor Dice een slimme zet zal zijn om ME tijdelijk exclusief op de PS3 te brengen. Ik hoor zoiets liever van de developer zelf dan van David Reeves. Reeves staat toch al niet bekend als bijzonder geloofwaardig....
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hij gaat wel flink op zijn bek als het onzin blijkt te zijn. Ik vind het idd een erg vreemde zet. Ook niks voor EA.
     
  13. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet meer! De eerste onder 200 euro zijn al in europa te vinden. En er zijn el veel standalone spelers van rond de 300 euro. De ps3 was lang de beste blu ray oplossing, maar dat is nu wel stilletjes verleden tijd. Natuurlijk voor de diegene die het vooral voor de films zouden kopen. Voor ons gamers blijft het wel interessant.
     
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik denk dat het een beetje overdreven wordt dat doorsnee consumenten zomaar even een console kopen a 399euro. Tuurlijk hebben ze minder verstand van zaken, maar ze gaan wel eerst informeren alvorens tot aankoop over gaan. Tenzij je miljonair bent en blind 400euro uitgeeft.
    Als je een lcd tv ziet van Mirai voor 399 en een Sony van 899 dan ga je toch ook niet meteen voor de mirai alleen omdat hij 399 is. Ook al ben je een doorsnee consument die niks van lcd tvs weet.
    Sony weet wel wat ze doet. Ze zijn nooit goedkoop geweest in geen van hun producten. En op neutraal terrein, Europa, verkoopt de ps3 beter dan de xbox.
     
  15. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Europa is niet neutraal. In Europa zijn ook tig-miljoen ps2,s verkocht. En mensen houden vaak vast aan een merk als iets het goed bevallen is..........
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Op een apparaat van 600 euro ga je je keuzen niet baseren op naam hoor, dan kijk je wel even verder dan je neus lang is.
    Sony heeft gewoon de fout gemaakt om van de PS3 een hele home entertainment set te maken. Heeft ze langer gekost om te releasen.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sony heeft nog een paar stomme fouten gemaakt.
    1. Geen backwards compatible meer.
    2. Geen kaartlezer meer aanwezig.
    3. Geen SACD ondersteuning meer.

    Voor mij was de SACD een hele belangrijke keuze geweest om de PS3 te kopen.
     
  18. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Drukke weken in eind oktober/begin november:

    Fable II - 24th October
    Guitar Hero: WT - October 26
    Dead Space - October 27
    LittleBigPlanet - 29th October
    Fallout 3 - 31st October
    Resistance 2 - November 4
    Gears 2 - 7th November
    Mirror's Edge - November 11
    Banjo Kazooie - November 14
    Tomb Raider: Underworld - November 18
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Joystiq

    Een patch plannen voor de game nog maar released is :lol:. Is natuurlijk ook een manier om de deadline te halen... .
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Erg zonde van die patch idd. Gisteren Leipzig zitten kijken en ik vind toch dat Sony het op het moment aardig oppakt:

    - Killzone 2 ziet er fenominaal uit
    - LBP wordt een ontzettend vernieuwende game
    - Vidzone! Super feature! Wij zullen het wel niet krijgen, maar gratis clips kijken is stukken beter dan betalen zoals op de 360 ;)
    - Playtv. Zonde dat het hier niet werkt, maar aangezien het ook hdbeelden kan ontvangen een gave tool.
    - Eyepet: Ik kan er misschien weinig mee, maar innovatief is het wel
    - Wipeout: Eindelijk maar toch. Het ziet er weer super uit. En dat het spel eerst niet door de epilepsietest kwam is natuurlijk best cool :9
    - Heavy Rain. Dit spel ziet er zo bizar uit dat ik het bijna niet kan geloven
    - Linger in the Shadows hoop ik ook snel meer van te zien
    - Een goede intergratie van Home, psn en trophies kan erg leuk worden

    en verder:

    Afrika, Final Fantasy versus (vooralsnog alleen op de ps:cool:, God of War 3 en nog een stapel andere psn-titels. Sony is al stukken beter bezig.

    :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina