1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Sony zal ongetwijfeld wel klappen terug uitdelen. Dat is al jaren zo.

Ik heb zelf een PS3 / Wii en 360 :)

360 3 jaar geleden gekocht voor €500,-. Dat was toen de Premium + Battlefield Modern Combat. Heb daar echt HEERLIJK van genoten, geniaal was dat ook. Toen de Wii uitkwam lekker gereserveerd, maar die staat nu meer stof te happen en de PS3 heb ik gewonnen :+

Heb Terminator 2 een tijd geleden gekocht als Extreme Edition op DVD. Is sinds kort een Ultimate Edition op BluRay uit en het verschil is zeker te merken. De PS3 is alleen al vanwege het feit dat het BluRay is het kopen waard. Goed, nu heb ik makkelijk praten natuurlijk. :D

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    _O_
    Alleen zitten de hardcore gamers alleen op de games te wachten en niet op Last.fm, Twitter, Sky, video-mp, Natal of Avatars.

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    No shit, jij als gamer voelt niks. Het is in ieder geval duidelijk dat Microsoft de draadjes in handen heeft. Kom op zeg, GT5 kan je allang niet meer serieus nemen. Volgens mij moest Forza 2 al de GT5 killer zijn, maar die kwam uiteindelijk veel later. En binnenkort heb je al Forza 3 die gewoon van wat ik gezien heb echt ongelofelijk bruut gaat worden. Net zoals al die shit wat je uiteindelijk zal kunnen met de 360. Twitter en weet ik veel wat, ik vind het niks maar uiteindelijk maakt Microsoft van de 360 een baas-achtige console die op alle vlakken raak schiet. Volledige games die je binnenkort kan downloaden, films kijken zonder problemen, films kijken met je party ( hopelijk zonder problemen ). Dat kan je van de PS3 niet zeggen, daar kan je nog niet eens wat kopen zonder een Creditcard :emo: Oh en dan heb ik het nog niet eens gehad over die shit met die camera. Ook hier kan het me zelf geen reet boeien maar het maakt zoals gezegd de 360 een baas-achtige console voor iedereen.

Voor mezelf vind ik qua exclusives het dit jaar meevallen. Splinter Cell haal ik, GTA content en Mass Effect 2. Dat is het, neemt niet weg dat de exclusives die uitkomen stuk voor stuk top titels worden. Nu wil ik niet zeggen dat die van de PS3 slecht zijn, maar het enigste wat mij daar kan boeien is Uncharted. Maar dan ga ik echt geen PS3 kopen voor alleen dat, want voor de rest is de 360 voor mij op alle vlakken beter.

Noem me geen fanboy want dat ben ik niet. Mijn ding ligt deze generatie gewoon bij de Xbox 360. Vroeger was het PS1 en PS2 maar nu heeft Microsoft het gene wat ik wil.

4. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi,ik heb de 360 en ps3 en ben er beide heel blij van,al is de ps3 voor mij bij betere games daar,de wii is niks voor mij,ik werk en voetbal dan heb je nie echt zin om gek te doen voor de tv,al kan dat wel leuk zijn op een feestje ,maar dat dacht ik van buzz,singstar en lips ook,en dat ligt hier nu zomaar te liggen.

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Vergeet Joyride niet! :+

Ok, toch maar een edit hierover: Je kan zeggen over die game wat je wilt, maar het is toch maar mooi gratis. En eerlijk gezegd; het lijkt me nog best grappig ook.
    Voor die prijs.

Toch netjes van MS. (Ook al willen ze dat je daarna alsnog content koopt)
    Maar hey, slechter dan Yaris kan niet!
    Jammer dat zo een disclaimer altijd nodig is.
    Gamers nemen zich zelf veel te serieus. Ik zie het alleen als leuke rivaliteit, maar ik heb verder echt niks tegen de PS3.
    Ik had em toen niet voor niks gekocht...

Let op! Ik ben geen fanboy. Ik heb (gehad)
    een PSX
    PS2
    PS3
    PSP
    SNES
    Gameboy
    NDS
    Wii
    Xbox
    Xbox 360
    PC

edit: Ik heb ook nog zo een Pong apparaat rondslingeren. 8)

Laatst bewerkt: 2 jun 2009
  6. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ben het voor 99.99% met je eens. Mooi stukje tekst! :)

De PS3 heeft de plank een beetje misgeslagen jammer genoeg. Te lang bezig geweest met de console en te weinig tijd gestoken in de ontwikkeling ( developer kits ) voor de 3rd Party Game industrie. Best jammer want het apparaat is, technisch gezien, iets sterker als de 360. Het maximale kan er alleen niet uitgehaald worden omdat Sony dacht dat d.m.v revolutionaire techniek je de Next-Gen markt wel even over kon nemen.

Sony ging wel uit dat hun ontwikkelaars zouden blijven plakken. Microsoft heeft daarintegen grof geld gebruikt om bedrijven / ontwikkelaars te werven en dat is ze goed gelukt. Als ze Kojima ( pro-Playstation ) al zover krijgen om een MGS uit te brengen is dat wel genoeg.

Ook al zijn de verkoopcijfers minder is het toch Microsoft die NA Nintendo de markt domineerd.

7. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Met dat laatste heeft geld veel te maken zeker,sommige vinden de ps3 te duur,ik werk nu 2 jaar in de gamewinkel en ik snap niet dat er nog zoveel ps2 consoles verkocht worden,gewoon omdat ze ps3 te duur vinden.

Hier nog iets voor de echte fanboys van MS die denken dat ze sony pijn doen voor mgs
    op deze consoles is allemaal een mgs op uitgebracht.

MSX2
    Commodore 64
    PC MS-DOS
    PC Windows
    NES
    GameCube
    Game Boy Color
    PlayStation
    PlayStation 2
    PlayStation 3
    PlayStation Portable
    Xbox
    Mobile Phone
    iPhone
    iPod Touch

Laatst bewerkt: 2 jun 2009
  8. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Met een prijskaartje van minimaal 399,- kan ik dat ook best begrijpen voor iets wat al een tijd op de markt te krijgen is. Als jij een bepaald publiek ( de jongeren ) aan wilt spreken is ( afgerond ) €400,- gewoon heel veel geld. Simpel.

MS leed verlies vanwege hun veel te hoge prijs. Nu deze gedaald zijn is het allemaal weer stukken beter te doen en zijn de inkomsten / verdiensten aan de 360 gestegen.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind Halo, Forza, Splinter Cell, Crackdown 2, L4D2, Mass Effect 2 en Alan Wake toch allemaal geschikt voor het 'hardcore-publiek' (en misschien moeten we Risen aan het lijstje toevoegen).

Dat zijn zeven (!!) en misschien 8 spellen die we bij de 360 mogen bijschrijven. Sure Uncharted 2, GoW 3 en Heavy Rain worden vet, sterker nog ik kijk nog wel het meeste uit naar Uncharted 2 dit jaar, maar de lijst is gewoon een stuk korter. En dan hebben we het nog geeneens over het feit dat MS ook op de andere gebieden die ik noemde een ijzersterke presentatie heeft neergezet. Sony heeft wat te doen vanavond. Wat ik overigens ook hoop dat ze doen.

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Pro Evo. Je ziet het verkeerd, het doet niet pijn omdat er een Metal Gear Solid op een andere console komt, alleen wel dat er een MGS op de x360 komt terwijl dit altijd door zowel Konami en Sony als onmogelijk/ontkent werd gehouden voor de huidige consolewar. Sony heeft MGS deze consolewar als systemseller gepresenteerd, iets dat het nu dus niet meer is.

11. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Ja de meeste mensen die een ps3 kopen zijn dan ook ouder dan 20 jaar,misschien is het wel te duur voor sommige,dus ik denk wel dat de prijs gaat zakken,misschien dat sony vanavond er iets van gaat zeggen.

Afwachten met wat sony komt,maar ik verwacht er wel veel van,splinter cell en alan wake zien er goed uit en haal ik waarschijnlijk net als crackdown 2,de 1 heeft hier lang blijven liggen maar toen ik er aan begon was het wel fun.Maar die halo dat is puur voor de fans,ik heb niks met die reeks,dan kies ik liever killzone 2 met prachtige beelden.

Als het mgs4 of 5 was dan had ik zoiets van he komaan dat is echt iets voor op de ps3 te spelen,maar nu nee,raiden mag op beide consoles komen,al hoop ik op een mgs5 met snake,want ik moet raiden niet.Maar oke alles draait rond geld,en ik als gamer trek me daar niet veel van aan,ik koop gewoon de topgames.

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Klopt het dat de game gratis was maar je voor maps/cars en andere zooi wel moet dokken ? Dacht het gehoord te hebben gisteren.

13. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Interessante olie op het vuur voor een verhitte discussie:

Crytek has said the multiplatform Crysis 2 is "touching the hardware limits" of PlayStation 3, and that "there's not much more that you can do".

"The interesting thing is we did run a performance analysis on the PS3 devkit, and you know the funny thing is the occupation on all the CPUs, the Cell and the GPUs, is pretty much - the needle is at the limit," Crytek boss Cevat Yerli told Gamasutra.

"There's not much more you can do, and frankly the breakthrough was very recent, and otherwise we would've had a compromised strategy on the consoles, which we don't have now.

"So I think we will still have an upside, but we're touching the hardware limits already," he added.

Crysis 2 will head to PC, PS3 and Xbox 360. There's no date, which means we're unlikely to see the game this year.

This will be the first of the series to use CryEngine 3, which promises to deliver more visual benchmarks that melt computer innards and turn us gooey inside.

All we've seen so far is a teaser video from E3, which pieces together the logo amid scenes of rioting and pictures of the fancy suit from Crysis 1, which let players throw cars around and camouflage to near naked-eye invisibility

Kennelijk is de hardware van de PS3 de beperkende factor en niet die van Xbox 360. Wie had dat nou gedacht (buiten mijzelf uiteraard :cool: )

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja op papier is de PS3 beter maar door die verdomd moeilijke Cell processor lijkt het me toch logisch dat ze meer uit de X360 kunnen halen..

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd de PS3 is sterker. Maar ontwikkelaars hebben er moeite mee om alles eruit te halen, maar het lukt ze wel steeds beter.

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Tegen de tijd dat het ze goed lukt zijn we alweer toe aan de volgende generatie, en is het dus te laat. :cool:

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ff voor te zeiken, maar waar wordt gezegd dat de de PS3 de 360 tegen houdt? IK kan dat er toch niet uit opmaken hoor. Weet enkel wel dat de meesten (ontwetende of domme?) mensen de PS3 als de (grafisch) krachtigere console beschouwen en dat ze de grens van de krachtigere console bereikt hebben.

Dat gezegd hebbende, ik vond die tech-demo van de CryEngine 3 eigenlijk niets speciaal :eek:.

18. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

De PS3 is grafisch ook iets sterker vind ik zelf. Ik heb beiden consoles vrijwel dagelijks aanstaan en de toppers van de PS3 vind ik grafisch mooier dan de toppers op de 360.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    +1

Daarnaast, Crysis en Crysis Warhead zijn nou ook niet bepaald een schoolvoorbeeld van efficiente codering. :+

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Daarnaast kunnen we Ratchet & Clanck, The Last Guardian, GT 5, The White Knight Chronicles, een exclusieve FF en The Agency nog aan het PS3 assortiment toevoegen. En dit jaar heeft de PS3 met Killzone 2 al een aardige exclusive gehad. Opzich een gelijk opgaande strijd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina