1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tis maar wat je niet ziet ;)

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Allemachtig, dat is een behoorlijk verschil.

3. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik twijfel zelf echt enorm. Duidelijk dat de PS3 beter is en had ook absoluut niet anders verwacht. Een game als FF met de PS3 als developer platform.

Maar als er een game multi is koop ik hem echt 100% altijd op Xbox360, vanwege Xbox Live en vooral vanwege de controller. Dat prutsding van Sony vind ik echt zo belabberd dat het echt mijn spelplezier vergalt. Ik worstel me door Uncharted 2 heen vanwege dat rotding. Ondanks dat ik Uncharted 2 de beste game van 2009 vind en zelfs een van de beste games ooit zie ik er telkens weer tegenop om die controller te moeten gebruiken.

Maar deze keer is het zo overduidelijk dat de PS3 versie beter is. Wat moet ik doen, wat moet ik doen? Als het verschil wat kleiner was geweest had ik weer blind voor de 360 versie gekozen, maar nu is het verschil echt groot. En 1 disc ipv 3 is toch ook wel fijn. Staat weer tegenover, geloof het of niet, dat mijn PS3 (1e generatie) echt veel meer herrie maakt dan mijn Xbox 360.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op screenshots zie je het verschil veel duidelijker dan in de filmpjes. Volgens mij valt het alleen maar op als je A/B vergelijkingen doet. Zou in dat geval het spel lekker kopen voor het platform waar je het meeste op speelt.

5. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Natal is denk ik ook niet echt voor de doelgroep die hier komt. Maar ik heb zowel hele mooie dingen gezien voor de "Wii-doelgroep" als voor de authentieke Xbox 360 doelgroep. Waarbij de ene groep lekker doorgaat met de controller en de andere Natal krijgt.

Uncharted 2 heeft de lat heel hoog gelegd, maar ik sprak een aantal developers van games (nee, geen namen) die verwachten semi-makkelijk over die lat heen te gaan. Een stiekume titel zal zo'n 3 jaar development achter de rug hebben als die launcht en wat ik daarvan gezien heb was echt uber amazing.

Het is fijn om te weten dat er nog absoluut mooiere en betere games aankomen op de 360. Zoals gezegd denk ik dat 2010 echt een topjaar gaat worden voor de 360, maar zeker ook in 2011 en 2012 komen er nog games uit die een megastap voorwaarts maken qua graphics en gameplay. In 2010 is het meer voortborduren en perfectioneren van engines die we al kennen. Beter, dat wel, maar geen megastappen.

We zijn serieus nog maar halverwege met de 360. Om een lekker cliche er tegen aan te gooien: "You havent seen anything yet". Wellicht overigens dat Halo Reach daar al wel bij hoort, dat is echt een volledig nieuwe engine. Het is nu nog allemaal Alfa code, niet eens beta, maar de manier waarop Bungie programmeert is dat nu moeilijk te beoordelen.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De shadow 6 controller voor de ps3 kopen. Krijgt erg goede reviews en een user hier was er ook super over te spreken. Controller lijkt op de 360 controller:

Ben als famillieman erg nieuwsgierig naar Natal! :cool:

7. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou voor mij wel eens de oplossing kunnen zijn. :b:

Overigens, nu we het er toch over hebben, waar ik zelf het meest opgewonden \o/ van raakte is: Windows Phone 7 Series. Daar kan ik dus echt niet op wachten.

Als ik als Xbox man moet kiezen tussen: Natal of WP7S, dan zeg ik heel eerlijk, doe mij maar WP7S. Tjongejonge wat sexy, ZuneMusic eindelijk naar NL, Zune HD op je mobiel, Xbox Live support, Facebook integratie. Wat Natal is voor de gaming industrie is WP7S voor de mobiele markt, gaat echt de hele zooi op zijn kop zetten.

Mijn afdeling moet dit jaar: Office 2010 voor Windows launchen, Halo Reach en Fable 3 voor Xbox 360, Natal launchen met een shitload aan launchgames, Office 2011 voor de Mac en ook nog eens de Windows Phone 7 Series launchen in retail. Om nog maar niet te spreken over games als Alan Wake, Crackdown 2, allemaal muizen, toetsenborden en webcams, Windows 7 blijven supporten, etc. etc.

Gelukkig zijn we met 15 man en is het allemaal goed te doen . . . NOT!!! |:-

Geen gavere tijd om voor Microsoft te werken dan nu we onze Mojo terug hebben, maar wat we noemen WorkLife-Balance is een goed eind zoek. Vet gaaf, maar vet zwaar.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Vacatures? :p

Ik ga zeker een WP7 halen :)

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Aight doe mij maar zo'n baan. Kan ik MS de hemel in prijzen ;)
    (en ondertussen hebben ze allemaal een mac op kantoor, net als die gast van MS die altijd bij Hardware.info TV komt :+. Weliswaar met windows erop, maar dan nog)

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Of misschien (ligt er een beetje aan wat het probleem is dat je met de ps3 controller heeft) van die opzet stukjes voor de triggers. Die heb ik er zelf op zitten (3 euro voor 4 stuks) en dat speelt een heel stuk fijner.
    Maar de Shadow is wel een toffe controller voor de ps3 :)

FF wordt in ieder geval dus de ps3 versie. Als er geen verschil was geweest dan was ik zeker voor de 360 versie gegaan. Maar dat is er dus wel.

Wat betreft Natal, wordt b.v. Ruse daar compatible mee? Volgens mij waren daar wel wat geruchten mee maar nog geen duidelijkheid. RTS'en met Natal ondersteuning zou voor mij vrijwel zeker een reden zijn om Natal aan te schaffen.

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ben nu toch wel benieuwd naar de E3 met Natal. Aangezien ik de line-up nog wat mager vind van MS.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Reach draait niet op een volledig nieuwe engine maar een aangepaste engine van Halo 3. Verder is die game gewoon niet mooier dan Halo 3, wellicht een tikje maar niet zo major nieuw met een nieuwe engine.
    Verder weet ik het niet, de PS3 lijkt de 360 op sommige punten toch wel voorbij te streven (Final Fantasy XIII? Hoewel die screen mij wel heel bizar lijkt, dat kan toch niet?), ik denk dat de 360 niet heel veel aankan dan meer dan Mass Effect 2 of een andere mooie game op de 360.
    En halverwege? Ok, de 360 blijft zeker nog een tijdje op de markt, vooral met Natal, maar over 2/3 jaar zie ik toch echt wel een opvolger.
    En ik denk ook niet dat het de Wii-publiek zomaar kan bashen..de Wii is Wii en dat is nu bekend bij mensen, ik denk echt niet dat Natal dat zomaar kan veranderen, echt niet. Stil denk ik eigenlijk dat Natal een beetje gaat floppen.
    Omdat het gewoonweg een accesoire is en geen console waarop die besturing is gebouwd (zoals de Wii). Het wordt wss gewoon een soort Eyetoy, maar echt lang niet zo populair als de Wii. Als MS zulke verwachtingen heeft, nah, nee, ik denk dat ze dan een teleurstelling gaan krijgen.
    Verder koop ik dit jaar nog Halo Reach, Fable 3 en misschien nog Splinter Cell Conviction. Nja, dat zijn games waar ik naar uitkijk. Het jaar daarop Mass Effect 3, en misschien een nieuwe Gears of War. En dat was het wel zo'n beetje, of MS moet nog hele dope verassingen in petto hebben.
    En een PS3 die meer herrie maakt dan een 360? I don't believe that. :+

Laatst bewerkt: 6 mrt 2010
  13. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is bijna iedereen zo negatief over natal ?
    Je moet positief denken dat er een nieuwe genre aan komt een nieuwe manier
    om games te bespelen. Voor de mensen die ervan houden om staand te gamen etc. We moeten gewoon maar afwachten en kijken wat natal ervan maakt. Maar de wii word sowieso weggeblazen dat weet ik al als ik naar de videos kijk. De xbox word denk ik nog wel populairder dan wii als ze het maar vaak in reclames uitzenden anders weten de mensen niks. Ps3 doet zn best met games lukt ze aardig wel. Wat ik ook eigenlijk wou weten wat is datgene wat de ps3 heeft ook zo een controller ding als de wii toch? Wat willen ze ermee bereike?

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Hetzelfde wat MS probeert te bereiken met z'n Natal?

15. latino

Leuk Bevonden:
    0
    De wii te verslaan en iets nieuws in de gamewereld.
    maar wat ps3 nu zit te maken lijkt me zo een standaart ding dat het gewoon beter moet stakent toch

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De PS3 heeft iets wat de Wii nooit zal hebben en dat is 1080p.
    Ook de combinatie rekenkracht PS3 + ARC + Webcam + 1080p zal een hele game-belevenis worden.

17. latino

Leuk Bevonden:
    0
    Ah dus gewoon soort van wii mote maar dan met mooi beeld ?

18. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje offtopic maar geloof je dit zelf? Andere mobiele besturingsystemen (Android en de Iphone) hebben dit al eerder gedaan, de iPhone heeft de mobiele markt op de kop gezet, ik denk niet dat WP7S de markt op zijn kop gaat zetten. Het is wel een evolutie mbt de bestaande mobiele varianten van Windows, maar ik denk niet dat W7 de mobiele markt op zijn kop gaat zetten. Waar ook nog eens bijkomt dat Apple hoogstwaarschijnlijk een nieuwe iPhone gaat lanceren deze zomer, en ik daar veel van verwacht.:thumbs:

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, kogel is door de kerk: ik heb de PS3 versie gekocht. Al een stukje gespeeld en ik ga er geen spijt van krijgen. Tjonge wat een vet spel weer. Hij krijgt niet zulke hoge cijfers, maar het commentaar erop boeit me niet. Te weinig innovatie vind ik voor een serie als FF enkel een zegen, geen vloek.

Wat betreft Natal doe ik geen specifieke uitspraken, enkel generieke. Het wordt fantastisch en Sony's Arc gaan we er mee wegblazen. Ik heb steeds meer de indruk dat Arc een noodsprong was van Sony vorig jaar tijdens de E3, een kat in het nauw, zullen we maar zeggen.

Ja, ik geloof dit zelf ja. In die zin gaat de markt op zijn kop dat voor de eerste keer Iphone een serieuze concurrent heeft, wat tot op heden niet het geval was. Wij hebben een nieuwe controller aangenomen (nee, niet zo een die je in je handen houdt, maar iemand die op de centjes let) en die komt net bij Apple Europa vandaan, na daar 5 jaar gewerkt te hebben. Die werd echt weg geblazen door de WP7S: "Voor het eerst dat ik een IPhone-killer heb gezien" is wat hij letterlijk zei.

En na de sof die de Ipad lijkt te worden, ben ik benieuwd naar hun nieuwe Iphone. Ik denk dat we met WP7S zo'n quantum leap nemen dat het me sterk lijkt dat ze dit kunnen inhalen. Time will tell uiteraard, maar zelfs al zal Apple ongetwijfeld marktleider blijven, het gat met ons zal een pak kleiner worden dan het nu is.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2010
  20. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoop het van harte, maar ondertussen is er al een hele lijst games bekend geworden voor de PS3 welke Sony's Arc gaan ondersteunen en eventueel straks in combinatie met 3D games.
    Ondertussen zijn er ook al een aantal uitspraken van developers geweest die Natal minder hoog aanprijzen.
    Ook is er een spel, 2-Finger Heroes, wat je met je vingers bestuurde geannuleerd met als reden dat de camera moeite heeft om de handbewegingen en de meer gedetailleerde bewegingen te registreren... Worden deze problemen nog opgelost?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina