1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er al ergens een E3 2010 discussie gaande of is dat nog wat te vroeg?

Ik mag dit jaar er zelf ook weer naartoe en beleef het dus niet zoals de rest van jullie plebs :cool: |:- thuis achter de buis, maar live in het theater. (Ik zal zwaaien, ok?)

Misschien mag ik dit jaar naast godheid Mirik zitten en zijn handje vasthouden. . . of hij de mijne, want meestal is hij heel cool en ik heel uncool.

Anyways, er is zoooo veel te vertellen dit jaar dat ik goed begrijp dat Natal een eigen show krijgt. Alleen met Natal zijn er al zo veel dingen te tonen dat je haast vergeet dat er nog veeeeel meer gaafs aankomt \o/\o/\o/

Ik geloof dat er hier en daar voor de E3 ook al nieuws wordt losgelaten, zoals Epics verrassing. >>> Ik heb het al gezien, ze zijn er tegen dat het uitkomt meer dan 3 jaar mee bezig geweest en de belofte is, grafisch mooier dan Uncharted 2 en God of War 3... Wat ik er al van gezien heb is inderdaad wonderschoon. Vanaf het niveau GoW3 en UC2 wordt het volgens mij wel lastig om aan te tonen wat nou mooier is. We bereiken langzaam het eind van wat een oog kan zien. Laat ik zo zeggen, de huidige versie die dus nog lang niet af was, was al zo mooi als die 2 PS3 games, denk ik.

Maar zo hebben we nog wel meer vet nieuws. Hoe bijt ik op mijn tong de komende 2 maanden??? 8)

Het zijn mooie tijden voor gamers, althans voor PS3 en Xbox 360 gamers...

Laatst bewerkt: 9 apr 2010
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Argh, ik ben veel te gemakkelijk te hypen. 8) Ben ook benieuwd of Epics verassing een 360 exclusive is.

Die Natal show werd toch de dag voor de pers conferentie gehouden? Helaas is het volgens mij niet te bekijken voor het gepeupel via internet van wat ik hier begrijp. :mad:

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Oe klinkt allemaal zeer spannend !

Ben benieuwd

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

\o/\o/\o/\o/\o/

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je nou met XBW vlaggetjes in het publiek gaat zitten zwaaien ben je heel cool en zijn alle andere MS medewerkers uncool (behalve Larry natuurlijk, die is altijd cool:+).

6. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat vanmiddag even rond te snuffelen op internet, kwam ik berichten tegen uit 2007 over het HD-VMD formaat, die gebruikt van een rode laser, hetzelfde als in gewone DVD spelers: http://en.wikipedia.org/wiki/Versatile_Multilayer_Disc

Weet iemand of dit uiteindelijk nog iets geworden is, nadat de BluRay het van de HD-DVD gewonnen heeft?
    Ik vroeg me dit eigenlijk af aangezien de DVD9 discs voor de Xbox 360 voor sommige developers toch echt een probleem lijkt te worden en games op meerdere discs worden uitgebracht.
    Aangezien er in berichten te lezen is dat door een simpele firmware upgrade iedere DVD speler dit formaat kan ondersteunen.

Waarom is dit geen oplossing geworden voor de Xbox 360?

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik dacht eerst dat het gewoon om een hd-dvd ging met dual layer, maar deze is toch iets anders.
    Helaas kon deze geen Dolby true hd en dts hd afspelen
    http://en.wikipedia.org/wiki/Versatile_Multilayer_Disc

Dat het met een gewone laser af te spelen is is toch niet zo bijzonder, want dat was met de hd-dvd toch ook?
    Dat blu-ray won van hd-dvd was sowieso vreemd. Het produceren van hd-dvd's was veel goedkoper omdat de bestaande dvd-producties gemakkelijk konden worden aangepast.

Microsoft kon ook gewoon doorgaan met hd-dvd, maar had al meteen besloten om geen ondersteuning te geven.
    Microsoft is gewoon van plan om alles streaming te doen en geen disc te ondersteunen.

Als dvd te weinig opslag zou hebben, dan wordt dit gewoon op 2 dvd's gezet en kan je dit op je hdd zetten.
    Waarschijnlijk zal die hele dvd er wel uit gaan denk ik.

Het blijft teleurstellend dat de prijzen van blu-ray zo traag en weinig zakken en dan vooral in Nederland.
    Vaak zie je in t buitenland blu-rays voor €10

Laatst bewerkt: 12 apr 2010
  8. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zowel HD-DVD als Blu-Ray maken gebruik van een blauwe laser.
    Wat betreft Dolby True HD en DTS HD: ik doelde eigenlijk puur op de opslagcapaciteit voor games en dus niet op films.
    Als het goed is hoeft er geen hardware vervangen te worden voor de Xbox 360 voor het gebruik HD-VMD.

Niet iedere game is even goed geschikt voor meerdere DVD's (free roaming games) voor een fijne gameplay + niet iedere Xbox 360 beschikt over een (grote) harde schijf.
    Afhankelijk van de prestaties (leessnelheid) van deze discs lijkt dit toch op een mooie oplossing voor de opslagcapaciteit?

De DVD zal in de loop van de tijd zeker worden vervangen door een ander formaat, hoe lang dit gaat duren is natuurlijk de vraag.

Laatst bewerkt: 12 apr 2010
  9. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Dat is geen slechte prijs als het inderdaad waar is...

10. Frenky1984

Frenky1984 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Hoelang denken jullie dat de xbox360 nog meekan kwa beeldkwaliteit/graphics? zal hij al op het eind van ze kunnen lopen, en tenopzichte van ps3? De hardware komt ook al uit 2006.....!

Gr. Frank

11. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad klinkt goed, en op zich vrij logisch om alles in een bundel te verkopen met een iets meer up-to-date versie.
    Tegen die tijd zal mijn 2 jaar xbox toch wel weer de geest hebben gegeven dus met een beetje gelukt trekt ie het tot die tijd.

Nu maar hopen dat er ook een zwarte versie komt :b:!

Het zou toch wel's tijd worden zeg, begin me steeds meer aan het grafische limiet van den oudsche 360 te storen. Om over het trage en onhandige menu nog maar niet te beginnen ;)

12. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ik irriteer me nog totaal niet aan de graphics (natuurlijk wil ik ook altijd meer en beter, maar ik irriteer me er nog niet aan). Het menu werkt gewoon heerlijk. :9

Zal iig nog wel even duren voordat een opvolger komt aangezien Natal eind dit jaar uitkomt. Werd toch gezien als de launch van een nieuwe Xbox?

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Mwa, grafisch gezien staan de consoles nog niet zoveel achter (op de pc). Enkel Crysis schiet boven uit (en misschien nog een paar titels). Tuurlijk hebben de andere titels op de pc hier en daar een extra of beter effectje, maar dat is het ook. Als Crytek het dan nog eens voor elkaar krijgt om Crysis 2 op de console er uit te laten zien zoals ze ons willen doen geloven wordt de kloof nog wat kleiner.

Wat graphics betreft kunnen de current-gen consoles toch nog een jaartje of 2 mee denk ik.

14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Hmm vind het Xbox menu echt gigantisch traag en totaal niet handig eigenlijk. Even snel een friend inviten terwijl je midden in een online game er niet gewoon niet bij ;)

• De guide zelf is vrij onlogisch, bijv Dashboard is voor onbekende rede de eerste optie als je op de Guide toets drukt maar niet aleen dat het is ook nog's een snelkoppeling (wtf?:+)
    • Friend Online Blouep spam is gewoon ondraagelijk. Je kunt enkel kiezen tussen alles uit of alles aan, dus naast de Online spam ook dingen die wel intressant zijn zoals berichten,invites, download completes en achievements gaan uit. De keren dat mijn super-epische filmpjes/game momenten worden verkloot omdat gasten continue online komen is echt schandalig. En dan nog als je net een lange afstand snipe wilt maken oid en net voordat je je schot goed hebt aangelegd komt er een iemand online, PLAP!, ja mis!..en bedankt!:emo:
      Of nog leuker, je bent net klaar met een level/stukje of bent bezig met een achievement en net als je iets doet komt er iemand online, echt stront vervelend. Zeker als dat de hele dag doorgaat. Ik heb friends waar ik mee speelde hiervoor gewoon gekicked omdat ze 10 keer per dag online kwamen en veel van games wisselde dus nog's elke keer moesten updaten ook.
    • Friend en Messages, het gene waar waarschijnlijk je het meeste mee doet in de guide en het snelste gebruik van wil maken zit niet onder een sneltoets?
    • Party Privacy moet je de heletijd opnieuw instellen, vaak joinen gasten midden in games omdat je ff snel een party opzet, vrij irritant.
    • Sign Out op X in de guide, waarom? Hoevaak sign je nou uit, laat staan dat dit een sneltoets nodig heeft. Dit kan toch veel nuttiger gebruikt worden?
    • Je kunt niet omhoog scrollen, dus als je bijvoorbeeld naar de onderste optie in guide wilt moet je alles langs om daar te komen, volledig onnodig.
    • "Themas" zijn enkel simpele achtergrondjes en wat onzin achter je dashboard friends waar niemand iets aan heeft.
    • Muziek opzetten en verranderen duurt vrij lang, je kunt hem niet laten zoeken terwijl je speelt, of gewoon Play All selecteren en dat hij dan start als hij klaar is daarmee terwijl je verder speelt.
    • De nederlandse texten en spraak in games worden bepaald door je Localization setting...dus bijna iedere NLer heeft hem zowat op UK staan omdat games in het Nederlands gewoon niet te verdragen zijn. Dit kan toch veel beter? Waarom deze brute marteling! :+
    Al heeft dit niet veel met een nieuwe Xbox te maken, Je zei dat de guide goed werkte, wat naar mijn menig absoluut niet het geval is :b:!

Wat grafisch betreft ik heb meerdere multiplatform spellen zien draaien op vrij middelmatige PCs, en het ziet er gewoon allemaal stukken beter uit. Op de Xbox mis ik gewoon heel veel grafisch pracht en als er een poging tot gedaan word heb je gigantische frame lag problemen en lijken ze per game alleen maar ergen te worden.
    Het feit dat de Xbox veel goedkoper is dan een game PC (wat als argument word gebruikt waarom de hardware zover onder een PC zit) maakt het verschil in prijs qua spellen ook niet goed ;) Van al het geld dat we meer betalen aan spellen (en dan de console+accesoires zelf erbij) hadden we nu een video kaart kunnen kopen waar je eng van word, als je die dan in je PC knalt kun je ook nog's veel meer dan enkel gamen.
    Wil zelf toch eigenlijk ook wel eens wat geavanceerdere online spellen spelen met grote maps, en evt MMOs...maar dan lekker vanaf m'n bank en met m'n vrienden via de TV :)

Laatst bewerkt: 14 apr 2010
  15. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Dat vind ik inderdaad ook echt een pijnpunt (bij alle consoles trouwens) waar ze dringend eens wat mogen aan veranderen!

16. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Tja daar zit het geld hé ik vraag me alleen af die markt niet verzadigt is onderhand, denk dat de meeste huishoudens die een apparaat in huis zouden willen toch wel een Wii aangeschaft hebben en dat een stuk kleiner deel daadwerkelijk nog een tweede aan gaat schaffen voor dat Natal gebeuren.

Toch erg jammer dat iets potentieel legendarisch moest wijken voor Natal, maar niet onbegrijpelijk.

Snap dan weer niet waarom het niet gewoon beide kan, zou het dan echt zoveel resourches kosten?

17. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    ORLY?

Op het moment heeft MS inderdaad zijn prioriteiten ergens anders liggen, maar dit wil niet per definitie zeggen dat zoiets er in de toekomst niet meer zal komen. Ik denk dat er bij deze gen nog wel een periode komt waarin MS en Sony komen met de mogelijkheid om steeds meer spelers tegelijkertijd in één game te krijgen en dan op een andere manier waarop MAG dit doet. Nu wordt er elke keer wel over een MMO gesproken, zoals die van DBZ en Halo, maar na verloop van tijd wordt dit dan weer in de doofpot gestopt. Alleen wordt het dan wel eens tijd voor meer dedicated servers op de consoles.

18. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik denk dat een groot obstakel ook ligt bij de online fee. En meerbepaald bij de verdeling ervan tussen Microsoft en de respectievelijke MMO uitgever(s).

Op zich wordt het algemeen aanvaard dat je voor een deftige MMO een fee moet betalen voor de vereiste dedicated server capaciteit/beschikbaarheid/updates, maar aangezien er toch al genoeg mensen (blijven) klagen over de xbox live kost zijn ze misschien vanuit imago standpunt ook niet erg happig om MMO's met nog een extra kost te gaan uitbrengen?
    Ook al zou ik, en vele fans waarschijnlijk ook, daar niet veel mee inzitten aangezien het op de PC juist hetzelfde is.

En als ze er enkel niet uitkomen over de financiële kant van het plaatje zou Microsoft toch een MMO in-house kunnen ontwikkelen lijkt me. Als dat een succes blijkt zal het dan toch ook wel gemakkelijker zijn andere uitgevers/ontwikkelaars warm te maken en te overtuigen van de leefbaarheid van een console-MMO.
    Final Fantasy XI was toch al een voorloper, vreemd dat het nadien zo stil blijft want op zich is de markt er volgens mij zeker wel.

19. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Het zijn ook niet zozeer de graphics die slecht zijn, maar die resolutie waar de spellen op draaien is triest. Ja, de xbox ondersteund inderdaad 1080p. Maar geen enkele game kan op die resolutie gendered worden. Ik vind dit een groot minpunt, een RTS vind ik simpelweg niet te spelen op de xbox. Ik had de tropico 3 demo voor de xbox en de pc. Ik kan je vertellen dat de menu's bij tropico gewoonweg veels te groot zijn om een redelijk overzicht te kunnen krijgen van het spel, terwijl dit op de pc niet zo is. Dit is slechts een voorbeeld, ik vind dit bij veel meer spellen storend.

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk kan de 360 1080p renderen, alleen zou de developers dan veel minder eye-candy en mindere textures moeten gebruiken :+. Ze stoppen er nu al zoveel in dat de meeste games niet eens op een native 1280x720 (of een afgeleide ervan) draaien. De grootste achillespees van de consoles is en blijft het beperkt geheugen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina