1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zal waarschijnlijk wel een hoop mini-games zijn zoals dat boogschieten enzo. En misschien nog een paar demos van volwaardige games.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb het afgelopen jaar eigenlijk nauwelijks achter m'n 360 gezeten. De 1st party games spreken mij gewoon niet meer zo aan. Multiplatform games haal ik altijd voor de PS3. Ik keek nog uit naar Alan Wake en Splinter Cell: Conviction, maar beiden vond ik persoonlijk erg tegenvallen. Gears of War 3 zag er erg indrukwekkend uit, dus die ga ik zeker nog kopen.

De 360 heeft in ieder geval mijn interesse verloren. De persconferentie van MS heeft daar (met uitzondering van Gears [noparse]:cool:[/noparse] geen verandering in gebracht.

Nintendo heeft mij aangenaam verrast met het aankondigen van Zelda Skyward Sword, Donkey Kong Country Returns, Metroid Other M, GoldenEye en natuurlijk de 3DS. _O_ Na New Super Mario Bros en Galaxy 2 eindelijk weer eens wat echte games voor de Wii.

Veel games van Sony waren voor de E3 al aangekondigd of al bekend, maar Killzone 3, inFAMOUS 2, GT5 (pff eindelijk), LBP 2, Twisted Metal, Sorcery en Heroes on the Move zagen er gaaf uit! Al had ik wel gehoopt op een nieuwe Resistance, Ratchet & Clank, Uncharted, Jak & Daxster of The Last Guardian. Vond ik wel jammer.

Leuk dat Sony probeert om de PSP weer nieuw leven in te blazen met een nieuwe marketingcampagne, maar imo komen ze daar veel en veel te laat mee. Dat ding loopt voor geen meter en de PSP GO is helemaal om te huilen. Met het vooruitzicht van wat de 3DS gaat brengen denk ik dat de PSP helemaal geen schijn van kans heeft om te overleven.

Move zag er leuk uit, en werkt zo te zien prima i.c.m. core games. Dus ik ga Move wel een kans geven. Ik weet niet wat ik van 3D games kan verwachten, maar het is in ieder geval leuk dat nieuwe games het zullen ondersteunen. Ik wacht zelf nog even met de aanschaf van een 3D TV tot er meer films en games beschikbaar zijn.

PlayStation Network Plus ziet er interessant uit, en biedt samen met PSN voor mij meer dan Xbox Live Gold. Ik ben geen hardcore online gamer, speel alleen af en toe een keer Battlefield. Online gamen is en blijft gratis op PSN en het werkt uitstekend. Prima dus voor ene die keer dat ik even een uurtje online wil gamen. Cross game voice chat is op de PS3 nog steeds niet beschikbaar, maar op de 360 maakte ik daar nauwelijks gebruik van. Met PSN+ krijg je voor €49.99 per jaar korting op alle content uit de store, elke maand een "gratis" PSN game, twee Mini's, een PS One Classic, premium avatars en dynamische thema's. Verder nog vroege toegang tot demo's en beta's. Het kunnen uitproberen van games vind ik eigenlijk een beetje belachelijk om onderdeel te maken van PSN+, omdat ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om die meuk eerst uit te kunnen proberen. Van Live Arcade games kan je tenminste altijd een demo downloaden.

3. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Wii wint in mijn ogen glansrijk van de HD consoles.

Zelda
    Donkey Kong
    Kirby
    Mickey Mouse
    Metroid

En dan hebben we niet eens over de 3DS... Het is eigenlijk oneerlijke concurrentie voor MS en Sony lol

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mbt psn+: eens mbt de demo's, dat moet gewoon voor iedereen, evenals crosschat trouwens!

De psp kunnen ze, nu met de 3DS bijna net zo goed stop zetten denk ik :+

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dat konden ze voor de tijd ook al wel :cool:

3DS ziet er heel interessant uit en ook tussen de aangekondigde games zitten wat toppers voor mij. Weet alleen nog niet of ik dat ding ga halen want de laatste 2/3 jaar speel ik eigenlijk alleen tijdens de vakantie op mijn DS ook al zijn er genoeg leuke games. Eerst maar even de prijs afwachten, is dat minder dan €150 is het zeker interessant, is het stukken meer dan laat ik de 3DS sowieso liggen

6. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel meer dan €199 zal ie bij release niet zijn denk ik.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nintendo doet altijd erg zijn best om prijzen laag te houden qua hardware, echter na de launch dalen ze ook niet snel.

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Yah ik heb hetzelfde, speel eigenlijk alleen tijdens vakantie in het vliegtuig met dat ding, dan misschien nog even thuis die week om de game af te maken en dat is het dan :lol: mja, gaat ook om de heb natuurlijk :cool:

9. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar heb je niet nog een extra NC nodig bij die 2e Move? Ofwel nog eens 30 euri? of zit die al bij het pakket van 60 euri?

Edit: Ja, je bent 140 euri kwijt als je al een EyeToy hebt en Moves en NC's moet kopen voor 2 players en 160 euri als je nog geen camera hebt.

Voor 2 players zit dat dus rond de zelfde prijs als de laatste geruchten van Kinetic. Meer players lijkt me voor zowel Move als Kinetic niet realistisch. Uberhaupt, hoe vaak game je met meer dan 2 man achter de zelfde console? Qua ruimte denk ik dat je met Kinetic echt wel een probleem hebt en ik weet niet eens of het wel wordt ondersteund at all.

Overigens is die prijs van Kinetic puur speculatief, daar wachten we denk ik zo lang mogelijk mee om dat te bepalen en communiceren. Zoals jullie hebben gemerkt was de naam Wave ook helemaal verkeerd.

Laatst bewerkt: 16 jun 2010
  10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Idd, move is echt heel duur als je met z'n vieren een spel wilt spelen, zelfs met z'n tweeën ben je al 200 euro kwijt.

Maarja je kunt er wel wat mee dan ;)!

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    170 euro voor twee man ;)

aan de andere kant er is maar 1 spel op Kinect wat me wat doet en dat is 'Garden of Eden'

12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Child of eden?
    [yt]8EfjJeRzQ5M[/yt]

En je hebt toch ook zo'n NC nodig lijkt me, voor Socom Split screen etc

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    40 voor move en 30 voor voor controller = 70
    30 voor eye

2 x 70 = 140
    1 x 30 = 30

maakt samen 170

em ja ik bedoel dat spel :)

14. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt toch ook 2 move's nodig hebben voor een game.
    2 spelers = 4 moves?

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
  16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Maakt het wat uit? 'Tis gewoon duur!(Net als Kinect waarschijnlijk)

17. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    lekker duur. Kinect hoef je alleen aparaat te kopen en niks meer iedereen kan er meteen aan meedoen

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Of je koopt helemaal geen motion troep en gaat gewoon echt gamen. :)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    a) ik game praktisch ALTIJD alleen (ik koop er dus eerst 1)
    b) er is op Kinect niks samen te doen voor mij
    c) ik kan de kosten spreiden.

ach en verder weet ik het ook nog niet zeker. Voordeel van hardware: je bent toch bezig je collectie uit te breiden zonder dat dat leidt tot NOG meer spellen die je moet uitspelen :+

Kinect komt er ws ook nog wel. Maar er moeten eerst games voor uitkomen, echte games ipv partymeuk

20. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ok, nou ik zie het wel 8) moet sowieso 2 van die genotsknotsen hebben en 1 NC en dan de Eye+Console...duur geintje maarja moet haast wel ;)!

Dus SMG is geen echte game? (en eigenlijk de meeste andere Wii games:p)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina