1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij gokt microsoft erop dat ze meer 360's verkopen met hun exclusieve DLC deal voor COD dan met een eigen exlusive :+

tegenwoordig zijn zoveel toppers multiplatform dat exclusives minder bepalend zijn in de keuze voor een console.

Al moet ik wel zeggen dat als ik dat lijstje van Sony zie (en dan met name Killzone 3, Uncharted 3, Ninokuni en Socom 4) dat ik toch blij ben dat ik een PS3 heb. Juist voor die paar echte toppers die Sony's 1st party studios maken.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik speel alleen Westerse games. Het liefst RPG's, Shooters en Strategy(op de pc). De PS3 heeft ze nooit. Ja, ze hebben een resistance of een killzone. Maar die zijn niet van een bijzonder hoog niveau als je het vergelijkt met een Halo of Half-Life.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Resistance (60 man mp), socom en Killzone 2. Dat is imo toch een flinke FPS lijst :) En de mp van kz was super!

Ik kan iig nooit naar een lijst van een console kijken en denken: daar hoef ik niks van te spelen, zelfs van de wii wil ik wel dingen spelen (galaxy, metroid, mad world etc)

maar mis ik nog games in de lijst van ms?

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Killzone en Uncharted vind ik persoonlijk wel van een bijzonder hoog niveau. Killzone heeft als enige manko dat de controls niet heel strak zijn maar verder is het (ook technisch) een geweldige shooter.

En Uncharted 2 is echt buitencategorie, daar mankeert echt bijna niks aan. Spel is inmiddels een jaar oud maar grafisch heb ik op God of War 3 na dit jaar nog niets gezien wat er aan kan tippen

edit:// ja je mist die game van Crytek nog, kan even niet op de naam komen maar die was ook exclusief op 360

Laatst bewerkt: 28 sep 2010
  5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Microsoft kakt in, dit jaar viel ook al mee. Mass Effect 2 was dan wel legendarisch (Die overigens ook dus naar de PS3 komt) maar voor de rest vond ik het meevallen. Wat had MS nog meer qua exclusives dit jaar? Alan Wake, wat uiteindelijk niet echt een succes was, Crackdown 2 wat gewoon een ramp was en Fable 3. Dan had je wel natuurlijk nog Halo Reach.

Andere kant, PS3 had onder andere God Of War 3 en GT5. Volgend jaar gaat het gewoon keihard met de PS3, kan niet wachten op een aankondiging van Uncharted 3. En wat heeft MS, alleen Gears Of War 3? En Kinect. :emo: Mag hopen dat MS met iets tofs komt.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Reach was/is (!) echter wel super. Fable III heb ik echt een heel hard hoofd in btw.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    COD: Black Ops map pack timed exclusive :+ Dat wordt zo'n monsterachtig grote megarelease dat het me niets zou verbazen als die mappacks meer omzetten (voor Activision) en meer consoles verkopen (voor MS) dan bijv Crackdown of Alan Wake

Fable III heb ik ook nog niets van gezien wat me enthousiast maakt , maar wie weet. Het idee is wel interessant en Molnyeux blijft wel de maker van Black & White en Populous. Dus zo'n meer god game achtige setting kan misschien wel eens verassend goed uitpakken

Laatst bewerkt: 28 sep 2010
  8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Kameraad van me is echt verslaafd aan achievements. Hierdoor speelt hij zoveel kutgames op de xbox 360(ook topgames, maar ook veel brol), waardoor hij games als heavy rain en god of war 3 nog niet gespeeld heeft. Zijn ps3 staat daar maar. Gelukkig heeft hij uncharted 2 gespeeld, en dat vond hij geweldig, maarja daarna was het terug achievements halen. Hij heeft meer dan 130.000 achievements! Ik snap echt niet dat je zo een supergames als god of war 3 en heavy rain daar kunt voor laten liggen. Die games zijn nog steeds op en top grafisch(samen met uncharted 2).

9. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die lijstjes zijn zoooooo nietszeggend. Geeft hooguit aan dat Sony's marketing communicatie anders is dan die van Microsoft. Wat is aangekondigd en wat daadwerkelijk de straten raakt is twee.

Ik heb eens naar gamerankings.com gekeken en naar beide top 10's van daadwerkelijk uitgebrachte titels.

PS3:
    RDR
    GoW 3
    SSF
    MLB10
    Heavy Rain
    GTA IV
    BBC2
    UFC2010
    Joe Danger
    BioShock 2

en X360:
    Mass Effect 2
    RDR
    Halo Reach
    SSF
    Limbo
    NHL11
    Bayonetta
    BBC2
    BioShock 2
    Borderlands

Ik zeg redelijk gelijkspel met voor mij persoonlijk een lichte voorkeur voor X360.

En voor 2009, het jaar dat echt voor PS3 zou zijn:

PS3
    UC2
    SFIV
    CoDMW2
    Batman
    GoW Collection
    AC2
    Fifa10
    KZ2
    Demon Souls (niet voor ons dacht ik)
    MLB09

X360
    CoDMW2
    SFIV
    Forza 3
    Batman
    GTA IV
    AC2
    RockBand
    Peggle (AUW!)
    Shadow Complex
    L4D2

Eens te meer redelijk gelijk spel, wellicht met voor mij een persoonlijk voorkeur voor PS3, maar dat komt omdat ik niks heb met racen (Forza dus).

Kortom al die lijstjes zijn prachtig. Bottom line is dat de line ups behoorlijk evenwichtig zijn en dat verwacxht ik in 2011 weer net zo goed. Onzin om te zeggen dat Xbox 360 inkakt. Halo Reach en Fable 3 tegenover wat van sony dit najaar???? Kom zeg.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    multi-plats zijn niet leuk om mee te nemen in de discussie ;)

iaw: 2009

ps3:
    Demon's Souls (1 van de beste spellen ooit imo)
    Uncharted 2 (1 van de beste spellen van deze gen)
    God of War collection

360:
    Forza 3 (vette racer)
    L4D2
    Shadow Complex

2010:
    PS3
    Heavy Rain
    God of war III
    Joe Danger

360:
    Mass Effect 2
    Halo Reach
    Limbo

Redelijke voorkeur voor 360 in 2010 idd. Maar 2009 ruimschoots voor de ps3.

Echter dat zijn cijfers en die zeggen maar deels wat en het zijn idd maar lijstjes, maar ik mis de discussie! :)

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Welke discussie? Ieder zijn eigen voorkeur toch?

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    [gt]705394[/gt]

Resident Evil 3DS :eek:

13. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pffff allemaal persoonlijk. Ik kom wel tot het zelfde resultaat qua mening als jij, maar via een andere weg hoor.

Demon souls doet me werkelijk niks, maar ik heb ook niks met die japanse rommel. En voor GoW3 had ik niks met GoW, dus die collection mag je ook houden. Echter Forza boeit me ook niet en L4D2 ook niet, dus in 2009 was het voor mij Uncharted 2 vs Shadow Complex. Een volle game tegenover een Arcade titel en dan vind ik dat SHadow Comnplex nog best zich staande houdt, hoewel uiteraard Uncharted 2 heer en meester is.

In 2010 is het voor mij GoW3 tegenover ME2, Halo Reach en Limbo (die ik alle 3 vet veel heb gespeeld, ok Limbo is niet lang,maar je begrijpt me wel.) Kortom, ondanks dat GoW3 fabeltastisch is, kan het niet op tegen het geweld van ME2 en Halo tesamen. Komt nog Fable 3 bij dit jaar en GT5 mogen ze net als Forza 4 nog jaren aan werken wat mij betreft.

En dan hebben we het nog niet eens over Kinect met al zijn exclusives . . .

Ofwel, lijstjes zijn prachtig, doe mij maar de harde release schedules.

Come to think of it: in 2010 is voor mij Xbox360 dus wel degelijk de duidelijke winnaar qua line up.

Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  14. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik geef je gelijk dat het allemaal persoonlijk is, maar ik als xboxer ben stik jaloers op de games die op de PS3 gereleased zijn en nog komen. Wij krijgen de kinect, maar daar wordt ik niet warm van en voor de rest zijn er nog maar weinig exclusives waarvan ik zeg : wow!

Daarnaast heeft de PS3 een fatsoenlijke USB support, waarbij het mogelijk is om bestanden te importeren ( Option files bij PES), terwijl MS lekker kinderachtig blijft doen.

Toch heb ik een xbox 360 :+

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.939
    FUCK YEA
    MAART 2011!
    Koop ik meteen met Pokemon Blach & White! Komt dan ook uit! (voor de DS...:emo:)

16. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar maar maar, jij hebt nog helemaal geen HALO Reach gespeeld??? Whats the matter with you? |:-

Wat voor rare persoonlijke smaak heb jij nou weer?

Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  17. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
  18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    Halfbakke game is dat man. :+

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens dat lijstje van kameraad Kevf, daar staat maar 1 game voor mij tussen op de PS3 en dat is Uncharted 3. De rest doet me weer weinig.

(Nu ik geen Blu Ray movies meer koop is mijn PS3 uberhaupt gepromoveerd tot tweede Wii, ofwel stofhapper)

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.939
    En toch heeft de PS3 meer exclusives dan de 360 voor komende tijd.
    :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina