1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, wat de XBOX360 nu kan ben ik al behoorlijk van onder de indruk. Natuurlijk kan het veel beter (als je die plaatjes van CRYENGINE3 vergelijkt) en is de PS3 ook niet optimaal, maar op een gegeven moment lopen we wel tegen grenzen aan wat game-ontwikkelaars binnen een bepaalde tijd kunnen maken.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Persoonlijk vind ik dat de ps3 wel meer en meer titels begint te krijgen waar mijn mond wel aardig van open valt:

- Killzone 2
    - MGS 4
    - Uncharted 2
    - Heavy Rain

Maar dat zijn exclusives. Het viel me in deze demo gewoon op dat de ps3 er in een vergelijking beter uit de verf kwam.

Overigens lees je op andere boards dat het opvalt dat alle actiestukken in de 360 stukken worden getoond.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    In het filmpje valt het ook zeer hard op hoor :).

En als we naar de feiten gaan zien:
    - ontwikkelen voor de 360 is simpeler dan voor de PS3
    - Cry Engine is oorspronkelijk een pc engine waardoor de ontwikkeling voor de 360 normaal gezien een kleine voorsprong heeft

Toch heeft de PS3 net iets mooiere graphics dan de 360 terwijl in theorie de engine voor de 360 al iets beter geoptimaliseerd zou moeten zijn. Natuurlijk kan het ook zijn dat de PS3 in anisotropic filtering net wat beter is dan de 360.

Is ook geen verschil tussen de twee grafisch dan toch (in theorie zou de 360 GPU zelfs net iets krachtiger moeten zijn). Denk dat het verschil nooit echt groot zal worden en waarschijnlijk niet groter dan je bv. kunt zien bij de Cry Engine 3 tech-demo. Dus uiteindelijk is het grafisch verschil tussen beiden gewoon verwaarloosbaar.

4. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat bedoel ik. De PS3 is gewoon lastig om te programmeren. Heb niks tegen PS3 gebruikers hoor, echt niet :) Ze roepen al ZOLANG dat er nieuwe Kits uitkomen om het allemaal net iets te verbeteren maar na 1,5 / 2 jaar zie ik amper verschil.

We zullen vanzelf zien waar het allemaal heen gaat :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Pegas: ik vind het verschil toch echt niet verwaarloosbaar :)

Maar dit is nog maar een techdemo, we zullen zien.

6. gnudde

gnudde MGMT

Leuk Bevonden:
    4
    Ben het wel met je eens Kevf, PS3 begint aardig op stoom te raken met mooie titels.
    Maar mag het ook eindelijk es een keertje na zoveel jaar.....

Dat geschreeuw van Sony vanaf het begin dat zij wel even eigenhandig het next-gen tijdperk zouden inluiden met hardware die op alle fronten superieur zou zijn.. dat is iets waarvan mijn nekharen nog steeds een beetje van overeind komen..

Het succes van een console staat of valt met de games (en dus de developers, 1st of 3d party) die bereid zijn om de grenzen van hun eigen kunnen en de hardware op te zoeken en misschien wel te verleggen..

Daarom ben ik errug blij met de CRYTEK 3 engine, omdat dat ons als gamers, zowel PS3 als XBOX360, weer een stapje verder bij de ultieme game ervaring brengt.

7. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dat komt ook gewoon doordat ontwikkelaars door krijgen hoe je games moet ontwikkelen voor de ps3.

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Omdat je beide hebt zal dat je keuze beïnvloeden of zelfs doorslaggevend zijn, maar stel je eens voor dat je enkel een 360 had. Zou je het verschil dan nog zo groot vinden? ;). Uiteindelijk is het maar iets dat in de verre verte ligt en als je het spel echt speelt zal je er niet veel van merken dat er in de verte wat details ontbreken.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    de bladeren op de voorgrond zien er ook stukken beter uit :)

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heel de voorgrond ziet er beter uit 8), maar om eerlijk te was ik dit al vergeten en was het gene dat mij echt verbaasde was het verschil van het eiland in de verte.

Bij de 360 zit er precies een waas over het scherm waardoor ik persoonlijk game zelfs niet eens zou kunnen spelen, maar die waas komt niet terug in de andere jungle beelden. Dus ik neem aan dat dat nog wel gefixed zal worden, desnoods te kosten van nog wat meer details in de verte :+.

11. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk vind ik het eiland in de verte op de PS3 te scherp in vergelijking met de realiteit.
    Maar het wazige van de 360 op de voorgrond vind ik wel minder. het lijkt alsof de lens niet goed scherpgesteld is en vraag me af of dit echt zo uit de 360 komt of dat er een andere oorzaak is.

12. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ligt juist het probleem.
    Tuurlijk, met tweaken kan je nog veel verder komen, maar dat is de grenzen verleggen in mijn optiek.
    Maar game developers gaan heus niet tegen Microsoft zeggen dat ze maar even wat moeten tweaken zodat hun game er beter op draait. En Microsoft is ook niet gek en je kan meer winst halen uit verkoop van een nieuwe console dan een nieuwe versie van een oude. (Met uitzondering van Nintendo lijkt het)

Het zou allemaal heel leuk en aardig zijn als we het bij 1 conolse houden, maar daar gaat het belang nou eenmaal niet naar uit... Anders werden er nu ook nog officiele games gemaakt voor de xbox of de nindendo 64.

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, Crytek.... PS3 = nvidia gpu en de 360 = ati gpu :+

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat kan het natuurlijk ook zijn :+.

Al gebruiken de consoles geen SLI of CF dus misschien ook niet (want zeggen dat een single Ati kaart presteerde in Crysis is een leugen) :p.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Phyre engine voor de PS3.

[gt]47234[/gt]

16. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Moet zeggen dat ik hier niet door wordt weggeblazen.

Edit: Mij maakt al die ruzie om welke console beter is niet meer uit. Ik wacht wel op Onlive. Zie http://www.onlive.com
    Via deze nieuwe techniek heb je geen zware gamepc of gameconsole nodig en zijn gamemakers niet meer gebonden aan de limieten van de huidige of toekomstige consoles. En is zelfs al deze winter beschikbaar. Ik heb hier al eens eerder gepleit dat de aanschaf van games via internet al in de nabije toekomst leading zou worden over de dvd/blu-ray schijfjes. Nu gaat het al dit jaar mogelijk zijn om via internet te gamen. Alleen een internetverbinding is nodig in combinatie met een PC/Mac of een microconsole die je op je hdtv kunt aansluiten. Een 5mb snelheid voor de verbinding geeft al een optimale gamervaring.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Het ziet er hetzelfde uit als de Unreal3 engine, alleen hoef je voor deze engine vast geen $700.000 te betalen om hem te mogen gebruiken 8)

18. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Wii neem ik niet serieus.

De Xbox360 en PS3 vind ik gewoon hetzelfde, op basis van graphics en gameplay van voetbalspelletjes. De design van PS3 is natuurlijk strakker, maar de controller van de Xbox is veel beter en de Xbox is goedkoper. Allebei even goed.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja als je alleen maar voetbalspelletjes speelt die multiplatform zijn zie je ook geen verschil idd :+

20. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]Hier even een foto van Onlive microconsole, zie post hierboven.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina