1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 18]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 13 jan 2011.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ook wel vreemd, bakken met geld stoppen in de ontwikkeling van een enorm geavanceerde CPU, om er na één generatie meteen weer vanaf te stappen?

2. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Probleem met de cell processor is dat het ongelooflijk moeilijk is om daar een multiplatform game op te maken. De architectuur verschilt heel erg van de meeste conventionele processors en je zult je game engine moeten herschrijven. Iets wat tijd en geld kost. Development kit hielp ook niet echt mee.

Je kunt een processor nog zo krachtig maken, als je niet weet wat je ermee moet doen en de rest van de hardware ook niet meewerkt in terms of power (GPU in PS3 is niet bijzonder en 256MB RAM is ook niet bepaald hoog), dan heb je er weinig aan.

Cell processor heeft overigens meer doelen dan de playstation 3, het is een processor architectuur. Hij is namelijk erg geschikt voor bijvoorbeeld distributed computing. IBM gebruikt het onder andere in een van hun mainframes. ;)

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Er is ook weer een Nintendo geruchtje naar buiten gekomen op Neogaf. Iemand heeft blijkbaar een hint gegeven naar aanleiding van wat sources:

Lijkt er dus steeds meer op dat het geen simpele PS3/360+ gaat worden, maar toch nog een aardige stap, mochten de eerdere geruchten ook kloppen.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als de third party support goed gaat zijn, en die geruchten kloppen, zal ik 'helaas' ook deze weer gaan kopen. Ik heb gewoon een zwak voor nieuwe stuff, en ik ben gewoon echt toe aan een nieuwe console.

Oh, de prijs moet natuurlijk niet abnormaal hoog zijn. :+

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Hmm

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    'everyone says it's on Nintendo for the thing to succeed. Same as it ever was. It's almost all on them.'

daar word ik niet vrolijk van, bedoelen ze daarmee dat de 3rd party support nu alweer te wensen over laat? Wat is dat toch altijd met Nintendo

7. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ach, third party support zou leuk zijn. Maar ja, als er een HD Mario, Zelda, Smash Bros komt, maakt dat ook niet uit. Dan koopt iedereen 'm weer. Zo gaat het met alle Nintendo consoles. Sowieso koop je volgens mij nooit een Nintendo console om zo veel mogelijk games te spelen, maar juist die paar toppers van Nintendo zelf. Ik ben wel benieuwd. De Wii is bij mij niet eens meer aangesloten. Het is tijd voor HD Nintendo games...

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik koop hem dan denk ik niet, wil wel naast Darksiders II wat meer third party games zien die dus beter op de WiiU zijn dan op de 360/PS3

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Ik koop hem zoals pacboyslim al zegt sowieso voor de Nintendo games, maar het zal niet het hoofdplatform voor mij zijn.

10. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat mag er bij een PS3 allemaal in updates gepropt worden? Mijn broer heeft een PS3 gekocht, Gran Turismo 5 eerst een deel installeren en nu een update van 1,2GB?
    Dat gaat ongeveer een uur duren... Voor alleen al de eerste update :+

Laatst bewerkt: 10 mrt 2012
  11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Succes met de updates, ik denk dat je morgenmiddag de game wel kunt spelen :+

12. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Dat is echt het grootste nadeel van de PS3. Had het zelf ook toen ik van de week de PS3 na een poosje weer eens aanzette. Eerst een systeemupdate. Die installeren en daarna wilde ik dan eindelijk gaan spelen...maar was er een update voor het spel... Na het installeren had ik geen zin meer. En uiteindelijk heb ik nu nog steeds niet op dat ding gespeeld...

13. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja het heeft echt gewoon twee uur geduurd in totaal. Eerst systeemupdate, daarna 5 of 6 updates Gran Turismo, ten slotte nog 8GB installeren op de HDD.

Echt, wattt!?

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Niet alleen met de PS3, bij de 360 is dit ook. Moet je voor de gein eens Battlefield 3 opstarten met een xbox die 2 weken niet is aan geweest. Dan krijg je 2 systeem updates, 2 updates voor het spel (iets van 4 gig in totaal) en dan kan je het spel eventueel nog installeren. Gaat soms nergens meer over.

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Op de PS3 heb je dit echt met ontzettend veel games, op de 360 heb ik dit buiten BF3 nog niet gehad.

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Vrijwel niet nee inderdaad. Dan moet Battlefield echt een extreem geval zijn. Ik kan niet klagen over updates e.d. op de Xbox 360.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Systemupdates zijn op de PS3 idd tergend. Die duren bij mij ook altijd erg langs (er van uitgaande dat ze geen gigabytes groot zijn) Updates voor games vind ik niet zo erg want die gaan altijd wel snel bij mij (~4mb/s) Bij GT5 zijn ze inderdaad vaak vrij groot maar daar krijg je dan meestal ook wel nieuwe content voor

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Behalve dat ze veel te traag downloaden niet. Op de laatste update heb ik iets van 15min moeten wachten terwijl het verder niks voorstelde.

19. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Bij mij downloaden updates nooit traag. De meeste zijn klaar binnen een paar seconden.

Battlefield heeft grote updates omdat ze bij DICE vaak veel wijzigingen in een update proppen. Verder zit de map/DLC data voor nieuwe content vaak in de update zelf, terwijl de market place downloads dan een unlock code zijn. Dit maakt het hun mogelijk bijvoorbeeld nieuwe wapens/char models te introduceren. Die zijn dan ook zichtbaar voor players die de content niet kopen.

De meeste games hebben updates kleiner dan 3mb en de rest gaat meestal niet boven de 10mb.

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Helaas moet je bij de PS3/PSP/PSVita de hele firmware/update downloaden , bij de Xbox360 download je alleen de verandering.

Deel Deze Pagina