1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het probleem met UMD films zit hem in de prijs, ze zijn veel te duur.
    Als voorbeeld neem ik King Kong. Toen hij net uit was lag hij voor 19.99 euro op UMD. Op DVD lag hij voor 14.99 euro.
    Ik haal dan de UMD echt niet hoor.

    Hopelijk maakt Sony met Blue-Ray deze fout niet (te hoge prijzen), anders geef ik ze weinig kans.
     
  2. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd als de console al veel duurder is en dan de spellen ook nog? ...
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    De spellen voor de 360 zijn al €55,- , hoe duur worden die dan al niet van de Ps3.
    Want hoe duur kost een Blue-ray schijfje?
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja goed punt! Ik denk dat Microsoft dit ook in hun hoofd heeft... Wanneer ps3, xbox 360 voorbij is gegaan(met wijze van spreken), kondigt Microsoft een volgende console aan denk ik...
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Maar wat kijk je liever? Films op een iniemienie schermpje in de trein, of films op je dikke HDTV met 5,1 home cinema cet. Ik zou het wel weten hoor :+
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is eigelijk wel logisch dat UMD tegenvalt. Wie kijkt er nu film op een psp? Alleen de mensen met een uitgebouwde auto, met een psp in, als entertainment...
    Sommige doen hier precies van, UMD van Sony valt dik tegen, dus blu-ray gaat ook tegenvallen...
    Tja, dat is dus iets wat je niet kunt vergelijken,...
     
  7. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je nou al weten welk format gaat winnen? Hddvd of BR? Het is toch een belachelijke discussie?
    Ik gun geen van beiden een monopoly positie, is slecht voor de consument. Maar vind het wel goed dat MS een keuze open houdt. Of je koopt een hddvd speler als hddvd de doorslag geeft of je zit vast aan een BR- speler waar je wellicht geen zak aan hebt.
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Nou ja, er zullen sowieso games op BRD verschijnen, dus je hebt er altijd wat aan.
     
  9. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    10dollar\o/
    Doe mij dan maar een dvd van 10 cent:x
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik snap dat ook niet ..

    Ik vergelijk het niet, ik gaf een voorbeeld. Mijn punt was dat je er niet automatisch vanuit kunt gaan dat een bepaalde technologie zal slagen omdat het je opgedrongen wordt.

    Bij de PS2 lag het anders, lang niet iedereen had nog een DVD speler en het kwaliteitsverschil in vergelijking met een VHS tape valt iedereen natuurlijk op.

    Natuurlijk kijk je liever een film op een dikke HDTV met 5.1 surround. De vraag is, wat zal men straks moeten betalen voor een Blu Ray film en wat biedt het de consument extra? Voor velen voldoet een standaard DVD prima, zeker in combinatie met een progressive dvd speler.

    Vergeet ook niet dat alle investeringen in het Blu Ray formaat plus de kosten van zo'n disc voorloping verrekend zullen worden in de kosten van een film.
     
  11. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    ey boss wat onzin over die wired controllers, kijk maar bij www.gamevillage.nl staat er zelf op

    nog een keer, een harde klap, voor de PS3 fanboys. De demo van assasin's creed (fout gespeld) Die ze hebben laten zien op de E3. Die demo speelde af op een Xbox 360 en dus niet op een PS3, dus dit toont toch aan dat de Xbox 360 graphics even hoog zijn als die van de PS3, dit is geen onzin, ik ben geen fanboy van de 360. Maar mijn bron is www.gamevillage.nl
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2006
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten verschijnen de games alleen maar op Blu Ray discs. Een Blu Ray speler is dus een minimale vereiste. Natuurlijk kan men ook kiezen voor DVD maar Sony is nogal bang voor piraterij dus gaat men voor het Blu Ray formaat om o.a. de piraterij een halt toe te roepen.
     
  13. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Zal ik een wat zeggen?

    Jullie hebben het hier over HD, Blu Ray etc. De gemiddelde concument heeft hier nog nooit van gehoord laat staan dat ze weten wat de voordelen/na-delen zijn. Voor veel mensen is de DVD nog ''nieuw'' waarom de hele filmcolectie die ze net naar DVD hebben overgezet nu weer naar een ander formaat.

    * Voor de gene die het dus nog niet door hadden: Ik heb geen reet begrepen van de afelopen 2 pagina's.....
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan hoef je je ook nergens over druk te maken;)
     
  15. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat het succes van de PS3 alle bepalend is of Blueray het wel of niet gaat winnen van HD-DVD
     
  16. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    het is niet zo dat voor heel veel mensen dvd nog nieuw is. zelfs mijn oma vind het al heel gewoon... en dat zegt veel hoor! :p
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Wij 'PS3 fans' zijn niet pro-playstation omdat dat ding mooiere graphics kan vertonen dan de X360, maar omdat er op de PS3 hele vette franchises afgespeeld kunnen worden. Die graphics zijn alleen mooi meegenomen. Gameplay staat voorop. Waarom denk je anders dat vele de PS2 boven de Xbox verkiezen? Omdat de PS2 mooiere graphics heeft.... no way. Het nieuws over deze game is overigens nog een veel hardere klap voor het Xbox-kamp, aangezien deze nog helemaal niet voor de 360 is aangekondigd. Kan je wel zeggen dat de 360 die graphics ook kan halen, maar je kan hem er niet op spelen. En wat wil je liever... De mensen hier die een PS3 gaan kopen doen dat echt niet voor de graphics hoor. Kijk maar eens hoeveel mensen er interresse hebben in een Wii :b:
     
  18. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heeft te maken omdat Sony zo bekend is en de kinderen gewoon elkaar nadoen die nog niet eens omkijken naar de xbox. De verhalen die ik hoor draaien de rollen eigenlijk om. Ik heb al zovaak gehoord dat kinderen gewoon voor een PS2 gaan en dat de ouders in de winkel dan zeggen "moet je niet even de xbox uitproberen,, en dan komen ze opeens vrolijk naar buiten met een xbox in hun handen.
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat is gebasseerd op de links die je post?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina