1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb het niet over die mensen, ik heb het over de mensen die nogal in to gamen zijn, en alsnog een PS2 kiezen.

    Ik durf te wedden dat je nog nooit een ouder dat tegen hun kind hebt horen zeggen 8) Tenzij je in een gamewinkel werkt ofzo :p
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Waarschijnlijk is het al gepost, maar toch.

    Doe het dan in een keer, of breng maar een versie van je console uit.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Een maat van mij werkt in een gamewinkel, en maakt het regelmatig mee dat mensen (eventueel voor hun kind) komen vragen welke console het meest aan te raden is. Waarop mijn maat altijd vraagt in wat voor soort games de persoon in kwestie geinteresseerd is....en als hij dan op basis van het antwoord daarna een PS2 adviseerd (bijvoorbeeld), hebben veel mensen vaak zoiets van "Doe toch maar een GameCube want die is goedkoper". Twee weken later komen ze terug : "Je had gelijk, hij/zij doet er niks mee....doe toch maar een PS2" |:-

    Het moraal van dit verhaal : Het zijn meestal de mensen die bewust voor een bepaalde console kiezen, ongeacht de prijs, die ook het meeste plezier beleven aan hun console :)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2006
  4. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het feit dat het voor de ps2 zo goed verliep was dat hij eerder op de markt was. Het was eigenlijk de eerste "next gen" (voor die tijd) console die op de markt was. Xbox kwam zeker een jaar later. Misschien nog wel later. Playstation heeft een grotere bekendheid. Mensen praten elkaar dingen aan. De xbox was beduidend beter dan de ps2. Alleen al met de netwerk mogelijkheden. MS begint nu echt bekendheid te krijgen, daarom zullen ook meer mensen dan voorheen een xbox360 kopen.
    De xbox360 is al een dik halfjaar op de markt. Sony heeft tijd zitten verkloten met de blu-ray beveiliging.
    Veel mensen die voorheen een PS2 hadden zullen nu sneller geneigt zijn een 360 aan te schaffen omdat MS zeker heeft bewezen dat ze er mogen zijn.

    Ik las laatst dat de ps2 de best verkocht dvd-speler is of was. Grote onzin natuurlijk, want wie koopt nou een spelcomputer om films te kijken. :b:
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet zozeer direct alleen om de films, tuurlijk niet, het gaat om de games. Maar ik vond het toch wel makkelijk dat ik geen aparte DVD speler hoefde te kopen omdat de PS2 ook prima DVD's draait. Ik heb de mijne vanaf de launch, en het ding slikt alles....origineel, gekopieerd en zelfs van internet gedownloade meuk :+
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Nou, als ik op mijn kamer een film ga kijken, dan pak ik m'n PS2 hoor. En het is een feit dat er een DVD-speler inzit, dus dat hij de best verkochte is verbaasd mij niet echt.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De PS2 was op het moment dat hij net uitwas de best verkochte DVD speler, dit kwam omdat de stand-alone DVD spelers toen zeer prijzig waren.

    De best verkochte DVD speler is het nu al lang niet meer hoor. :)
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Nou, ik denk eigenlijk van wel. Is er dan een andere stand-alone speler die al zo ontiegelijk vaak over de toonbank gegaan is? Lijkt mij sterk.
     
  9. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 vs Playstation 3 vs Nintendo wii

    Ja, maar de HD versie is ook heel scherp maar als je die plaatje (qua scherpte) beoordeeld. Denk ik toch dat grotendeels Blu ray disc plaatje kiest
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Het kan idd wel eens kloppen. Maar dan moet je wel meenemen dat +/- 80-90% (op zijn minst) van de kopers de ps2 niet heeft gekocht voor films, maar voor games.

    Ik denk ook wel dat hd-dvd minder scherp gaat zijn dan blu-ray. Alleen vergelijk je hier 2 totaal verschillende plaatjes :) 1 met veel kleur en 1 met extreem weinig kleur. Dan moet je ook even juist vergelijkingsmateriaal zoeken ;)
    Tevens gaan goede blu-ray spelers extreem duur worden. Om over de schijfjes nog maar te zwijgen. Het totaal plaatje van blu-ray zou denk ik beter zijn dan hd-dvd, maar of het de prijs ook waard zal zijn?

    edit:/
    En om dan nog maar op de ps3 terug te komen. In de ps3 zit een 1e generatie blu-ray speler. Om kosten te besparen zou dit al geen high-end apparaat zijn (dan zou Sony te grote verliezen gaan lijden aan de verkoop van hun console)
    Dus als consument zijnde zou ik zeker niet de ps3 kopen voor alleen blu-ray. Dan zou ik wachten tot de volgende generatie blu-ray spelers, die toch beter (en relatief goedkoper) zullen zijn.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2006
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ten eerste kun je het niet goed vergelijken omdat het 2 verschillende films zijn. En daarnaast moet je zoiets toch echt met je eigen ogen zien.
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 blijft een spelcomputer, dat hij toevallig ook dvd films afspeelt is bijzaak. Een beetje dvd liefhebber heeft tegenwoordig ook een normale dvd speler staan naast zijn PS2. Met andere woorden, lang niet elke verkochte PS2 zal ook ingezet worden als dvd speler. Vroeger misschien wel, tegenwoordig niet meer.
     
  13. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, moet je vooral een PS3 kopen met dat zwaar beveiligde blue-ray geval. Tuurlijk is het handig dat er een dvd-speler in een console zit. En je hoeft geen aparte te kopen, maar toen was al lang bekend dat de dvd er was en zou winnen van de videotapes.
    Nu weet je niet zeker of BR gaat heersen of hddvd. Als je een pS3 koopt met de hoop dat blu-ray gaat winnen en die wint dan heb je geluk. Maar als het een flop wordt ben je strak genaaid. Voor de mensen die een xbox360 kopen maakt het eigenlijk geen hol uit welke er wint. Als BR wint neem je zo'n speler en als hddvd wint zo'n speler. Heb je geen geld verspild.

    Eigenlijk dringt Sony het gebruik van BR gewoon op. (Las ik in deze thread, had er zelf nog niet bij stil gestaan). Stel je voor HDDVD wordt de shit. Films overal verkrijgbaar zelfs bij de bakker. Blu-ray disks zijn nergens te bekennen. Gaat Sony dat speciaal films op Blu-ray disks laten zetten voor een prijs van 60 euro per disk? Zelfde als bij de psp?
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Chill... Ik probeer mijn argumenten te onderbouwen en reageer op jouw reacties, of moet ik gewoon fel tegen de PS3 zijn voordat ik een discussie kan voeren....??
     
  15. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar je mag, vind ik, een spelcomputer niet als dvdspeler zien. Het slaat nergens op. Als ik in de toekomst een hddvd speler wil of een blu-ray speler koop ik geen spelcomputer waar ik met alle toeters en bellen meer voor moet betalen.

    Kan ik ook wel zeggen. De broodrooster is de best verkochte verwarming. Ik heb hem gekocht om brood re toasten, maar dient ook als voetverwarming.
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap dus niet dat mensen zo kunnen liegen op internet he. Iedereen(bijna) hier was er mee weg dat de goedkopere versie van ps3 niet upgradeble was! Gelukkig waren er een paar mensen die beter wisten...
    En idd, ik zou ook liever 1 pakket willen. Maarja, dat wilde ik van xbox 360 ook, want ik vind het persoonlijk met xbox 360 wel erger dan met ps3 dat de HDD er niet standaard in zit. Vroeger maakte dit niet zo veel uit, en nu bewijst oblivion ook dat een HDD niet onmiddellijk nodig is, maar toch zie ik dit als een supergoed ding van Sony, dus negatief is het allemaal toch niet he... Trouwens met Oblivion heb ik ook veel last van "gestotter" in het beeld, ga je met een paard snel door gebieden, holy crap, niet normaal... Maarja, Op zich geen ramp, maar met gebruik van HDD is dit wel anders...
    Maar wat ik wel echt stom vind van Sony is dat in de goedkopere versie waarschijnlijk geen HDMI gaat zitten. Maarja, je kan net zoals met de 360 via component spelen. En wanneer ik hem koop, is het toch de duurdere versie...
    Maarja, vind het 2 pakketten echt zoo dom he... Ik was ook pissed op Microsoft toen, nu ook op Sony,persoonlijk iets minder(zoals ik hierboven al zei van de HDD...)

    ps: Microsoft heeft het ook niet in één keer goed gedaan hoor... Kijk maar naar de controller(opladen,...) Met ps3 heb je dit probleem niet, want die gebruiken geen batterijen_O_ , die worden via de usb... herlaad... En inverband met degene die HDD(of achteraf misschien externe blu-ray) gaan kopen met de 360, voor hen is het ook al extra kosten... Dus zo slecht doet Sony het toch allemaal niet zoals men hier beweert(niet op jou bedoeld ofzo...)

    Hoe bedoel je Chill? Ik was niet kwaad ofzo hoor...
    En je reageert op mijn reacties? Mijn 8 berichten die ik voor dat ene bericht getypt had, waren allemaal serieuze posts(in ps3 topic,deze topic, blabla...). Dan staat er 1 post van mij wat jou niet aanstaat(terwijl ik gewoon voor de fun(wat wel eens mag voor mij, na 10 posts van xbox 360 vs ps3, waarbij ik ps3 moet verdedigen omdat het volledig de grond in geboord word, ben ik dat ook wel even beu, ik hou van alle consoles, wil echt niet continu de ps3 fanboy(wat ik niet ben, maar automatisch word ik zo bekeken omdat ik de ps3 vertegenwoordiger ben als ik ps3 verdedig:D, en ik doe dat om het langs beide kanten te kunnen zien,...))uithangen hoor...
    Trouwens, ik vond het wel een coole weddingschap met Plasticman... Dus ik snap jou echt niet, waar je je druk om maakt. Trouwens, je wilt een discussie voeren, awel voer dan één, en haal niet 1 berichtje van mij eruit,wat je niet aanstaat...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2006
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent pissed omdat je een keuze voorgeschoteld krijgt? Vreemde redenatie. Je vond x360 misschien te duur? Toch vreemd dat velen wel de centen over hebben om elk jaar hun dure PC videokaart te vervangen.

    En waar denk je dat de PS3 controller zijn stroom vandaan haalt? Juist ja, een oplaadbare batterij. Ik volg je punt niet.

    Misschien wil ik straks wel helemaal niet Blu Ray en/of HD-DVD kijken via mijn spelcomputer maar koop ik een standalone speler ter vervanging van mijn huidige dvd speler. Momenteel bestaat er in ieder geval nog totaal geen noodzaak voor die spelers.
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmmm, rake woorden en je hebt nog gelijk ook......:b:

    Laten we het hier voorlopig maar weer bij houden en we haken een andere keer wel weer in ;)
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Man|:- Juist nee, GEEN Oplaadbatterijen... Man, op de vorige pagina zit je me al half dood te tieren voor dat puntje. De ps3 controller is oplaadbaar via usb-aansluiting met draad(rechtsteeks, geen batterijen en shit_O_ ) (edit: ja eigelijk zit er wel een oplaadbare batterij in om echt heel precies te zijn, maar die zie je niet... Dat bedoel ik...)
    Ja, idd, maar ik heb het over de mensen met een HD tv zoals ik...

    Edit: @ Xwon: Ja is goeie ;)
    Ik bezie jou trouwens ook niet als een fanboy(heb trouwens een tijdje terug nog coole discussies met jou,... gehad :D), heb je de laatste tijd trouwens al goed duidelijk gemaakt;), sorry als ik je hard raakte ofzo, is echt mijn bedoeling niet om mensen te kwetsen, soms kan ik zo wel overkomen...

    Greetz
    Boss
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2006
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Same here :b:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina