1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De achterzijde heeft een aansluiting voor een standaard PC voedingskabel dus je kunt er bijna wel vanuit gaan dat de voeding ingebouwd zit. Ook wel logisch aangezien Sony de PS3 tegenwoordig bestempeld als 'computer'. ;)

    Heb je ook de zijkant gezien van de PS3, ik vind het er niet netjes en 'afgewerkt' uitzien. Hier kunnen we eigenlijk wat over zeggen als we het ding in onze handen hebben. Ik vind de xbox 360 erg netjes afgewerkt maar vergelijken kunnen we het nog niet.
     
  2. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey ik heb alle plaatjes hier al gezet.......van de PS3, die groter is.
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En nog even over dat 'true HD' verhaal ..

    http://news.teamxbox.com/xbox/9931/Xbox-360-Doesnt-Have-True-HD-Functionality-Sony-Worldwide-Studios-President/

    Tsja, toch jammer voor Sony dat hun eigen instap model niet 1080p compatible is en dus helemaal niet 'true hd' is.

    Verder komen blijkbaar veel (launch) games niet eens verder dan 720p dus zijn die ook niet 'true hd'.

    http://ps3.ign.com/articles/707/707540p1.html
     
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe groot is nou het verschil tussen 1080i en 1080p.
    Toch niet zo groot?
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Qua resolutie zit er geen verschil tussen, alleen in de manier waarop het beeld wordt opgebouwd. 1080p zal fijner zijn om naar te kijken dan 1080i, zeker bij snel bewegende beelden.
     
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar omdat de 360 geen 1080p onedrsteund hoeft die verder nog niet slechter tezijn dan de Ps3 toch?
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is wel degelijk een groot verschil tussen die twee. Of je het ook ziet is een tweede. Bij 1080i wordt het beeld gevormd door de even en oneven beeldlijnen snel af te wisselen. Dit gaat zo snel dat je er automatisch een enkel beeld van maakt. Een soort van 'trucje' dus om het aantal beeldlijnen op te schroeven. Bij 1080p wordt er niks afgewisseld, alle beeldlijnen worden in 1x weergegeven.

    i, wat voor interlaced staat is voornamelijk beter bij statische, stilstaande beelden en p, wat voor progressive staat, voor dynamische snelbewegende beelden.

    De xbox 360 kan bijvoorbeeld zowel 720p alsmede 1080i aan. Toch vind men over het algemeen 720p er beter uitzien.

    Ja, 1080p is dus beter dan 1080i. Echer niemand heeft er voorlopig wat aan omdat die tv's simpelweg niet bestaan of onbetaalbaar zijn.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee hoor, het succes van beiden consoles zal niet worden bepaald doordat de één wel 1080p kan weergeven en de ander niet.
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Maar wel 1080i.

    Veel PS3 (launch) games worden blijkbaar uitgebracht in 720p. Ergens wel logisch, voor 1080p dienen er veel meer beeldlijnen opgebouwd te worden wat ten koste kan gaan van de snelheid van het spel. Het is maar afwachten of de PS3 snel genoeg is om in de nabije toekomst ook spellen in 1080p te ondersteunen. En waarom zouden de heren ontwikkelaars hier tijd en energie insteken als niemand er van kan genieten?

    Vergelijk het met een PC. Een spel op je PC draait toch ook veel sneller op 1280x768 dan op 1920x1080?
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Om maar even aan te geven dat er 100% zeker games komen met de 1080p functie, moet je even op deze screen kijken :) En deze draait dan ook nog op 60 frames per seconden \o/ \

    Hoezo gephotoshopt |:- Kijk eens naar die disclade... bij de 2006 versie is gewoon overduidelijk te zien dat hij omhoog gerekt is, en korter is gemaakt. Ikzelf vind de PS3 zeer stylisch. En over die voeding... die zit ingebouwd.
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @JPRaceGamer: dat het technisch kan is wel duidelijk, de "oude" xbox kon ook 720p maar het zag er gewoon niet uit. Wat ik tot nu toe van grand tourismo heb gezien was nu niet echt geweldig. Ik heb liever een mooie 720P versie dan een brakke 1080P. 1080P vraagt waanzinnig veel van een console als de ps3 dat trekt alleen maar mooi, nu nog een tv / projector die dat doet :)
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zo goed wat ik van deze titel moet denken. Feitelijk is het een tech demo zover ik heb begrepen, een gran tourismo 4 in HD.

    Is wel leuk zo'n screenshot van zo'n start scherm, natuurlijk totaal geen probleem om dat weer te geven in 1080p.

    Maar als ik dan bijvoorbeeld een echt in-game screenshot ernaast leg zoals deze: http://media.ps3.ign.com/media/713/713809/img_3580845.html
    Tsja, dan kan ik niet anders zeggen dat ze nog wel wat werk te doen hebben aan deze titel. Ze maken er vast iets heel moois van, maar ook in 1080p en 60fps? Ik ben daar nog niet over uit.
     
  13. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    We zullen wel zien wat de ps3 aankan. Toch? Zou me niks verbazen dat Sony de boel aan het flessen is.
    En JPracegamer dat plaatje is ook niet geweldig.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Hoevaak moet ik het nou nog gaan uitleggen over die screens? Lezen jullie de thread nooit door ofzo :{
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, wat is er met die screen.
    Hij's lelijk :): .
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het plaatje is zelfs niet eens 1080p .. ook niet 720p .. O-)
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    ...480p dan ?
     
  18. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey sommige vinden gewoon niet dat het belangrijk is dat, het 1080p is (ieder zijn mening) JP racer waarom probeer je dan iedereen PERSE te overtuigen hetzelfde te denken als jou?
     
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Jpracegamer probeert gewoon de ps3 te promoten, zou me niks verbazen dat het Kijamo zelf is, of hoe die gast ook heet.

    Sony is weer flink aan het hypen.
     
  20. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    ja zal waarschijnlijk een van de weinige spellen zijn die dat afspeelt in 1080p en dan nog iets wie heeft er een scherm die dat ondersteunt?? leuk dat hype bij mij komt er tog geen ps3 in hoeveel ze ook gaan hype
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina