1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk grotendeels van jullie zijn echt dom! Kom op, denk jullie echt dat ze te weinig Xbox 360 maakten?!? Nee, 'de aanbod kleiner maken dan er naar gevraagt word' Op zo'n manier wou iedereen juist een Xbox 360. Dat is een manier van verkopen. En de PS3 zal deze manier van verkopen zeker gaan gebruiken.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    En je legt hier perfect uit waarom het mooi is om meerdere consoles te hebben. Ik ben straks degene die én GT5, MGS4, KZ2, Socom4, én Halo 3, PGR3, Forza2, en GTR kan spelen. Boeie die hardware, zolang de gameplay goed is en de graphics top zijn, en dat zit bij bovenstaande games allemaal wel snor :) En ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die niks moeten hebben van de PS3. Er komen gewoon top games op uit, en de reden dat de console niet gekocht word en genegeerd wordt is alleen omdat Sony hem gemaakt heeft.
     
  3. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Blijven geloven jongen, blijven geloven.
     
  4. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij bent vast de grappigste thuis.
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    @JPRG
    Ja voor mij zeker Sony, zie ik nog steeds Sega vernederen met alles wat de Saturn/Dreamcast in zich hadden door de wc te trekken. Dat is een reden dat ik Sony in de console markt liever kapot zie gaan, dan kan je zeggen van ja Sega had een slechte marketing. Maar dat is niet waar want Sega had veel meer ervaring in de console markt, het was dan ook de massa die zich massaal om liet praten door de verkoop praatjes van Sony. Ik zal nu vast een berg quotes krijgen van mensen die hier anders overdenken, maargoed zo denk ik erover live with it! Mischien zijn het wel oude koeien uit de sloot halen, maar ik had Sega graag terug gezien in de console war. Een reden voor mij om Sony geen support tegeven is dan ook hun console niet te kopen, jammer dan dat ik hun 'toppers' mis, hoop ooit dat geschiedenis herhaald ook al klinkt dat hard.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    En dus had Sony wél een betere marketing ;)
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel heel erg kort door de bocht. Wat als de gemiddelde consument geen centen heeft voor meerdere consoles? Wat als bepaalde franchises de consument niet aanspreekt op een console? En misschien is hij wel gewoon te duur in vergelijking wat je ervoor krijgt in vergelijking met die andere 2? En nee, komt nou niet met Blu Ray, 1080p, HDMI etc etc want dat zegt de gemiddelde consument geen ene ruk.
     
  8. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt helemaal wat je zegt dat het mooi is om alle consoles te hebben. Zo heb je alle exclusieve titels. Heb nu een 360, maar zal alleen geen PS3 erbij kopen gewoon omdat ik niet voor een 'paar' exclucieve (hoe goed ze ook zijn hoor) 600 euro zal neer tellen.
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Haha ja leuk ja, jammer dat jij het voorbeeld dus bent voor mensen die in zulke praatjes zijn getrapt =(

    Marketing hoort erbij zwartmaken ook (hoe zielig het ook is), alleen leugens verspreiden is sad, en zal ooit op een teleurstelling uitdraaien.
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Onzin. Er waren o.a. problemen met de levering van geheugen chips welke niet aan de gestelde eisen voldeden.

    Sinds kort is er zelfs een extra fabriek bijgekomen om het aanbod alleen maar te vergroten. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom je expres het aanbod zou willen verkleinen. Microsoft heeft zelf al vaak genoeg kenbaar gemaakt niet blij te zijn met de vertragingen.
     
  11. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey nu is de Xbox 360 gekte al voorbij, dus nu is de aanbod natuurlijk groter geworden. Heb je nooit economie gehad? Dit betenkt goed verkopen. Natuurlijk gaat Microsoft niet zeggen: 'wij hebben expres minder Xbox 360 geproduceerd, om de aanbod kleiner te maken dan er naar gevraagt word'. Doordat kwam er ook dus een Xbox 360 gekte. DAT HEET MARKETING!
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2006
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Hij heeft gelijk, het verhaal wat MacDennis hierboven aanhaalt is zoals het is.

    En wat betreft die de marketing van Sony.... Pfff, ga uit van je kracht en heb respect voor je tegenstander ipv denken te bepalen wat de markt (consument) wil...

    "Wij bepalen wel wanneer de Next Gen begint!!" Pffff, _0/ _0/
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Dan heb je nog steeds niet het recht om een console de grond in te boren. Ben dan eerlijk, en zeg: "Tja, ik wil best een PS3, ik heb er alleen de centen niet voor." Maar niet dat de PS3 zuigt en zoals Plasticman zegt dat hij helemaal niet uitkomt omdat Sony zo crap is.

    Dat kunnen sommige mensen best vinden. Ik respecteer zo'n mening ook.

    Het kan best zijn dat een bepaalde franchise niet bij iemand past, maar om nou te zeggen dat er gamers zijn die in GEEN ENKELE game van de PS3 geïnteresseerd zijn... dat kan ik niet begrijpen.

    Waar ben ik in getrapt? Dacht ik dat Killzone op de E3'05 ingame was? Dacht ik dat Motorstorm op de E3'05 realtime geshowed werd? Niet dus. Ik koop een PS3 omdat er hele vette games op uitkomen, en niet omdat ik in de 'praatjes' van Sony ben getrapt over hoe mooi de PS3 wel niet gaat worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2006
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Leer lezen, ik boor nergens de PS3 de grond in. Alleen de argumenten die men hier gebruikt om de PS3 te 'verdedigen' slaan vaak kant nog wal.

    Leer lezen. Ik had het over de gemiddelde consument. Probeer jezelf eens te verplaatsen in de gemiddelde consument in plaats te lopen patsen met het feit dat je centen genoeg hebt voor al die consoles.

    Dat heb je mij niet horen zeggen en kan ik nog niet over oordelen. Ik heb het niet zo op mensen die mij bepaalde woorden in de mond leggen. Dus laat dat.

    Ook dat heb je mij niet horen zeggen maar haal je zelf aan.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Nee sorry, ik doelde mijn bericht niet op jou :) Ik had het over de mensen van 'Xbox pnwed, PS3 zuigt' kaliber. Dit is niet op jou gericht, ik gebruikte alleen jou quotes om op te reageren, aangezien jou quotes ook niet op een direct persoon gericht waren.

    Ten eerste loop ik niet te patsen. Ik heb zelfs eerder gezegd dat ik wel heel erg krap bij kas kom te zitten wanneer er ook zestig euro per jaat voor het PS3-netwerk moet worden neergelegd. Ik kan trouwens ook de Wii niet betalen. Ik kan het alleen niet uitstaan dat mensen die een bepaalde console niet kunnen/willen machtigen, meteen die console moeten gaan bashen. Zeg dan niks :{ (nogmaals, dit is niet op jou gericht ;))
     
  16. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat er veel consumenten zullen zijn die beide consoles gaan kopen (PS3 en 360), omdat ze in feite gelijk zijn. Okay, je kan exclusive spellen spelen, maar ja om daar een extra 500 euro voor neer leggen.
    Wel denk ik dat er mensen zullen zijn die PS3 + Wii of 360 + Wii zullen bezitten. De Wii is iets anders en ook stukken goedkoper.

    De reden dat MS een tekort had aan 360's bij de launch was een tekort aan chips. Als je strategie is zoveel mogelijk verkopen voor de launch van de ps3 wil je geen 'nee' verkopen.
     
  17. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Volgens mij doel je op de vraag/aanbod relatie tot prijs. Dit economisch model zegt dat als de vraag groter is dan het aanbod de prijs van een product in een vrije markt zal stijgen.

    Jij suggereert dat de vraag zal stijgen doordat de vraag groter is dan het aanbod. Ik denk dat dit niet zo werkt, als je maximaal aantal van je product wilt verkopen moet jouw aanbod genoeg zijn om de vraag vanuit de markt te voldoen. Creer je schaarste dan zal je dus minder verkopen dan wat maximaal mogelijk was. Mogelijk verlies je zelfs klanten, omdat die niet het geduld hebben om te wachten tot jij aan hun vraag kunt voldoen en hun spel behoefte op een andere manier zullen vervullen met het geld wat ze niet kwijt kunnen in de xbox360.

    Microsoft wou denk ik niet met schaarste bereiken dat ze de xbox 360 voor een hogere prijs konden verkopen, aangezien ze de prijs constant hebben gehouden. Volgens mij was het gewoon een slechte planning en onvoldoende productiecapaciteit en geen clever uitgedachte marketingsstunt.

    Ik denk dan ook niet dat Sony deze "tactiek" zal toepassen...
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. En om die kunstmatige schaarste fabel meteen maar even de kop in te drukken ..

    bron
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had Sega heel graag. Maar wat je nu zit te vertellen....:confused: Dus jij bekijkt Sony als de eliminator of Sega... Door hun vijandelijke praat,... Wel, ik zal u iets zeggen, Peter Moore was ook de marketingsman toen met Sega he(allé, vanaf de dreamcast eigelijk en toen is Sega pas doodgegaan,daarna....). Maar die kerel is dus altijd supervijandelijk geweest tegen Sony he... Toen al ja... Dus Sony vijandelijk of niet, langs éne kant kwam het niet hoor... Trouwens, die Peter Moore doet alles voor Sony de grond in te boren he. Ooit is hij eens t.o.v Nintendo uitgevlogen(wat ik zeer laag vond) en nu zit hij Nintendo te promoten... Waarom denk je? Om Sony te kloten...
    Maarja, ik was vroeger ook een rasechte Sega gamer. Niet normaal. Maar zoals jij het bekijkt, zo bekijk ik het toch zeker niet. Ik ben heel blij dat playstation uitgevonden is... Maarja, zo denk ik natuurlijk:)...

    Edit: Als Peter Moore nu ooit eens met Sony terecht was gekomen(zo raar is het niet hoor...). Zou gerust kunnen,want het is een pure marketingsman...
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2006
  20. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk als iemand iets graag wilt, zoals je ziet bij de Xbox 360 'gekte'. Doordat er weinig Xbox 360's hebben gaan ze toch niet een jaar wachten voor de PS3 of de Wii uitkomt?!?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina