Ik had de vorige generatie alledrie de consoles. Maart 2002 kocht ik de xbox. Was gewoon verreweg de mooiste, had nieuwe spellen en had veel potentie.
In augustus 2002 kocht ik een Cube. Ik ben altijd pro nintendo geweest, en ik vond het toch weer een leuk apparaat. In december 2002 kocht ik ook nog een PS2. Voornamelijk voor PES en GTA.
Uiteindelijk heb ik de meeste plezier gehad met m'n xbox. De spellen waar ik de PS2 voor kocht kwamen uiteindelijk ook op de xbox. De Cube had weinig (top)games. Maar de paar die er kwamen maakten m'n aankoop toch waard.
Nu heb ik de 360 weer staan. Vind 'm gaaf. Maar de echte topspellen moeten nog komen. Playstation... wat dat betreft ben ik een echte fanboy geworden. Ik neem ze niet meer serieus. Volg het nieuws niet erover. Vind het typisch dat ze alle features van xbox live overgenomen hebben. Die komt er dus niet bij mij.
De Wii komt er wel. Die nintendo games zullen altijd leuk blijven. En het lijkt me bruut om spellen als Pilotwings en Monkeyball met die controller te spelen. Op de GBA had je het spel Wario Twisted, waar je ook je GBA moest kantelen om te sturen. Was best wel leuk. En de Wii zal weer een leuke console 'erbij' worden, leuk voor er tussendoor.
Laatst bewerkt: 6 mei 2006