1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  2. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet ook nog wel dat toen ik mn xbox kocht, ik alleen keek naar wat voor spellen je dr bij kreeg ten opzichte van een ps2. ik kocht zo'n combo pack met 2 gratis spellen erbij.

    en later kwam ik er pas achter dat de xbox mooiere graphics op je tv'tje kon tonen. bovendien dacht ik heel naief dat op de ps2 en xbox gewoon precies dezelfde spellen verschenen haha
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Je schetst de zaken wel heel erg zwart en wit. Als ik de forums op verschillende games sites bekijk zie ik juist nu een twijfel ontstaan bij de ps3 aanhangers, mede veroorzaakt door de E3. Mijn vrienden en ik hadden trouwens ook een ps2, daar kwam een xbox bij. Gevolg, de ps2 lag opeens stof te happen. Misschien komt dat ook wel doordat franchises zoals Final Fantasy en MGS mij gewoon niet aanspreken. Net zoals ik niks heb met Mario of Zelda trouwens. Kwestie van smaak. Anyway, ik heb nu ook een 360 en anderen overwegen dat ook.

    Je vergeet dat juist de mensen op de forums met veel inhoudelijke kennis van zaken dit zullen overbrengen op degenen die hier wat minder actief zijn. Mond op mond reclame heet dat. Tegenwoordig is de consument veel minder loyaal als je misschien zou denken.
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Nintendo rulede de console markt. Toen kwam Sony met de ps1. Veel mensen kochten die machine. Bij de ps2 kreeg Sony zelfs de overmacht.
    Dus jouw beredenatie klopt niet helemaal. Microsoft kwam met hun xbox 1. Ze wisten zich goed te nesten in de console markt. Nog niet zo goed als Sony en Nintendo, maar het begin was er. Nu met de xbox 360 en de ps3 gaat het gat alleen maar kleiner worden vrees ik.
    Maar ik denk ook dat Sony kwa verkopen aan het langste eind zal trekken. Mede omdat Japan nog weinig heil ziet in de console van Microsoft.
     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :b:
    Ik lees jouw verhaal zo.

    Toen Mircosoft nog geen consoles had. Sony rulede de conole markt. Microsoft komt met de xbox. Veel mensen kochten die machine. Bij de xbox 360 kreeg Microsoft zelfs de overmacht.
     
  7. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben erg nieuwschierig hoe de situatie er over een jaar uit ziet.

    Een paar van mijn gedachtes:
    - Ik denk dat Sony het toch erg moeilijk krijgt rond de introductie van de PS3.
    Zeker als je de geruchten over een eventuele prijsverlaging van de Xbox 360 rond de launch van de PS3 in acht neemt.

    - Ik denk dat er nog een grote boost in sales van de 360 komt wanneer Halo3 uitkomt.

    - Ik denk dat veel mensen of een PS3 of een xbox 360 zullen hebben, en dus niet beide consoles in huis zullen hebben.

    Ik kan vanuit mijn situatie zeggen dat ik geen PS3 zal kopen. De xbox 360 is mijn eerste console die ik bezit. Ik ga liever met mijn vriendin op vakantie dan dat ik een PS3 koop die ongeveer even goed presteert als de xbox360. Maar ja ik ben dan ook iemand die altijd op PC's gamede en nu voor het eerst de overstap naar een console heeft gemaakt. Ik heb geen behoefte aan nog een 2e spelcomputer. Heb al niet eens genoeg tijd om alle spellen die ik bij de Xbox 360 heb gekocht te spelen.

    Maar wat denken jullie, gaan veel mensen zowel de PS3 als de Xbox 360 en de Wii naast elkaar bezitten? Of wordt de markt straks verdeeld in PS3/Wii/Xbox360 bezitters. Naar mijn idee zijn veel gamers toch relatief jong en hebben ze niet bakken geld om alle consoles te kopen.

    Ik denk dat het nog heel belangrijk gaat worden wat de prijs van een PS3 spel gaat worden. Ik vermoed dat als deze hoger wordt dan de Xbox 360 games (Blue ray is denk ik duurder dan DvD om spel op te zetten?) prijzen dat veel mensen dan definitief afhaken voor de PS3.

    Wordt denk ik zeer interessant om te volgen hoe de markt wordt verdeeld en welke marketing strategieen de partijen gaan gebruiken. Ik denk dat we als consument alleen maar gebaat zijn als er straks een felle concurrentiestrijd losbarst.
     
  8. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    De strijd zal denk ik puur tussen de 360 en de PS3 gaan. Nintendo heeft altijd een ander soort publiek gehad. Ze maken ook compleet andere consoles dan de rest. De games zijn ook anders. Eigenlijk zijn ze uniek, daar waar de 360 en de PS3 op elkaar lijken (qua wat ze doen, niet qua uiterlijk, naja... je snapt wel wat ik bedoel). Dus over de Nintendo zit ik niet zo in, die verkopen wel genoeg.

    Waar ik wel benieuwd naar ben, is of dat Microsoft en Sony andere soorten games gaan ontwikkelen die wat meer bij hun console gaan horen. Dus Sony meer van die ja... Echt van die Aziatische games, zoals Metal Gear enzo (ik vind dat tenminste echt zo'n typische Aziatisch spel). En dat bijvoorbeeld Microsoft wat meer Westerse titels maakt... 't Klinkt een beetje vaag maar snap je me een beetje? Dat ze zich wat meer focussen op een bepaalde doelgroep in plaats van iedereen en dus in elkaars potje zitten te roeren (wat je niet verkeerd op moet vatten :9)

    Ben ook benieuwd wat die prijzen zijn. Voor de 360 zijn ze gewoon duur omdat ze het geld wat ze verliezen op de Console moeten compenseren. Ik denk dat de PS3 spellen niet duurder worden, zal wel hetzelfde zijn.

    Dat zeker, maar ik denk dat Microsoft de beste marketing mensen ter wereld hebben. Hoe zij dingen kunnen verkopen is echt belachelijk. Ik zou ook bijna zeggen dat ze terecht stinkend rijk zijn. Als je zo goed bent in het creeeren van geld, mja... Als de prijs van de 360 omlaag zou gaan, wat ze denk ik wel gaan doen, om lekker Sony te pesten. Dus met de launch van de PS3 de 360 100 euro goedkoper maken. Dan wordt het voor Sony een moeilijke periode denk ik.

    Stel jij hebt geen console en je kan kiezen voor een console waar alles op zit voor 299 euro of je koopt een PS3, die gewoon hetzelfde is, je hebt alleen BluRay, maar volgens mij is er geen hond die dat interesseert, 't boeit ook helemaal niet, die PS3 wordt er alleen maar duur van, voor 599, ofwel, het dubbele! Nou ik denk dat heel veel mensen voor de 360 kiezen.

    Maar goed, wie weet haalt Sony nog een leuk trucje uit!
     
  9. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet het eerst nog maar eens zien hoe de consolewars gaan lopen. Op de E3 waren de speelbare demo's van de PS3 op hetzelfde of van meer grafische kwaliteit dan de Xbox 360 speelbare demo's. Ik hoor uit alle hoeken van de wereld dat de PS3 zo moeilijk is te programmeren. Dus kan je nagaan als er wel goed voor geprogrammeerd wordt wat er dan uit de console wordt gehaald.

    Verder is de PS3 met zijn € 599,- inderdaad duurder dan de Xbox 360. Maar je koopt een console voor de games en de hardware koop je maar 1 keer.

    Ik vindt de mensen hier wel erg negatief over een bedrijf dat als enige meer dan 230 miljoen home-consoles heeft weten te verkopen. Laat Microsoft of Nintendo dat maar eens nadoen.

    Zelf heb ik ook een Xbox 360 en vindt het een leuke console maar ik ben toch meer gechameerd van de PS3
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2006
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de architectuur van de consoles bekijkt, zie je dat het eigenlijk weinig uit maakt. De 360 heeft een hele simpele structuur met 3 cores die allemaal twee dingen tegelijk kunnen. De PS3 heeft 1 core die 7 "Synergistic Processing Elements" heeft, dat zijn eigenlijk 7 mini CPU-tjes. Technisch gezien zou dat goed moeten werken, alleen weet niemand nog eigenlijk hoe dat het beste gedaan moet worden.
    Dat PS3 later mooier en naja niet sneller, maar effectiever wordt, dat is logisch. Maar wat je misschien vergeet is dat tot nu toe alle (er was geloof ik 1 uitzondering, weet niet welke) spellen van de 360 nog maar gebruik maken van 1 van de 3 cores. Dus de 360 wordt ook nog vele malen mooier en effectiever.

    Vergis je niet he, Microsoft is een complete newbie op de Console markt, die hebben een belachelijk groot aandeel in 1x weten te kapen. Is bewonderenswaardig!

    Ik denk overigens dat Nintendo er niet ver naast zit hor, met de (Super) Nintendo, GB, GB Colour, GB Advance, GBA SP, GB DS.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2006
  11. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste was Sony ook met de PS1 een newbie, 10 jaar later hadden zij er 130 miljoen stuks van verkocht, Microsoft is met 4 jaar niet verder gekomen als 23 miljoen stuks.

    Ten tweede had ik het over home-consoles en volgens mij horen daar handhelds niet bij
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2006
  12. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar Sony was de eerste en enige die toen zo'n stukje techniek aanbood of te wel een soort van monopoly. Dat is toch opzich niet zo gek dat ze dan zoveel verkopen? De PS2 was ook veel eerder dan XBox, Microsoft kwam daar opeens bij. Vind ik knap dat ze nog zo goed gescoord hebben.

    En ik weet ook wel dat handhelds er niet bij horen, maar wat Nintendo maakt is ook anders dan Sony en Microsoft. En Sony heeft ook nog de PSP. Ik wist niet of je die ook bij de verkopen had opgeteld.

    PS
    Draait die PSP eigenlijk wel? Ik zie echt zelden iemand met zo'n ding namelijk.
     
  14. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Zover als ik dat gevolgt heb loopt de psp wel aardig, maar wel minder dan de DS aangezien somige jappans er wel 3 hebben:{ .In iedergeval denk ik dat Nintendo meer dan 50 miljoen gaan verkopen.Dit omdat ze meer voor mainstream gaan (wat ik eigelijk een grove belediging vind voor hardcore gamers). De 360 en de PS3 gaan toch echt meer voor de hardcore gamers..

    Nou dat is niet waar, Sony zegt zelf de de Blue-ray zelf al rond de 600 eurie kost, tel daar bij de rest van de console nog maar even bij op. + heb ik gelezen in het PS3 topic dat DVD schijfjes kosten 10 cent per stuk, en blue-ray schijfjes 10 euro per stuk kosten.Dus dit zal zeker terug te vinden zijn in de prijs
    De prijs van de 360 spellen verschillen eigelijk niet heel veel met die van last-gen.Dus denk ik niet dat ze aan het compenseren zijn, omdat ong. nog 4 jaar hebben om daar mee te beginnen.
    Nintendo gebruik de hardware van last-gen. Dus denk ik dat Nintendo qua games het goedkoopst uit is. Maar dit hang eigelijk helemaal van de develper af.
     
  15. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Dus Sony verwacht meer consoles te verkopen met de PS3 dan de Xbox, GameCube en PS2 bij elkaar....?? :b: Woorden, maar nu daden _0/
     
  17. RichoX

    RichoX 360 gaat ownen!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dit is meer een droom dan een werkelijke schatting. Steeds meer mensen kiezen een Xbox boven een Playstation. Daarbij zegt Nintendo zelf niet direct te willen concureren met Sony en MS, en meer als een soort gouden 2e keus te willen figureren. Lijkt me dat Sony in gaat leveren qua afzet hoor. :)
     
  18. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand die de xbox/ps2 en gamecube had gekocht, moet onderhands wel weten welke het betere was? Want je gaat toch niet steeds alle 3 halen tenzij je natuurlijk rijk bent, maar dat zijn 3 top fabrikanten die tot nu de enige concurrentie van elkaar zijn.
     
  19. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Het gros van de mensen kopen toch wel een console voor de uitgebrachte games.. Nintendo richt zich dan toch vooral op de jongere gamers met spellen als Mario, Zelda, Donkey Kong etc..

    Xbox en Playstation dan toch op de wat meer DieHard gamers..

    Dus iedere console trekt ze eigen publiek....
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze alledrie staan van de vorige generatie, en in mijn ogen is er geen betere. Elke console heeft z'n eigen toptitels, redenen voor mij om zo'n console aan te schaffen. Dus dat zal bij deze generatie uiteindelijk wel hetzelfde zijn bij me :)

    Oh en zo rijk hoef je daar niet voor te zijn hoor, tenminste ik zou mezelf echt niet rijk noemen 8) Ik spaar natuurlijk wel veel, en heb waarschijnlijk wel meer dan de gemiddelde hoeveelheid geld over voor m'n passie t.o.v. de meeste mensen, mja dat komt ook omdat niet veel andere dingen me interesseren en me dus ook geen geld kosten ;) Is dat wat ze een die-hard gamer noemen ? :+
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina