1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ben niet helemaal op de hoogte, dus even een vraagje :) Is die HD-DVD add on alleen voor films of komen er dan ook games op HD-DVD? Zoja, dan ben je bijna verplicht zo'n add on te kopen.
    Maar ik dacht ergens wat gelezen te hebben dat het alleen voor films is. Maar daarvoor koop ik zeker niet deze add on. Dan wel een stand alone HD-DVD speler of een Blu-ray, als dat de toekomst heeft.
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor games is het niet nodig een HD-DVD add on te hebben voor zover ik weet. Anders hadden ze hem wel ingebouwd lijkt me.. En zelf zou ik 200 € voor alleen een HD-DVD add on wel erg veel vinden.

    Iemand al enig idee wat een stand-alone HD-DVD speler gaat kosten?
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Is inderdaad alleen voor films geschikt :).

    De Toshiba HD-A1 is al vanaf $499,- te koop in Amerika.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  4. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ok, was ik toch wel up-to-date \o/

    Lijkt mij tegen de wetten van ons land in te gaan :)
    Maar daar kan ik naast zitten :9


    edit:/
    Stel dat games op blu-ray wel veel duurder worden dan €60. Is het ook nog ilegaal om ze 2e hands te kopen :) Lijkt mij heel sterk dat Sony zo'n beleid wil doorvoeren.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  6. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou lekker zijn, je koopt een spel voor 70 € en het bevalt je niet. Kan je niet ruilen dus!

    En je kan ook nooit een keer games verkopen als je die uitgespeeld hebt, als ze dit doorzetten denk ik dat er weer een groep potentiele kopers af zal haken. Alhoewel, veel mensen zullen dit natuurlijk weer niet weten..

    Mm tegen welke wetten?
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Volgens mij ben je als je iets koopt de eigenaar van dat product. Wat je er vervolgens mee doet (binnen de grezen van de nederlandse wet) is dat aan de rechtmatige eigenaar :) (verkopen, uitlenen etc.)
    Maar dat kan ik verkeerd hebben :)
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me heel logisch ja, maar als Sony het werkelijk in gaat bouwen kan je er weinig aan doen lijkt me.
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Met software kan het altijd anders gaan. Vanwege de licentie. En teken je dus een contractje waarin je verklaart dit en dat te doen. Verbreek je het, dan krijg je de consequentie van dat 'contract'. Wel heel erg jammer als dit door gaat.
     
  10. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou dus betekenen dat Thirt Party Developers deze technologie (als die er al zou komen) niet hoeven te gebruiken.

    Maar als ik die bron ook goed lees zou je als je een spel zou willen kopen alleen betalen om het spel te mogen spelen en is de disc dus niet je eigendom. En daarom mag je de disc dus niet doorverkopen, omdat het niet jouw eigendom is.

    Maar je zou dus nog steeds de game kunnen doorverkopen lijkt me, ze kunnen dat nooit nagaan tenzij ze je komen opzoeken om te kijken of je de game daadwerkelijk hebt lijkt me..

    @ rikkel: Maar wat zou de consequentie kunnen zijn? En hoe moeten ze er achter komen als jij de software doorverkoopt?
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Yup idd. Maar het wordt tijd dat de developers eens bij zichzelf na gaan waar het eingelijke probleem ligt, namelijk de torenhoge prijzen.
    Ik ben bereid nu naar de stad te gaan om dat tafeltennis spel te kopen, ondanks dat ik geen fan ben van tafeltennis. De standaard prijs van €35 voor een nieuwe game is gewoon scherp.
    Het principe van kopen en doorverkopen is gewoon omdat de games tegenwoordig zo duur zijn.

    Oja,
    [​IMG]
    Dit is het gat wat Sony voor zichzelf graaft als ze dit doorvoeren \o/

    Al geloof ik er niets van dat het zal gebeuren :)
     
  12. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens dit bericht heeft Sony ontkend dit te zullen doorzetten, hoewel ze wel patent op een dergelijke techniek hebben.
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Gelukkig
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Het leek me al heel sterk :) Hopelijk dat ze dit ook niet door gaan voeren bij de volgende generatie games.
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Why the PS3 will rock:


    Wat een onnozele collumns zijn dit zeg..

    [Edit]

    Btw, Microsoft gaat de consolewar gewoon winnen door de 360 nu uit te brengen in het op één na grootste land ter wereld..

     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    op een na grootste land qua aantal inwoners :p

     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  17. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik natuurlijk ;) Hoewel ik denk dat het niet veel zal gaan uitmaken in verkoopaantallen..

    Het schijnt nu dus ook bevestigd te zijn dat wij hier alleen de duurste versie van de PS3 kunnen krijgen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2006
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    klinkt goed :p
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    dus het gaat hier voor 200 euro liggen!!!!
     
  20. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk wel ja, mooi prijsje :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina