1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Dat zou misschien kunnen, maar ik kom wel met goed argumenten, aangezien je duidelijk ziet dat de Xbox controller grotendeels is overgenomen van de Dreamcast controller.

    Ik kom hierop omdat de PS3 wel wordt gebashed voor de controller, maar niemand dit doet voor de Xbox terwijl die controller net zo goed dingen van andere controllers heeft die er erg toevallig heel erg op lijken.

    En Ralfje: Zie jiju niet dat het toevallig is dat die knoppen dezelfde letters hebben en kleuren, maar in een andere volgorde. Toevallig lijkt de Xbox controller qua vorm ook nog best veel op de Dreamcast controller. En aangezien ik een Dreamcast heb gehad weet ik ook dat de Dreamcastcontroller van diezelfde triggers heeft als de Xbox versie
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2006
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat maakt het uit dat de controller van de Xbox op dei van de Dreamcast lijkt? Waarom een geheel nieuwe controller ontwerpen als een aangepast ontwerp van die van de Dreamcast ook prima werkt?
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Als je deze thread ff doorleest zie je dat veel mensen over de ps3 controller zitten te zeuren. Het is niet origineel, het is weer dezelfde controller, dingen gestolen, etc...
    Nou laat ik hiermee alleen ff zien dat zij niet de enige zijn die dat doen, maar dat Microsoft er ook behoorlijk wat van kan.
     
  4. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    hee ben niet echt op de hoogte... wat is dan de controller van de ps3???
    die boomerang toch? die vind ik nergens op lijken... vind hem wel origineel...
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee, niet meer.
    De 'normale' Ps1/2 controller word het weer.
    Deze keer draadloos tho.
     
  6. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    oh die is idd niet origineel...:p
     
  7. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn de prijzen eigenlijk of is die van de nintendo nog niet bekent?
    Ik weet 1 ding zeker dat ik de XBOX 360 het beste vind en de fruitschaal ( ps3 ) aan de kant laat liggen.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Nintendo gaat in japan (omgerekend) ongeveer €175 kosten :) Dus ga er vanuit dat ie hier voor €200 in de winkel zal liggen. Zelf vind ik dit een hele mooie prijs :thumbs:
     
  9. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dan heb je hem nog eerder ook.

    On-topic: Xbox 360 prijsdalingen. Ze hebben Amped 3 niet vermeld!
    18 pond incl. verzending op www.play.com
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Das een euro of 25, of niet?
    Das wel een schappelijk prijsje :9
     
  11. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het belachelijk vinden dat wij meer moeten betalen dan andere landen. Vind ik niet kunnen, zijn die mensen zieliger ofzo? Groeit het geld ons op rug :confused:

    De controllers gaan uiteraard meer op elkaar lijken. Gewoon omdat het fijn speelt, en hoe die in de hand ligt. Als je een schroevendraaier een andere vorm geeft werkt die niet meer fijn, als voorbeeld.
     
  12. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ja 24-25 euro, maar je moet wel in ponden bestellen want dat heb ik dus niet gedaan en kom ik op 29 euro uit :mad:
     
  13. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    Speciaal voor Modder-Eter, de evolutie van de xbox controller:


    De Sega Saturn analog controller
    [​IMG][​IMG]

    Vanwege het enorme succes van de N64 wilde Sega ook een analog stick, i.c.m. de game NiGHTS Into Dreams. Deze controller werd de basis voor de Dreamcast controller

    De Sega Dreamcast controller
    [​IMG]

    De 6 saturn knoppen (erg irritant) werden de X Y A B knoppen. Zoals je kan zien was deze controller het grote voorbeeld voor Microsoft's eerste xbox controller.

    'The Duke' original xbox controller
    [​IMG][​IMG]

    Deze controller nam de layout over, de vorm en de al reeds bekende XYAB knoppen. Natuurlijk was er ook invloed van de Sony Dualshock, dat tot een 2e analog stick, en tot analog face buttons leidde.

    xbox 'S' controller
    [​IMG]

    Nou je raad het wel... die japanners vonden de duke te groot.... bla bla bla, de nieuwe controller moest kleiner en fijner worden, de controller S werd geboren.

    De xbox 360 controller
    [​IMG]

    Verder kennen jullie het verhaal, de xbox 360 kwam, en introduceerde de draadloze witte controller, met veel trekjes van de controller S. De controller introduceerde de guide button en de 2 xtra LB en RB shoulderbuttons (ps controller...)
     
  14. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    De playstation 3 krijgt idd de gewone controller draadloos. en er zitten bewegingsensoren in wat in mijn ogen ietsiepietse gejat is van de Wii. Stelletje,,,
     
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen jat van elkaar, en dat is nodig om bij te blijven. Microsoft en Sony doen het allebei punt. Op dit moment Sony weer ff met hun controller-features, maar ga hier niet zeggen dat ze de enige zijn... Microsoft heeft zoals boven aangegeven met screens ook niet alles zelf bedacht.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    deze vind ik nog steeds de fijnste: (op de 360 controller na natuurlijk O-) ;))
    [​IMG]
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dude, volg het nieuws eens wat beter. Dat van die sensoren in de ps3 controller moest normaal in die banaancontroller gezeten hebben. Maar door geklaag hebben ze terug de gewone controller gepakt(met aanpassing van schouderknoppen,...). En er is ondertussen al genoeg bekend gemaakt dat Sony dat met die sensor al lang wilde doen, het is zelfs bewezen dat het voor er nog maar iets over de Wii bekend was, Sony er al mee bezig was..._0/
     
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    MAAR microsoft was nog eerde :9 Dus niet van Wii maar van Microsoft genakt :p
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker boeiend wie van wie 'jat'. Laat een rechter dat uitvechten ofzo. Wat een gezeur, het is ook nooit goed. :{ Beter goed gejat dan slecht verzonnen ..
     
  20. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het na de ps2 helemaal gehad met sony. ik heb in totaal 4 verschillende ps2's gehad. ze bleven maar stuk gaan, daarom heb ik later maar een xbox gekocht. ( mn 360 is nu ook stuk ;) )
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina