Mooi gezegd Tipex, klopt helemaal.
Zelfs Hideo Kojima wist niks van de motion sensor. Hij zag de controller pas op de E3 samen met de pers.
Denk dus niet dat die motion sensor er vorig jaar al in zat.
Ik denk dat het het volgende is: in het begin deden mensen wat lacherig over de Wii controller. Op de Tokyo Game Show werd duidelijk hoe je de games ermee gaat spelen.
Het sloeg bij heel veel mensen aan. Heel veel mensen werden er heel enthousiast over.
Sony merkte dat. Sony mocht geen rumble functie meer gebruiken. Ze moesten toch iets extra's aan de controller toevoegen. Omdat de motion sensor van de Wii aansloeg, hebben ze besloten dat te gebruiken.
Als het vorig jaar al in de bananencontroller zat, waarom hebben ze er dan niks over verteld vorig jaar? Dan hadden ze namelijk innovatief geweest (iets wat je niet vaak van Sony kan zeggen, had echt een pluspunt voor ze geweest).
Als het er al een jaar inzit (en zelfs al veel langer in ontwikkeling is), waarom is het dan zo'n eenvoudige motion sensor (als je hem bijvoorbeeld met de Wii vergelijkt) ?
Als het er al een jaar inzit, waarom vraag je dan kort voor de E3 aan een ontwikkelaar om deze functie in je game op te nemen? Als het er al een jaar inzit, waarom weten bijna geen een van je developers ervan?
Het is gewoon puur geweest dat Sony het gemis van de rumble functie moest vervangen met iets, ze moesten iets extra's toevoegen aan de controller.
Een motion sensor bleek aan te slaan, dus dat hebben ze gekozen.
Just my 2 cents though.
Laatst bewerkt: 2 jun 2006