1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    mja ik denk dat ik ook maar beter naar een ander board kan gaan om mijn opinie te geven voor deze discussie. en zo nu en dan hier kijken, om te zien als er nog meer mensen zijn die het gaan proberen.;)

    mocht het zijn dat ik de xbox360 ga halen ga ik hier is goed rondkijken om mijn xbox360 de hemel in te laten prijzen.O-)
     
  2. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ik vin het wel grappig om te zien van de gasten die een ps3 gaan halen alles uit de kast trekken om dat ding te verdedigen op een xbox forum:cool: beetje zonde van de tijd en energie op een xbox forum lijkt mij, maargoed game on (op een 360 dan wel te verstaan) mazzolss
     
  3. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0

    zucht....
     
  4. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Houd nou eens op over de vorige generatie zo ouderwets8)
    We hebben het over de nieuwe generatie waar niet langer sony maar ms te touwtjes nu in handen heeft. En dat blijft zo voorlopig pas tot sony en nintentdo zich er bij voegen. Dan kijken we wel weer verder wat er gebeurt.
    **einde**
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nou komt die ps3 er bij mij toch wel.. ondanks het ontbreken van rumble (grumble)
    Wat ik alleen niet snap zijn die 2 versies, zeker niet na het commentaar van Sony nadat de 360 in 2 versies uitkwam.
    Ook het ontbreken van bepaalde dingen in de goedkope versie zoals een HDMI vind ik eigenlijk vrij belabberd..
    Maar goed.. het zal dus betekenen dat ik voor de duurdere variant ga. Ongetwijfeld wordt het een tof apparaat en uiteindelijk koop ik hem voor de spellen.
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het 100% mee eens!

    Ik vind momenteel de PS3 een veel interessanter onderwerp. Over de xbox360 is al heel veel gezegd en ja, deze heeft ook zo zijn schare aan negatieve punten maar die zijn allemaal al eens eerder belicht. De PS3 moet nog verschijnen en ben gewoon heel benieuwd of Sony zijn positie weet te behouden of dat ze het moeilijk gaan krijgen deze ronde. Het lijkt voor Sony een alles of niets verhaal te worden. Zal me een worst wezen welke 'beter' uit de bus zal komen, zelfs de PS2 weet nu nog indrukwekkende zaken neer te zetten (gods of war) en daarmee goed mee te komen met de xbox.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk dat je niet zo veel keuze hebt... de PS3 komt hier toch alleen Premium in de winkel te liggen?
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Die verhalen doen inderdaad de ronde. Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van hoeveel ze er voor die tijd kunnen produceren. En men heeft nog even de tijd of de markt af te tasten. Al het merendeel voor de duurdere versie gaat dan besteed je natuurlijk je productie capaciteit aan dit model. Kwestie van vraag en aanbod.
     
  9. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Serieus:eek: dat vind k niet zo slimme zet van ze. Ze zeggen we hebben 2 versiers en ze verkopen er hier mr 1. De duurdere natuurlijk. Grootste rede van niet aankoop is denk ik prijs. Nee dit vind k persoonlijk niet zo slim.
     
  10. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat word idd gespeculeerd al vind ik dat geen probleem, zowel voor de ps3 als de xbox360 zou ik toch eerder voor de totale machine gaan dan een halve.
     
  11. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd ik ook en daarom boeit me niet echt wat mist in de goedkope versies.
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ah ok.. dat wist ik nog niet.. nou ja niet dat het veel uitmaakt.
    Zoals flamman ook al zegt ik ga niet voor een halve machine.
    Ik vind alleen wel dat ze bepaalde verschillen tussen de 2 beter niet hadden kunnen doen.
    Tuurlijk is het tof dat de mindere versie een harde schijf heb maar ik persoonlijk heb liever een mindere versie zonder een harde schijf met HDMI e.d. dan andersom.
    Maar goed.. Het grootste gemis aan de ps3 vind ik de rumble..
    Toen dat pas geintroduceerd werd had ik zoiets van wat is daar nou de toegevoegde waarde van, maar nu na een paar jaar gamen met die functie vind ik het maar een vreemd idee dat het er niet is.
    Ik had liever die functie gezien dan dat motion gebeuren, want daar koop ik toch de revolution voor (wat een crap naam is wii toch...............)
     
  13. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
     
  14. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eigelijk wel wat vraagjes over bijde consoles:

    1. kan er muis toetsenbord op worden aangesloten, die te gebruiken zijn bij shooters.(ik vind dat net iets handiger om te gebruiken).
    2. kun je op de console een EXTERNE harde schrijf aansluiten?(zijn lekker goedkoop)
    3. zit er verschil bij de ps3 en xbox360 met de ruimte voor de harde schrijf? want ik had gelezen dat de ps3 gewone normale harde schrijven ook accepteerd net als bij de ps2. en dat de xbox360 alleen de mini harde schrijven accepteerd.
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    360: nee, wellicht komt dat nog
    PS3: ja

    360: ja, maar niet voor games
    PS3: onbekend

    Wat betreft de 360, 7 GB is sowieso gereserveerd voor savegames, caching en dergelijke. Over de PS3 valt nog niks te zeggen.
    Beide maken gebruik van 'laptop' SATA schijven.
     
  16. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0

    _O_ dank je, hmm ik hoop dat de xbox360 ook muis en toetsenbord gaat ondersteunen voor games. is het trouwens bij elke shooters van de ps3 of alleen enkele die het willen ondersteunen.

    hmm dus bij de xbox360 hoef je geen extra kaartjes te kopen voor games te saven, zoals dat wel moet bij de ps3. hoe regelen ze dat dan bij de goedkope xbox versie zonder HD, kun je dan niet saven?
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij dat men de ondersteuning expliciet in een game moet programmeren. Kan me voorstellen dat je bepaalde voorkeuren hebt wat betreft het gebruik van een toetsenbord in een bepaalde game.

    Klopt, als je een HDD hebt kan je die gebruiken voor je saves. Lijkt me sterk dat de PS3 dit niet zal ondersteuninen. Weet je dat zeker van die memory card?

    Jawel, op een memory card dus.
     
  18. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    nee niet zekker, maar het enige wat ik er nog van gelezen heb is dat ze memory stick duo gebruiken daar voor (lekker prijzig:D) heb nog niks gelezen over dat ze dat op de hdd kunnen doen.

    zal eens even rondsnuffelen vanavond
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2006
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Rare mensen hier. Beginnen gelijk over fanboys. Maar goed, ik vind het wel volstrekt normaal dat de E3 demo's v/d PS3 vorig jaar er beter uitzagen dan dit jaar.
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Als de draad loze headset, mij de mogelijkheid biedt om 100% draadloos te blijven zonder af te doen koop ik hem. Maar 40 euro voor:

    Live Vision
    Uno
    1 maand gratis live
    Mic
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina