1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft gewoon 1 grote fout gemaakt vindt ik,ze hadden namelijk meteen een hd-dvd speler erin moeten bouwen,ik ben best wel bereid om nogh 100 euro extra op te hoesten voor een apparaat waarbij ik me in de toekomst niet zorgen hoef te maken of ik er wel een extension bij moet kopen.Op den duur zal microsoft ook wel beseffen dat grote next-gen titels grofweg niet op normale dvd's passen.. dat heeft een woordvoerder van MS ook wel een keertje duidelijk gemaakt d8 ik... de games worden in de toekomst echt veel complexer en 20 gb aan data op een schijfje zal dan t normaalste zaakje van de wereld zijn.. blu ray kan dat makkelijk aan maar voor de 360 heb je dan al meteen 3 dvd's nodig.
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat mag jij vinden. Echter, als men dat bij de launch had gedaan dan was de console meteen en stuk duurder geworden. Nu is hij nog redelijk 'betaalbaar' en heb je straks de keuze om hem uit te breiden met een HD-DVD speler. Dat jij die 100 euro extra kan en wil ophoesten wil nog niet zeggen dat het gros van de cosumenten dat ook wil. Zeker als je weet dat het nog maar de vraag is of HD-DVD en/of Blu Ray in de nabije toekomst aan zal gaan slaan, dat valt nog maar te bezien.

    Niet iedereen zit namelijk te wachten op een alles-in-een apparaat. Persoonlijk kies ik liever als de storm is gaan liggen voor een standalone HD-DVD / Blu Ray speler.

    Leuke aanname. Kijk echter een naar de huidige *HD* PC titels. Iedereen vergeet dat de PC al jaren HD is. Hebben de huidige top titels zulke grote eisen wat betreft HDD gebruik? Nee dat hebben ze niet. Juist door het gebruik van betere (video) compressie methodes (denk aan mpeg4) en algoritmes die een spelwereld kunnen generen zal mijn inziens een grote opslag formaat niet per se nodig zijn.

    Als spellen daadwerkelijk deze hoeveelheid data nodig hebben. Vergeet niet dat al deze content zoals HD video's en HD in-game content zoals modellen, werelden en animaties meer tijd zullen kosten om te produceren. En tijd is nog altijd geld, geen spel op de markt houdt simpelweg in, geen kosten.

    Bij deze een mooi voorbeeld wat je allemaal kan bereiken met de juiste algoritmes ..

    http://www.theprodukkt.com/kkrieger

    Check die screenshots, ziet er aardig uit voor een tech-demo die maar 96K (!) nodig heeft toch?

    Een ander mooi voorbeeld is Oblivion, alle bomen worden daar gegenereerd door een tool genaamd 'Speedtree'.

     
  3. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Toshiba maakt HD-DVD, Microsoft hoeft dus niet HD-DVD te pushen. Ik ben er van overtuigd, dat X360 spellen op de 4,5 GB passen. Het zal alleen langer duren, om dit voor elkaar te krijgen.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Het mogen er ook 9 zijn (dubble-layer) ;)
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hoeven geen gebruik te maken van die 4.5GB, een spel mag gebruik maken van ongeveer 8GB maar momenteel komt nog niet een spel daar ook maar in de buurt.

    *edit*
    <wijsneusmode>
    1783936 sectors bruikbaar per laag ..
    2048 bytes per sector
    2 lagen ..
    maakt: 7307001856 bytes, 7.3GB dus.
    </wijsneusmode>
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  6. JeePee

    JeePee Guest

    GT4 bedraagt 8GB ;)
     
  7. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Al zou het 4,5 GB zijn dan nog zouden er net zulke goede / mooie spellen op kunnen. Ik weet dat de X360 een dual layer heeft 8,7 GB.

    Leuk dat GT 8GB is, maar dit kan makkelijk 4GB worden, het zal alleen wat extra ontwikkeltijd kosten.

    De opslag maakt echt niet zoveel uit, dat is wel duidelijk na deze generatie. 8,7 GB vs 1,5 GB en grafisch doen NGC spellen echt niet onder voor Xbox spellen.

    Third Party ondersteuning was zwak bij de NGC, zou dat hierdoor komen. Ik denk voor een gedeelte wel.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  8. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    jullie vergissen je allemaal.. we zullen in de nabije toekomst moeten overstappen op hd dvd of blu ray want anders zaten we nu ook nogh met floppy drives net zoals bij de n64 te spelen,en dual layer is geen oplossing voor langere tijd,let maarh op .binnen 1.5 jaar zullen er grote veranderingen optreden ( ook al ben ik geen helderziende en jij vast ook niet ) maar dat kun je gewoon niet missen ... de voortekenen zijn zo duidelijk..!!

    Nee .. je zal geen keuze hebben ,als je door wil blijven gamen MOET je t wel aanschaffen !!


    Dat zeiden ze ook al toen de CD-Rom uitkwam en toen lachten ze zelfs sony uit maarh nu blijkt het dat het een reuze sprong is geweest...en toen lachten ze ook al om t idee dat spellen niet op 1 cd-rom zouden passen,nou het tegendeel is bewezen en het zal zo doorgaan in de toekomst.. jij kijkt nu alleen naarh t hedendaagse spel aanbod maarh ik wed dat er over een paar jaartjes spellen zullen komen die 4 x de hoeveelheid data bevatten dan de zwaarste spellen van t moment.

    is het niet handiger om al die ontwikkelingstijd in een spel te stoppen dan het aan t comprimeren van bestandjes .


    Ook heeft er een ontwikkelaar gezegt dat het meer dan hoogstwaarschijnlijk is dat de microsoft bij de latere 360 komt met een ingebouwde hd-dvd (niet extern) want het is eenmaal een feit dat de spellen te groot zijn/worden voor een dual layer.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  9. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met je eens dat ze die tijd beter kunnen besteden. Denk dat het niet heel veel meer tijd kost niet langer dan een maand. Toch is het zonde, echter de spellen zullen er niet slechter op worden.

    Een ingebouwde HD-DVD speler zal er nooit komen, dit kan Microsoft niet zijn fans aan doen die nu al een Xbox 360 hebben gekocht. Dan gaan ze liever wat langer comprimeren.

    De spellen die te groot zijn zullen sporadisch voor komen. Hoogstens 10 titels die ff wat langer in ontwikkeling zijn.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke voortekenen? Heeft Nostradamus bepaalde zaken geschreven die ik heb gemist?

    Onzin. Het is al tig-keer gezegd dat in ieder geval de spellen op de x360 NIET op hd-dvd verschijnen. PUNT.

    Ik kijk naar het huidige PC aanbod ja. Een PC is al jaren HD terwijl de xbox en de ps2 dat niet zijn. Dus ik vind mijn vergelijking van PC <> 360/PS3 wel aardig eerlijk gezegd. Wel leuk en aardig allemaal al die extra data maar je vergeet dat die data niet uit de lucht komt vallen en ook geproduceerd dient te worden. Laat het nou net een feit zijn dat de ontwikkelaars steen en been klagen over ontwikkelkosten die de pan uit lopen. Probeer de zaken eens in perspectief te zien. Tijd blijft geld.

    Je vergeet dat het 'comprimeren van bestandjes' geen noemenswaardige ontwikkeltijd hoeft te kosten.

    Ik zou zeggen, laat je beter informeren.
     
  11. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    ten 1e:
    ik sta achter MacDennis

    ten 2e:
    heb jij je hele leven onder een steen gewoond? NIET ONDER voor xboxspellen, gast qua graphics: NGC < PS2 < XBOX

    ten 3e:
    zoals MacDennis je al zei, informeer je beter, multilayer is als ik jou moet geloven met je hddvd en bluray WEL de toekomst, vergeet niet dat ook deze hardware multilayer versies hebben. Even denken ik gloof dat de triple layer bluray 200 GB kon bevatten, maar ik kan er een paar GB's naast zitten.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  12. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0


    Hier zit je echt wel fout.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Je kan ook gewoon zelf een mening hebben in plaats van naar een ander te luisteren. De NGC heeft gewoon niet zulke mooie spellen als GT4, MGS3 en GoD, en de PS2 heeft op zijn beurt weer niet zulke mooie spellen als Ninja Gaiden e.d. Qua graphics is Nintendo gewoon de minste, en dat zal deze generatie hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn.

    En over dat hele BRD-DVD verhaal: Ik denk wel dat een groter opslag medium spoedig een verieste is. Tuurlijk zijn er compressie technieken, maar dat houd ook een keer op. Ik denk wel dat er games voor de 360 op en 2 discs gaan uitkomen. Ook denk ik dat het tussen de 2 grootste race concurrenten Forza en Gran Turismo in deel 2 versus deel 5 erg spannend gaat worden, maar dat in deel 3 versus deel 6 GT6 een streepje voor trekt door een groter medium. Maargoed, dat ligt nog zo ver weg. Wie weet is er dan al een Xbox 720 :+
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    PS2 beter graphics dan NGC?
    PS2 << GC <= Xbox
    Ooit al eens Metroid gezien? Of zelfs Star Wars Rogue Squadron 2, welk een lauchtitel was van de GC.

    Er zal ooit een tijd komen dan een Dual Layer DVD niet genoeg is voor een game, maar dat zal nog wel zeker een jaar of 2 duren. En dan nog, wat is er echt erg aan 2 DVD's als de content gebruikersvriendelijk is opgedeeld?

    Het kan dan ook zijn dat de harde schijf een grotere rol gaat spelen, want die wordt bij de 360 niet echt gebruikt (nadeel van de Core).
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    De tijd zal het ons leren :+ .
     
  16. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    zodra jij nou ook nog eens het spel kunt aangeven waar je het over hebt en de bron waar je dit vandaan hebt (voor zover ik weet kan je dit zelf hebben getypt) praten we verder.

    verder heb ik hier 2 leuke grafieken als discussievoer:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Het erge eraan is dat je een racegame niet op kan delen. Voor shooters is het geen probleem, maar dan zijn 2 disc weer erg onhandig.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Kijk naar GT2 op de PSX. Daar stond de GT mode op de ene cd en de Arcade Mode op de andere. Nu kunnen ze dat misschien doen door de singleplayer op de ene en de multiplayer op de andere.

    Toch wel vreemd dat TR:L ineens zoveel space vraagt en GRAW daarentegen niet. Dat is dus waarschijnlijk het gevolg van een slechte compressie (of een console-port) of een goede compressie.

    Ik denk persoonlijk dat bv. UT2007 juist genoeg gaat hebben met 1 DL DVD. Ongeveer een jaar erna zal 1 DL DVD niet meer genoeg zijn omdat de games dan gewoon te groot zijn.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  19. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    1)Wat is het probleem van 2 discs wil iemand mij dat uitleggen.??
    2)Gezegt is dat de grotere capaciteit over een jaar goed wordt benut.
    :cool:Over een jaar is xbox 2 jaar uit. Het jaar daarop is er nieuwe xbox. tadaaa

    (Heb er getalletjes voor gezet kunne mensen makkelijk reageren:))
    Mogelijke antwoorden van sommige mensen:
    1)het is irritant om te wisselen --> man komop enig sport mag ook wel in je leven
    2)door wie dan--> werd gezegt op e3 + laatste aflevering gamekings
    :cool:maar hoe weet je dat dan--> dat is gewoon zo klaar geen discussie.:)
    KOm hier dus niet mee aanzetten,,,
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    3 ) Zo snel zal het niet meer lopen. De Xbox zijn levensduur was om eerlijk te zijn veel te kort. De 360 is alleen zo vroeg gekomen omdat Sony van plan was om een nieuwe console uit te brengen (de PS2 is ondertussen al een goede 5.5 jaar oud) en natuurlijk omdat MS eerst wou zijn.

    Ik verwacht dat de eerste details van de nieuwe consoles eind 2009 zullen opduiken en dat ze eind 2010/begin 2011 uitkomen. Maar zei Sony niet eens dat de PS3 10 zou moeten meegaan?
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina