1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.insidegamer.nl/gamecube/desims2/recensies/8568
    Hier is de bron The Sims 2.

    Als de spellen even mooi zijn dan is het een direct port van de PS2.

    Xbox en NGC zijn minimale verschillen. PS2 is het verschil duidelijk, maar het klopt dat de exclusieve titels dicht in de buurt komen.
    Het klopt dat de Wii mindere graphic's krijgt, maar de NGC is grafisch over het algemeen beter dan de PS2.

    Dat zei Sony inderdaad, maar dat betekend niet dat ze 10 jaar op de PS3 gaan teren. Over 5 a 6 jaar is de PS4 gelaunched.

    Nog even welk spel is er mooier?
    RE4 op de NGC of RE4 op de PS2?
    NGC is 1,5GB PS2 is 3,5GB.

    Mooie link ga met de muis over de screens heen voor het verschil.
    http://www.thehorrorisalive.com/forums/showthread.php?t=256
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  2. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    1.+4.
    ok hierover had je gelijk ik heb nooit exact hetzelfde spel op 2 consoles gespeeld dus daar had je me:b: Helaas ligt dit gfx probleem niet alleen aan de consoles maar aan de makers van de spellen.

    2.
    Verder, je kan toch niet serieus menen dat je de gfx van de xbox en gc gelijk vind? Je kan toch wel begrijpen dat krachtigere hardware ook de mogelijkheid heeft om betere gfx te produceren? Ik ken maar 1 game op de gc waar ik me niet aan ergerde qua gfx en dat was call of duty (nu heb ik er niet veel gespeeld maar dit zegt wel wat)

    3.
    Dit weet ik niet, dit weet jij niet.
     
  3. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    2. Het ging mij vooral om dit NGC < PS2 < Xbox. Dat klopt gewoon niet. Een PS2 die 2 jaar ouder is zal niet grafisch beter zijn dan de NGC.
    In reviews lees ik altijd dat de NGC en de Xbox versies ongeveer gelijk zijn op grafisch gebied en de PS2 is de mindere.

    God of War, Gran Tourismo enz. zijn ook mooie spellen, maar Zelda en MarioKart zijn mooier. Ninja Gaiden en Forza zijn het mooist.
    Verschil tussen exclusieve titels vind ik wel kleiner, dan het verschil tussen multiplatform-titels. Relatief gezien doet de PS2 hier goed werk.

    Dit geldt dan ook meer voor multiplatform-titels
    NGC vs PS2 is een groot verschil.
    NGC vs Xbox is een klein verschil.

    3.
    PS1 heeft het 10 jaar volgehouden, omdat het beter was dan de Saturn en N64. De PS2 heeft het deze generatie ook weer erg goed gedaan. Veel beter dan de Xbox en NGC. De PS2 zal daarom ook 10 jaar lang op de markt zijn.

    Dit hoopt Sony door te zetten met de PS3. Ze moeten wel succes hebben met de PS3 om deze console 10 jaar op de markt te houden.

    Het is een trend dat er ongeveer om de 5 jaar een nieuwe console komt. Verder zien we ook dat de populaire console in de volgende generatie als budgetconsole wordt verkocht.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Die vergelijking slaat als een tang op een varken.

    De marketing machine heeft goed zijn werk gedaan ja.

    Niet iedereen heeft de centen voor een PS2. Voor iemand met een beperkt budget kan je de PS1 een leuk 'instap' model zijn. Zolang er vraag naar is blijft men gewoon een PS1 / PS2 produceren. Hou de prijs leuk en er blijft vraag. Kwestie van vraag en aanbod. Zo kan elk willekeurig product in de lengte der dagen op de markt blijven.

    Je denkt toch niet dat we over 10 jaar pas de PS4 zien? Zolang er vraag blijft zullen ze de console blijven produceren. Niemand kan voorspellen hoe de markt er over 5, laat staan 10 jaar uit zal zien. Zo'n opmerking van 'hij moet 10 jaar meegaan' is wat mij betreft niks meer dan marketing geblaat.

    Precies, en op die manier gaat een console 10 jaar mee. Het is zo simpel ...
     
  5. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens maar laten we eerlijk zijn. Grafisch gezien is het PS2 < NGC < Xbox uitzonderingen daar gelaten.

    Marketing is gewoon belangrijk, maar ondersteuning van Sony is er ook gebleven. Met andere woorden ze hebben de console niet dood laten bloeden.

    De populairiteit en de marketing en de nog steeds goede ondersteuning zal de PS2 een budget console maken naast de Wii Xbox 360 en de PS3.

    Elk willekeurig product kan dit doen, maar laten we wel wezen. Microsoft heeft de Xbox al opgeven. Er komt geen spel meer van hun naar de Xbox. Third party wordt ook steeds zwakker. Voor de NGC geldt hetzelfde Zelda zal de laatste grote titel zijn voor de NGC.

    Ben ik met je eens in mijn vorige post zei ik dat de PS4 er over 5 a 6 jaar is.
     
  6. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    'Beter' dan de Saturn want PSX was goedkoper, had meer spellen, en 3rd party developers konden makkelijker spellen ervoor ontwikkelen.

    maarrrr... beter dan N64?
    er is wel meer vraag naar de psx geweest en zijn meer spellen op gekomen dan op de n64 maar die 64 staat voor 64 bit, en de psx had maar 32 bit. Dus de psx was niet 'beter' dan de n64
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De N64 was technisch gezien (en dat zie je ook aan de graphics) beter dan de PSX. Maar de PSX had "coolere" games en verkocht daarom veel beter en dus werden er ook meer games op uit gebracht. Daarom dat de PSX beter wordt genoemd, zoals de PS2 nu beter wordt genoemd als de GC en Xbox.
     
  8. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Games maken de console en niet de graphic's. In dit geval is de 32bit beter dan de 64bit. De hardware van de Xbox is ook beter dan die van de PS2, maar dat wil nog niet zeggen dat de Xbox ook de betere is.
     
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als straks de 360 betere games heeft dan de Ps3, is de 360 The Bomb ?!
     
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dat we zo hard in gaan tegen een fanboy, maarja. _O_

    Wat zou orgineler zijn, Gears of War of een van de 6 versies van FFXIII |:-

    Ick heb ge gedist, wesleyx.

    Rijmt 8)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Niet echt, dat hangt van je smaak af. Moest de 360 echter veel beter verkopen dan de PS3, dan is de 360 de beste console.

    Het hangt dus niet zo hard af van de games en helemaal niet van de specificaties, maar wel van de verkoop.


    Gears of War is helemaal niet zo orgineel hoor. Die 6 games van FXIII ook niet als je op de naam af gaat, maar wie weet met zekerheid dat ze allemaal dezelfde gameplay gaan hebben.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als straks Microsoft de GTA serie voor zich heeft, verkoopt de 360 dan gewoon beterz?
     
  13. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik hoop echt dat MS op het laatste moment Rockstar opkoopt en dat ze dan de PS3 versie cancelen :+.

    Ik denk dat Microsoft wel Rockstar in hun broekzak krijgt. Ik denk dat ze wel wat gaan afspreken met Rockstar in iig. Ik bedoel, eerst Table Tennis en nu al GTA 4 dat tegelijk uitkomt. Wel verdacht en opvallend.
     
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja..

    Laten we het hopen.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als het een 360-exlusive zou zijn en natuurlijk als na de aankoop blijkt dat de game grandioos zuigt. Want dan zullen de verkoopcijfers erna zeer hard dalen (nadat ze natuurlijk eerstzeer hard zijn gestegen).

    Misschien dat Rockstar denkt dat de PS3 helemaal niet zo goed gaat verkopen?
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  16. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    We zullen het van zelf zien.
     
  17. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, want het draait allemaal om games. Als de PS3 slecht verkoopt doordat ie bijvoorbeeld te duur is. En de Xbox 360 krijgt een grote userbase, dan zullen ontwikkelaars voor de Xbox 360 kiezen, want daar zit dan het geld. Dat betekend dan betere games en vooral een ruimere keuze.

    SupahMaster
    Gears of War vs FFXIII?
    Een beetje scheve vergelijking.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Idd, want wij gunnen het andere mensen niet :{ Waarom nou hopen dan? Het is toch leuk voor andere mensen dat hij ook op de PS3 speelbaar is. Of zie ik dat weer verkeerd.

    En het zou niet al te slim zijn van Rockstar. Dan lopen ze namelijk miljoenen exemplaren stuk.

    Ik weet niet, misschien ga ik wel Motorstorm of Resistance spelen _0/
     
  19. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik ben teminste niet Pro-Playstation :)

    Maar ik heb als eens een paar redenen gegeven waarom ik geen Playstation meer koop (ja ik heb er één gehad) .
     
  20. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Het ging om de orginaliteit. Bij de PS3 krijg je alleen maar sequels. Nou misschien een of twee nieuwe titels.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina