1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je spreekt jezelf tegen.

    Als een console beter verkoopt dan een andere gaan alle ontwikkelaars naar die best verkopende consoles. Omdat er meer ontwikkelaars naar die console gaan, zal die console meer games krijgen en dus ook meer betere games dan die andere console.

    Het draait dus allemaal om de verkoop of m.a.w. het draait allemaal om geld.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Daar had ik het niet over. Ik vroeg waarom je zo graag hoopt dat hij niet op de PS3 uit komt.
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dan heb ik ook eens een GTA game op de Xbox 360.
    Inplaats dat ik een jaar moet wachten :9
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    PS3:
    Die ene toptitel van Ubisoft (kan ff niet op de naam komen)
    Warhawk
    ...

    360:
    Halo 3
    Forza 2
    ...

    Het is al bekend dat de 360 en PS3 versie op dezelfde moment zullen worden gereleased.
     
  5. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Orginaliteit is ook belangrijk.
    Microsoft hoor ik alleen maar over Halo 3 Forza 2 Fable 2
    Sony komt het Heavenly Sword, Resistence, Motostorm, Warhawk, Project Delta.

    Dat is dus wat ik zei.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo zo geen jaar wacht tijd meer :thumbs:
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Iedereen heeft nieuwe titels. Sony met jou bovengenoemde rijtje, en Microsoft heeft weer met Too Human, Gears of War, Table Tennis (< errug vette game) en ga zo maar door. Aan orginele games niks te klagen.
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest


    Eh, nou, Xbox 360 o.a. Gears Of War, Huxley, Table Tennis, Full Auto, Alan Wake, Blue Dragon, N3, CrackDown, Chrome Hounds, Project Dimitri, Demonik, DogTag, Enchanted Arms, Frontlines: Fuel of War, Gun, Haze enz.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    'Originele' PS3 games:

    The Getaway (deel 3
    Rachet and Clank (deel 4)
    Metal Gear Solid (deel 4, als je de substance games en VR niet meeteld niet meeteld, anders al deel 7)
    Devil May Cry (deel 4)
    Killzone (deel 2)
    Tekken (deel 7 alweer)
    Final Fantasy (deel 14 alweer)
    Formule 1 (deel 6)
    Unreal Tournament 2007 (deel 4)
    Ridge Racer (deel 6 alweer)
    Stuntman (deel 2)
    Socom (deel 4)
    Gran Turismo (deel 6 alweer), correctie deel 8 alweer, met dank aan JeePee.

    Elke console heeft sequels, zowel de PS3, de Wii als de Xbox 360. Is niks mis mee, als ze maar tof zijn.
    Zoiets heet ook gebruik maken van bekende/populaire franchises. Franchises worden gemaakt met het oog op medere delen.

    Kijken of jij het tof zou vinden als MGS 2, 3 en 4 niet zouden komen? Of als Halo 2 en 3 niet zouden komen etc.

    Daarnaast doe je nou net alsof Sony de ene na de andere originele en vernieuwende game uitbrengt en dat Microsoft alleen maar uitgemolken standaard sequels uitbrengt.

    Jij weet net zogoed als mij, dat dat onzin is.
    Beide systemen hebben hun originele games en hun sequels, punt.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Gun?
    Nou echt niet die is bij op elk platform tevinden.
    En het is een kut game.

    En M$ heeft ook nog PGR ;)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het zou mij niet verbazen moest de helft van die titels of de sequels ervan (Full Auto 2 bv.) ook uitkomen op de PS3.

    Het is mij ondertussen ook opgevallen dat Nintendo aan het slagen is in zijn/haar doel: uit de concurrentiestrijd blijven \o/. De Wii is de laatste x pagina's al gewoon niet meer te sprake gekomen (wat natuurlijk ook negatief kan bekeken worden), buiten 2 posts hierboven wat slechts al voorbeeld diende :p.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Deel 8 ;)
    Ja, maar daar gaat binnenkort ookal een 4de deel van uitkomen (mij hoor je niet klagen btw) dus die hoort niet het het orginaliteits rijtje thuis :b:
     
  13. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dan geen games meer verzinnen :9
    JHAAAA!!!

    Dead Rising :lol:
     
  14. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik had het over nieuwe titels. Maarja, ik was effe alle titels zonde nummer erachter van een lijstje aan het kopieren 8)
     
  15. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het eigenlijk over inhouse titels, maar ja beter ga ik er niet op in. Als ze niet inhouse zijn dan bestaat er de kans dat het spel ook nog op een andere console komt.

    Full Auto is wel een nieuwe titel, maar we weten allemaal dat deze ook naar de PS3 komt.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide consoles hebben gewoon hun eigen originele games en hun sequels. Zo is het en zo zal het altijd blijven, en zolang de game zélf goed is, is er toch niks mis mee??? Liever een hele vette sequel of multi-platform titel dan een slechte originele titel. ;)
    Beide consoles hebben gewoon náást de multi-platform titels hun eigen titels en het is aan de consument om te kiezen welke games hij/zij het vetste vindt, en vervolgens de console te kopen die bij die titels hoort. :)
    En geen zorgen, de consoles zijn qua hardware allebei verschrikkelijk goede apparaten dus daar hoef je in principe niet op te letten, het gaat (IMO) gewoon om de games...

    :b:
     
  17. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide consoles hebben hun eigen originele games en iedereen heeft weer een andere smaak. Dit topic gaat eigenlijk puur over smaak.

    Misschien is het handig om een lijstje te maken. Hierin zetten we dan de nieuwe titels, die door Microsoft Sony en Nintendo zijn uitgebracht of aangekondigd.

    Het gaat dus om inhouse titels ook wel First Party genoemd.
    Dead Rising (capcom) is dus geen First Party titel. Er bestaat namelijk een kans dat deze titel tijdelijk exclusief is.
    Crackdown is een nieuwe titel wat door Microsoft wordt gemaakt. Deze titel hoort dus in het rijtje van Microsoft.

    Het is niet makkelijk om dit uit te zoeken. Vooral omdat developers samenwerken met Sony Microsoft of Nintendo. Alle nieuwe games die worden uit gegeven door Nintendo Microsoft of Sony heb ik opgezocht.

    Microsoft
    Crackdown
    Blue Dragon
    The Dimitri Project
    Every Party
    Gears of War
    Kameo: Elements of Power
    Mass Effect
    Ninety-Nine Nights
    Shadowrun
    Too Human
    Viva Piñata

    Sony
    Afrika
    Eight Days
    Heavenly Sword
    Lair
    MotorStorm
    Naugty Dog Project
    Resistance: Fall of Man
    Warhawk

    Nintendo
    Disaster: Day of Crisis
    Excite Truck
    Project H.A.M.M.E.R.
    Wii Sports
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2006
  18. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    dus enkel compleet nieuwe titels? geen opvolgers van xbox gc of ps2 spellen?
    Gears of War hoort er dus ook nog bij want die is door MSgamestudios gemaakt.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    We zullen dus helaas nog even moeten wachten.

    Echt iets voor Japanner weer. :)
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2006
  20. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk.
    Gears of War is de Epic Games gemaakt en uitgegeven door Microsoft.
    Opvolgers is wel leuk om er bij te zetten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina