1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Quote uit de PS3 Hardware thread:

    De updates van de 360 zijn in mijn ogen kutter voor de mensen die al een 360 hebben. Zo willen ze een nieuwe processor uitbrengen waardoor de console stiller wordt (minder ventilatie nodig) en dat heeft aardig betrekking op het gamen. En ook die nieuwe disclade... zoals ik al vaker aangegeven heb zijn er 5 CD's verwoest door mijn 360 door die Hitachi drive. Bij de PS3 komt er misschien een BRD-brander in, maar dat maakt mij niks uit. Zo zou ik het ook niet erg vinden als de eerste de beste 360's geleverd worden met een DVD brander. Dat heeft niks te maken met gamen. Dan komt er trouwens ook nog bij dat Sony het van te voren aangeeft. Bij de 360 kom je erachter terwijl je al met een 360 zit, en bij Sony weet je nu tenminste wat je kan verwachten, en kan je dus een beslissing nemen. En over jou laatse zin... Ja, alleen wel van Gran Turismo *)
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    I.v.m. de koeling: dat heeft zowat geen enkele invloed op de prestatie van je 360 tenzij de jouwe constant vastloop. De PS3 zal na een tijdje ook wel betere en stillere koeling krijg, zoals de PS2 dat ook kreeg.

    Dat van de DVD's is daarentegen wel rot, maar een betere DVD-lade erin steken gebeurt ook regelmatig (zie maar naar de Xbox).
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    De PS3 schijnt net zo stil te worden als de PS2, dus dat klinkt positief, maar het geluid van de console heeft bij mij wel betrekking op het spelen, want als het in een game stil is (spannende stukjes in een shooter bijvoorbeeld) hoor ik op de achtergrond een vliegtuig opstijgen :+
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zo stil is PS2 niet hoor. Maar jah, de mijne is dan ook één van de 1ste generatie 8).

    De koeling is één van de weinige dingen die altijd worden verbeterd in een console. Pech voor de mensen die hun console bij de lauch hebben gekocht, maar het is gewoon zo.
     
  5. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Kweet niet wat jij dan allemaal met je 360 game uit vreet, maar ik heb ook die Hitachi drive en hij is redelijk stil en krast geen games van mij.

    En dat er een nieuwe processor in komt er dat die stiller wordt, nou en?
    En dat die met de huidige processor een stukie meer lawaai maakt kan me net geen bout schelen.

    En WTF moet de PS3 nou weer met een Blauwe-Straal brander?
    Willen ze ofzo een ''Power Cell'' PC maken of?

    En de 360 is voor mij gewoon geworden wat ik er van verwachte.
    \o/
     
  6. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt lol 3 van mijn vrienden wouden eerst een ps3 maar toen ze de prijs hoorden hebben ze nu alle 3 een 360 gekocht. Nu hebben ze spijt dat ze die niet gelijk hebben gekocht.
     
  7. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    echt dikke lol!:confused: 12 van mijn vrienden wouwden een xbox360 kope nadat ze hoorde dat de ps3 wat meer te bieden had voor wat hogere prijs hebben ze de koop van de xbox360 meteen stopgezet.8)

    ze zijn nu blij dat ze hebben gewacht met de koop van de xbox360 tot dat ze alle info van de ps3 hadde, ipv als een gek de eerste console kopen


    zo hopelijk hebben jullie wat aan deze NUTTIGE informatie in deze discussie:) _0/ ow en vertel allemaal eens wat jullie vrienden allemaal hebben gedaan vind ik wel dik BOEIEND!

    edit: oeps, sorry dat ik zo snel op deze comment reageerde, ik was vergeten naar de naam te kijken voordat ik poste: ' xbox360_rules
    Xbox 4 life'. wil dus bij deze even mijn excusses geven, ik had natuurlijk nooit zijn god, zijn hemelpoort, mogen zwartmaken.

    nogmaals excusses
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  8. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    5 vrienden van me heeft een 360 gekocht , en willen de ps3 egt niet ze vinden xbox gewoon leukere spellen hebben, en het xbox live vinden ze gewoon super, geen ps3 voor hun, en ook niet voor mij :9 en volgens mij vin jij 360 helemaal niet zo boeiend en heb je er geeneens 1 en kom je hier alleen de 360 afzeiken , of zie ik dat nou verkeerd
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Zo kunnen we wel verder gaan... BOEIEND dat jij dat niet BOEIEND vind.... |:-
    Probeer gewoon op een normale manier te reageren svp. Die gast laat gewoon iets weten wat er gebeurd in zijn omgeving, iets geloofwaardiger dan jou reactie met je 12 "vrienden"....
     
  10. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    pardon? flame man (hehe) is doorgedraaid 8)
     
  11. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een zielige post, ik kan me goed voorstellen dat mensen na het horen van de prijs van de PS3 een 360 wouden aanschaffen hoor. Is toch helemaal niet raar? In tegenstelling tot die 12 vrienden van jou..
     
  12. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0

    ten eerste gaat dit forum niet over hoe je vriendjes voor de xbox360 gaan, het gaat om een discussie over welke de beste is en de onderbouwing daarvan.

    voor de rest, sinds wanneer is het niet geloofwaardig wanneer je meer dan 12 vriende hebt. naja, laat dat ook maar zitten daar gaat deze forum ook niet over.

    iig zon kletskoek over dat je vriendjes masaal over zijn gestapt van console 1 op console 2 omdat die toch beter is, zit niemand op te wachte, mar voor de gene die dat wel vinde zoals jij vroeg ik op het laast ook iedereen de reactie te geven van hun vrienden.

    peace

    maar oke ik geef toe mischien reageerde ik wat te overkookt, maar kom net van werkt. en denk ff naar het forum van xbox die net een beetje de goede kant op gaat met de discussie(aangezien de eerst paar 300 paginas een grote fanboypraat is, terwijl ik nu wel tevreden ben). en dan zit ik niet te wachte op een text van iemand die vertelt dat een paar unnown vriendjes meteen de xbox360 heeft gekocht aangezien de ps3 peperduur is en dat dat dus onzin is om te betalen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2006
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
  14. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    lol :9 Maar foto doet het niet meer? En kan je misschien even die url op een 'klik' zetten zeg maar.. Want nu word hele pagina zo breed en lijkt beetje raar.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  15. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ja graag, maar weet niet hoe het moet. vertel het me, en ik hoe het :p
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Als mensen voorbeelden uit hun omgeving willen gebruiken om te laten zien hoe enthousiast men is over de 360 is daar toch niks mis mee?
    Dat er fanboys zitten is niet erg, het gaat er om hoe die mensen zich gedragen....
    Door mensen aan te vallen op een bepaalde post maak je ook geen vrienden mee... Ook al ben je dan geen fanboy ;)

    Maar goed, je bent net nieuw op het forum dus wens ik je veel plezier :b:

    Als je op post reply drukt zie je boven het witte vlak waar je typt wat plaatjes staan, rechts van het midden heb je een soort van ansichtkaartje (plaatje toevoegen).
    Daar op klikken en dan de url invoeren die naar het plaatje linkt, enter drukken en je post verwerken :thumbs:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2006
  17. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    die url hoeft hij niet meer te verwerken dat plaatje is verwijderd van photobucket.
     
  18. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel verwerken omdat de pagina nog steeds wel breed is, en dat ziet er nogal 'onnozel' uit.
     
  19. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    ooit gehoord van ontopic ?iemand...?

    Nou in iedergeval om deze threat toch nog een beetje inhoud te geven.
    Ik heb op het moment een 360 en ik ben van plan een Wii te kopen. Ik heb ook over een PS3 gedacht maar daarheb ik vanaf gezien van wegen de volgende redenen:

    1 Het prijskaartje
    Het is nogal een smak geld dat ik daar moet neerklappen voor mij nog bijna onbekende console...Hoe de blue-ray zich gaat neerzetten op de markt.... i dont know.Ik ga eerst een van een afstandje bekijken hoe Sony zich gaat redden met dit nieuwe systeem

    2. De Chaos....
    Ik wordt gek van de berichten die Sony uitbreng, dan is het wel bevestig dan is het toch weer niet bevestigt.Het laatse bericht is dat je de PS3 kan upgrade qua hardware....Maar raken somige mensen dan niet gewoon achter gesteld als ze de nieuwe updates kunnen kopen?en hoe zit het dan met de developers...?

    3. De arrogantie
    De eerste 2 zijn op zich nog niet zo heel erg, het is gewoon afwachten en dan HOOP ik dat er gewoon duidelijkheid uit komt wat het beesje wel en wat hij niet kan. Maar het gene wat echt de knoop heefd doorgehakt is de arrogantie. "De PS3 is niet zo maar een console, het is een PS3, de enige..."
    De Pr is echt helmaal verkloot bij Sony persoonlijk snap ik niet waarom ze hun achterban voor liegen, bedriegen en in de verwarring laten...

    Voor mij heefd Sony het helemaal aan zichzelf te danken dat iedereen een beetje opgefokt is...Maar jha zoals ik zei: ik zie wel hoe ze zich hier uit krijgen..

    Dan nog maar even mijn redenatie achter het kopen van de Wii

    1. De simpelheid.
    Juist de simpelheid je leest het goed...Ik denk dat ik namens veel mensen spreek dat arcade games (ja die hele oude kasten) niet draaide om hoe mooi de games eruit zagen, het ging erom dat de gameplay goed in elkaar zat. Ik denk (hoop) dat Nintendo die richtlijn genomen heefd om zijn nieuwe games te maken. Meer/beter gameplay minder flasie hi-tech grafichs

    2. Goedkoop
    In tegenstelling tot de andere 2 console , is alles aan de Wii gewoon goedkoop. De console zelf, de games (nou ja die ene game van EA die aangekondigt is voor 30/40 eurie), de Download bare games van 3 tot 7 euro per game. ja ja ik weet het ik ben een krengt :cool: 8)

    3. Controles
    Tuurlijk zijn de dingen die ik hier boven noem belangrijk, maar de controles is toch echt het gene wat me over de lijn heefd getrokken. Niet een of andere half gare half werkende motion sensor, maar een voledige sensor die nog heel nauwkeurig lijkt te werken. Het gene waar ik wel wat midner over te spreken ben is de nun-chuck. Ik ben er nog niet uit hoe ik daar helemaal over denk.....

    Nou ik neem aan dat jullie hier wel op aan te merken hebben dus laten weer ontopic gaan
     
  20. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah, ontopic :)

    Dat punt van simpelheid bij de Wii, ben ik gedeeltelijk met je eens. Dat soort games spreken mij over het algemeen wel goed aan. Alleen ben ik toch nog meer van het soort; arcade gameplay, moderne graphics. Of in elk geval dan in arcade-stijl. Dus hoeft dan niet über realistisch zeg maar.

    Zelf (als ik het geld zou hebben ;)) zou ik eigenlijk niet weten voor welke console ik zou gaan. Aan de ene kant spreekt de Wii me heel erg aan vanwege het games aanbod, makkelijkere, toegankelijkere games. Maar aan de andere kant de 360 en de PS3 ook wel vanwege hun realistischere games (qua graphics en gameplay). Zo zou ik het heerlijk vinden om een realisische pot voetbal te spelen, of rondje rijden langs het strand waar ik de zandkorrels kan tellen en goed kan checken wat er op de handdoekjes ligt :9.

    En over de PS3, mijn gevoel zegt dat dat hele Blu-Ray niet gaat opkomen. Volgens mij hebben de 'gewone' mensen haast nog helemaal niet van het Blu-Ray formaat gehoord. Ik denk ook dat het gewoon te vroeg komt, IMO is de HD-DVD de beste opvolger van de 'gewone' DVD.

    (ontopic genoeg dacht ik? :))
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina