1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik heb nu een 360 en ik begrijp niet dat sommige zo enthousiast zijn over dit systeem. Op dit moment dan, want op dit moment vind ik hem niet zo boeiend. De spellen die nu uit verkrijgbaar zijn, die zijn matig en hebben dat "been there done that" gevoel. Ik heb nog niks next-gen gezien(graphics van enkele EA sports games daargelaten) Maarja de toekomst ziet er wel beter uit iig en L!ve zit ook wel goed inelkaar.



    Hier ben ik het compleet mee eens. Sony heeft dit keer helemaal niet geluisterd naar hun achterban. Ze doen gewoon wat ze willen. De dual shock3(zucht) controller zonder rumble en met (nutteloze) tilt functie. Ze hebben ook niet eens de moeite genomen om het design te veranderen. Ok die boomerang bracht veek kritiek, maar kom dan op zijn minst met een andere design. Dit design is, alhoewel hij perfect in de hand ligt, nu wel na 10jaar achterhaald hoor.......

    Maar toch ben ik aan het sparen om hem tijdens de launch te halen :)
    En geloof mij blue ray komt eraan. Het komt van Sony hoor, als er een is die een medium kan doordrukken zijn zij het wel. Denk aan de memorystick, sony maakt zoveel producten die memorystick only zijn dat het toch een succes is.
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat het desing 10 jaar achterhaald is, maakt opzich niet zoveel uit? Je zegt zelf dat hij perfect in de hand ligt, waarom dan veranderen?
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Grootste nadeel van de dual shock is voor mij dat dat het met de weinige shooters die er voor de ps2 waren gewoon niet lekker speelde omdat de pookjes zo dicht bij elkaar zitten. Was blij dat steven van gamekings daar nu ook eens over klaagde, layout van de 360 controller vind ik persoonlijk veel prettiger voor shooters.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox s-controller ligt ook lekker in de hand. De nieuwe controller echter nog beter. Juist vanwege de reacties die het nu oproept zou ik de PS3 controller veranderen. Verschillende mensen klagen over de positionering van de pookjes. Je gaat mij niet vertellen dat niemand daar bij Sony van op de hoogte is. Aanpakken dat probleem!

    Bij een centraal-in-de-woonkamer-alles-in-een-multimedia-supercomputer-apparaat hoort gewoon een vette controller. Voor een console die zo lang in ontwikkeling is en die aardig wat centen moet gaan kosten had men op dit vlak wel enige vernieuwing mogen verwachten. Ja, de tilt functie is een nieuwe 'feature' echter moet je de rumble inleveren, dat wordt niet door iedereen in dank afgenomen. Eigenlijk is er geen sprake van vernieuwing, je moet immers ook wat inleveren. Dat plus het feit dat je voor je gevoel met een 'oude' controller bezig bent vind ik geen slimme marketing. En vergeet niet, het ding moet 10 jaar mee! :{
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat merk ik zelf ook met de PS2 controller, shooter werken niet lekker.
    Steven van de PU / Gamekings heeft daar helemaal gelijk in.

    Aangezien er veel shooters op de PS3 gaan komen, vrees ik het ergste.
    Persoonlijk vind ik ook dat de Xbox 360 veel beter geschikt is voor shooters.
    Daarnaast vind ik het gemis van een rumble functie op de PS3 controller een enorm minpunt.
     
  6. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    _0/ daaaaaag sony

     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Was het niet Sony die Microsoft bekritiseerde dat men met de Xbox kwam en toen ook zei dat het eigenlijk gewoon een pc was een geen gameconsole? En was het ook niet Sony die dat niet verstandig vond? :{

    Ik wil geen pc, ik wil een gameconsole.
    Als ik een pc wil dan prop ik wel een dikke kast vol met allerlei dikke shit.

    PS3 is nu gewoon een pc geworden met tig hardware upgrades. Het is gewoon geen gameconsole meer, het is een pc.
    En Sony kennende zullen ze weer flink gaan rekenen voor die hardware upgrades.

    Sorry hoor, maar ik vind dat Sony hier echt te ver mee gaat. Het is nu gewoon een pc geworden.

    Ik dacht ook zoiets gelezen te hebben dat de latere versies van de PS3 snellere cpu's gaan krijgen. Waar gaan de ontwikkelaars dan vanuit? Van de standaard langzamere cpu's of van de latere snellere cpu's? Als het laatste het geval is, zou je dus kunnen krijgen dat games op de eerste generaties PS3's minder lopen. Daarnaast vind ik het onhandig ivm 'systeemeisen' voor games.
    Is niet voor Sony te hopen dat ze dat doen.

    Waar zijn ze daar in Japan mee bezig? Ze maken het steeds gekker en steeds makkelijker voor de X360 en de Wii in mijn ogen.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook een beetje hoe die interviews leest en opvat.

    In een intervieuw met het Duitse blad Der Spiegel valt het volgende te lezen:

    Je zou het dus ook kunnen opvatten als: 'Met de ps3 kan je gamen, films kijken en over het internet surfen. En aangezien de PS3 een computer is heb je een PC voor deze zaken niet meer nodig.'. Zit een kern van waarheid in maar ik zie niet snel een toetsenbord en muis zijn intrede doen in de woonkamer. Verder heb je voor web browsing gewoon een HDTV nodig. _0/

    Dat klopt. Er blijft dat altijd een basis element bestaan maar men speelt blijkbaar met het idee om de vrijheid te nemen om de PS3 in de loop der tijd in verschillende hardware configuraties op de markt te zetten. Moeten we daar blij mee zijn? :confused:

    Mooi artikel op teamxbox, natuurlijk wel biased maar toch. Aardig wat eigenaardige uitspraken van Ken Kutaragi.

    Hoe zit het dan met de software? Juist de software brengt de hardware tot leven. |:-

    Dus? Wat weerhoudt men om daar verandering in te brengen? :confused:

    Hoezo kan de prijs van een spel niet verhoogd worden? Ik zag toch al echt berichten van een verhoging wat betreft PS3 spellen? Of heeft die verhoging alleen betrekking op de gestegen kosten wat betreft de blauwe straal data drager? Lees ik nou goed dat de winsten (o.a.) moeten komen uit de hardware verkoop? Dus hij zal niet met verlies verkocht worden? In vergelijking met Microsoft de omgekeerde wereld dus. :eek:

    HYPE. In ieder geval minder bells and whistles dan de aankondiging van vorig jaar .. :lol:

    Het gaan dus niet zozeer meer om de games, het gaat erom dat de PS3 een centrale rol in de woonkamer moet gaan spelen. De focus is dus verschoven. Ik denk niet dat veel consumenten daar op zitten te wachten. Men neigt juist meer naar vrijheid wat betreft de keuze in hardware, men is tegenwoordig niet meer zo loyaal. :)

    En de reden dat het duur is, is dat je dus moet betalen voor al deze eigenschappen waar lang niet iedereen op zit te wachten. Je hebt echter geen keuze als je alleen maar een games console wilt. Die extra functionaliteit zal je letterlijk op de koop toe moeten nemen. =(

    Ik sluit me dan ook helemaal aan bij de conclusie van teamxbox .. _O_

    http://news.teamxbox.com/xbox/11125/Sony-Execs-Try-to-Justify-PS3-Price/
     
  9. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    De officele rede die sony heefd opgeven waarom ze dat niet gedaan hebben is om dat motion scope (of zo ;)) in de war raakt.
    Het lijkt me toch wel mogelijk om in dit tijdperk om de rumbel in te bouwen en dan gewoon aan/uit knop te hebben?
    Persoonlijk vind ik dit ook een gemis, aangezien het toch wat meer gevoel van de game overbrengt.

    Qua pookjes heb ik vrij weinig toe te voegen, behalven dat ik vrij snel kramp in me pootjes krijg met het spelen op de PS controller.....
     
  10. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk dat ze met upgraden gewoon accesooires bedoelen en niet elementen die de graphics en/of de performance van de ps3 verhogen. Dan zou je namelijk de ps3 moeten openen en zelf gaan lopen sleutelen. En dat zie ik het gross van de ps3 bezitters niet zo snel doen. En bovendien zou het dan moeilijk worden voor sony om te controleren of je nog recht hebt op garantie etc....
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de pookjes van een PS-controller nog wel meevallen... Ik vind die van de Xbox ook fijner, maar dat is waarschijnlijk, omdat ik dat gewend ben, als je altijd met een PS-controller speelt vind je juist misschien dát wel fijner. ;)

    Het grootste minpunt vind ik dat er geen rumble inzit. Als de accu van m'n 360 controller leeg is, en de rumble vervalt, dan vind ik dat vreselijk irritant, ik kan er dan bijna niet meer mee gamen. Ik hoop dat Sony dus iig er wél nog een rumble inzet, zonder rumble vervalt (IMO) een groot deel van het speelplezier.
     
  12. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    lol, en dan ook hard roepen dat de xbox zo groot en lelijk is mwaha :emo: het wordt echt omgekeerde wereld hehe...

    Enne, die rumble kan makkelijk in de controller, ergens officieel statement. Ze hebben het eruit gelaten door een al langer lopende rechtzaak met de uitvinder van rumble :lol:

    edit: uit post karf: "extensibility is what Sony is stressing that you get for the price of a PS3" lol: je betaalt dus meer zodat je later nog meer mag betalen om je console up to date te houden... gniffel
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Dit vat ik dus niet. De PS2 controller is symetrisch. De rechterkant van de 360 controller is hetzelfde als die van de PS2 controller. Als je dus kramp krijgt met het spelen van een PS controller, dan zou je dat ook moeten krijgen met je rechterhand wanneer je met de 360 gamed, of met je linkerhand wanneer je gamed met je D-pad.

    Klopt helemaal. In de PS3 hardware thread heeft boss een mooie post hierover. De updates zorgen niet voor betere graphics of dergelijke.
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Be surprised ..

    Met andere woorden, de PS3 *kan* in de nabije toekomst in verschillende smaken op de markt komen. Dat de games ten aller tijden het basis platform moeten aanhouden is een ander verhaal. Het verhogen van de snelheid of het geheugen mag geen invloed hebben op de games. Maar ja, bij Sony roepen ze wel vaker wat afhankelijk van uit welke hoek de wind waait ..

    Tot op heden is het enige wat je zelf eenvoudig kan vervangen de HDD.

    Dat hele configuratie verhaal is slim marketing geneuzel. SONY kan zelf eenvoudig verschillende configuratie op de markt zetten als ze daar zin in hebben, verschillende smaken dus. Dat wil niet zeggen dat JIJ ook eenvoudig je PS3 kan configureren. Heel leuk dat HDD upgrade verhaal maar dat kan men op de x360 bijvoorbeeld ook.

    Aangezien het nu een PC / computer betreft zijn al die 'uitbreidingen' waar men het over heeft simpelweg accesoires ja. En de enige manier om zoiets aan te sluiten is de USB poort.

    Sony's topman Phil Harrison een jaar geleden ..
    _0/
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook liggen aan de vormgeving van een controller he, de PS-controller heeft andere vormen.
     
  16. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Met links bedien ik alleen het pookje en de trekker, met rechts moeten ook de facebuttons binnen bereik zijn... Dat of mn handen zijn al in de xbox vorm vergroeid 8)
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zullen ze eerst moeten schikken met Immersion Technologies, wat Microsoft trouwens wel deed.
     
  18. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Het voordeel van een console is dat je gewoon een spel erin stopt en kan spelen. Bij een PC heb je gezeur met systeemeisen en moet je installeren enzo.

    PS3 lijkt dan wel opeen PC, maar het is nog steeds spel erin en spelen. De rest is gewoon leuk voor erbij.
     
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het ookwel iets wat Nintendo heeft gedaan. Je zelf niet als een concurrent van een ander bedrijf profileren.

    Nintendo heeft namelijk hun console vooral gepromoot als een "leuk" apparaat, met vernieuwende gameplay voor een zacht prijsje.

    Microsoft promoot hun console vooral met het Live-gedeelte als een gamesconsole die voledig met het online-gedeelte is geïntegreerd en waarmee je makkelijk en snel met je vrienden kunt gamen.

    En nu misschien dat Sony hun console wilt gaan promoten als een hyper moderne super console/computer, waarmee je kunt gamen, maar óók heel veel andere dingen zoals webbrowsen, en Blue Ray speler en nog meer van die dingen.

    Ik weet, het klinkt misschien een beetje vergezocht, maar als je gaat nadenken zou het best kunnen. Dat op dit moment alle 3 de consoles voor een ander publiek gaan, en misschien de concurrentie slag misschien een beetje uit de weg gaan, en ze het aan de consument laten om te kiezen welke console het beste bij hij/zij past.

    It's just a thought... :)
     
  20. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    als je een ps2 controller en de 360 controller naast elkaar legt dan zie je dat ze precies dezelfde pasvorm hebben. En als je ze boven elkaar legt dan zijn de buttons en pookjes op precies dezelfde plaats gepositioneerd. Het enige verschil is dat de 360 wat meer plastic in het midden heeft, zodat het uiterlijk anders is. De d-pad en het pookje is verwisseld en de handvaten van de 360 zijn een fractie langer. Dat zou de 360 controller misschien iets lekkerder in de hand laten liggen. Maar een wereld van verschil kan je gewoon niet merken omdat ze vrijwel indentiek zijn. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina