1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Identiek? Ten eerste is de controller gewoon wat groter wat fijner is.
    De triggers werken veel fijner voor shooters en racegames. Het d-pad is wat dikker en dat is ook fijner. + dat de controller niet zo schuin afloopt.


    /Mod *knip

    /Mod Laatste zin sloeg dus nergens op...:{, beetje hoog fanboy gehalte
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2006
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik had het over de vormgeving en probeerde duidelijk te maken dat ik het ongeloofwaardig vind dat je veel verschil merkt tussen de ps2 controller en die van 360 als je hem vasthoud.
    En d-pad van de ps2 vind ik persoonlijk fijner en triggers werken iid fijn bij racegames en shooter, maar bij voetbal spellen zoals Pes is het niet zo handig ;)
     
  3. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    nou... het enige wat ik hierover te zeggen heb, is dat mensen gewoon veel te veel verwachtingen hebben van de ps3. sony schat zichzelf een beetje te groots in en nu gaan ze alles overdrijven.
     
  4. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de te hoge verwachtingen, voornamelijk liggen aan een verkeerde keuze. Dit komt doordat mensen zich blind staren op 1 bepaalde game. Als je bereidt bent om maar 1 console te kopen, dan moet je goed kijken welk type spellen het leukst vindt.
     
  5. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ow maar bij deze wil ik ff rechtzetten : ik ben geen fanboy van sony.

    mischien een maand geleden ofzow, aangezien ik een ps2 heb gehad en er veel plezier mee beleefd dacht ik die ps3 word hetzelfde. maar ik ben net als de rest zwaar teleurgesteld door het prijskaartje en die arogantie van hier tot tokio, iig ze moete voor mij nog veel waar maken en dat prijsplaatje in de toekomst droppen voor ze mij kunne overhalen. zit nu meer te denken aan een wii, lekker goedkoop:D en ik ben zoooooo benieuwt naar de controller.

    koop over een 6 maande of jaar wel mijn 2e console, eerst kijken welke wat ps3 bied en welke van de 2 wint, hd dvd of blu ray.
    d
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  6. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Het duurt wel een paar jaar voor dat bluray en hd dvd normaal word bij de consument. Als hd dvd wint ben je wel genaait door Sony. Maar ik denk dat een Xbox 360 en een Wii voor dezelfde prijs als een PS3 toch aantrekkelijker is.
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar om eventjes iets over blu-ray te zeggen. De meeste denken hier dat hd-dvd gaat winnen omdat de productiekosten iets goedkoper zijn. Het schijfje is van Toshiba en Microsoft staat er achter. Maar Microsoft heeft hier zo goed als niets op te zeggen. Al die bedrijven die achter blu-ray staan, brengen ALLEMAAL blu-ray spelers op de markt, die brengen computers uit met blu-ray schrijvers in, blu-ray recorders, ... Er zijn er velen die niet beseffen hoe belangrijk al die steun is, want het is de steun die al het werk doet... Vandaar dat ik ook denk dat HD-dvd geen kans maakt. Maarja, alles kan, dus we zien wel :).
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Nouja, de consument kiest uiteindelijk. Ik denk dat het nog wel eventjes gaat duren, omdat de average henk (:) 8)) nog maar net weet over dual layer en lightscribe. Nouja we zullen zien.

    EDIT// 999ste post :cool:
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd :), we zullen wel zien wat de tijd ons brengt :).
     
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Helaas is de tijd zo'n slopende irritante factor die langzaam gaat :'-(

    :+

    1000ste post \o/
     
  11. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
  12. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    uhh lightscribe?

    average otter ja 8)
     
  13. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0


    Maar als je aan het gamen bent gaat hij focking snel
     
  14. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf gelukkig geen enkel probleem met de xbox360 (even af kloppen). Maar wat je nou weer hoort met die nieuwe patches van MS. Wat een teringzooi. Bij de één werkt het perfect bij de ander weer niet. Het is net een pc met al die upgrade rotzooi. Ze hadden naar mijn mening gewwon nog iets iets langer moeten wachten met uitbrangen van de 360. Als je een console koopt wil je toch een apparaat dat net stuk te krijgen is. Die oververhitting. Je wordt er gewoon depressief van. Het is net of MS denkt van: " mooi als eerste een nextgen console op de markt en als er problemen ontstaan zo snel mogelijk fixen.

    Hopen voor Sony dat ze wel een apparaat ontwikkelen dat geen last heeft van deze tergend irritante hommeles.

    En als je nou al nagaat dat er al films op blu ray komen, denk ik niet dat hddvd echt een succes wordt.

    Ik denk trouwens ook niet dat de dvd al snel verdwijnt, want hoelang bestaat het pas. Mijn ouders hebben pas 2 a 3 jaar een dvdspeler.

    Waar ik ook aan heb zitten denken is. Misschien gaat MS er wel voor zogen dat blu-ray niet compatible is met windows. Ja, dan is de winnaar bekend.
     

  15. Daar zorgen ze heus wel voor..
    MS en intel hebben zich al achter HD-Dvd geschaard, en vooral MS zal elke kans aangrijpen om Blu-Ray het leven moeilijk te maken}:] .
     
  16. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, als MS werkelijk blu-ray niet compatible met windows gaat maken is de winnaar duidelijk. Of iedereen moet nu met lynux of dergelijke gaan werken.
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is nou eenmaal zo dat voornamelijk de mensen waarbij een probleem ontstaat moord en brand gaan schreeuwen op een forum. De vele anderen waarbij het wel gewoon werkt hoor je niet. Bij mij werkte het gewoon probleemloos.

    Heb jij last van oververhitting met de xbox 360? Staat toch echt duidelijk in de handleiding dat je hem moet plaatsen op een goed geventileerde plaats en dat je hem al helemaal niet moet plaatsen op vloerbedekking ofzo. Het is trouwens zo dat bij elk electronisch product zo dat een bepaald percentage al defect is bij de aanschaf. Of dat nou een PS2 of xbox is, dat maakt niet uit.

    De PS2 had in het begin ook zijn problemen. De PS3 zal het ook hebben net zoals de X360 nu. Een vrij normale gang van zaken.

    Om het allemaal een beetje in perspectief te plaatsen, een PS2 bericht:
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/1113698.stm

    Met andere woorden, de geschiedenis herhaalt zich.

    De consument bepaalt uiteindelijk welk formaat zal gaan winnen. Als men Blu Ray links laat liggen dan zal het floppen. Ik heb het hier al eens eerder over gehad maar is men SACD en DVD-Audio vergeten als opvolgers van de normale CD? Wie koopt die media en spelers hier? Het zou dus weleens precies dezelfde kant op kunnen gaat als met SACD en DVD-Audio. Die formaten zijn ook 'mooier' en 'beter' maar in de praktijk laat men het links liggen. De CD voldoet nog prima!

    Exact! Velen zijn meer dan tevreden met de kwaliteit en het gemak van een DVD. Het is echt niet zo dat men nu naar de winkel rent om weer dure investeringen te gaan doen wat betreft Blu Ray. Ook bestaat er nu een verlangen naar eenvoud. Al die technische vernieuwingen met alle bijbehorende toeters en bellen zijn voor velen niet bij te benen. Vandaar dan ook de Philips slogan 'Sense & Simplicity'.

    Lijkt mij niet handig als Blu Ray inmiddels een beetje aangeslagen is.
     
  18. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    maar blu ray is 'inmiddels' nog niet aangeslagen.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    HD-DVD ook nog niet. De meeste mensen weten niet eens dat die dinger er aan komen. Zelfs HDTV is nog niet helelaam aangeslagen, alhoewel er een zware verandering in aan is het komen (voornamelijk te danken aan het WK).
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, verkeerde woordkeuze. Ik bedoelde als het in de toekomst eenmaal is aangeslagen. :) Dan moeten ze wel, zeker als er meer en meer blu ray drives voor de PC verschijnen.

    Om dan nog maar te zwijgen over breedbeel uitzendingen en tv's. *)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina